Sandy Lopičić

Različica za tisk ni več podprta in lahko vsebuje napake pri upodabljanju. Prosimo, v brskalniku posodobite zaznamke in namesto tega uporabite privzeto funkcijo brskalnika za tiskanje.


Življenjepis

Sandy Lopičić (rojen leta 1973 v Stuttgartu) je vsestranski glasbeno-gledališki multitalent: pianist, skladatelj, ustanovitelj Sandy Lopičić orkestra in benda Sandy Lopičić Superstvar, gledališki režiser, skladatelj gledališke in filmske glasbe in igralec.

Prvih štirinajst let je živel v nemškem mestu Esslingen am Neckar. Njegovi starši prihajajo iz Sarajeva, kamor se je preselil leta 1987 in štiri leta obiskoval srednjo glasbeno šolo, razred klavirja pri profesorici Nedi Stanković. Po izbruhu vojne v Bosni je leta 1991 nadaljeval študij klavirja na graški glasbeni akademiji pri profesorju Alexandru Satzu. Kot mlad študent je trikrat na teden igral v gledališki kavarni Grazer Theatercafe, z zaslužkom pa si je plačeval študij. Podnevi je delal kot baletni korepetitor v graški Opernhaus.

Leta 1995, pri dvaindvajsetih, je začel kot skladatelj in glasbeni vodja sodelovati z graškim Schauspielhausom pod vodstvom intendanta Marca Güntherja. Napisal je glasbo za uprizoritev Die Menschenfabrik Wolfganga Bauerja v režiji Thomasa Thiemeja, leta 1998 je za glasbeni projekt Black Rider Williama S. Burroughsa, Toma Waitsa in Roberta Wilsona v režiji Ernsta M. Binderja napisal aranžma z divjimi balkanskimi ritmi za 15-članski bend. Iz tega benda je leto pozneje nastal Sandy Lopičić Orkestar (izdali so dva izjemno uspešna albuma Border Confusion in Balkea), ki je do leta 2006 osvajal evropske glasbene odre z avtorsko obdelano balkansko glasbo, od leta 2007 pa Lopičić kot vodja, komponist in pianist ustvarja z 12-članskim bendom Sandy Lopičić Superstvar.

Leta 2000 je prvič sodeloval z bolgarskim režiserjem Dimitrom Gotschewom pri uprizoritvi Sod smodnika (Bure baruta) Dejana Dukovskega. Dimitar Gotschew je Lopičića navdušil nad režijo in tako se je podal na novo polje umetniškega ustvarjanja. Njegov režijski debi, uprizoritev Let na kukavičjim gnezdom Kena Keseyja v graškem Schauspielhausu leta 2003, je postal velika uspešnica. Od takrat se je podpisal skupno pod dvanajst samostojnih režij v Linzu, Nürnbergu, Skopju, Salzburgu, Münchnu, Mariboru ..., v režijskem duetu Pan Danubia pa sta z režiserko Cornelio Crombholz med letoma 2004 in 2007 ustvarila šest uprizoritev v gledališčih Volkstheater Wien, Staatstheater Nürnberg in Schauspielhaus Graz. Poleg tega je ves čas aktiven kot glasbenik, skladatelj, glasbeni vodja in igralec.

Od leta 2011 je predavatelj za gledališko glasbo na Univerzi za glasbo in igralsko umetnost (Kunstuniversität Graz) v Gradcu. V Drami SNG Maribor je v sezoni 2015/16 zrežiral songdramo Večno mladi, ki je na Dnevih komedije 2016 prejela nagrade žlahtna komedijantka, žlahtni režiser, žlahtna komedija po izboru strokovne žirije in po izboru občinstva, na Dnevih satire v Zagrebu pa je prejela dve nagradi.

Režije

Nagrade

  • 2016 Žlahtni režiser (Erik Gedeon Večno mladi, SNG Maribor), Pdf.gif Obrazložitev Info.png

Viri in literatura

  • SLG Celje

Zunanje povezave