Jure Gantar


Življenjepis

Leta 1987 je diplomiral na oddelku za dramaturgijo na ljubljanski AGRFT. Od leta 1988 do 1989 je bil umetniški vodja Eksperimentalnega gledališča Glej, v letih 1988-1992 pa je deloval kot asistent-stažist na AGRFT. Na Akademiji je na temo ritualnih teorij komedije magistriral leta 1989, tri leta kasneje (1992) pa je doktoriral iz dramskih ved na univerzi v Torontu. Od leta 1992 do 1998 je bil docent na oddelku za gledališče na Univerzi Dalhousie v Halifaxu. Od 1998 tam opravlja funkcijo izrednega profesorja, v obdobju 2001-2005 pa je bil tudi predstojnik oddelka.

Knjige

Poglavja

  • 2005 Concept Lite: An Analysis of Transposition as a Staging Strategy. Directing and Authorship in Western Drama. Ur. Anna Migliarisi. Uvod Don B. Wilmeth. Ottawa: Legas. 29-41.
  • 1991 Atomska dramaturgija Vilija Ravnjaka. Umetnost igre. Štirje eseji. Vili Ravnjak. Ljubljana: Zveza kulturnih organizacij Slovenije. 7-8.
  • 1990 Pred odprtimi vrati. Pot v Rim. Aneks. Vili Ravnjak. Ljubljana: Zveza kulturnih organizacij Slovenije. 3-4.
  • 1988 Criticism without Performances. La critique et l’avenir du théâtre. Novi Sad: Biblioteka matice srpske. 137-41.
  • 1988 Kritika bez predstave. Kritika i budućnost pozorišta. Novi Sad: Biblioteka matice srpske. 129-33.

Članki

  • 2007 Komedija in država. Gledališki list Drama SNG Maribor 84.6. 11-23.
  • 2007 Junaštvo gospoda Jourdaina. Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.4. 11-18.
  • 2007 Vpliv gama žarkov na razvoj postmoderne dramaturgije. Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.2. 11-17.
  • 2006 Politika humorja. Emzin 16.1-2. 74-5.
  • 2004 Črni humor in psihopatologija malomeščanskega vsakdana. Gledališki list MGL, 55.5. 5-12.
  • 2001 From Invention to Convention: A Critical View on the Evolution of the Aside in French Neoclassical Drama. Style 35.3. 517-30.
  • 2000 Aristofan, erotika in smeh. Maska 9.1-2. 61-3.
  • 1999-2000 Med Brechtom in Pirandellom: mariborska Drama in moderno gledališče. Izročila zgodovine 7., 807-810.
  • 1999-2000 Nekaj izhodišč za preučevanje romantične drame. Izročila zgodovine 7., 811-816.
  • 1999 The Case of the Falling Man. A New Reading of Bergson’s Le Rire. Mosaic 32:2. 43-57.
  • 1997 Postmodern Comedy. Tautology or Pleonasm? Studies in Humanities 24.1-2. 1-12.
  • 1996 Catching the Wind in a Net. The Shortcomings of Existing Methods for the Analysis of Performance. Modern Drama 39.4. 537-46.
  • 1996 Feydeau in razvoj motiva dvojčkov. Gledališki list SNG Drama Ljubljana, 76.2. 7-9.
  • 1994 Theatrical Laughter and the Concept of Cryptic Noise. Recherches sémiotiques/Semiotic Inquiry 14.3. 143-56.
  • 1994 Creativity and Wit. Creativity and Discovery: Conference Proceedings. Cornerbrook: Memorial University of Newfoundland, 99-110.
  • 1991 Položaj bulvarke v repertoarju sodobnega slovenskega gledališča. Gledališki list MGL, 40.6. 68-72.
  • 1989 Zakaj ne verjamem v sodobno slovensko gledališče. Sodobnost 37.2. 189-90.
  • 1989 Vlada gospe ministrice. Gledališki list MGL, 38.5. 80-4.
  • 1989 Zakaj verjamem v slovensko gledališče. Gledališki list EG Glej 3., 2-5.
  • 1988-89 Kritika brez predstave. Maske, 4.10/11. 156-8.
  • 1988 Znanstvena metoda raziskovanja. Sodobnost, 36:2. 213-4.
  • 1988 Slovenska komedija je tragedija slovenske literature. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Umetnost in umetelnost. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1988 Marguerite Duras se igra. Gledališki list EG Glej.
  • 1988 Popartistična burka. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Krasni nori svet. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Kompozicijske značilnosti dramske kronike. Gledališki list Drama SNG Maribor, 42.6. 10.
  • 1988 Naši gostje: pogovor s Sandijem Krošlom. Gledališki list Drama SNG Maribor, 42.6. 18.
  • 1988 Cesarjeva nova krojačnica. Gledališki list SMG 3. 6-7.
  • 1987-88 Mit in sodobno gledališče. Maska, 3.8/9. 95-100.
  • 1987 Nepopolnosti. Problemi Literatura 25.3. 166-7.
  • 1987 Z Barbaro Kenda. Franz Kafka in Jože Plečnik: rahlo neresen esej o resnih zadevah. Problemi Literatura, 25.2. 5-7.
  • 1987 Zgodovinski horizont komičnega v rimski komediji. (Drugi del.) Maske.
  • 1987 O zveličanju gledalčeve duše. Gledališki list PDG Nova Gorica, 33.1. 4-6.
  • 1987 Stava. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Petdeset let kasneje. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Kdor se zadnji smeje, ne razume vica. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Romantično gledališče. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Če bi. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1986 Zgodovinski horizont komičnega v rimski komediji. (Prvi del.) Maske.
  • 1986 Med Brechtom in Pirandellom. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1986 Gledališka izhodišča trojnega projetka. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1986 Komedija, ljubezen in hrana. Gledališki list Drama SNG Maribor.

Recenzije

  • 2002 The Death of Comedy. Erich Segal. Dalhousie Review 82.2. 320
  • 2000 Tragedy and Comedy: A Systematic Study and a Critique of Hegel. Mark William Roche. Modern Drama 43.2. 314-5.
  • 2000 Theatre of Chaos: Beyond Absurdism, Into Orderly Disorder. William W. Demastes. Modern Drama 43.1. 130-1.
  • 1995 Playtexts: Ludics in Contemporary Literature. Warren Motte. Dalhousie Review 75.2. 274-6.
  • 1994 Comedy: The Mastery of Discourse. Susan Purdie. Dalhousie Review 74.3. 407-9.
  • 1992 Drama and Intelligence. Richard Courtney. University of Toronto Quarterly 62.3. 207-9.
  • 1986 Gledališka poetika Drage Ahačič. Maske.
  • 1986 Jan Kott in hermenevtično gledališče. Maske.

Prevodi

  • 2007 Zachary Moull. Besede, besede, besede. Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.4. 76-9.
  • 2007 Erin O’Hanley. Položaj francoskega meščanstva v Molièrovem času.'' Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.4. 73-5.
  • 1989 Jovan Hristić. Teoretična vprašanja, praktični odgovori. Sodobnost, 37.8/9. 835-42.
  • 1988 Maurice Charney. Kaj je batler videl v Kaj je videl batler? Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Ortonov konec. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1987 Jovan Hristić. Antigona. Gledališki list SNG Drama Ljubljana.

Referati

  • 2007 The Phenomenological Nature of Lazzi. 6th International Conference “The World of Baroque Theatre.” Český Krumlov.
  • 2006 Komedija in država. Komedija, država, družba: Simpozij ob 250. obletnici rojstva prvega slovenskega komediografa Antona Tomaža Linharta. Borštnikovo srečanje. Maribor.
  • 2003 A Poor-Man’s Directorial Concept: An Analysis of Transposition as a Staging Strategy. Directing and Authorship in Western Drama: International Theatre Conference. Wolfville.
  • 2003 Laughter in Utopia: An Examination of the Role of Humour in a Liberated Society. International Society of Humor Studies Conference. Chicago.
  • 2003 Reception of Molière’s Comedies and the Ethics of Laughter. ACTR Conference/ Colloque de l’ARTC. Halifax.
  • 2003 The Decorum of Cruelty in Sartre: A Response to Tortured Stages. EPTC/ TCEP Conference. Halifax.
  • 2003 Narrative Uncertainty as a Means of Dramatic Suspense: A Reading of Michael Frayn’s Copenhagen. Performing Science in the Age of Uncertainty: A Symposium on Copenhagen, the Play. Halifax.
  • 2002 The Name of the Nose: On Ethics of Self-Deprecating Humour. International Society of Humor Studies Conference. Bertinoro.
  • 1997 Aristophanes’ Comic Dramaturgy and the Limitations of Theatrical Representation. Comedy and the Discourse of the Polis. Halifax.
  • 1995 Comic Theory in the Restoration. Purcell 300: A Purcell Symposium. Halifax.
  • 1995 Catching the Wind in a Net: The Shortcomings of Existing Methods for the Analysis of Performance. Why Theatre: Choices for the New Century. Toronto.
  • 1994 Dramaturgy and the Transferal of Comedy. The Voice of the Dramaturge. Atlanta.
  • 1994 Creativity and Wit. Creativity and Discovery. Corner Brook.
  • 1989 Nedolžno gledanje predstave. Zagreb.
  • 1988 Kritika i budućnost pozorišta. Sterijino pozorje. Novi Sad.
  • 1987 Mit in sodobno gledališče. Borštnikovo srečanje. Maribor.


Režije

  • 2007 Molière The Bourgeois Gentleman, DalTheatre. Halifax.
  • 2000 Sofokles Electra, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1996 Friedrich von Schiller Mary Stuart, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1996 Bertolt Brecht The Good Woman of Setzuan, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1995 Aphra Behn The Lucky Chance, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1992 Georg Büchner Leonce and Lena, Robert Gill Theatre, Toronto.
  • 1990 Vili Ravnjak The Playhouse, Glen Morris Theatre, Toronto.


Dramaturgije

  • 1989 Branislav Nušić Gospa ministrica, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana.
  • 1988 Marguerite Duras Savannah Bay, dramaturški svetovalec, Eksperimentalno gledališče Glej, Ljubljana.
  • 1988 Joe Orton Kaj je videl batler, Primorsko dramsko gledališče Nova Gorica.
  • 1988 Boris A. Novak Vojaki zgodovine, Drama slovenskega narodnega gledališča Maribor.
  • 1987 Stephan Dähnert Dediščina za dediščino, dramaturški svetovalec, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1987 Nenad Prokić Metastabilni gral, Drama slovenskega narodnega gledališča
  • 1986 Bertolt Brecht Erotični kabaret, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1986 Bertolt Brecht Pasijon po Lukulu, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1986 Benečanka, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1985 Sean O’Casey Plug in zvezde, AGRFT
  • 1984 Sławomir Mrožek Karol, AGRFT, Ljubljana.

Nagrade

  • 1997 Nagrada za najboljši esej v reviji Modern Drama.
  • 1986 Univerzitetna Prešernova nagrada, Univerza v Ljubljani.

Zunanje povezave

Dalhousie univerza, Halifax - gledališki oddelek