Nina Meško


Življenjepis

Nina Meško (1973, Ptuj) je v slovenskem plesnem prostoru znana kot plesalka sodobnega plesa in koreografinja, od leta 2006 pa je zaposlena kot samostojna strokovna svetovalka za ples pri Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti (JSKD). S plesom in koreografijo se je profesionalno ukvarjala več kot desetletje.

"V prvi polovici 90. let je Nina Meško sodelovala z Etcho Dvornik, Ingrid Kerec, Fatou Traore (Rosas), Majo Milenovič Workman, Aleksandro Schuller in Gregorjem Kamnikarjem, kot koreografinja pa je debitirala leta 1996 s plesnim solom Watching Alice. Že pri njenem prvem projektu je bilo zaznati težnjo po odpiranju vmesnih polj, ki so se kasneje s svojo binarnostjo selila in spreminjala v najrazličnejše dvojnosti. Npr. vmesnosti med posameznimi mediji, različnimi vidiki umetniške plesne prakse, različnimi umetniškimi praksami, estetikami ali umetniškimi avtopoetikami, kulturo in umetnostjo, umetnostjo in kulturno produkcijo, umetnostjo in kulturno politiko. Morda je ravno kreiranje vmesnosti tisto, kar Nini Meško kot ustvarjalki omogoča relativizacijo neke ekskluzivne perspektive in razpiranje potencialnosti, o katerih govori tudi v zvezi s svojim koreografskim delom. Sredi 90. let je prvič odpotovala v New York, kjer se je med drugim seznanila in navdušila nad različnimi formati umetniškega ustvarjanja. V PTL je začela voditi program »Dance Lab«, v okviru katerega so bili koreografi povabljeni, da predstavijo svoja dela v nastajanju in da svoje dileme in vprašanja delijo z občinstvom in strokovnjaki. V obdobju med letoma 2003 in 2006 sta nastali dve poglavitni deli Nine Meško: What A Feeling (2003) in Stanje stvari (2004). Če se Meškova s konceptom What A Feeling dotika vprašanja koreografske produkcije, avtorstva in njegove umestitve na (umetniški) trg ter skuša misliti koreografsko funkcijo izven pojmov generiranja, urejanja in osmišljanja plesnega materiala, s plesno situacijo Stanje stvari to svoje umetniško podjetje še razširi. V njej »razstavi kontekst« plesne (pred)produkcije. Lahko bi celo trdili, da prav kontekstu na neki način pripiše določeno avtorsko ali koreografsko funkcijo, neki ideološki dispozitiv, ki se mu umetnik ne more izogniti. V njenih delih se pojavlja neka osebna konstanta, ki njene predstave na poseben način kolorira. To so blago ironične, humorne izjave ali situacije, ki jih ni mogoče brati brez mešanih občutkov." (Rok Vevar)

Poudarek plesne dejavnosti, ki jo Nina Meško oblikuje v okviru svojega dela na JSKD, temelji na povečanju zanimanja in znanja o plesni umetnosti in pedagogiki ustvarjalnega plesa. Vsem, ki plešejo, želijo plesati ali poučevati ples, ponuja različne oblike strokovne pomoči. Skrbi za pretok in izmenjavo informacij v slovenskem in mednarodnem prostoru, organizira različna izobraževanja s področja sodobnega plesa, plesne pedagogike in plesne medicine, oblikuje spodbude za ustvarjanje in pogoje za predstavljanje. Na ta način ji je uspelo oblikovati festivalsko in izobraževalno ponudbo, katere osnovni cilj je razvoj plesne ustvarjalnosti otrok in mladih ter strokovna usposobljenost njihovih mentorjev po vseh regijah Slovenije.

Vloge

  • 2020 SEDAJ SEM… NESKONČNOST, avtorja in izvajalca: Jasmina Založnik, Darko Dragičević; (kor. Nina Meško), Nomad Dance Academy – Kino Šiška, Ljubljana
  • 2019 30 SEKUND ZA OHRANJANJE (kor. Mateja Bučar) – 9. trienale sodobne umetnosti U3, Moderna galerija/MSUM, Ljubljana
  • 2019 NEUSPEH KOT PRAKSA, umetniške intervencije, avtor: Darko Dragičević – CoFestival; Kino Šiška, LJ


Avtorski plesni projekti

  • 2010 ČE (NE) NEHAŠ PLESATI, TE UBIJEM!, projekt avtorske skupine, PTL – festival UKREP, Ljubljana
  • 2007 BREZ IDEJE, performans/instalacija – Tanzquartier (TQW), Dunaj
  • 2006 MOJ PRIVATNI ARHIV, večletna raziskava – TQW Dunaj, Lazareti Dubrovnik, Festival Mesto žensk
  • 2004 STANJE STVARI, predstava/instalacija (soavtorica: Tanja Lažetić), Masa in Mesto žensk – PTL (video)
  • 2003 WHAT A FEELING, predstava, zavod Masa – Festival Gibanica, CD; TransEuropa, Hidlersheim
  • 2002 DEEP SHOW, predstava/instalacija, zavod Masa – Galerija Kapelica, Ljubljana
  • 2001 POP TRIP, plesna miniatura – PTL
  • 2000 V NAKLJUČJU JE KLJUČ, improvizacija – PTL
  • 1999 MALA ŠOLA LETENJA, plesna predstava, Mesto žensk – PTL, Kibla – Maribor, Velenje
  • 1998 13 UR V APRILU, duet – Joyce Soho-New York, Merce Cunningham Studio-New York
  • 1997 WATCHING ALICE, video-ples, video instalacija – Maribor; 25. salon mladih – Zagreb; Frida and Roy Furman Gallery – New York; Festival neodvisnega filma in videa – Ljubljana
  • 1996 WATCHING ALICE, solo plesna predstava – MGL (Mala scena) – Ljubljana; Dixon place-New York; dieTheather Kunstlerhaus-Dunaj; Plesno gledališki festival Karantena – Lazareti, Dubrovnik; Festival Four days '97, Roxy, Praga

Izbrana bibliografija (zapisi in predstavitve dela Nine Meško)

  • 2018 Premeščanja/Vezja, instalacija z vodstvi – Festival Mesto žensk in Mrežni muzej, Moderna galerija, Ljubljana – SMEEL, Ljubljana (predstavitev koreografskega dela Nine Meško)
  • 2018 Založnik, Jasmina, Nina Meško, Skupnost emancipiranih misli in teles – Metodologije beleženja slovenskih avtoric sodobnega plesa 1; uredili dr. Andreja Kopač in dr. Maja Šorli, Emanat
  • 2010 Vevar Rok – Nina Meško, TKH – Journal for Performing Arts Theory (18. 12. 2010)
  • 2008 Železnik Karla, Vrtiljak slovenskih pritožb in pohval, Maska (pomlad 2008)
  • 2006 Bojana Kunst in Petra Pogorevc, zbornik Sodobne scenske umetnosti (str. 109, 216, 258, 261, 270, 273), Maska
  • 2005 Praznik Katja, Stanje stvari in simptomi krize plesnega medija, Maska, št. 92-93 (poletje 2005)
  • 2005 Vujanović Ana, Gibanica 2005: Arhiv, Maska, št. 92-93 (poletje 2005)
  • 2004 Kumerdej Mojca, Ko ples diha na škrge, Delo/Kultura
  • 2003 Teržan Uršula, Sodobni ples v Sloveniji (str. 6, 85, 93, 94, 155, 156, 180, 185)
  • 2002 Podboj Daliborka, Plesalcev je vedno več, nimajo pa kje delati, Večer ( 6.6.2002)
  • 1999 Kumerdej Mojca, Za srce, dušo in telo, Delo/Kultura (22.10.1999)
  • 1999 Jež Jedrt, Drage prijateljice in drage prijateljice, Razgledi (27.10.1999)
  • 1998 Ekart Primož, Plesati s strastjo, Mladina (27.5.1997)
  • 1998 Škerbot Maja, Nina Meško – plesalka, Delo/Kultura (14.11.1998)

Izbrano plesno izobraževanje

  • 2000 Petmesečno plesno izobraževanje na MOVEMENT RESEARCH (New York)
  • 2000 Workshop z Vero Mantero in Meg Stuart – ENCONTRO – mednarodno srečanje profesionalnih plesalcev in koreografov v Lizboni
  • 2000 Video Dance Workshop z Philippe Decoufle in Thierry De Mey
  • 1996-2003 Dnevni plesni klasi v PTL z Ann Paupolis (Cunningham tehnika), Sasha Roubicek…
  • 1996-1998 Sedemmesečno izobraževanje v različnih plesnih studijih v New Yorku: MOVEMENT RESEARCH / David Zambrano, Chryssa Parkinson, Jennifer Lacey, Jeremy Nelson… DANCE SPACE / Mia Lawrence, Rebecca Hilton, Donna Uchizono…
  • 1996-1998 Workshop – Studies in improvisation as a performance form z Jennifer Monson – Merce Cunningham dance studio
  • 1996/1997 Contact improvisation in Video Dance workshop z Mark Tompkins
  • 1995 Butoh workshop s Carlotte Ikeda – Osterintensivekurse Tanzfabrik Berlin
  • 1994 Delavnica z Meg Stuart – Pro Series, Dunaj
  • 1993-1996 Baletna šola Ljubljana
  • 1992-1996 Cunningham tehnika in Fizični teater z Ann Paupolis (PTL)

Plesna pedagoginja

  • 2019 Mentorica pri projektu O VSEH MOJIH MATERAH mlade plesne koreografinje Kaje Vajdetič
  • 2018 Mentorica pri projektu INDULTADO mlade koreografinje Lie Ujčič
  • 2016-2018 Predavateljica na Alma Mater Europaea – Akademija za ples, študijski program Ples, koreografija, predmet *2016-2018 Izbrana poglavja iz plesne pedagogike in didaktike
  • 2017 Mentorica pri projektu ZAKLENJENO mlade plesne ustvarjalke Veronike Valdes
  • 2016 Seminar Plesna pedagogike v vrtcu in šoli v okviru strokovnega usposabljanja – Pedagoška fakulteta Ljubljana
  • 2016 Mentorica pri projektu NEIMENOVANO mladega plesnega ustvarjalca Žigana Krajnčana
  • 2015 Sodelovanje pri projektu Ustvarjalni gib – most med izobraževanjem in umetnostjo s Pedagoško fakulteto Ljubljana
  • 2015 Mentorica pri projektu #41- OKULTNA MANIFESTACIJA ISTEGA TELESA mlade plesne ustvarjalke Georgia Kapodistria (CY/DK)
  • 2014 Sodelovanje na Kulturnem bazarju – Cankarjev dom
  • 2014 Seminar Plesna pedagogike v vrtcu in šoli – Pedagoška fakulteta Ljubljana v okviru strokovnega usposabljanja
  • 2014 Strokovno usposabljanje učiteljev za uvajanje neobveznega izbirnega predmeta Umetnost-Ples – Zavod RS za šolstvo
  • 2013 Vodenje demonstracijske delavnice Poučevanje šolskega kurikuluma s plesom – Cankarjev dom
  • 2013 Priprava in vodenje delavnice Naravoslovje skozi ustvarjalni gib na strokovnem posvetu Motiviranje nadarjenih učencev za učenje naravoslovja – Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
  • 2012, 2013 Izvajanje delavnice ustvarjalnega giba in plesnega izražanja v okviru podiplomskega študija- Pedagoška fakulteta Ljubljana
  • 2012 Vodenje delavnice Ples in ustvarjalni gib v osnovni šoli – Kulturni bazar, Cankarjev dom
  • 2012 Vodenje plesne delavnice na posvetu Kulturno-umetnostna vzgoja v vzgoji in izobraževanju – ZRSŠ, Novo Mesto
  • 2008/2009 Asistentka za metodiko plesne vzgoje – Pedagoška fakulteta v Ljubljani
  • 2007, 2008 Vodenje seminarja za kulturne koordinatorje – v okviru strokovnih izobraževanj na ZRSŠ
  • 2004/2005 Učiteljica Plesne pripravnice – Glasbena in baletna šola v Ljubljani
  • 2003 Učiteljica sodobne plesne tehnike – Intakt plesni studio, Ljubljana
  • 2001-2006 Učiteljica umetnosti giba in gibalne delavnice – Umetniška gimnazija Nova Gorica, dramsko-gledališka smer
  • 1999-2001 Sodobni plesni klasi in plesne delavnice na Ptuju

Druge aktivnosti

  • 2020 Recenzentka učnih načrtov na predmet Sodobne plesne tehnike in predmet Kompozicija plesa
  • 2011-2019 Zunanja ocenjevalka mature za sodobni ples na Državnem izpitnem centru za poklic Koreograf/koreografinja
  • 2018, 2019 Članica žirije za Nagrado Ksenije Hribar
  • 2016, 2017 članica komisije za preverjanje in potrjevanje nacionalne poklicne kvalifikacije
  • 2015 Selektorica za 7. Festival slovenskega sodobnega plesa Gibanica: 3-članska komisija v sestavi: Nina Meško (Slovenija), Iva Nerina (Hrvaška) in Marc Olivé Lopez (Španija).
  • 2011-2015 Zunanja ocenjevalka na mature za sodobni ples na Državnem izpitnem centru
  • 2013 Članica delovne skupina za pripravo kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti za poklic koreograf/koreografinja in plesalec/plesalka
  • 2010/2011 Članica razširjene medpredmetne skupine za vzgojo pri projektu izvajanja akcijskega načrta kulturne vzgoje in priprava gradiva za priročnik Kulturno-umetnostna vzgoja
  • 2007-2009 Članica uredništva revije MASKA, časopisa za scenske umetnosti
  • 2001 Urednica glasila Društva za sodobni ples Slovenije Cirkularka
  • 2000-2006 Podpredsednica Društva za sodobni ples Slovenije
  • 2000-2005 Kuratorka in koordinatorka mesečnega dogodka DANCELAB
  • 2000 Asistentka produkcije za 6. mednarodni festival sodobnih umetnosti MESTO ŽENSK
  • 1999 Odrska selektorica za 3. mednarodni festival mladih neodvisnih ustvarjalcev BREAK21

Nagrade

Viri in literatura

Zunanje povezave