Marta Frelih

Različica za tisk ni več podprta in lahko vsebuje napake pri upodabljanju. Prosimo, v brskalniku posodobite zaznamke in namesto tega uporabite privzeto funkcijo brskalnika za tiskanje.
Foto: Sandra Požun

Življenjepis

Vsestranska filmsko-gledališka ustvarjalka Marta Frelih se je rodila v Mariboru v družini, ki je bila vseskozi tesno povezana z gledališko ustvarjalnostjo (njen oče je bil znan slovenski režiser in vsestranski gledališki ustvarjalec Emil Frelih).

Leta 1992 je diplomirala iz kostumografije in modnega oblikovanja na Neue Kunstschule v Zürichu, dve leti zatem pa še na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Leta 2002 je magistrirala na ljubljanski AGRFT, leta 2007 pa doktorirala iz humanističnih znanosti (kostumografija, umetnost) na kölnski Fakulteti za humanistične študije.

Kot kostumografka in scenografka je ustvarjala za številne operne, gledališke, baletne predstave in kabarete za gledališke in operne hiše po Sloveniji, Nemčiji, Avstriji, Švici in Franciji, pripravila pa je tudi trinajst samostojnih fotografskih in kostumografskih razstav. Že v času študija na AGRFT je posnela svoj prvi dokumentarec I. Kobilca – portret slikarke (2008), kmalu zatem pa še film Alma M. Karlin – samotno potovanje (2009), za katerega je na portoroškem filmskem festivalu prejela vesno za najboljši dokumentarec in za kostumografijo. Še isto leto (2009) je posnela kratki dokumentarni film Indijska dežela Gujarat, kot kostumografka pa je sodelovala pri filmu Vandima (2012), ki ga je režirala Jasna Hribernik. Pravljična opera Obuti maček Césarja Cuija, za katero je poleg uprizoritvenega koncepta ustvarila celostno scensko in kostumsko podobo, predstavlja njen debi s področja operne režije.

Kostumografije

Scenografije

Režije

Nagrade

Viri in literatura

  • SNG Maribor

Zunanje povezave