Gledališče Glej: Razlika med redakcijama

Brez povzetka urejanja
Brez povzetka urejanja
Vrstica 7: Vrstica 7:
Pred štiridesetimi leti, 25. junija 1970 je bila uprizorjena prva predstava Eksperimentalnega gledališča Glej, drama Kaspar Petra Handkeja, v režiji Iztoka Toryja in v prevodu in dramaturgiji Lada Kralja.
Pred štiridesetimi leti, 25. junija 1970 je bila uprizorjena prva predstava Eksperimentalnega gledališča Glej, drama Kaspar Petra Handkeja, v režiji Iztoka Toryja in v prevodu in dramaturgiji Lada Kralja.


Naslednja štiri desetletja, vse do danes je Gledališče Glej gradilo na inovativnih, svežih pristopih in avtorjih, med katerimi so se znašla številna imena, ki so močno zaznamovala slovenski in širši gledališki prostor. V Gleju, najstarejšem eksperimentalnem gledališču v Sloveniji, so se neprekinjeno kalili režiserji, avtorji dramskih besedil, igralci, kostumografi, scenografi, dramaturgi in drugi gledališčniki, izmed katerih bi jih našli nemalo, ki jih lahko danes označimo za stebre ali celo že klasike slovenskega gledališča.
Naslednja štiri desetletja, vse do danes, je Gledališče Glej gradilo na inovativnih, svežih pristopih in avtorjih, med katerimi so se znašla številna imena, ki so močno zaznamovala slovenski in širši gledališki prostor. V Gleju, najstarejšem eksperimentalnem gledališču v Sloveniji, so se neprekinjeno kalili režiserji, avtorji dramskih besedil, igralci, kostumografi, scenografi, dramaturgi in drugi gledališčniki, izmed katerih bi jih našli nemalo, ki jih lahko danes označimo za stebre ali celo že klasike slovenskega gledališča.


A gledališče kot je ljubljanski Glej ni in ne sme biti dolgo vezano na posamezno ime, na enega ustvarjalca, na osamljenega avtorja. V njem morajo še naprej nezaustavljivo vznikati nove in nove generacije, ki s seboj prinašajo svežo energijo in nov naboj, ki ga gledališče kot je Glej, ki je zavezano produkciji in slavljenju »novega«, »drugačnega«, »svežega«, »marginalnega«…, vedno znova potrebuje. Prav menjava ustvarjalcev, ta nenehna sprememba, je edina stalnica, ki jo Gleju ob častitljivem jubileju lahko pripišemo.
A gledališče kot je ljubljanski Glej ni in ne sme biti dolgo vezano na posamezno ime, na enega ustvarjalca, na osamljenega avtorja. V njem morajo še naprej nezaustavljivo vznikati nove in nove generacije, ki s seboj prinašajo svežo energijo in nov naboj, ki ga gledališče kot je Glej, ki je zavezano produkciji in slavljenju »novega«, »drugačnega«, »svežega«, »marginalnega«…, vedno znova potrebuje. Prav menjava ustvarjalcev, ta nenehna sprememba, je edina stalnica, ki jo Gleju ob častitljivem jubileju lahko pripišemo.
Vrstica 13: Vrstica 13:
Glej bo 40. obletnico praznoval večplastno, saj bomo pripravili raznovrstne jubilejne dogodke, ki se bodo vrstili do konca leta 2010. Poseben sklop dogodkov smo namenili naši publiki, ki bo lahko tri mesece, od aprila do 25. junija, kupovala vstopnice za štirideset ponovitev aktualnih predstav in celo za eno svežo premiero v produkciji Gleja, po enotni jubilejni ceni - 1 evro. S tem želimo naše »žive« predstave približati gledalcem in hkrati izpostaviti Glejevo strogo nepridobitno naravnanost. Gledališče Glej ne sme in ne pristaja na logiko, ki s težo blagajniškega inkasa meri kvaliteto gledališkega programa.
Glej bo 40. obletnico praznoval večplastno, saj bomo pripravili raznovrstne jubilejne dogodke, ki se bodo vrstili do konca leta 2010. Poseben sklop dogodkov smo namenili naši publiki, ki bo lahko tri mesece, od aprila do 25. junija, kupovala vstopnice za štirideset ponovitev aktualnih predstav in celo za eno svežo premiero v produkciji Gleja, po enotni jubilejni ceni - 1 evro. S tem želimo naše »žive« predstave približati gledalcem in hkrati izpostaviti Glejevo strogo nepridobitno naravnanost. Gledališče Glej ne sme in ne pristaja na logiko, ki s težo blagajniškega inkasa meri kvaliteto gledališkega programa.


Glej zato pod novim vodstvom, ki je krmilo teatra prevzelo pred tremi leti, spodbuja eksperimentalne pristope in predstavlja nova, sveža, še neznana gledališka imena. Naslednje tri mesece bodo tako gledalci lahko uživali v pisanem izboru predstav, ki so nastale v Glejevi produkciji v zadnjem obdobju. Poudarek bo na prvencih oziroma uprizoritvah, ki so jih režijsko in/ali tekstovno podpisali še neuveljavljeni gledališki ustvarjalci: prvenec Jelene Rusijan Škrip Orkestra; gledališki debi Damirja Avdića Most na krvi; mjuzikl o prvem balkanskem teroristu Gavrilu Principu, Iz Principa Jureta Novaka, diplomska predstava AGRFT Konec Igre v režiji Eve Nine Lampič, avtorski projekt Jake Andreja Vojevca V. E. M. in druge. Serijo »enoevrskih« ponovitev bo sklenila uspešnica Gleja in Dejmo stisnt teatra Čefurji raus!, Gorana Vojnovića, Marka Bulca in Aleksandra Rajakovića, ki bo na sporedu prav na štirideseti rojstni dan gledališča Glej, 25. junija 2010.
Glej zato pod novim vodstvom, ki je krmilo teatra prevzelo pred tremi leti, spodbuja eksperimentalne pristope in predstavlja nova, sveža, še neznana gledališka imena. Naslednje tri mesece bodo tako gledalci lahko uživali v pisanem izboru predstav, ki so nastale v Glejevi produkciji v zadnjem obdobju. Poudarek bo na prvencih oziroma uprizoritvah, ki so jih režijsko in/ali tekstovno podpisali še neuveljavljeni gledališki ustvarjalci: prvenec [[Jelena Rusjan|Jelene Rusjan]] Škrip Orkestra; gledališki debi [[Damir Avdić|Damirja Avdića]] Most na krvi; mjuzikl o prvem balkanskem teroristu Gavrilu Principu, Iz Principa [[Jure Novak|Jureta Novaka]], diplomska predstava AGRFT Konec Igre v režiji [[Eva Nina Lampič|Eve Nine Lampič]], avtorski projekt [[Jaka Andrej Vojevec|Jake Andreja Vojevca]] V. E. M. in druge. Serijo »enoevrskih« ponovitev bo sklenila uspešnica Gleja in Dejmo stisnt teatra Čefurji raus!, [[Goran Vojnović|Gorana Vojnovića]], [[Marko Bulc|Marka Bulca]] in [[Aleksander Rajaković|Aleksandra Rajakovića]], ki bo na sporedu prav na štirideseti rojstni dan gledališča Glej, 25. junija 2010.


Glejeva ekipa tudi v prihodnje napoveduje, da se bo iskreno posvečala novim in eksperimentalnim gledališkim pristopom in pomagala na oder predstavam svežih, prihajajočih gledaliških avtorjev, katerim je skozi vse leto namenjen Glejev odprti poziv za nove ideje, koncepte in besedila, ki bi jih želeli realizirati v gledališču Glej.
Glejeva ekipa tudi v prihodnje napoveduje, da se bo iskreno posvečala novim in eksperimentalnim gledališkim pristopom in pomagala na oder predstavam svežih, prihajajočih gledaliških avtorjev, katerim je skozi vse leto namenjen Glejev odprti poziv za nove ideje, koncepte in besedila, ki bi jih želeli realizirati v gledališču Glej.

Redakcija: 11:04, 21. maj 2010


Glej, 40 let!

Pred štiridesetimi leti, 25. junija 1970 je bila uprizorjena prva predstava Eksperimentalnega gledališča Glej, drama Kaspar Petra Handkeja, v režiji Iztoka Toryja in v prevodu in dramaturgiji Lada Kralja.

Naslednja štiri desetletja, vse do danes, je Gledališče Glej gradilo na inovativnih, svežih pristopih in avtorjih, med katerimi so se znašla številna imena, ki so močno zaznamovala slovenski in širši gledališki prostor. V Gleju, najstarejšem eksperimentalnem gledališču v Sloveniji, so se neprekinjeno kalili režiserji, avtorji dramskih besedil, igralci, kostumografi, scenografi, dramaturgi in drugi gledališčniki, izmed katerih bi jih našli nemalo, ki jih lahko danes označimo za stebre ali celo že klasike slovenskega gledališča.

A gledališče kot je ljubljanski Glej ni in ne sme biti dolgo vezano na posamezno ime, na enega ustvarjalca, na osamljenega avtorja. V njem morajo še naprej nezaustavljivo vznikati nove in nove generacije, ki s seboj prinašajo svežo energijo in nov naboj, ki ga gledališče kot je Glej, ki je zavezano produkciji in slavljenju »novega«, »drugačnega«, »svežega«, »marginalnega«…, vedno znova potrebuje. Prav menjava ustvarjalcev, ta nenehna sprememba, je edina stalnica, ki jo Gleju ob častitljivem jubileju lahko pripišemo.

Glej bo 40. obletnico praznoval večplastno, saj bomo pripravili raznovrstne jubilejne dogodke, ki se bodo vrstili do konca leta 2010. Poseben sklop dogodkov smo namenili naši publiki, ki bo lahko tri mesece, od aprila do 25. junija, kupovala vstopnice za štirideset ponovitev aktualnih predstav in celo za eno svežo premiero v produkciji Gleja, po enotni jubilejni ceni - 1 evro. S tem želimo naše »žive« predstave približati gledalcem in hkrati izpostaviti Glejevo strogo nepridobitno naravnanost. Gledališče Glej ne sme in ne pristaja na logiko, ki s težo blagajniškega inkasa meri kvaliteto gledališkega programa.

Glej zato pod novim vodstvom, ki je krmilo teatra prevzelo pred tremi leti, spodbuja eksperimentalne pristope in predstavlja nova, sveža, še neznana gledališka imena. Naslednje tri mesece bodo tako gledalci lahko uživali v pisanem izboru predstav, ki so nastale v Glejevi produkciji v zadnjem obdobju. Poudarek bo na prvencih oziroma uprizoritvah, ki so jih režijsko in/ali tekstovno podpisali še neuveljavljeni gledališki ustvarjalci: prvenec Jelene Rusjan Škrip Orkestra; gledališki debi Damirja Avdića Most na krvi; mjuzikl o prvem balkanskem teroristu Gavrilu Principu, Iz Principa Jureta Novaka, diplomska predstava AGRFT Konec Igre v režiji Eve Nine Lampič, avtorski projekt Jake Andreja Vojevca V. E. M. in druge. Serijo »enoevrskih« ponovitev bo sklenila uspešnica Gleja in Dejmo stisnt teatra Čefurji raus!, Gorana Vojnovića, Marka Bulca in Aleksandra Rajakovića, ki bo na sporedu prav na štirideseti rojstni dan gledališča Glej, 25. junija 2010.

Glejeva ekipa tudi v prihodnje napoveduje, da se bo iskreno posvečala novim in eksperimentalnim gledališkim pristopom in pomagala na oder predstavam svežih, prihajajočih gledaliških avtorjev, katerim je skozi vse leto namenjen Glejev odprti poziv za nove ideje, koncepte in besedila, ki bi jih želeli realizirati v gledališču Glej.

Glejeva vrata so odprta! Pridite! Z ulice med stebre!

Glejevci

Inga Remeta, producentka in koordinatorka programov

Jure Novak, umetniški vodja

Marko Bulc, namestnik umetniškega vodje

Simona Hamer, dramaturginja

Matija Šturm, odnosi z javnostmi

Grega Mohorčič, vodja tehnike

Borut Bučinel, tehnična podpora

Martin Lovšin, tehnična podpora

Ana Perne, urednica Glej, Listov!

Zunanje povezave

Gledališče Glej