Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama

 
(307 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih)
Vrstica 16: Vrstica 16:


==Predstavitev==
==Predstavitev==
Nenad Jelesijević je umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; soustanovitelj in umetniški vodja zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje [http://www.kitch.si Kitch], pri katerem koordinira dolgoročni program ''Teorije in prakse performansa''; (so)avtor v performerskem tandemu Kitch; performer.
Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; performer; oblikovalec in arhitekt; soustanovitelj in umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program ''Teorije in prakse performansa''; (so)avtor v performerskem tandemu [http://www.kitch.si Kitch].
<br>
<br>




V tekstih in umetniški praksi pogosto premišljuje spektakel, pop, potencial dezidentifikacije in estetizacijo upora.
V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.
<br>
<br>




Zamisel o performansu-kritiki je razvil v knjigi [http://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/knjige/doslej-izslo/performans-kritika/ ''Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti''] (MGL, 2018, ur. [http://sigledal.org/geslo/Petra_Pogorevc P. Pogorevc], spremna beseda [http://sigledal.org/geslo/Blaž_Lukan B. Lukan]). Knjiga je preplet primerjalne obravnave sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest ter premisleka o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji.
Avtor je in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', soavtor je performansov ''Prisega'', ''Kitch poroka'', ''Mali princ'' in ''Razprodaja''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi performansa ''No.1''.  
<br>
<br>




Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o performansu, scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, francoščini, srbščini in hrvaščini).  
Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Avtor je videa ''Natrag u garažu''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru katere tudi hommage skupini EKV v obliki zvočne instalacije, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulično akcijo ''Prodaja filozofske fakultete''.
<br>
<br>




Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).
Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini in francoščini).
<br>
 
 
V knjigi [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti''] je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, ter med primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
<br>
 
 
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
<br>
<br>




Napisal je več kot dvestopetdeset besedil, ki so objavljena v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia - Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, ur. I. Medenica; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, ur. B. Orel; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, ur. M. Peljhan in B. Hribar; Indebted to Intervene, ur. O. Vodeb in N. J. Kolenc; Prožnost/Resilience, ur. N. P. Bachelez; Pojmovnik slovenske umetnosti 1945-2005, ur. R. Šebjanič et al.), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (A Space for Live Art, Living on a Border idr.). Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture''.
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj ''U.cona''.
<br>
<br>




Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izraza je nabiral v izobraževalnih projektih kot so multimedijske delavnice za mlade Supernova, filmsko usposabljanje Moja digitalna zgodba in Multimedijski praktikum za opolnomočenje manjšin. Učil je Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.  
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
<br>
<br>




Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; artist talk v Galeriji Močvara v Zagrebu; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko. Sodeloval je v javnih debatah Metelkovska protislovja (ČKZ, Klub Gromka), Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP), Razširjene oblike plesne koreografije (Festival Gibanica), Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM), Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka), idr.
Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:  
<br>
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
<br>
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
<br>
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
<br>
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
<br>
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
<br>
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
<br>
- Svadba u egzilu (CMS);
<br>
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
<br>
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
<br>
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
<br>
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
<br>
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
<br>
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
<br>  
<br>  
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
<br>
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
<br>
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
<br>
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
<br>
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
<br>
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).
<br>
Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).
<br>
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'' in ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin''. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.
<br>
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov.
<br>




Bil je v uredniškem odboru Maske. Član je Strokovne skupine Festivala Borštnikovo srečanje.
Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.  
<br>
<br>
<br>
<br>


==Resume==
==Resume==
Nenad Jelesijević is an artist, performer, researcher of performance art, stage arts and film, and writer. He is often focusing on spectacle, pop and the potential of disidentification.  
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
<br>
 
 
His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance.
<br>
 
 
He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street action ''Selling of the faculty of arts''.
<br>
<br>




He introduces and develops the concept of performance-critique in his book [http://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/knjige/doslej-izslo/performans-kritika/ ''Performance-critique. A Turn into Abolishment of Art'']. The book is a joint of comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices and public gestures, and reflections on subversion, neutralization and autonomy.—Published by the Ljubljana City Theatre within one of the world's earliest theatrology collections, edited by [http://sigledal.org/geslo/Petra_Pogorevc P. Pogorevc], afterword by [http://sigledal.org/geslo/Blaž_Lukan B. Lukan].
He is a co-founder of the performance art tandem [http://www.kitch.si Kitch] and the Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research ''Performance Theories and Practices''.
<br>
<br>




He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, theatre, dance, film, and related topical phenomena (in Slovenian, English, French, Serbian and Croatian).
He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).
<br>
<br>




He is a co-founder of The [http://www.kitch.si Kitch] Institute—performance research and production based in Ljubljana, its artistic director, and coordinator of a long-term program ''Performance Theories and Practices''.  
He introduces and develops the concept of performance-critique in his book [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''The Performance-critique. A Turn toward the Art Abolishment'']. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
<br>
<br>




A (co)author in tandem Kitch.
His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
<br>
<br>




He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture, with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video, and a BA from Interior Architecture.
He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
<br>
<br>




His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio. He writes and lectures in Slovenian, English and Serbo-Croatian.
He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)
<br>
<br>




He was mentoring and supervising trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, Multimedia Practicum for Minorities, and Supernova Multimedia Workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL trainings for performers.
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', and the ''Supernova'' multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
<br>
<br>




He presented a number of contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, and public space (in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere).
He edited various printed editions and web presentations, and designed many printed and online publications, including books and journals, and video clips.
<br>  
<br>




He was a member of the editorial board of Maska, a performing arts journal. He is a member of the artistic board of Borštnikovo srečanje, a central theatre festival of Slovenia.
He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in the artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.  
<br>
<br>
<br>
<br>


==Bibliografija / Bibliography==
==Bibliografija / Bibliography==
[http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308 Osebna bibliografija COBISS] / [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng Personal bibliography COBISS]
[https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240223_100928_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240223_101120_36308.html Personal bibliography COBISS]
<br>
<br>
<br>
<br>


==Solo performansi / Solo performances==
==Solo performansi / Solo performances==
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer] (2021, Spider Festival; Španski borci; Nova pošta)
* esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić.)
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020, Spider Festival)
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021. Festival Spider. Španski borci. [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta/Mladinsko].)
* Touch Me (2020, online)
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020. Festival Spider.)
* Good Cop Bad Cop (2016, Image Snatchers)
* Touch Me (2020. Online.)
* Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom.)
<br>
<br>


==Konceptualne zasnove in *performiranje v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
==Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
Vrstica 112: Vrstica 179:
* Mali princ / Le petit prince (performance, 2001)
* Mali princ / Le petit prince (performance, 2001)
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (multimedia project, 1999-2004)*
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (multimedia project, 1999-2004)*
<br>
==Odrska sodelovanja / Stage co-operations==
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
* svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
* performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)
<br>
<br>


==Online==
==Online==
*[http://www.performans.si/ performans]
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*[https://www.kitch.si/ Kitch]
*instagram: _umetnikuljubavi_
*insta: nnd_jls
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*fb: performans.si




Vrstica 126: Vrstica 200:
<br>
<br>


==V medijih / In the media==
==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications==
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
*[https://veza.sigledal.org/dogodek/diskolektiv-druge-koze-e Diskolektiv: Druge kože — Sigledal, 20.3.2023]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/nacini-gledanja-o-ustvarjanju-priseljencev-in-polozaju-pozornih-opazovalcev-kulturne-tradicije/659162 Načini gledanja — RTV Slovenija, M.K., 25.2.2023]
*[https://www.danas.rs/kultura/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida-u-umetnickom-paviljonu-cvijeta-zuzoric/ Izlazne strategije umetnosti — Danas, 22.10.2022]
*[https://www.novosti.rs/kultura/vesti/1165393/paviljonu-cvijeta-zuzoric-malom-kalemegdanu-napustanje-teriorije-umetnosti U paviljonu Cvijeta Zuzorić na Malom Kalemegdanu — Novosti, M.A.K., 21.10.2022]
*[http://www.seecult.org/vest/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022]
*[https://ulus.rs/blog/izlazne-strategije-nevidljive-taktike-prekida/ Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022]
*[https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/drama-tekst-pisava-2/ Drama, tekst, pisava 2 — MGL, P.P. in T.T., 10.3.2022]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Festival_LGBT-filma#cite_note-6 Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022]
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021]
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021]
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021]
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021]
*[https://www.critical-stages.org/22/editors-comment-theatre-criticism-the-day-after/ Editors’ Comment: Theatre (Criticism) the Day After — Critical Stages, Y. Meerzon, S. Patsalidis & A. Murphy, dec. 2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/12/can-you-see-a-bigger-picture/ Can you see a bigger picture? — Neodvisni, A. Kopač, 17.12.2020]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4145189/.html Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4145189/.html Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L. P., 6.1.2020]
*[https://www.parl.si/wp-content/uploads/2020/11/The-Performance-of-Contemporaneity.pdf The Performance (of) Contemporaneity — PARL, L. Zdravković, avg. 2020]
*[https://www.dnevnik.si/1042932074/kultura/oder/festival-spider-novo-vstajenje-radikalnih-teles Festival Spider: Novo vstajenje radikalnih teles — Dnevnik, M. Šučur, 17.6.2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/05/krizci-upora/ Križci upora — Neodvisni, L. Zdravković, 28.5.2020]
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020]
*Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
*Teritorij teatra: Kje si, Martina Šiler? — Radio Študent, V. Hrvatin, 13.5.2019
*Predstavitev knjige Performans-kritika u Galeriji AQ u Celju — Celje.info, 10.5.2019
*[https://www.mgl.si/assets/Uploads/performans-kritika-sodobnost.pdf Nenad Jelesijević: Performans-kritika: zasuk v odpravo umetnosti — Sodobnost, let. 83, str. 643-647, M. Murnik, maj 2019]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Performans in pogovor z avtorjem knjige Performans-kritika na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, Razgledi in razmisleki, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
*Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018
*Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/07/oder-177/ Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/07/oder-177/ Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30]
*[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018]
*[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ Jurišić, Mandić in Jelesijević o performansu Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. V., 13.1.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan. 2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/ars-posebni-projekti/174499835 Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/ars/174499835 Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017]
*[https://www.researchgate.net/publication/321714459_Applied_theatre_in_times_of_terror_Accepting_aesthetic_diversity_and_going_beyond_dilemma Applied theatre in times of terror — Applied Theatre Research, vol. 5, Nr. 3, pp. 169-182, B. Rasmussen, 1.9.2017]
*[https://ojs.zrc-sazu.si/traditiones/article/view/6566/6215 Against creativity — Traditiones, vol. 46, Nr. 1-2, pp. 189-207, B. Bajič, 12.6.2017]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21]
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016, tekst,] ali [https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/1466/radio-beograd-3/2539540/hronika-treceg-programa.html posnetek, od 4:10]
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*Teater v eter: Kuča(n) časti — Radio Študent, R. Bobnič, 1.2.2016
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, P. Tihole, 14.6.2014]
*[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Jana_Menger#Odlomek_iz_kritike Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014]
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
*Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013
*Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012
*Umjetnici u egzilu — Zadarski list, str. 34, B. Kupčak, 5.9.2012
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/instalacija-made-in-china-tudi-v-siski-11166 Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/instalacija-made-in-china-tudi-v-siski-11166 Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012]
*[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, Portret, V. Pirc, 24.2.2012]
*[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, št.8, str. 80-81, V. Pirc, 24.2.2012]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/made-in-china-326695 Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/made-in-china-326695 Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011]
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, K. Hahonina, 23.12.2004]
*Sodobnemu umetniškemu delu ne moremo postaviti niti medijskih niti tematskih meja — Delo, V. Urbančič, 25.1.2010
*Norost in subverzivnost v umetniških praksah — Borec, št. 657-661, str. 466-512, M. Puncer in M. Vatovec, 2009
*Dialog gluhih — Mladina, št. 36, str. 15, U. Marn, 11.9.2009
*Pogled: Stalna čakalnica — TV Slovenija, Studio City, Plusminus, 32:20-33:02, 19.5.2008
*Določila identitete — Delo, M. Marzidovšek, 16.5.2008
*Stalna čakalnica v Ljubljani (intervjuvanec/interviewee) — Val 202, 10.5.2008
*Quei migranti dal mondo — Il Bologna, 11.4.2008
*Il progeto: Al TPO artisti migranti per opera di confine — Il Domani, 11.4.2008
*La vita ai confine del mondo nell/arte visiva e sul palco — Corriere della sera, 11.4.2008
*I linguaggi d'arte dei migranti — La Republica, 11.4.2008
*Ko bodo velike, bodo manekenke in potrošnice z rdečimi škorenjci (intervjuvanec/interviewee) — Delo, str. 6, M. Čakarić, 16.1.2008
*Dobrodošli v raju! — Vest.si, M. Čakarić, 27.5.2007
*Kulturni val: Crash Test Dummy — Val 202, 24.6.2006
*Liter zraka po 1000 tolarjev ali 4 evre — Jana, št. 47, str. 28, R. Hrovatič, 22.11.2005
*Kitch — Gloss Slovenija, št. 101, N. Kokelj in I. Dimc, nov. 2005
*Topografija abecednega mesta — Delo, R. Vevar, 16.9.2005
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, št. 51, str. 64, K. Hahonina, 20.12.2004]
*Tribune v eksilu - po revoluciji — Večer, str. 17, D. Kores Jacks, 21.11.2002
*Tribune v eksilu o pomenu in položaju medijev — Večer, D. Kores Jacks, 19.1.2001
*Prostovoljno v izrednih razmerah — Večer, str. 22, T. Brenk, 18.12.2000
<br>
<br>


==Fotodokumentacija / Photos==
==Fotografije / Photos==
<gallery>
<gallery>


The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N. Jelesijević.</small></small>
esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small>
 
performans.si logo.jpg|<small><small>Znak zbirke performans.si</small></small>
 
Performans.si Screenshot2.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>


Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Predstavitev knjige ''Performans-kritika'' v obliki performansa, ki ga je zasnoval njen avtor, v izvedbi Milana Štefeta, Karin Komljanec, Jerneja Gašperina, Jane Zupančič (vsi na fotografiji) in Nenada Jelesijevića. Studio MGL, 13.6.2018. Foto: P. Giodani.</small></small>
Performans.si Screenshot1.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>


Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Drugi del predstavitve knjige ''Performans-kritika''; pogovora, ki ga je povezovala Petra Pogorevc, sta se poleg avtorja udeležila Barbara Orel in Blaž Lukan. Studio MGL, 13.6.2018. Na fotografiji: Pogorevc, Jelesijević, Orel, Lukan. Foto: P. Giodani.</small></small>
The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N.J.</small></small>


Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Predstavitev knjige ''Performans-kritika'' v obliki performansa, ki ga je zasnoval njen avtor, v izvedbi Milana Štefeta, Jane Zupančič, Ane Dolinar Horvat in Nenada Jelesijevića (vsi na fotografiji). Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018, 13:05-13:20. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I. Merljak.</small></small>
Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič (izvajalci) in Nenad Jelesijević (izvajalec in avtor). MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor z avtorjem knjige ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu, 22.11.2018. Vodila Petra Tanko, prenašal Radio Slovenija 3. Na fotografiji: P. Tanko, N. Jelesijević. Foto: I. Merljak.</small></small>
Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>


esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M. Lukić.</small></small>
Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small>


performans.si logo.jpg|<small><small>www.performans.si</small></small>
Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


</gallery>
</gallery>

Trenutna redakcija s časom 11:47, 5. marec 2024

Nenad j selfie 2.jpg












Predstavitev

Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; performer; oblikovalec in arhitekt; soustanovitelj in umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program Teorije in prakse performansa; (so)avtor v performerskem tandemu Kitch.


V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.


Avtor je in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, soavtor je performansov Prisega, Kitch poroka, Mali princ in Razprodaja. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi performansa No.1.


Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Avtor je videa Natrag u garažu. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru katere tudi hommage skupini EKV v obliki zvočne instalacije, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulično akcijo Prodaja filozofske fakultete.


Redno objavlja na spletišču performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini in francoščini).


V knjigi Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, ter med primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.


Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, performans idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).


Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.


Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.


Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).


Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).


Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba in Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.


Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov.


Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.

Resume

Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.


His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.


He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street action Selling of the faculty of arts.


He is a co-founder of the performance art tandem Kitch and the Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research Performance Theories and Practices.


He regularly posts at performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).


He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique. A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.


His official bibliography has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.


He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.


He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital, an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)


He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, and the Supernova multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.


He edited various printed editions and web presentations, and designed many printed and online publications, including books and journals, and video clips.


He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in the artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.

Bibliografija / Bibliography

Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS

Solo performansi / Solo performances

  • esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić.)
  • Prayer / Molitev (2021. Festival Spider. Španski borci. Nova pošta/Mladinsko.)
  • esc (2020. Festival Spider.)
  • Touch Me (2020. Online.)
  • Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom.)


Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch


Odrska sodelovanja / Stage co-operations

  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
  • performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
  • svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
  • oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
  • performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)


Online


arhiv / archive


V medijih, citiranost / In the media, cited in publications


Fotografije / Photos