Rok Vevar: Razlika med redakcijama

 
(3 vmesne redakcije 3 uporabnikov niso prikazane)
Vrstica 15: Vrstica 15:
==Dramaturgije==
==Dramaturgije==
{{#dynamic_content:rep | person | 4256 | dramaturgies}}
{{#dynamic_content:rep | person | 4256 | dramaturgies}}
==Nagrade==
*2020 [[Priznanje Vladimirja Kralja]] za kritiške in teatrološke dosežke za obdobje 2018 in 2019
*2019 [[Nagrada Ksenije Hribar]] za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa


==Viri in literatura==
==Viri in literatura==
Vrstica 31: Vrstica 35:
*[https://www.vecer.com/rok-vevar-konservativci-bi-si-zeleli-izkljucno-trnuljcic-6469221 Rok Vevar: Konservativci bi si želeli izključno Trnuljčic - www.vecer.com, 14.05.2018]
*[https://www.vecer.com/rok-vevar-konservativci-bi-si-zeleli-izkljucno-trnuljcic-6469221 Rok Vevar: Konservativci bi si želeli izključno Trnuljčic - www.vecer.com, 14.05.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174540641 So razpisi način umetniškega vodenja? Prvi del., oddaja Oder - www.rtvslo.si, 22.05.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174540641 So razpisi način umetniškega vodenja? Prvi del., oddaja Oder - www.rtvslo.si, 22.05.2018]
*[https://www.dnevnik.si/1042947384 Rok Vevar, teatrolog in raziskovalec: Trenutne oblastne garniture nič ne jezi bolj kot ustvarjalnost in inteligenca - www.dnevnik.si, 18.01.2021]
*[https://www.neodvisni.art/podatkovnik/rok-vevar/ NEODVISNI podatkovnik]

Trenutna redakcija s časom 06:42, 4. maj 2021


Življenjepis

Rok Vevar (*4. 5. 1973) je publicist na področju teorije in zgodovine sodobnih scenskih umetnosti ter zgodovinar in arhivar sodobnega plesa.

Diplomiral je iz primerjalne književnosti in literarne teorije na Filozofski fakulteti v Ljubljani, študiral pa je tudi gledališko režijo na AGRFT in obiskoval GILŠ Kodum v Ljubljani. Kot publicist je doslej objavljal v vrsti domačih dnevnih časopisov ter v nekaterih domačih in tujih strokovnih periodičnih publikacijah s področja scenskih umetnosti in literature. Je avtor knjige Rok za oddajo – Izbrane kritike in članki (Litera, 2011). S Simono Semenič je zrežiral tri predstave: Polna pest praznih rok (Muzeum, 2001), Solo brez talona (Glej, Maska, 2005) in Kartografija celovečernih slik (Maska, 2005). Soustvaril je tri predstave s plesalko, koreografinjo in režiserko Jano Menger in v zadnjih dveh tudi nastopil: Gledališče (Vitkar, 2010), V postopku (APT Novo mesto, 2011), Banana Split (AGRFT, 2015). Je avtor performansa-predavanja Kako se je moje življenje spremenilo v festival (2011-13).

Leta 2011 je v svojem stanovanju ustanovil Začasni slovenski plesni arhiv in ga doslej predstavil v Zagrebu, Sofiji in na Univerzi Harvard, Cambridge (MA, ZDA) ter v njem v letu 2015 gostil akterje vzhodno-evropske mreže EEPAP, študente magisterskega programa koreografije iz Inštituta za uporabne gledališke študije Univerze iz Giessena (Nemčija), študente magisterskega študija dramaturgije na AGRFT. Prve primere preinterpretacije slovenske sodobno-plesne zgodovine, utemeljene na novo pridobljenih gradivih in dokumentih ZSPA, je izdal v Maskini številki z naslovom Premiki sodobnega plesa II (XXIX/163-64/2014). V letih 2013-2015 je bil habilitiran kot asistent na oddelku za dramaturgijo AGRFT, kjer je vodil seminar pri predmetih Gledališka kritika in Teorije sodobnega plesa, na Plesni akademiji v Ljubljani pa je predaval Zgodovino plesa II (20. stoletje), Dramaturgijo sodobnega plesa in Analizo sodobnega plesa. Je aktiven član balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy, v kateri je iniciiral projekt regijskega arhiviranja koreografskih praks v programu Nomad Dance Institut.

Režije

Dramaturgije

Nagrade

Viri in literatura

  • Flota
  • Center kulture Španski borci

Zunanje povezave