Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama

 
(195 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih)
Vrstica 16: Vrstica 16:


==Predstavitev==
==Predstavitev==
Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; performer; oblikovalec in arhitekt; soustanovitelj in umetniški vodja zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje [http://www.kitch.si Kitch], pri katerem koordinira dolgoročni program ''Teorije in prakse performansa''; (so)avtor v performerskem tandemu Kitch.
Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; performer; oblikovalec in arhitekt; soustanovitelj in umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program ''Teorije in prakse performansa''; (so)avtor v performerskem tandemu [http://www.kitch.si Kitch].
<br>
<br>




Avtor je in izvajalec solo performansov ''esc'' in ''Molitev'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', soavtor je performansov ''Prisega'', ''Kitch poroka'', ''Mali princ'' in ''Razprodaja'', zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Made in China'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Shop till U Drop'' in ''XXX razprodaja''. Avtor je videa ''Natrag u garažu''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove izvedb omenjenih hepeningov, performansov ''No.1'', ''Prisega'' in ''Mali princ'' ter ulične instalacije ''Stalna čakalnica''.  
V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.
<br>
<br>




V umetniški praksi in tekstih se pogosto dotika fenomenov spektakla, popa, estetizacije upora in dezidentifikacije.
Avtor je in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', soavtor je performansov ''Prisega'', ''Kitch poroka'', ''Mali princ'' in ''Razprodaja''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi performansa ''No.1''.  
<br>
<br>




Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o performansu, scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini, hrvaščini in francoščini).  
Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Avtor je videa ''Natrag u garažu''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru katere tudi hommage skupini EKV v obliki zvočne instalacije, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulično akcijo ''Prodaja filozofske fakultete''.
<br>
<br>




V knjigi [http://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/knjige/doslej-izslo/performans-kritika/ ''Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti''] (MGL, 2018, ur. P. Pogorevc, spremna beseda B. Lukan) je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, ter med primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini in francoščini).  
<br>
<br>




Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).
V knjigi [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti''] je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, ter med primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
<br>
 
 
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
<br>
 
 
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj ''U.cona''.
<br>
<br>




Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, ur. P. Pogorevc in T. Toporišič; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, ur. I. Medenica; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, ur. B. Orel; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, ur. M. Peljhan in B. Hribar; Indebted to Intervene, ur. O. Vodeb in N. J. Kolenc; Prožnost/Resilience, ur. N. P. Bachelez; Pojmovnik slovenske umetnosti 1945-2005, ur. R. Šebjanič et al.), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.). Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture''.
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
<br>
<br>




Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; artist talk v Galeriji Močvara v Zagrebu; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko. Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so: Metelkovska protislovja (ČKZ), Kdo rabi sceno? (), Razširjene oblike plesne koreografije (Gibanica), Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat), Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM), Mesto kot platno, oder in bojišče (Kultipraktik, Bunker), Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka), Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže) idr.
Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:  
<br>
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
<br>
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
<br>
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
<br>  
<br>  
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
<br>
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
<br>
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
<br>
- Svadba u egzilu (CMS);
<br>
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
<br>
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
<br>
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
<br>
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
<br>
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
<br>
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
<br>
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
<br>
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
<br>
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
<br>
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
<br>
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
<br>
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).
<br>
Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).
<br>




Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot mentor in vodja izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba in Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin. Učil je Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu Performance Art Research Ljubljana.  
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'' in ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin''. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.  
<br>
<br>




Uredil je vrsto projektnih publikacij in spletnih strani ter oblikoval nekaj knjig, revijo Dialogi, številne tiskovine in spletne predstavitve.
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov.
<br>
<br>


Vrstica 61: Vrstica 111:


==Resume==
==Resume==
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings intertwin phenomena of spectacle, pop, aestheticization of resistance, and disidentification.
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
<br>
<br>




His recent solo performances are ''esc'' and ''Prayer''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''Made in China'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. He is an author of video ''Back to Garage''. Avtor je in oblikovalec prostorskih in svetlobnih zasnov izvedb omenjenih hepeningov ter performansov ''Prisega'', ''Mali princ'' in ''No.1''. He designed the spatial and lighting realisations of above mentioned happenings, performances ''The Oath'', ''Le petit prince'' and ''No.1'', and of the street installation ''Permanent Waiting Room''.
His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance.
<br>
<br>




He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, theatre, contemporary dance, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French, Croatian).
He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street action ''Selling of the faculty of arts''.
<br>
<br>




He introduces and develops the concept of performance-critique in his book [http://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/knjige/doslej-izslo/performans-kritika/ ''Performance-critique. A Turn toward Abolishment of Art'']. The book is a joint of comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices and public gestures, and reflections on subversion, neutralization and autonomy.—Published by the Ljubljana City Theatre within one of the world's earliest theatrology book collections, edited by P. Pogorevc, afterword by B. Lukan.
He is a co-founder of the performance art tandem [http://www.kitch.si Kitch] and the Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research ''Performance Theories and Practices''.
<br>
<br>




He is a co-founder of The [http://www.kitch.si Kitch] Institute—performance research and production based in Ljubljana, its artistic director, and coordinator of a long-term program ''Performance Theories and Practices''.  
He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).
<br>
<br>




He was a (co)author in the performance art tandem Kitch.
He introduces and develops the concept of performance-critique in his book [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''The Performance-critique. A Turn toward the Art Abolishment'']. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
<br>
<br>




He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture, with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video, and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)
His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
<br>
<br>




His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
<br>
<br>




He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)
<br>  
<br>




He was mentoring and supervising trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, Multimedia Practicum for Minorities, and Supernova Multimedia Workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the Performance Art Research Ljubljana project.
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', and the ''Supernova'' multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
<br>
<br>




He designed/edited many printed and several web publications, and designed few books.
He edited various printed editions and web presentations, and designed many printed and online publications, including books and journals, and video clips.
<br>
<br>


Vrstica 110: Vrstica 160:


==Bibliografija / Bibliography==
==Bibliografija / Bibliography==
[http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308 Osebna bibliografija COBISS] / [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng Personal bibliography COBISS]
[https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240223_100928_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240223_101120_36308.html Personal bibliography COBISS]
<br>
<br>
<br>
<br>


==Solo performansi / Solo performances==
==Solo performansi / Solo performances==
* esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić)
* esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić.)
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021. Festival Spider. Španski borci. [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta/Mladinsko])
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021. Festival Spider. Španski borci. [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta/Mladinsko].)
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020. Festival Spider)
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020. Festival Spider.)
* Touch Me (2020. online)
* Touch Me (2020. Online.)
* Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom)
* Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom.)
* Good Cop Bad Cop (2016. Image Snatchers)
<br>
<br>


==Konceptualne zasnove in *performiranje v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
==Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
Vrstica 132: Vrstica 181:
<br>
<br>


==Sodelovanja / Co-operations==
==Odrska sodelovanja / Stage co-operations==
* performer in soustvarjalec / performer and co-creator DISCOllective: Druge kože / Other Skins (2023)
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
* svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
* performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)
<br>


==Online==
==Online==
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*instagram: _umetnikuljubavi_
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*instagram: nnd_jls




Vrstica 146: Vrstica 200:
<br>
<br>


==V medijih / In the media==
==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications==
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — TV Slovenija, 21.03.2023]
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://veza.sigledal.org/dogodek/diskolektiv-druge-koze-e Diskolektiv: Druge kože — Sigledal, 20.03.2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
*[https://veza.sigledal.org/dogodek/diskolektiv-druge-koze-e Diskolektiv: Druge kože — Sigledal, 20.3.2023]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/nacini-gledanja-o-ustvarjanju-priseljencev-in-polozaju-pozornih-opazovalcev-kulturne-tradicije/659162 Načini gledanja — RTV Slovenija, M.K., 25.2.2023]
*[https://www.danas.rs/kultura/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida-u-umetnickom-paviljonu-cvijeta-zuzoric/ Izlazne strategije umetnosti — Danas, 22.10.2022]
*[https://www.danas.rs/kultura/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida-u-umetnickom-paviljonu-cvijeta-zuzoric/ Izlazne strategije umetnosti — Danas, 22.10.2022]
*[https://www.novosti.rs/kultura/vesti/1165393/paviljonu-cvijeta-zuzoric-malom-kalemegdanu-napustanje-teriorije-umetnosti U paviljonu Cvijeta Zuzorić na Malom Kalemegdanu — Novosti, M.A.K., 21.10.2022]
*[https://www.novosti.rs/kultura/vesti/1165393/paviljonu-cvijeta-zuzoric-malom-kalemegdanu-napustanje-teriorije-umetnosti U paviljonu Cvijeta Zuzorić na Malom Kalemegdanu — Novosti, M.A.K., 21.10.2022]
*[http://www.seecult.org/vest/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022]
*[http://www.seecult.org/vest/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022]
*[https://ulus.rs/blog/izlazne-strategije-nevidljive-taktike-prekida/ Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022]
*[https://ulus.rs/blog/izlazne-strategije-nevidljive-taktike-prekida/ Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022]
*[https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/drama-tekst-pisava-2/ Drama, tekst, pisava 2 — MGL, P. P. in T. T., 10.3.2022]
*[https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/drama-tekst-pisava-2/ Drama, tekst, pisava 2 — MGL, P.P. in T.T., 10.3.2022]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Festival_LGBT-filma#cite_note-6 Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Festival_LGBT-filma#cite_note-6 Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022]
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021]
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021]
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021]
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021]
*[https://www.critical-stages.org/22/editors-comment-theatre-criticism-the-day-after/ Editors’ Comment: Theatre (Criticism) the Day After — Critical Stages, Y. Meerzon, S. Patsalidis & A. Murphy, dec. 2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/12/can-you-see-a-bigger-picture/ Can you see a bigger picture? — Neodvisni, A. Kopač, 17.12.2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/12/can-you-see-a-bigger-picture/ Can you see a bigger picture? — Neodvisni, A. Kopač, 17.12.2020]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4145189/.html Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4145189/.html Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020]
*[https://www.parl.si/wp-content/uploads/2020/11/The-Performance-of-Contemporaneity.pdf The Performance (of) Contemporaneity — PARL, L. Zdravković, avg. 2020]
*[https://www.dnevnik.si/1042932074/kultura/oder/festival-spider-novo-vstajenje-radikalnih-teles Festival Spider: Novo vstajenje radikalnih teles — Dnevnik, M. Šučur, 17.6.2020]
*[https://www.dnevnik.si/1042932074/kultura/oder/festival-spider-novo-vstajenje-radikalnih-teles Festival Spider: Novo vstajenje radikalnih teles — Dnevnik, M. Šučur, 17.6.2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/05/krizci-upora/ Križci upora — Neodvisni, L. Zdravković, 28.5.2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/05/krizci-upora/ Križci upora — Neodvisni, L. Zdravković, 28.5.2020]
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L. P., 6.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020]
*[https://www.ckz.si/arhiv/270/CKZ270_Notranja_net-17-31.pdf Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 17-31, S. Abram, 9.12.2019]
*Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
*[https://www.celje.info/events/predstavitev-knjige-performans-kritika/ Predstavitev knjige Performans-kritika u Galeriji AQ u Celju — Celje.info, 10.5.2019]
*Teritorij teatra: Kje si, Martina Šiler? — Radio Študent, V. Hrvatin, 13.5.2019
*Predstavitev knjige Performans-kritika u Galeriji AQ u Celju — Celje.info, 10.5.2019
*[https://www.mgl.si/assets/Uploads/performans-kritika-sodobnost.pdf Nenad Jelesijević: Performans-kritika: zasuk v odpravo umetnosti — Sodobnost, let. 83, str. 643-647, M. Murnik, maj 2019]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
*Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018
*Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Performans in pogovor z avtorjem knjige Performans-kritika na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, Razgledi in razmisleki, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
Vrstica 175: Vrstica 238:
*[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018]
*[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ Jurišić, Mandić in Jelesijević o performansu Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan. 2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/ars-posebni-projekti/174499835 Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/ars/174499835 Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017]
*[https://www.researchgate.net/publication/321714459_Applied_theatre_in_times_of_terror_Accepting_aesthetic_diversity_and_going_beyond_dilemma Applied theatre in times of terror — Applied Theatre Research, vol. 5, Nr. 3, pp. 169-182, B. Rasmussen, 1.9.2017]
*[https://www.researchgate.net/publication/321714459_Applied_theatre_in_times_of_terror_Accepting_aesthetic_diversity_and_going_beyond_dilemma Applied theatre in times of terror — Applied Theatre Research, vol. 5, Nr. 3, pp. 169-182, B. Rasmussen, 1.9.2017]
*[https://ojs.zrc-sazu.si/traditiones/article/view/6566/6215 Against creativity — Traditiones, vol. 46, Nr. 1-2, pp. 189-207, B. Bajič, 12.6.2017]
*[https://ojs.zrc-sazu.si/traditiones/article/view/6566/6215 Against creativity — Traditiones, vol. 46, Nr. 1-2, pp. 189-207, B. Bajič, 12.6.2017]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21]
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016, tekst,] ali [https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/1466/radio-beograd-3/2539540/hronika-treceg-programa.html posnetek, od 4:10]
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*Teater v eter: Kuča(n) časti — Radio Študent, R. Bobnič, 1.2.2016
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, P. Tihole, 14.6.2014]
*[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Jana_Menger#Odlomek_iz_kritike Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014]
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
*Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013
*Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012
*Umjetnici u egzilu — Zadarski list, str. 34, B. Kupčak, 5.9.2012
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/instalacija-made-in-china-tudi-v-siski-11166 Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/instalacija-made-in-china-tudi-v-siski-11166 Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012]
*[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, Portret, V. Pirc, 24.2.2012]
*[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, št.8, str. 80-81, V. Pirc, 24.2.2012]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/made-in-china-326695 Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/made-in-china-326695 Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011]
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, K. Hahonina, 23.12.2004]
*Sodobnemu umetniškemu delu ne moremo postaviti niti medijskih niti tematskih meja — Delo, V. Urbančič, 25.1.2010
*Norost in subverzivnost v umetniških praksah — Borec, št. 657-661, str. 466-512, M. Puncer in M. Vatovec, 2009
*Dialog gluhih — Mladina, št. 36, str. 15, U. Marn, 11.9.2009
*Pogled: Stalna čakalnica — TV Slovenija, Studio City, Plusminus, 32:20-33:02, 19.5.2008
*Določila identitete — Delo, M. Marzidovšek, 16.5.2008
*Stalna čakalnica v Ljubljani (intervjuvanec/interviewee) — Val 202, 10.5.2008
*Quei migranti dal mondo — Il Bologna, 11.4.2008
*Il progeto: Al TPO artisti migranti per opera di confine — Il Domani, 11.4.2008
*La vita ai confine del mondo nell/arte visiva e sul palco — Corriere della sera, 11.4.2008
*I linguaggi d'arte dei migranti — La Republica, 11.4.2008
*Ko bodo velike, bodo manekenke in potrošnice z rdečimi škorenjci (intervjuvanec/interviewee) — Delo, str. 6, M. Čakarić, 16.1.2008
*Dobrodošli v raju! — Vest.si, M. Čakarić, 27.5.2007
*Kulturni val: Crash Test Dummy — Val 202, 24.6.2006
*Liter zraka po 1000 tolarjev ali 4 evre — Jana, št. 47, str. 28, R. Hrovatič, 22.11.2005
*Kitch — Gloss Slovenija, št. 101, N. Kokelj in I. Dimc, nov. 2005
*Topografija abecednega mesta — Delo, R. Vevar, 16.9.2005
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, št. 51, str. 64, K. Hahonina, 20.12.2004]
*Tribune v eksilu - po revoluciji — Večer, str. 17, D. Kores Jacks, 21.11.2002
*Tribune v eksilu o pomenu in položaju medijev — Večer, D. Kores Jacks, 19.1.2001
*Prostovoljno v izrednih razmerah — Večer, str. 22, T. Brenk, 18.12.2000
<br>
<br>


==Fotodokumentacija / Photos==
==Fotografije / Photos==
<gallery>
<gallery>


The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N. Jelesijević.</small></small>
esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small>
 
performans.si logo.jpg|<small><small>Znak zbirke performans.si</small></small>
 
Performans.si Screenshot2.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>


Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' ob izidu knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič (izvajalci) in Nenad Jelesijević (izvajalec in avtor). Studio MGL, 13.6.2018. Foto: P. Giodani.</small></small>
Performans.si Screenshot1.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>


Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Pogovor ob izidu knjige ''Performans-kritika''. Petra Pogorevc, Nenad Jelesijević, Barbara Orel, Blaž Lukan. Studio MGL, 13.6.2018. Foto: P. Giodani.</small></small>
The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N.J.</small></small>


Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na predstavitvi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018, 13:05-13:20. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I. Merljak.</small></small>
Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič (izvajalci) in Nenad Jelesijević (izvajalec in avtor). MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor z avtorjem knjige ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu, 22.11.2018, prenašal Radio Slovenija 3. Petra Tanko in Nenad Jelesijević. Foto: I. Merljak.</small></small>
Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>


esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M. Lukić.</small></small>
Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small>


performans.si logo.jpg|<small><small>www.performans.si</small></small>
Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


</gallery>
</gallery>

Trenutna redakcija s časom 11:47, 5. marec 2024

Nenad j selfie 2.jpg












Predstavitev

Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; performer; oblikovalec in arhitekt; soustanovitelj in umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program Teorije in prakse performansa; (so)avtor v performerskem tandemu Kitch.


V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.


Avtor je in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, soavtor je performansov Prisega, Kitch poroka, Mali princ in Razprodaja. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi performansa No.1.


Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Avtor je videa Natrag u garažu. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru katere tudi hommage skupini EKV v obliki zvočne instalacije, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulično akcijo Prodaja filozofske fakultete.


Redno objavlja na spletišču performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini in francoščini).


V knjigi Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, ter med primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.


Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, performans idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).


Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.


Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.


Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).


Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).


Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba in Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.


Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov.


Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.

Resume

Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.


His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.


He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street action Selling of the faculty of arts.


He is a co-founder of the performance art tandem Kitch and the Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research Performance Theories and Practices.


He regularly posts at performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).


He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique. A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.


His official bibliography has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.


He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.


He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital, an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)


He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, and the Supernova multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.


He edited various printed editions and web presentations, and designed many printed and online publications, including books and journals, and video clips.


He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in the artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.

Bibliografija / Bibliography

Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS

Solo performansi / Solo performances

  • esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić.)
  • Prayer / Molitev (2021. Festival Spider. Španski borci. Nova pošta/Mladinsko.)
  • esc (2020. Festival Spider.)
  • Touch Me (2020. Online.)
  • Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom.)


Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch


Odrska sodelovanja / Stage co-operations

  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
  • performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
  • svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
  • oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
  • performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)


Online


arhiv / archive


V medijih, citiranost / In the media, cited in publications


Fotografije / Photos