De.Kons

Različica za tisk ni več podprta in lahko vsebuje napake pri upodabljanju. Prosimo, v brskalniku posodobite zaznamke in namesto tega uporabite privzeto funkcijo brskalnika za tiskanje.

Ste prepričani, da govorite svoj jezik?

De.Kons je igra z dekonstrukcijo jezika. Njegove strukture razstavlja na sestavne dele, na stavke, besedne zveze, na zloge in zvoke. S ponavljanji, s pretiravanji, s travestijo ali z golimi izrekanji teh elementov se igra z njihovimi utečenimi pomeni, v poteku predstave pa na ta način ustvari tudi čisto nove pomene.

Materni jezik se pred očmi in ušesi gledalca prazni in razstavlja na prafaktorje, na abstraktne gmote zvoka, ki v odrskih situacijah, v vsakdanjih in v ekstremnih življenjskih prizorih, pridobiva nove strukture in nove vsebine. Materni jezik postane skozi tak potujitveni efekt tuj jezik, jezik, ki ga skozi dramaturgijo telesne igre in žive glasbe gledalec spoznava v novi luči.

De.Kons se napaja iz tradicije zgodovinskih avantgard in neoavantgard (konstruktivizem, dadaizem, ludizem), konkretne glasbe, nemške konkretne poezije (Schwitters), konceptualno pa iz strukturalizma (Saussure), dekonstrukcije (Derrida) in iz filozofije jezika (Wittgenstein, Jakobson).

Premiero s polno nabito dvorano navdušenih gledalcev je De.Kons doživel marca 2007 v berlinskem Ratibortheatru.

Koncept: Gregor Moder, Sonja Vilč

Igrata: Gregor Moder, Sonja Vilč

Glasba: Nikolaus Herdieckerhoff

Kostumi: Katarina Zalar

Scenografija: Katarina Zalar

Premiera: 2007

Produkcija: Narobov, KUD France Prešeren

Predstavo sta podprla Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.