Jure Gantar

Različica za tisk ni več podprta in lahko vsebuje napake pri upodabljanju. Prosimo, v brskalniku posodobite zaznamke in namesto tega uporabite privzeto funkcijo brskalnika za tiskanje.


Življenjepis

Leta 1987 je diplomiral na oddelku za dramaturgijo na ljubljanski AGRFT. Od leta 1988 do 1989 je bil umetniški vodja Eksperimentalnega gledališča Glej, v letih 1988-1992 pa je deloval kot asistent-stažist na AGRFT. Na Akademiji je na temo ritualnih teorij komedije magistriral leta 1989, tri leta kasneje (1992) pa je doktoriral iz dramskih ved na univerzi v Torontu. Od leta 1992 do 1998 je bil docent na oddelku za gledališče na Univerzi Dalhousie v Halifaxu. Od 1998 tam opravlja funkcijo izrednega profesorja, v obdobju 2001-2005 pa je bil tudi predstojnik oddelka. Leta 2009 je bil izvoljen v naziv rednega profesorja na oddelku za gledališče.

Knjige

Poglavja

  • 2013 Vse ob pravem času. Govor med znanostjo in umetnostjo. Ur. Katarina Podbevšek in Nina Žavbi Milojević. Maribor: Aristej in AGRFT. 237-45.
  • 2010 The Phenomenological Nature of Lazzi. The World of Baroque Theatre: A Compilation of Essays from the Český Krumlov Conferences 2007, 2008 and 2009. Ur. Jiři Bláha in Pavel Slavko. Český Krumlov: Baroque Theatre Foundation of Český Krumlov. 85-94.
  • 2005 Concept Lite: An Analysis of Transposition as a Staging Strategy. Directing and Authorship in Western Drama. Ur. Anna Migliarisi. Uvod Don B. Wilmeth. Ottawa: Legas. 29-41.
  • 1991 Atomska dramaturgija Vilija Ravnjaka. Umetnost igre. Štirje eseji. Vili Ravnjak. Ljubljana: Zveza kulturnih organizacij Slovenije. 7-8.
  • 1990 Pred odprtimi vrati. Pot v Rim. Aneks. Vili Ravnjak. Ljubljana: Zveza kulturnih organizacij Slovenije. 3-4.
  • 1988 Criticism without Performances. La critique et l’avenir du théâtre. Novi Sad: Biblioteka matice srpske. 137-41.
  • 1988 Kritika bez predstave. Kritika i budućnost pozorišta. Novi Sad: Biblioteka matice srpske. 129-33.

Članki

2011 -

  • 2013 Kritiški predsodek. Gledališki list SLG Celje. 17-24.
  • 2012 Sanjske simetrije. Gledališki list Drama SNG Maribor 89.4. 13-15
  • 2011 Srednjenovi vek. Gledališki list Drama SNG Maribor 88.4. 11-17.
  • 2011 Božična zabava. Gledališki list Drama SNG Maribor 88.2. 11-14.

2001 - 2010

  • 2010 Darwin in dramska teorija. Amfiteater 2.1. 7-21.
  • 2010 Celoletna razprodaja vrednot. Gledališki list Drama SNG Ljubljana 90.2. 7-11.
  • 2010 Ptica selivka. Gledališki list Drama SNG Maribor 87.6. 11-16.
  • 2010 Molièrovi italijanski posli. Gledališki list MGL 60.10. 72-8.
  • 2010 Prevajalci in izdajalci. Gledališki list MGL 60.9. 72-5.
  • 2010 Odrski šund. Gledališki list MGL 60.7. 44-7.
  • 2009 Iz Berlina na Broadway. Gledališki list MGL 60.5. 80-3.
  • 2009 Rojstvo nacizma iz duha malomeščanstva. Gledališki list Drama SNG Maribor 87.2. 18-25.
  • 2009 Visoka maša potrošniške družbe. Gledališki list MGL 60.3. 70-3.
  • 2009 Dvajset let pozneje. Gledališki list Drama SNG Maribor 87.1. 33-41.
  • 2009 Ključ do dramatikovega srca. Gledališki list MGL 60.1. 80-3.
  • 2009 Osli in oslarije. Gledališki list MGL 59.11. 20-4.
  • 2009 Dramaturgija gledališča no. Gledališki list Drama SNG Maribor 86.5. 13-20.
  • 2009 Z obale Utopije v Arkadijo. Gledališki list MGL 59.10. 64-7.
  • 2009 Razsodnost in razuzdanost. Gledališki list Drama SNG Maribor 86.4. 11-17.
  • 2009 Onstran realizma. Gledališki list MGL 59.8. 68-71.
  • 2008 Dramatizacija vsakdanjega življenja. Gledališki list MGL 59.4. 54-7.
  • 2008 Cinična resnica in blagoslovljena laž. Gledališki list Drama SNG Maribor 86.2. 26-33.
  • 2008 Retorični obrat. Gledališki list MGL 59.3. 40-3.
  • 2008 Zvestoba izvirniku. Gledališki list MGL 59.1. 50-3.
  • 2008 Metafizične burke. Gledališki list Drama SNG Maribor 85.6. 11-19.
  • 2008 Odrska topografija Lepe Vide. Gledališki list Drama SNG Maribor 85.3. 16-24.
  • 2007 Nepričakovani uspeh praizvedbe Molièrovega Ljudomrznika. Gledališki list MGL 58.4. 7-12.
  • 2007 Ionesco in Descartes. Gledališki list Drama SNG Maribor 85.2. 11-15.
  • 2007 Komedija in država. Gledališki list Drama SNG Maribor 84.6. 11-23.
  • 2007 Junaštvo gospoda Jourdaina. Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.4. 11-18.
  • 2007 Vpliv gama žarkov na razvoj postmoderne dramaturgije. Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.2. 11-17.
  • 2006 Politika humorja. Emzin 16.1-2. 74-5.
  • 2004 Črni humor in psihopatologija malomeščanskega vsakdana. Gledališki list MGL, 55.5. 5-12.
  • 2001 From Invention to Convention: A Critical View on the Evolution of the Aside in French Neoclassical Drama. Style 35.3. 517-30.

1991 - 2000

  • 2000 Aristofan, erotika in smeh. Maska 9.1-2. 61-3.
  • 1999-2000 Med Brechtom in Pirandellom: mariborska Drama in moderno gledališče. Izročila zgodovine 7., 807-810.
  • 1999-2000 Nekaj izhodišč za preučevanje romantične drame. Izročila zgodovine 7., 811-816.
  • 1999 The Case of the Falling Man. A New Reading of Bergson’s Le Rire. Mosaic 32:2. 43-57.
  • 1997 Postmodern Comedy. Tautology or Pleonasm? Studies in Humanities 24.1-2. 1-12.
  • 1996 Catching the Wind in a Net. The Shortcomings of Existing Methods for the Analysis of Performance. Modern Drama 39.4. 537-46.
  • 1996 Feydeau in razvoj motiva dvojčkov. Gledališki list SNG Drama Ljubljana, 76.2. 7-9.
  • 1994 Theatrical Laughter and the Concept of Cryptic Noise. Recherches sémiotiques/Semiotic Inquiry 14.3. 143-56.
  • 1994 Creativity and Wit. Creativity and Discovery: Conference Proceedings. Cornerbrook: Memorial University of Newfoundland, 99-110.
  • 1991 Položaj bulvarke v repertoarju sodobnega slovenskega gledališča. Gledališki list MGL, 40.6. 68-72.


1981 - 1990

  • 1989 Zakaj ne verjamem v sodobno slovensko gledališče. Sodobnost 37.2. 189-90.
  • 1989 Vlada gospe ministrice. Gledališki list MGL, 38.5. 80-4.
  • 1989 Zakaj verjamem v slovensko gledališče. Gledališki list EG Glej 3., 2-5.
  • 1988-89 Kritika brez predstave. Maske, 4.10/11. 156-8.
  • 1988 Znanstvena metoda raziskovanja. Sodobnost, 36:2. 213-4.
  • 1988 Slovenska komedija je tragedija slovenske literature. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Umetnost in umetelnost. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1988 Marguerite Duras se igra. Gledališki list EG Glej.
  • 1988 Popartistična burka. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Krasni nori svet. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Kompozicijske značilnosti dramske kronike. Gledališki list Drama SNG Maribor, 42.6. 10.
  • 1988 Naši gostje: pogovor s Sandijem Krošlom. Gledališki list Drama SNG Maribor, 42.6. 18.
  • 1988 Cesarjeva nova krojačnica. Gledališki list SMG 3. 6-7.
  • 1987-88 Mit in sodobno gledališče. Maska, 3.8/9. 95-100.
  • 1987 Nepopolnosti. Problemi Literatura 25.3. 166-7.
  • 1987 Z Barbaro Kenda. Franz Kafka in Jože Plečnik: rahlo neresen esej o resnih zadevah. Problemi Literatura, 25.2. 5-7.
  • 1987 Zgodovinski horizont komičnega v rimski komediji. (Drugi del.) Maske.
  • 1987 O zveličanju gledalčeve duše. Gledališki list PDG Nova Gorica, 33.1. 4-6.
  • 1987 Stava. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Petdeset let kasneje. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Kdor se zadnji smeje, ne razume vica. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Romantično gledališče. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1987 Če bi. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1986 Zgodovinski horizont komičnega v rimski komediji. (Prvi del.) Maske.
  • 1986 Med Brechtom in Pirandellom. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1986 Gledališka izhodišča trojnega projetka. Gledališki list Drama SNG Maribor.
  • 1986 Komedija, ljubezen in hrana. Gledališki list Drama SNG Maribor.

Recenzije

  • 2013 Historical Comedy on Screen: Subverting History with Humour. Ur. Hannu Samli. Belphégor 11.1.
  • 2002 The Death of Comedy. Erich Segal. Dalhousie Review 82.2. 320
  • 2000 Tragedy and Comedy: A Systematic Study and a Critique of Hegel. Mark William Roche. Modern Drama 43.2. 314-5.
  • 2000 Theatre of Chaos: Beyond Absurdism, Into Orderly Disorder. William W. Demastes. Modern Drama 43.1. 130-1.
  • 1995 Playtexts: Ludics in Contemporary Literature. Warren Motte. Dalhousie Review 75.2. 274-6.
  • 1994 Comedy: The Mastery of Discourse. Susan Purdie. Dalhousie Review 74.3. 407-9.
  • 1992 Drama and Intelligence. Richard Courtney. University of Toronto Quarterly 62.3. 207-9.
  • 1986 Gledališka poetika Drage Ahačič. Maske.
  • 1986 Jan Kott in hermenevtično gledališče. Maske.

Prevodi

  • 2008 David Ives Minirana vrtnica Gledališki list Drama SNG Maribor 85.6. 20-4.
  • 2007 Marjeta Humar, Barbara Sučec Michieli, Katarina Podbevšek, Slavka Lokar, ured. Gledališki terminološki slovar. Angleški ustrezniki: Jure Gantar. Francoski ustrezniki: Rastko Rafael Kozlevčar. Ljubljana: Založba ZRC.
  • 2007 Zachary Moull. Besede, besede, besede. Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.4. 76-9.
  • 2007 Erin O’Hanley. Položaj francoskega meščanstva v Molièrovem času.'' Gledališki list Drama SNG Maribor, 84.4. 73-5.
  • 1989 Jovan Hristić. Teoretična vprašanja, praktični odgovori. Sodobnost, 37.8/9. 835-42.
  • 1988 Maurice Charney. Kaj je batler videl v Kaj je videl batler? Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1988 Ortonov konec. Gledališki list PDG Nova Gorica.
  • 1987 Jovan Hristić. Antigona. Gledališki list SNG Drama Ljubljana.

Referati

  • 2013 Vse ob pravem času [All in the Timing]. Simpozij o umetniškem govoru. Akademija za gledališče, radio, film in televizijo University of Ljubljana , Ljubljana, Slovenia
  • 2011 European Realpolitik in Sixteenth-Century Commedia dell'Arte. European Mediations: Transnational and Supranational Formations. First Annual European Studies Colloquium. Dalhousie University, Halifax, Nova Scotia.
  • 2007 The Phenomenological Nature of Lazzi. 6th International Conference “The World of Baroque Theatre.” Český Krumlov.
  • 2006 Komedija in država. Komedija, država, družba: Simpozij ob 250. obletnici rojstva prvega slovenskega komediografa Antona Tomaža Linharta. Borštnikovo srečanje. Maribor.
  • 2003 A Poor-Man’s Directorial Concept: An Analysis of Transposition as a Staging Strategy. Directing and Authorship in Western Drama: International Theatre Conference. Wolfville.
  • 2003 Laughter in Utopia: An Examination of the Role of Humour in a Liberated Society. International Society of Humor Studies Conference. Chicago.
  • 2003 Reception of Molière’s Comedies and the Ethics of Laughter. ACTR Conference/ Colloque de l’ARTC. Halifax.
  • 2003 The Decorum of Cruelty in Sartre: A Response to Tortured Stages. EPTC/ TCEP Conference. Halifax.
  • 2003 Narrative Uncertainty as a Means of Dramatic Suspense: A Reading of Michael Frayn’s Copenhagen. Performing Science in the Age of Uncertainty: A Symposium on Copenhagen, the Play. Halifax.
  • 2002 The Name of the Nose: On Ethics of Self-Deprecating Humour. International Society of Humor Studies Conference. Bertinoro.
  • 1997 Aristophanes’ Comic Dramaturgy and the Limitations of Theatrical Representation. Comedy and the Discourse of the Polis. Halifax.
  • 1995 Comic Theory in the Restoration. Purcell 300: A Purcell Symposium. Halifax.
  • 1995 Catching the Wind in a Net: The Shortcomings of Existing Methods for the Analysis of Performance. Why Theatre: Choices for the New Century. Toronto.
  • 1994 Dramaturgy and the Transferal of Comedy. The Voice of the Dramaturge. Atlanta.
  • 1994 Creativity and Wit. Creativity and Discovery. Corner Brook.
  • 1989 Nedolžno gledanje predstave. Zagreb.
  • 1988 Kritika i budućnost pozorišta. Sterijino pozorje. Novi Sad.
  • 1987 Mit in sodobno gledališče. Borštnikovo srečanje. Maribor.

Režije

  • 2013 August Strindberg, Sonata strahov. DalTheatre, Halifax, Nova Scotia.
  • 2011 Federico García Lorca, Krvava svatba. DalTheatre, Halifax, Nova Scotia.
  • 2010 Eugène Ionesco, Jacques ali podrejenost. DalTheatre. Halifax, Nova Scotia.
  • 2010 Eugène Ionesco, Plešasta pevka. DalTheatre. Halifax, Nova Scotia.
  • 2007 Anton Pavlovič Čehov Tri sestre, DalTheatre. Halifax.
  • 2007 Molière The Bourgeois Gentleman, DalTheatre. Halifax.
  • 2000 Sofokles Electra, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1996 Friedrich von Schiller Mary Stuart, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1996 Bertolt Brecht The Good Woman of Setzuan, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1995 Aphra Behn The Lucky Chance, Dalhousie Theatre Department Productions, Halifax.
  • 1992 Georg Büchner Leonce and Lena, Robert Gill Theatre, Toronto.
  • 1990 Vili Ravnjak The Playhouse, Glen Morris Theatre, Toronto.

Dramaturgije

  • 1989 Branislav Nušić Gospa ministrica, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana.
  • 1988 Marguerite Duras Savannah Bay, dramaturški svetovalec, Eksperimentalno gledališče Glej, Ljubljana.
  • 1988 Joe Orton Kaj je videl batler, Primorsko dramsko gledališče Nova Gorica.
  • 1988 Boris A. Novak Vojaki zgodovine, Drama slovenskega narodnega gledališča Maribor.
  • 1987 Stephan Dähnert Dediščina za dediščino, dramaturški svetovalec, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1987 Nenad Prokić Metastabilni gral, Drama slovenskega narodnega gledališča
  • 1986 Bertolt Brecht Erotični kabaret, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1986 Bertolt Brecht Pasijon po Lukulu, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1986 Benečanka, Drama slovenskega narodnega gledališča, Maribor.
  • 1985 Sean O’Casey Plug in zvezde, AGRFT
  • 1984 Sławomir Mrožek Karol, AGRFT, Ljubljana.

Nagrade

  • 1997 Nagrada za najboljši esej v reviji Modern Drama.
  • 1986 Univerzitetna Prešernova nagrada za seminarsko delo Zgodovinski horizont komičnega v rimski komediji, Univerza v Ljubljani.

Zunanje povezave