Tomi Janežič: Razlika med redakcijama

mBrez povzetka urejanja
(78 vmesnih redakcij 10 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 1: Vrstica 1:
[[Kategorija:Ustvarjalci|Janežič, Tomi]]
[[Kategorija:Ustvarjalci|Janežič, Tomi]]
[[Kategorija:Režiserji|Janežič, Tomi]]
[[Kategorija:Režiserji|Janežič, Tomi]]
[[Kategorija:Izobraževanje|Janežič, Tomi]]
[[Kategorija:Mentorji in učitelji|Janežič, Tomi]]
[[Kategorija:Mentorji in učitelji|Janežič, Tomi]]
<div style="float: right">[[Slika:Tomi_janezic.jpeg|Foto: Katja Legin, arhiv ZDUS]]</div>
==Življenjepis==
==Življenjepis==
Tomi Janežič predava na [[AGRFT|Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo]] v Ljubljani, predaval pa je tudi na Interdisciplinarnih doktorskih študijah Univerze umetnosti v Beogradu v okviru skupine za scenski design, n
Tomi Janežič je kot izredni profesor zaposlen na [[AGRFT]] v Ljubljani. Predaval je na doktorskem študiju Univerze umetnosti v Beogradu, na Akademijah umetnosti v Osijeku in v Novem Sadu, Fakulteti tehničnih znanosti v Novem Sadu, Fakulteti za humanistične študije Univerze na Primorskem, Pedagoški fakulteti in programu Kognitivna znanost Univerze v Ljubljani, na National Academy of the Arts in Nordic Institute of Stage and Studio - The Arts University College v Oslu, Act - Escola de Actores v Lizboni, v okviru Metodi Festival (International Meeting of Acting Methods and Approaches) v Italiji, na več mednarodnih gledaliških festivalih (Bitef, Nitra, Desire  Central Station, TESZT, MIT Fest, FIST itd.) ter na množici seminarjev, delavnic in konferenc s področja gledališča, igre in psihodrame pri nas in v tujini (v zadnjih sezonah v okviru International FEPTO Meeting and Conference (2010), Bitef International Theatre Conference on Dramatic and Postdramatic Theatre (2009), Bitef International Theatre Conference on Chekhov (2010), Directors-Actors Film Workshop – Sofia (2010), Tedna slovenske drame (2010, 2011), Firenze Psychoanalytic Centre (2015) itd.)


Akademiji umetnosti v okviru Univerze Josipa Juria Strossmayerja v Osijeku, na dodiplomskem in podiplomskem študiju Akademije umetnosti v okviru Univerze v Novem Sadu ter na množici seminarjev in delavnic s področja igre pri nas in v tujini.
Kot gledališki režiser deluje v Sloveniji, Hrvaški, Srbiji, Makedoniji, Črni gori, Italiji, na Norveškem in v Rusiji. Njegove predstave so gostovale na festivalih po vsej Evropi, v Rusiji in ZDA (Dunaj, Bruselj, Roterdam, Munchen, Dusseldorf, Firenze, Budimpešta, Nitra, Sofia, Piatra Neamt, Timisoara, Sfântu Gheorghe, Moskva, St. Petersburg, New York, Beograd, Novi Sad, Sarajevo, Zagreb, Rijeka, Dubrovnik, Split, Skopje, Ohrid itd.), kot povabljen umetnik pa je bil gost New European Theatre NET – Moskva (Rusija), Theorem Meeting Festival Avignon (Francija), Forum Wiener Festwochen - Dunaj (Avstrija), Residence and Reflection Project - Kunstenfestivaldesarts - Bruselj (Belgija), Književni sustreti - Sarajevo (Bosna in Hercegovina) itd.
Kot gledališki režiser je v zadnjem desetletju režiral v nacionalnih, mestnih in drugih gledališčih ter neodvisnih produkcijah v večini držav na prostoru bivše Jugoslavije.
 
Od leta 1996 je umetniški vodja in od leta 2004 tudi direktor [[Studio za raziskavo umetnosti igre v Ljubljani|Studia za raziskavo umetnosti igre v Ljubljani]], v okviru katerega se - ob sodelovanju s sorodnimi organizacijami in strokovnjaki iz tujine - posveča raziskavam s področja igre, med drugim od leta 2005 mednarodnemu raziskovalnemu programu z naslovom [[Potenciali igre]].
Od leta 1996 vodi Studio za raziskavo umetnosti igre v Ljubljani, v okviru katerega se - ob sodelovanju s sorodnimi organizacijami in strokovnjaki iz tujine - posveča raziskavam s področja igre.
Diplomiral (1998) in magistriral (2001) je na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo iz gledališke režije, dodatno se je izpopolnjeval pri nas in v svetu predvsem na področju različnih igralskih tehnik, trenutno pripravlja doktorat umetnosti na Univerzi umetnosti v Beogradu ter se izobražuje v okviru Mednarodne psihodramske edukacije v Zagrebu.
 
Med leti 2003 in 2007 je deloval kot samostojni ustvarjalec na področju kulture. Od leta 2007 pa je zaposlen na AGRFT v Ljubljani.
Diplomiral in magistriral je na AGRFT iz gledališke režije ter zaključil večletno mednarodno psihodramsko edukacijo Inštituta za psihodramo iz Beograda in Centra za psihodramo iz Zagreba s pridobitvijo certifikata psihodramskega terapevta ter Uvodni študij skupinske analize Inštituta za skupinsko analizo v Ljubljani, dodatno se je izpopolnjeval pri nas in v svetu predvsem na področju različnih igralskih tehnik in psihodrame.
===ENG===
Tomi Janežič has been listed by international critic as one of the most interesting European theatre directors of his generation, and has been internationally recognized as one of the experts in the field of acting creative techniques.
 
He obtained his degrees in theatre directing from the Academy of Theatre, Radio, Film and Television (AGRFT) in Ljubljana, and was later educated in Slovenia and abroad, particularly in the field of various acting techniques and psychodrama. Janezic is also a certified psychodrama psychotherapist and was educated in Group Analysis.
 
Janežič teaches theatre directing at the University of Ljubljana (Slovenia) - Academy of Theatre, Radio, Film and Television. He lectured and participated as an invited artist in almost twenty different countries around Europe, in Russia and United States.
 
His performances have toured on some of the most important international theatre festivals in Vienna, Brussels, Rotterdam, Munich, Düsseldorf, Moscow, St. Petersburg, New York, Budapest, Firenze, Nitra, Sofia, Piatra Neamt, Timisoara, Sfantu Gheorghe, Zagreb, Rijeka, Dubrovnik, Split, Beograd, Novi Sad, Sarajevo, Skopje, Ohrid etc.
 
He has received over thirty international prizes and awards, among them two MESS Golden Laurel Wreath awards, BITEF audience award, award of the jury of international association of critics, four Sterija awards etc. and has been recently nominated for the Russian Golden mask award for best theatre directing and best performance.
Janežič directed Russian writers - Chekhov, Tolstoy, Dostoyevsky, Bulgakov, Ansky and a variety of both classical and contemporary writers from Euripides, Sophocles, Plato to Shakespeare, Rostand, Buchner, Maeterlinck, and from Brecht to Shaffer, Vogel, McPherson and Serbian and Croatian contemporary writers Ljubomir Simović, Milena Marković, and Tatjana Gromača. He also did post-drama theatre.
 
Janezic directed both in a non-institutional context and in some of the most important national theatres in Slovenia, Croatia, Serbia, Macedonia, Monte Negro, Italy, Russia and Norway.
 
He has been described as "one of the very few researchers of acting in the present-day Europe" (Prof. Ognjenka Miličević); “a teacher of the best method trained actors I have ever had the pleasure to work with: the level of talent and their desire to improve their craft reminded me of the Actors studio, when I first started in 1968 till Strasberg's death in 1982" (Ed Kovens); "an exceptional interpreter of the Stanislavski system" (Jana Pavlič); the director "of one of the best Chekhovs I have ever seen" and "the one who has doubtlessly found what generations and generations of world-class directors are looking for" (Jovan Ćirilov); the director of the performance characterized by "an unparalleled quality in the art of acting", which "can truly shift the parameters of our emotional and intellectual reality" (Nataša Govedić); the one who "is moving the borders of theatre art" (Andreja Jaklic); "a truly contemporary Mozart of the theatre" (Prof. Darko Gašparović); "we can already speak about the Janežič System" (Branka Krilović).
 
Selected performances:<br />
'''Bolshoi Drama Theatre, St. Petersburg, Russia'''
*''Human'' (based on V. Frankl’s book ''Man’s Search for Meaning'')<br />
'''Serbian National Theatre, Novi Sad, Serbia'''
*A. P. Chekhov ''The Seagull''
*Leo Tolstoy ''The Death of Ivan Ilyich''
*Milena Marković ''Simeon the Foundling''<br />
'''Royal Theater Zetski dom, Cetinje, Montenegro and Serbian National Theatre, Novi Sad, Serbia'''
*B. Brecht ''The Threepenny Opera''<br />
'''Atelier 212 theatre, Belgrade, Serbia'''
*W. Shakespeare ''The King Lear''
*Ljubomir Simović ''The travelling troupe Šopalović''
*Milena Marković ''The Forest is glowing''<br />
'''Croatian National Theatre Ivan Zajc, Rijeka, Croatia'''
*F. M. Dostoyevsky ''Crime and Punishment''
*Peter Shaffer ''Amadeus''
*Tatjana Gromača ''Crnac''<br />
'''Slovenian Mladinsko theater, Ljubljana, Slovenia'''
*A.P. Chekhov ''The Seagull''
*A.P. Chekhov ''Three sisters''


==Režije==
==Režije==
* W. Shakespeare: '''Kralj Lear''' ([[Gledališče Koper]] in [[Prešernovo gledališče Kranj]], Slovenija, 2007/2008)
===2011-===
* Ljubomir Simović: '''Putujuće pozorište Šopalović''' (Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija, 2007)
*2018 Simona Semenič ''še ni naslova'', Slovensko mladinsko gledališče
* Igralska študija '''29.7.1993''' – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!) ([[Studio za raziskavo umetnosti igre]] in [[Gledališče Glej]], Ljubljana, 2006)
*2018 ''Ubu'' (po drami Alfreda Jarryja), Trondelag Teater, Trondheim, Norveška
* Milena Marković: '''Nahod Simeon''' (Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija, 2006)
*2016 ''Doppler'' (po knjigi Erlenda Loea), Trondelag Teater, Trondheim, Norveška
* Peter Shaffer: '''Amadeus''' (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška, 2006)
*2015 ''Človek'' (po knjigi Viktorja Frankla "Kljub vsemu reči življenju Da"), Bolshoi Drama Theatre, Sankt Peterburg, Rusija
* Brez besed – (»'''Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana'''«) (Studio za raziskavo umetnosti igre v koprodukciji z [[Gledališče Glej|Eksperimentalnim gledališčem Glej]] (Ljubljana, Slovenija) in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija, 2005)
*2015 L. N. Tolstoj ''Smrt Ivana Iljiča'', Srpsko narodno pozorište, SKC Novi Sad in BITEF teatar, Srbija
* M. Maeterlinck: '''Slepci''' (Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija, 2005)
*2014 B. Brecht ''Opera za tri groša'', Crnogorsko kraljevsko pozorište, Črna Gora in Srpsko narodno pozorište Novi Sad, Srbija
* W. Shakespeare: '''Kralj Lear''' (Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora, 2005)
*2013 Platon ''Obrana Sokratova'', Dubrovačke ljetne igre, Dubrovnik, Hrvaška
* Conor McPherson: '''Dublinska zgodba''' (Gledališče Koper, 2004)
*2012 A. P. Čehov ''Galeb'', Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Srbija
* '''Bez glume, molim!''' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri (Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška, 2004)
*2011 ''John Drugi'', Fičo balet, Studio za raziskavo umetnosti igre, Bunker
*Paula Vogel: '''Baltimorski valček ''' ([[Mestno gledališče Ptuj]], 2003)
 
* '''Brez naslova''' (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2003)
===2001 - 2010===
*'''Nič igranja, prosim!''' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec ([[Slovensko mladinsko gledališče]], Ljubljana, 2003)
*2009 Tatjana Gromača ''Crnac'', Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
* F. M. Dostojevski: '''Zločin in kazen''' (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška, 2002)
*2009 Mihail A. Bulgakov ''Zarota svetohlincev, Molière'', [[SNG Drama Ljubljana]]
* gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa '''Hiša miru''' “... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?” (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem, Ljubljana, 2002)
*2008 ''Romeo in publika'', [[En-knap|En Knap Group]] v sodelovanju s [[Studio za raziskavo umetnosti igre|Studiom za raziskavo umetnosti igre]], Ljubljana, Slovenija
*'''Dibuk''' (po igri Anskega) ([[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo]] v Ljubljani, 2001)
* 2008 Milena Marković ''Šuma blista'', Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
* P. Čehov: '''Tri sestre''' (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 2001)
* 2008 ''John Janez Ivan'', Fičo balet, Studio za raziskavo umetnosti igre, Gledališče Glej, Slovenija, New Dance Alliance, New York, ZDA, Moskva ballet, Moskva, Rusija
* gledališki projekt '''Igrati''' (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2001)
* 2008 W. Shakespeare: ''Kralj Lear'', [[Gledališče Koper]] in [[Prešernovo gledališče Kranj]], Slovenija
*E. Rostand: '''Cyrano de Bergerac''' (Hrvatsko Narodno Kazalište v Splitu, Hrvaška, 2000)
* 2007 Ljubomir Simović: ''Putujuće pozorište Šopalović'', Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
* '''Stalker''' /po noveli bratov Strugatski in filmu Andreja Tarkovskega/ (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju z Zagreb Actors Studio, Hrvaška in koprodukciji s Primorskim poletnim festivalom v Kopru, Sečovlje, 2000)
* 2006 Igralska študija ''29.7.1993'' – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!), [[Studio za raziskavo umetnosti igre]] in [[Gledališče Glej]], Ljubljana,  
* P. Čehov: '''Utva''' (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 1999)
* 2006 Milena Marković ''Nahod Simeon'', (Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija
* G. Buchner: '''Woyzeck''' ([[Primorsko dramsko gledališče Nova Gorica]], 1998)
* 2006 Peter Shaffer ''Amadeus'', Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
* Sophocles: '''Kralj Ojdipus''' (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 1998)
* 2005 Brez besed – (»''Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana''«), Studio za raziskavo umetnosti igre v koprodukciji z [[Gledališče Glej|Eksperimentalnim gledališčem Glej]], Ljubljana, Slovenija in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija
* T. Janežič: '''Tebe poem ali Praznina št. 2''' (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 1997)
* 2005 M. Maeterlinck ''Slepci'', Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija
* T. Janežič: '''Praznina, stara zgodba iz moje vasi ''' (Gledališče Ptuj, 1997)
* 2005W. Shakespeare ''Kralj Lear'', Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora
* P. Shaffer: '''Equus''' (Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana, 1996)
* 2004 Conor McPherson ''Dublinska zgodba'', [[Gledališče Koper]]
* J. Genet: '''Služkinji''' (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1995)
* 2004 ''Bez glume, molim!'' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri, Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška,
* Euripides: '''Feničanke''' (s prizori iz Sofoklove Antigone) (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1994)
* 2003 Paula Vogel ''Baltimorski valček'', [[Mestno gledališče Ptuj]]
* '''Skice''' /raziskava in gledališka skica/ (poletna umetniška kolonija, Šmartno v Goriških brdih, 1993)
* 2003 ''Brez naslova'', [[Studio za raziskavo umetnosti igre]], Ljubljana
* Klabund: '''Krog s kredo''' (SAGS, 1992)
* 2003 ''Nič igranja, prosim!'' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec, [[Slovensko mladinsko gledališče]], Ljubljana
* 2002 F. M. Dostojevski ''Zločin in kazen'', Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška
* 2002 gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa ''Hiša miru''“... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?”, [[Studio za raziskavo umetnosti igre]] v sodelovanju s [[Slovensko mladinsko gledališče|Slovenskim mladinskim gledališčem]], Ljubljana
* 2001 ''Dibuk'' (po igri Anskega), [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo]] v Ljubljani
* 2001 P. Čehov ''Tri sestre'', [[Slovensko mladinsko gledališče]], Ljubljana
* 2001 gledališki projekt ''Igrati'', [[Studio za raziskavo umetnosti igre]], Ljubljana
 
===1992 - 2000===
* 2000 E. Rostand ''Cyrano de Bergerac'', Hrvatsko Narodno Kazalište v Splitu, Hrvaška
* 2000 ''Stalker'' /po noveli bratov Strugatski in filmu Andreja Tarkovskega/, [[Studio za raziskavo umetnosti igre]] v sodelovanju z Zagreb Actors Studio Hrvaška in koprodukciji s Primorskim poletnim festivalom v Kopru, Sečovlje
* 1999 P. Čehov ''Utva'', [[Slovensko mladinsko gledališče]], Ljubljana
* 1998 G. Buchner ''Woyzeck'', [[SNG Nova Gorica|Primorsko dramsko gledališče Nova Gorica]]
* 1998 Sofokles ''Kralj Ojdipus'', Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana
* 1997 T. Janežič ''Tebe poem ali Praznina št. 2'', [[Studio za raziskavo umetnosti igre]], Ljubljana
* 1997 T. Janežič ''Praznina, stara zgodba iz moje vasi'', [[Mestno gledališče Ptuj]]
* 1996 P. Shaffer ''Equus'', [[Mestno gledališče ljubljansko]]
* 1995 J. Genet ''Služkinji'', [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo]] v Ljubljani
* 1994 Euripides ''Feničanke'' (s prizori iz Sofoklove Antigone), [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo]] v Ljubljani
* 1993 ''Skice'' /raziskava in gledališka skica/, poletna umetniška kolonija, Šmartno v Goriških brdih
* 1992 Klabund ''Krog s kredo'', SAGS


==Scenografije==
==Scenografije==
Klabund: '''Krog s kredo''' (SAGS, 1992)
*2014 B. Brecht ''Opera za tri groša'', Crnogorsko kraljevsko pozorište, Črna Gora in Srpsko narodno pozorište Novi Sad, Srbija
'''Skice''' /raziskava in gledališka skica/ (poletna umetniška kolonija, Šmartno v Goriških brdih, 1993)
*2012 A. P. Čehov ''Galeb'', Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Srbija
• Euripides: '''Feničanke''' (s prizori iz Sofoklove Antigone) (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1994)
* 2009 Tatjana Gromača, ''Crnac'', Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
• J. Genet: '''Služkinji''' (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1995)
*2009 Mihail A. Bulgakov ''Zarota svetohlincev, Molière'', r. Tomi Janežič, SNG Drama Ljubljana
• T. Janežič: '''Praznina, stara zgodba iz moje vasi ''' (Gledališče Ptuj, 1997)
* 2008 Milena Marković ''Šuma blista'', Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
• T. Janežič: '''Tebe poem ali Praznina št. 2''' (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 1997)
* 2008 W. Shakespeare ''Kralj Lear'', [[Gledališče Koper]] in [[Prešernovo gledališče Kranj]], Slovenija
P. Čehov: '''Utva''' (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 1999)
* 2007 Ljubomir Simović ''Putujuće pozorište Šopalović'',Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
'''Stalker''' /po noveli bratov Strugatski in filmu Andreja Tarkovskega/ (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju z Zagreb Actors Studio, Hrvaška in koprodukciji s Primorskim poletnim festivalom v Kopru, Sečovlje, 2000)
* 2006 Igralska študija ''29.7.1993'' – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!), [[Studio za raziskavo umetnosti igre]] in [[Gledališče Glej]], Ljubljana
• E. Rostand: '''Cyrano de Bergerac''' (Hrvatsko Narodno Kazalište v Splitu, Hrvaška, 2000)
* 2006 Milena Marković ''Nahod Simeon'', Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija
• gledališki projekt '''Igrati''' (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2001)
* 2006 Peter Shaffer ''Amadeus'', Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
• P. Čehov: '''Tri sestre''' (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 2001)
* 2005 Brez besed – (»''Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana''«), [[Studio za raziskavo umetnosti igre]] v koprodukciji z Eksperimentalnim [[Gledališče Glej|Gledališčem Glej]] (Ljubljana, Slovenija) in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija
'''Dibuk''' (po igri Anskega) (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 2001)
* 2005 M. Maeterlinck ''Slepci'', Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija
• gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa '''Hiša miru''' “... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?” (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem, Ljubljana, 2002)
* 2005 W. Shakespeare ''Kralj Lear'', Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora
• F. M. Dostojevski: '''Zločin in kazen''' (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška, 2002)
* 2004 Conor McPherson ''Dublinska zgodba'',[[Gledališče Koper]]
'''Nič igranja, prosim!''' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 2003)
* 2004 ''Bez glume, molim!'' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri, Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška
'''Brez naslova''' (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2003)
* 2003 Paula Vogel ''Baltimorski valček'', [[Mestno gledališče Ptuj]]
• Paula Vogel: '''Baltimorski valček ''' (Mestno gledališče Ptuj, 2003)
* 2003 ''Brez naslova'', [[Studio za raziskavo umetnosti igre]], Ljubljana
'''Bez glume, molim!''' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri (Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška, 2004)
* 2003 ''Nič igranja, prosim!'' (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec, [[Slovensko mladinsko gledališče]], Ljubljana
• Conor McPherson: '''Dublinska zgodba''' (Gledališče Koper, 2004)
* 2002 F. M. Dostojevski: ''Zločin in kazen'' (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška
• W. Shakespeare: '''Kralj Lear''' (Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora, 2005)
* 2002 Gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa ''Hiša miru'' “... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?” (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem, Ljubljana
• M. Maeterlinck: '''Slepci''' (Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija, 2005)
* 2001 ''Dibuk'' (po igri Anskega), Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani
• Brez besed – (»'''Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana'''«) (Studio za raziskavo umetnosti igre v koprodukciji z Eksperimentalnim gledališčem Glej (Ljubljana, Slovenija) in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija, 2005)
* 2001 P. Čehov: ''Tri sestre'', [[Slovensko mladinsko gledališče]], Ljubljana
• Peter Shaffer: '''Amadeus''' (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška, 2006)
* 2001 gledališki projekt ''Igrati'', Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana
• Milena Marković: '''Nahod Simeon''' (Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija, 2006)
* 2000 E. Rostand: ''Cyrano de Bergerac'' (Hrvatsko Narodno Kazalište v Splitu, Hrvaška
• Igralska študija '''29.7.1993''' – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!) (Studio za raziskavo umetnosti igre in Gledališče Glej, Ljubljana, 2006)
* 2000 ''Stalker''/po noveli bratov Strugatski in filmu Andreja Tarkovskega/, [[Studio za raziskavo umetnosti igre]] v sodelovanju z Zagreb Actors Studio, Hrvaška in koprodukciji s Primorskim poletnim festivalom v Kopru, Sečovlje
• Ljubomir Simović: '''Putujuće pozorište Šopalović''' (Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija, 2007)
* 1999 P. Čehov ''Utva'', [[Slovensko mladinsko gledališče]], Ljubljana
• W. Shakespeare: '''Kralj Lear''' (Gledališče Koper in Prešernovo gledališče Kranj, Slovenija, 2007/2008)
* 1997 T. Janežič ''Tebe poem ali Praznina št. 2'', [[Studio za raziskavo umetnosti igre Ljubljana]]
* 1997 T. Janežič ''Praznina, stara zgodba iz moje vasi'', Gledališče Ptuj
* 1995 J. Genet ''Služkinji'', [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo]] v Ljubljani
* 1994 Euripides ''Feničanke'' (s prizori iz Sofoklove Antigone), [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo]] v Ljubljani
* 1993 ''Skice'' /raziskava in gledališka skica/, poletna umetniška kolonija, Šmartno v Goriških brdih
*1992 Klabund ''Krog s kredo'', SAGS
 
==Nagrade in priznanja==
*2019 [[Nagrade Borštnikovega srečanja|Borštnikova nagrada]] za najboljšo režijo predstave ''še ni naslova'' v produkciji [[Slovenskega mladinskega gledališča|SMG]]
*2018 Nominacija za najboljšo predstavo leta 2018 (UT-Awards, Adresseavisen, Trondheim, Norveška / Ubu (po drami Alfreda Jarryja))
*2017 '''Nagrada za najboljšo predstavo leta 2016''' (UT-Awards, Adresseavisen, Trondheim, Norveška / Doppler (po knjigi Erlenda Loea))
*2016 Nominacija za nagrado Hedda v kategoriji najboljša režija (Heddaprisen, Oslo, Norveška / Doppler (po knjigi Erlenda Loea))
*2016 Uvrstitev med deset najpomembnejših predstav, ki so obeležile pet desetletij BITEF-a (Filozofski magazin, Srbija / A.P. Čehov: Galeb)
*2016 '''Nagrada "Bojan Stupica" za režijo''' (Udruženje dramskih umetnika Srbije / B. Brecht: Opera za tri groša)
*2016 Nominacija za Zlato masko v kategoriji najboljša predstava (Festivala Zlata maska, Moskva, Rusija / Človek (po knjigi Viktorja Frankla))
*2016 Nominacija za Zlato masko v kategoriji najboljša režija dramske predstave na velikem odru (Festival Zlata maska, Moskva, Rusija / Človek (po knjigi Viktorja Frankla))
*2015 '''Kolektivna nagrada - Golden Medal PQ 2015 Award for Provoking a Dialogue''' (Serbian exposition) - Prague Quadrennial of Performance Design and Space, Praga, Češka
*2015 Letno priznanje izbrani predstavi Bolshoi Drama Theatre, Sankt Peterburg, Rusija - Človek (po knjigi Viktorja Frankla)
*2014 Glasovanje petih italijanskih gledaliških kritikov za A.P. Čehov: Galeb kot najboljšo gostujočo predstavo v Italiji v 2014 za nagrado UBU 2014
*2014 Priznanje za sodelovanje na MITEM - Madach International Theatre Meeting (Budapest Spring Festival, Madžarska / A.P Čehov: Galeb)
*2014 '''Nagrada za najboljšo režijo''' (Bienale črnogorskega teatra, Črna Gora / B. Brecht: ''Opera za tri groša'')
*2014 Razglasitev predstave A.P. Čehov: ''Galeb'' za najboljšo gostujočo predstavo v Beogradu, edina v vseh kategorijah nagrajena z oceno 10.0/10.0 (Belgrade EDT Culture pozorišne nagrade)
*2014 Razglasitev gostovanja predstave A.P. Čehov: ''Galeb'' na Sarajevskem MESS-u za enega od petih najpomembnejših dogodkov na področju kulture v letu 2013 v Bosni in Hercegovini
*2013 Razglasitev predstave A.P. Čehov: ''Galeb'' za enega od 10 dogodkov, ki so označili leto 2012 na področju kulture v Srbiji
*2013 '''Grand prix Zlati lovorov venec''' za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Zlati lovorov venec publike''' za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Nagrada žirije mednarodne zveze gledaliških kritikov (IATC)''' za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Nagrada Zlata maska lista Oslobođenje''' za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Nagrada publike za najboljšo predstavo''' (Mednarodni gledališki festival BITEF, Beograd, Srbija / A.P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Nagrada «Dnevnik» (Novi Sad) za umetniško stvaritev''' – za režijo predstave Galeb (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / A. P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Nagrada Okrogle mize za najboljšo predstavo''' – žirije Nacionalne sekcije Mednarodnega združenja gledaliških kritikov  (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / A. P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Posebna Sterijeva nagrada za predstavo v celoti''' (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / A. P. Čehov: ''Galeb'')
*2013 '''Nagrada za najboljšo režijo''' (Festival profesionalnih gledališč Vojvodine, Srbija)
*2010 '''Nagrada Ardalion za najboljšo predstavo''' (14. Mednarodni gledališki festival Brez prevoda, Užice, Srbija / M. Marković: Šuma blista)
*2010 '''Nagrada Ardalion za režijo''' (14. Mednarodni gledališki festival Brez prevoda, Užice, Srbija / M. Marković: Šuma blista)  
*2009 '''Nagrada "dr. Djuro Rošić"''' za najboljšo predstavo (prikazano na velikem odru HNK Ivana Pl. Zajca - Rijeka, Hrvaška / T. Gromača Crnac)
*2009 '''Grand prix Zlati lev''' (Mednarodni festival komornega gledališča Zlati Lev v Umagu, Hrvaška / Tatjana Gromača: ''Crnac'')
*2009 '''Diploma festivala Balkan Theatre Space''' (Mednarodni festival Balkan Theatre Space, St. Petersburg, Rusija / Lj. Simović Putujuće pozorište Šopalović)
*2008 '''Grand prix za najboljšo predstavo''' (Mednarodni festival gledališke klasike, Vršac, Srbija / Lj. Simović ''Putujuće pozorište Šopalović'')
*2007 '''Priznanje za pomembna umetniška dela''' (Univerza v Ljubljani)
*2007 '''Nagrada Združenja likovnih umetnikov in dizajnerjev Vojvodine za scenografijo''' (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič ''Nahod Simeon'')
*2007 '''Sterijeva nagrada''' za scenografijo'' (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković ''Nahod Simeon'')
*2007 '''Sterijeva nagrada''' za režijo'' (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković ''Nahod Simeon'')  
*2007 '''Sterijeva nagrada''' za najboljšo predstavo'' (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič ''Nahod Simeon'')
*2006 '''Nagrada »dr. Djuro Rošič«''' za najboljšo dramsko predstavo v celoti'', (prikazano na velikem odru HNK Ivana Pl. Zajca - Rijeka, Hrvaška / P. Shaffer ''Amadeus'')
*2004 '''Grand prix Zlati lev''' za najboljšo predstavo'' (Mednarodni festival komornega gledališča Zlati Lev v Umagu, Hrvaška / Bez glume, molim! – No Acting Please! – gledališka raziskava in 2.del trilogije o igri)  
*2004 '''Grand prix publike''' za najboljšo predstavo'' (Slovenski festivalu komornega gledališča SKUP, Ptuj / C. Mcpherson ''Dublinska zgodba'')  
*2001 '''Nagrada Judita''' za najboljšo predstavo'' (Mednarodni poletni festival Split, Hrvaška / A. P. Čehov ''Tri sestre'')  
*2000 Nagrada '''Zlata ptica''' za gledališko ustvarjanje (za režijo predstav A. P. Čehov: ''Utva'' in ''Stalker'')
*1998 '''Posebna Borštnikova nagrada za režijo''' (Borštnikovo srečanje / Sofokles ''Kralj Ojdipus'')
*1995 '''Študentska Prešernova nagrada''' za režijo'' (J. Genet ''Služkinji'')
*1992 '''Posebna nagrada festivala''' (Palio Teatrale Studentesco -  Srečanje Gledaliških Skupin, Gorizia - Nova Gorica / Klabund: ''Krog s kredo'')
 
==Posebni članki==
*[[Tomi Janežič/Ilona Jerič: Analiza predstave Zarota svetohlincev, Molière Mihaila Bulgakova v režiji Tomija Janežiča|Ilona Jerič: Analiza predstave Zarota svetohlincev, Molière Mihaila Bulgakova v režiji Tomija Janežiča]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]], Ljubljana, 4. 5. 2009


==Nagrade==
• '''Študentska Prešernova nagrada za režijo''' (J. Genet: Služkinji) (1995)<br />
• '''Posebna Borštnikova nagrada za režijo''' (Borštnikovo srečanje / Sofokles: Kralj Ojdipus) (1998)<br />
• '''Nagrada Zlata ptica za gledališko ustvarjanje''' (za režijo predstav A. P. Čehov: Utva in Stalker) (za leto 2000)<br />
• '''Nagrada Judita za najboljšo predstavo''' (Mednarodni poletni festival Split, Hrvaška / A. P. Čehov: Tri sestre) (2001)<br />
• '''Grand prix publike za najboljšo predstavo''' (Slovenski festivalu komornega gledališča SKUP, Ptuj / C. Mcpherson: Dublinska zgodba) (2004)<br />
• '''Grand prix Zlati lev za najboljšo predstavo''' (Mednarodni festival komornega gledališča Zlati Lev v Umagu, Hrvaška / Bez glume, molim! – No Acting Please! – gledališka raziskava in 2.del trilogije o igri) (2004)<br />
• '''Nagrada »dr. Djuro Rošič« za najboljšo dramsko predstavo v celoti''', (prikazano na velikem odru HNK Ivana Pl. Zajca - Rijeka, Hrvaška / P. Shaffer: Amadeus) (2006)<br />
• '''Sterijina nagrada za najboljšo predstavo''' (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič: Nahod Simeon) (2007)<br />
• '''Sterijina nagrada za režijo''' (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković: Nahod Simeon) (2007)<br />
• '''Sterijina nagrada za scenografijo''' (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković: Nahod Simeon) (2007)<br />
• '''Nagrada Združenja likovnih umetnikov in dizajnerjev Vojvodine za scenografijo''' (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič: Nahod Simeon) (2007)


==Bibliografija==
==Bibliografija==
INTERVJUJI:
===Intervjuji===
Irena Štaudohar: Doživeti igro – Pogovor s Tomijem Janežičem (Maska, Letn. 7, št. ½, zima 1997/98, str. 19-21)
*Irena Štaudohar: Doživeti igro – Pogovor s Tomijem Janežičem (Maska, Letn. 7, št. ½, zima 1997/98, str. 19-21)
Amelia Kraigher: Zanima me teater igralca ! – Intervju s Tomijem Janežičem (Zofa, Letn. 2, št. 6 (1998), str. 84-85)
*Amelia Kraigher: Zanima me teater igralca ! – Intervju s Tomijem Janežičem (Zofa, Letn. 2, št. 6 (1998), str. 84-85)
Nataša Jenuš: Bi se lahko kaj zgodilo drugače? – Tomi Janežič, režiser (Večer, 20.10.1998)
*Nataša Jenuš: Bi se lahko kaj zgodilo drugače? – Tomi Janežič, režiser (Večer, 20.10.1998)
Petra Koršič: Tomi Janežič – Zaresna igra – Pogovor z režiserjem Kralja Ojdipa in Buchnerjevega Woyzcka (Študjozo, št. 7, december 1998, str. 31-33)
*Petra Koršič: Tomi Janežič – Zaresna igra – Pogovor z režiserjem Kralja Ojdipa in Buchnerjevega Woyzcka (Študjozo, št. 7, december 1998, str. 31-33)
Špela Trošt: Tomi Janežič, gledališki režiser – portret ( Stop, 26.8.1999)
*Špela Trošt: Tomi Janežič, gledališki režiser – portret ( Stop, 26.8.1999)
Primož Jesenko: Naprezanje, da bi bil nekaj posebnega, vodi le v to, da si podoben drugemu – pogovor s Tomijem Janežičem (Gledališki list A.P. Čehov: Utva, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, sezona 1999/2000, str.36-45)
*Primož Jesenko: Naprezanje, da bi bil nekaj posebnega, vodi le v to, da si podoben drugemu – pogovor s Tomijem Janežičem (Gledališki list A.P. Čehov: Utva, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, sezona 1999/2000, str.36-45)
Roman Repnik: Resničnost je skrita v čustvih – Z režiserjem Tomijem Janežičem po premieri Utve v Mladinskem gledališču (Dnevnik, 23.10.1999)
*Roman Repnik: Resničnost je skrita v čustvih – Z režiserjem Tomijem Janežičem po premieri Utve v Mladinskem gledališču (Dnevnik, 23.10.1999)
Z. M.: Kazalište je vjerovanje u nemoguće – Razgovor sa redateljem Tomijem Janežičem (Gledališki list E. Rostand: Cyrano de Bergerac, HNK Split, Hrvaška, sezona 2000/2001)
*Z. M.: Kazalište je vjerovanje u nemoguće – Razgovor sa redateljem Tomijem Janežičem (Gledališki list E. Rostand: Cyrano de Bergerac, HNK Split, Hrvaška, sezona 2000/2001)
Nataša Jenuš: Kandidati za idole - Tomi Janežič, režiser (Večer, 15.1.2001)
*Nataša Jenuš: Kandidati za idole - Tomi Janežič, režiser (Večer, 15.1.2001)
Janez Honn: Popolnost je 70% - pogovor s Tomijem Janežičem (Primorska srečanja, Letn. 25, št. 239 (2001), str. 213-217)
*Janez Honn: Popolnost je 70% - pogovor s Tomijem Janežičem (Primorska srečanja, Letn. 25, št. 239 (2001), str. 213-217)
Jedrt Jež: Gledališko obhajilo pod Triglavom – Generacija režiserjev devetdesetih let razmišlja o osemdesetih letih (Mladina, 14.5.2001)
*Jedrt Jež: Gledališko obhajilo pod Triglavom – Generacija režiserjev devetdesetih let razmišlja o osemdesetih letih (Mladina, 14.5.2001)
Radmila Radosavljević: Nemoćni pred primitivizmom - Reditelj Tomi Janežič o projektu "Tri sestre" (Glas javnosti, Srbija, 9.7.2001)
*Radmila Radosavljević: Nemoćni pred primitivizmom - Reditelj Tomi Janežič o projektu "Tri sestre" (Glas javnosti, Srbija, 9.7.2001)
T. Nježić: Teror primitivizma - Tomi Janežič, reditelj predstave „Tri sestre“, o tome kada sve nemoguće postaje moguće (Blic, Srbija, 11.7.2001)
*T. Nježić: Teror primitivizma - Tomi Janežič, reditelj predstave „Tri sestre“, o tome kada sve nemoguće postaje moguće (Blic, Srbija, 11.7.2001)
Marija Novaković: Vrhunska gluma je igra – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Reporter, Srbija in Črna gora, 25.7.2001
*Marija Novaković: Vrhunska gluma je igra – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Reporter, Srbija in Črna gora, 25.7.2001
Tina Recek: Igralci čutijo, za kakšno publiko igrajo – Tomi Janežič, inovativni režiser Slovenskega mladinskega gledališča, ustvarja predstave, ki jemljejo dih (Demokracija, 8.11.2001)
*Tina Recek: Igralci čutijo, za kakšno publiko igrajo – Tomi Janežič, inovativni režiser Slovenskega mladinskega gledališča, ustvarja predstave, ki jemljejo dih (Demokracija, 8.11.2001)
Vesna Milek: Duh, ki vstopi v človeka, če mu ta dopusti – Tomi Janežič (Delo, Sobotna priloga, Leto 44, št. 15, 19.1.2002, str. 24-25)
*Vesna Milek: Duh, ki vstopi v človeka, če mu ta dopusti – Tomi Janežič (Delo, Sobotna priloga, Leto 44, št. 15, 19.1.2002, str. 24-25)
Nataša Jenuš: Mojstrstvo je povezano s spojem nasprotij – Borštnikovski pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Večer, 25.10.2002)
*Nataša Jenuš: Mojstrstvo je povezano s spojem nasprotij – Borštnikovski pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Večer, 25.10.2002)
Zlatko Sviben, Tomi Janežič: Nadrazgovor jedan ruski… (Gledališki list F. Dostojevski: Zločin i kazna, HNK Rijeka, Hrvaška, sezona 2002/2003)
*Zlatko Sviben, Tomi Janežič: Nadrazgovor jedan ruski… (Gledališki list F. Dostojevski: Zločin i kazna, HNK Rijeka, Hrvaška, sezona 2002/2003)
Kim Cuculić: Rad na glumačkoj odgovornosti – Tomi Janežič, kazališni redatelj (Novi list, Hrvaška, 28.11.2002)
*Kim Cuculić: Rad na glumačkoj odgovornosti – Tomi Janežič, kazališni redatelj (Novi list, Hrvaška, 28.11.2002)
M. Jovićević: Predstave... da poletiš - Reditelj Tomi Janežič, ili dva puta Čehov u Centru "Sava" (Glas javnosti, Srbija, 21.2.2003)
*M. Jovićević: Predstave... da poletiš - Reditelj Tomi Janežič, ili dva puta Čehov u Centru "Sava" (Glas javnosti, Srbija, 21.2.2003)
T. Nježić: Čehovljev smešak – Dve predstave Tomija Janežiča u Beogradu (Blic, Srbija, 24.2.2003)
*T. Nježić: Čehovljev smešak – Dve predstave Tomija Janežiča u Beogradu (Blic, Srbija, 24.2.2003)
Frida Morrone: Tomi Janežič – Parole d'Artiste (Culture Europe – Special Europe du Spectacle a 25, Paris, France, numero 39, mai-juin 2003, str. 14)
*Frida Morrone: Tomi Janežič – Parole d'Artiste (Culture Europe – Special Europe du Spectacle a 25, Paris, France, numero 39, mai-juin 2003, str. 14)
Frida Morrone: Tomi Janežič – Artists speak (Culture Europe – Special Performing Arts in the Europe of 25, Paris, France, may-june 2003, str. 14)
*Frida Morrone: Tomi Janežič – Artists speak (Culture Europe – Special Performing Arts in the Europe of 25, Paris, France, may-june 2003, str. 14)
Patricija Maličev: Bil je dober večer in dobra predstava – Na kavi s Tomijem Janežičem, gledališkim režiserjem (Nedelo, 20.7.2003, str. 26)
*Patricija Maličev: Bil je dober večer in dobra predstava – Na kavi s Tomijem Janežičem, gledališkim režiserjem (Nedelo, 20.7.2003, str. 26)
Milan Madjarev: Pogovor s Tomijem Janežičem (Gledališki list Slovenskega mladinskega gledališča, Ljubljana, Nič igranja, prosim!, sezona 2003/2004)
*Milan Madjarev: Pogovor s Tomijem Janežičem (Gledališki list Slovenskega mladinskega gledališča, Ljubljana, Nič igranja, prosim!, sezona 2003/2004)
Katarina Kolega: Gluma nije isto što i teatar – Tomi Janežič, kazališni redatelj (Vjesnik, Hrvaška, 19.siječnja 2004)
*Katarina Kolega: Gluma nije isto što i teatar – Tomi Janežič, kazališni redatelj (Vjesnik, Hrvaška, 19.siječnja 2004)
Miha Trefalt: Videti moram v srce človeka, v njegovo dušo – pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Gledga, št. 2, marec 2004)
*Miha Trefalt: Videti moram v srce človeka, v njegovo dušo – pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Gledga, št. 2, marec 2004)
Milan Madjarev: Luda veruje u život – Razgovor sa Tomijem Janežičem (Teatron, časopis za pozorišnu umetnost, Srbija, br. 126/127, proleće 2004, str. 89-96)
*Milan Madjarev: Luda veruje u život – Razgovor sa Tomijem Janežičem (Teatron, časopis za pozorišnu umetnost, Srbija, br. 126/127, proleće 2004, str. 89-96)
Studij glume i lutkarstva u Osijeku (Osijek, wca portal, Hrvaška, 21.6.2004)
*Studij glume i lutkarstva u Osijeku (Osijek, wca portal, Hrvaška, 21.6.2004)
Intervju – Tomi Janežič (Bilten št. 9, 38. Bitef, Beograd, Srbija, 15.-27.9.2004, str. 3-4)
*Intervju – Tomi Janežič (Bilten št. 9, 38. Bitef, Beograd, Srbija, 15.-27.9.2004, str. 3-4)
Milan Madjarev: Razgovor sa Tomijem Janežičem (Gledališki list V. Šekspir: Kralj Lir, Atelje 212, Beograd, Srbija, sezona 2004/2005, str 25-33)
*Milan Madjarev: Razgovor sa Tomijem Janežičem (Gledališki list V. Šekspir: Kralj Lir, Atelje 212, Beograd, Srbija, sezona 2004/2005, str 25-33)
Tatjana Nježić: U potrazi za zaturenom ljubavi – Tomi Janežič, intervju (Blic, Srbija, 4.3.2005)
*Tatjana Nježić: U potrazi za zaturenom ljubavi – Tomi Janežič, intervju (Blic, Srbija, 4.3.2005)
Biljana Bošnjak: Šekspirov komad je uvek novi izazov – Reditelj Tomi Janežič govori za Glas (Glas javnosti, Srbija, 28.3.2005)
*Biljana Bošnjak: Šekspirov komad je uvek novi izazov – Reditelj Tomi Janežič govori za Glas (Glas javnosti, Srbija, 28.3.2005)
Radmila Radosavljević: U životu uvek žudimo i verujemo, kao lude – Reditelj Tomi Janežič o novoj inscenaciji Kralja Lira (Glas javnosti, Srbija)
*Radmila Radosavljević: U životu uvek žudimo i verujemo, kao lude – Reditelj *Tomi Janežič o novoj inscenaciji Kralja Lira (Glas javnosti, Srbija)
Olivera Milošević: Izvođačko pozorište me ne zanima – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Ludus, Srbija, br. 129, 2005)
*Olivera Milošević: Izvođačko pozorište me ne zanima – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Ludus, Srbija, br. 129, 2005)
Bojan Munjin: Razgovor s Tomijem Janežičem (Feral, Hrvaška, april 2005)
*Bojan Munjin: Razgovor s Tomijem Janežičem (Feral, Hrvaška, april 2005)
Zvezdan Georgievski: Slepiloto e mokna metafora - Intervju so Tomi Janežič, režiser (Kultura, Vesnik, Makedonija, 5.8.2005)
*Zvezdan Georgievski: Slepiloto e mokna metafora - Intervju so Tomi Janežič, režiser (Kultura, Vesnik, Makedonija, 5.8.2005)
Kim Cuculić: Mozart i Salieri sjena su jedan drugome – Tomi Janežič, redatelj predstave Amadeus (Novi list, Hrvaška, 13.3.2006)
*Kim Cuculić: Mozart i Salieri sjena su jedan drugome – Tomi Janežič, redatelj predstave Amadeus (Novi list, Hrvaška, 13.3.2006)
ТОМИ ЈАНЕЖИЧ, РЕЖИСЕР - Различноста на театарот ме освојува (Dnevnik, Makedonija, 18.3.2006)
*ТОМИ ЈАНЕЖИЧ, РЕЖИСЕР - Различноста на театарот ме освојува (Dnevnik, Makedonija, 18.3.2006)
Boris Liješević – Reč reditelja – Tomi janežič – reditelj predstave Nahod Simeon -  UMETNOST NIJE SUD VEĆ DOŽIVLJAJ (Pozorište, Novi Sad, Srbija, maj 2006, str. 2-8)
*Boris Liješević – Reč reditelja – Tomi janežič – reditelj predstave Nahod Simeon -  UMETNOST NIJE SUD VEĆ DOŽIVLJAJ (Pozorište, Novi Sad, Srbija, maj 2006, str. 2-8)
S. Miletić - Intervju: Tomi Janežič, reditelj Nahoda Simeona: Glumac ne sme biti vredan, samo mora brinuti o sebi (Bilten br.3., 51.Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija, 26.5.-3.6.2006)
*S. Miletić - Intervju: Tomi Janežič, reditelj Nahoda Simeona: Glumac ne sme biti vredan, samo mora brinuti o sebi (Bilten br.3., 51.Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija, 26.5.-3.6.2006)
Bojan Munjin: Traganje za istinom – Feral u posjetu osječkome Studiju glume i lutkarstva (Feral, Hrvaška, 20. prosinca 2006)
*Bojan Munjin: Traganje za istinom – Feral u posjetu osječkome Studiju glume i lutkarstva (Feral, Hrvaška, 20. prosinca 2006)
Ivan Medenica, Svaki stil može da bude predrasuda (Teatron, Srbija, februar 2007)
*Ivan Medenica, Svaki stil može da bude predrasuda (Teatron, Srbija, februar 2007)
Boris Liješević: Voziš barku, slušaš vetar, reku, more, brineš o ljudima na barci... – Tomi Janežič, Sterijina nagrada za režiju i scenografiju (Scena, Novi Sad, Srbija, br. 1-2, januar-jun 2007)
*Boris Liješević: Voziš barku, slušaš vetar, reku, more, brineš o ljudima na barci... – Tomi Janežič, Sterijina nagrada za režiju i scenografiju (Scena, Novi Sad, Srbija, br. 1-2, januar-jun 2007)
Tatjana Nježić: Svi smo mi glumci - Blic na probi Putujućeg pozorišta Šopalović (Blic, Srbija, 21.09.2007, str. 20-21)
*Tatjana Nježić: Svi smo mi glumci - Blic na probi Putujućeg pozorišta Šopalović (Blic, Srbija, 21.09.2007, str. 20-21)
Borka Trebješanin: Predstava se ne nosi u torbi – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Politika, Srbija, 25.10.2007)
*Borka Trebješanin: Predstava se ne nosi u torbi – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Politika, Srbija, 25.10.2007)
Mikojan Bezbradica: Samo su nam rane ostale – Intervju – Tomi Janežič, reditelj (Glas javnosti, Srbija, 26.10.2007, str. 13)
*Mikojan Bezbradica: Samo su nam rane ostale – Intervju – Tomi Janežič, reditelj (Glas javnosti, Srbija, 26.10.2007, str. 13)
Vesna Knežević Baletić: Svesni ulazak u snove – Tomi Janežič, jedan od najuvažavanijih reditelja s prostora bivše Jugoslavije, laureat ovogodišnjeg Sterijinog pozorja (JAT revija, Srbija, novembar 2007)
*Vesna Knežević Baletić: Svesni ulazak u snove – Tomi Janežič, jedan od najuvažavanijih reditelja s prostora bivše Jugoslavije, laureat ovogodišnjeg Sterijinog pozorja (JAT revija, Srbija, novembar 2007)
Boris Liješević: Namesto razčlembe – Dramaturgov pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Gledališki list W. Shakespeare: Kralj Lear, Prešernovo gledališče Kranj in Gledališče Koper, sezona 2007/2008, str. 34-47)
*Boris Liješević: Namesto razčlembe – Dramaturgov pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Gledališki list W. Shakespeare: Kralj Lear, Prešernovo gledališče Kranj in Gledališče Koper, sezona 2007/2008, str. 34-47)
Igor Kavčič: Kaj je gledališče? – Tomi Janežič, gledališki režiser (Gorenjski glas, 13.1.2008, str. 15)
*Igor Kavčič: Kaj je gledališče? – Tomi Janežič, gledališki režiser (Gorenjski glas, 13.1.2008, str. 15)
Gregor Butala: Seciranje skozi zgodbo o preobrazbi – Tomi Janežič, gledališki režiser (Dnevnik, 12.1.2008, str. 17)
*Gregor Butala: Seciranje skozi zgodbo o preobrazbi – Tomi Janežič, gledališki režiser (Dnevnik, 12.1.2008, str. 17)
Patricija Maličev: Na koncu hladne noči nas čaka norost – Tomi Janežič, gledališki režiser (Delo, Sobotna priloga, 19.1.2008, str. 34-36)
*Patricija Maličev: Na koncu hladne noči nas čaka norost – Tomi Janežič, gledališki režiser (Delo, Sobotna priloga, 19.1.2008, str. 34-36)


==Zunanje povezave==


==Zunanje povezave==
*[http://www.agrft.uni-lj.si/o_akademiji/sodelavci/vis_ucitelji_sodelavci/2007100113134895 Akademija za gledališče, radio, film in televizijo - Učitelji/Sodelavci]
[[priimek ime:=Janežič, Tomi| ]]
*[http://zdus.si/tomi-janezic/ ZDUS]
*[http://books.google.si/books?id=mfwGjXXBswYC&pg=PR9&lpg=PR9&dq=tomi+janezic&source=bl&ots=RXqdTMsMw3&sig=lvgHMEZjv8lPh2UoRLesUh8GKg8&hl=en&sa=X&ei=uMfSUvXbAYaLyAO77ICABg&redir_esc=y#v=onepage&q=tomi%20janezic&f=false Predgovor v knjigi Ed Kovens: The Method Manual - www.books.google.si]
*[https://www.youtube.com/watch?v=Rm1NOvfXONI Pogovor: Ivica Buljan in Tomi Janežič, MESS TV (v hrvaščini) - www.youtube.si]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/o-umetni%C5%A1kih-delih-preteklosti-in-sodobni-umetnosti O umetniških delih preteklosti in sodobni umetnosti - www.sigledal.org, 03.03.2008]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/zmagovalna-%C5%A1uma-blista Zmagovalna Šuma blista - www.sigledal.org, 25.04.2010]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/gostovanje-predstav-tomija-jane%C5%BEi%C4%8Da Gostovanje predstav Tomija Janežiča - www.sigledal.org, 31.03.2010]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/tomi-jane%C5%BEi%C4%8D-o-eksperimentu Tomi Janežič o eksperimentu - www.sigledal.org, 19.05.2010]
*[http://www.delo.si/zgodbe/nedeljskobranje/tomi-janezic-se-je-po-stirih-letih-vrnil-v-gledalisce.html Tomi Janežič se je po štirih letih vrnil v gledališče - www.delo.si, 22.09.2013]
*[http://www.pogledi.si/ljudje/bistvene-reci-so-povsod-iste Bistvene reči so povsod iste - www.pogledi.si, 04.12.2015]
*[http://www.mladina.si/171205/tomi-janezic-gledaliski-reziser/ Tomi Janežič, gledališki režiser - www.mladina.si, 04.12.2015]
*[http://www.delo.si/sobotna/ne-pristajam-na-mit-umetnika-ki-se-muci.html Ne pristajam na mit umetnika, ki se muči - www.delo.si, 30.01.2016]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/umetnost-igre/174403128 Portret režiserja Tomija Janežiča, oddaja Umetnost igre - www.rtvslo.si, 02.05.2016]
*[http://veza.sigledal.org/prispevki/tomi-janezic-bere-sodobno-slovensko-dramo Tomi Janežič bere sodobno slovensko dramo - www.sigledal.org, 09.06.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042843427/Oder/tomi-janezic-gledaliski-reziser-vsake-predstave-ni-mogoce-strpati-v-isti-casovni-format Tomi Janežič, gledališki režiser: Vsake predstave ni mogoče strpati v isti časovni format - www.dnevnik.si, 16.10.2018]
*[https://www.delo.si/sobotna-priloga/portret-reziserja-ki-se-nima-naslova-97743.html Portret režiserja, ki še nima naslova - www.delo.si, 27.10.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/umetnost-igre/174587178 P. Delbono, T. Janežič, I. Svetina, oddaja Umetnost igre - www.rtvslo.si, 07.01.2019]
*[https://www.delo.si/kultura/oder/don-juan-je-nekdo-ki-pocne-stvari-ki-si-jih-mi-ne-drznemo-236795.html Don Juan je nekdo, ki počne stvari, ki si jih mi ne drznemo, intervju - www.delo.si, 13.10.2019]
*[https://ars.rtvslo.si/2020/01/oder-253/ Tomi Janežič: O prisotnosti in procesu igralca, o prostoru in zvoku kot soigralcu, oddaja Oder - ars.rtvslo.si, 04.02.2020]

Redakcija: 08:38, 5. februar 2020

Foto: Katja Legin, arhiv ZDUS

Življenjepis

Tomi Janežič je kot izredni profesor zaposlen na AGRFT v Ljubljani. Predaval je na doktorskem študiju Univerze umetnosti v Beogradu, na Akademijah umetnosti v Osijeku in v Novem Sadu, Fakulteti tehničnih znanosti v Novem Sadu, Fakulteti za humanistične študije Univerze na Primorskem, Pedagoški fakulteti in programu Kognitivna znanost Univerze v Ljubljani, na National Academy of the Arts in Nordic Institute of Stage and Studio - The Arts University College v Oslu, Act - Escola de Actores v Lizboni, v okviru Metodi Festival (International Meeting of Acting Methods and Approaches) v Italiji, na več mednarodnih gledaliških festivalih (Bitef, Nitra, Desire Central Station, TESZT, MIT Fest, FIST itd.) ter na množici seminarjev, delavnic in konferenc s področja gledališča, igre in psihodrame pri nas in v tujini (v zadnjih sezonah v okviru International FEPTO Meeting and Conference (2010), Bitef International Theatre Conference on Dramatic and Postdramatic Theatre (2009), Bitef International Theatre Conference on Chekhov (2010), Directors-Actors Film Workshop – Sofia (2010), Tedna slovenske drame (2010, 2011), Firenze Psychoanalytic Centre (2015) itd.)

Kot gledališki režiser deluje v Sloveniji, Hrvaški, Srbiji, Makedoniji, Črni gori, Italiji, na Norveškem in v Rusiji. Njegove predstave so gostovale na festivalih po vsej Evropi, v Rusiji in ZDA (Dunaj, Bruselj, Roterdam, Munchen, Dusseldorf, Firenze, Budimpešta, Nitra, Sofia, Piatra Neamt, Timisoara, Sfântu Gheorghe, Moskva, St. Petersburg, New York, Beograd, Novi Sad, Sarajevo, Zagreb, Rijeka, Dubrovnik, Split, Skopje, Ohrid itd.), kot povabljen umetnik pa je bil gost New European Theatre NET – Moskva (Rusija), Theorem Meeting Festival Avignon (Francija), Forum Wiener Festwochen - Dunaj (Avstrija), Residence and Reflection Project - Kunstenfestivaldesarts - Bruselj (Belgija), Književni sustreti - Sarajevo (Bosna in Hercegovina) itd.

Od leta 1996 vodi Studio za raziskavo umetnosti igre v Ljubljani, v okviru katerega se - ob sodelovanju s sorodnimi organizacijami in strokovnjaki iz tujine - posveča raziskavam s področja igre.

Diplomiral in magistriral je na AGRFT iz gledališke režije ter zaključil večletno mednarodno psihodramsko edukacijo Inštituta za psihodramo iz Beograda in Centra za psihodramo iz Zagreba s pridobitvijo certifikata psihodramskega terapevta ter Uvodni študij skupinske analize Inštituta za skupinsko analizo v Ljubljani, dodatno se je izpopolnjeval pri nas in v svetu predvsem na področju različnih igralskih tehnik in psihodrame.

ENG

Tomi Janežič has been listed by international critic as one of the most interesting European theatre directors of his generation, and has been internationally recognized as one of the experts in the field of acting creative techniques.

He obtained his degrees in theatre directing from the Academy of Theatre, Radio, Film and Television (AGRFT) in Ljubljana, and was later educated in Slovenia and abroad, particularly in the field of various acting techniques and psychodrama. Janezic is also a certified psychodrama psychotherapist and was educated in Group Analysis.

Janežič teaches theatre directing at the University of Ljubljana (Slovenia) - Academy of Theatre, Radio, Film and Television. He lectured and participated as an invited artist in almost twenty different countries around Europe, in Russia and United States.

His performances have toured on some of the most important international theatre festivals in Vienna, Brussels, Rotterdam, Munich, Düsseldorf, Moscow, St. Petersburg, New York, Budapest, Firenze, Nitra, Sofia, Piatra Neamt, Timisoara, Sfantu Gheorghe, Zagreb, Rijeka, Dubrovnik, Split, Beograd, Novi Sad, Sarajevo, Skopje, Ohrid etc.

He has received over thirty international prizes and awards, among them two MESS Golden Laurel Wreath awards, BITEF audience award, award of the jury of international association of critics, four Sterija awards etc. and has been recently nominated for the Russian Golden mask award for best theatre directing and best performance.

Janežič directed Russian writers - Chekhov, Tolstoy, Dostoyevsky, Bulgakov, Ansky and a variety of both classical and contemporary writers from Euripides, Sophocles, Plato to Shakespeare, Rostand, Buchner, Maeterlinck, and from Brecht to Shaffer, Vogel, McPherson and Serbian and Croatian contemporary writers Ljubomir Simović, Milena Marković, and Tatjana Gromača. He also did post-drama theatre.

Janezic directed both in a non-institutional context and in some of the most important national theatres in Slovenia, Croatia, Serbia, Macedonia, Monte Negro, Italy, Russia and Norway.

He has been described as "one of the very few researchers of acting in the present-day Europe" (Prof. Ognjenka Miličević); “a teacher of the best method trained actors I have ever had the pleasure to work with: the level of talent and their desire to improve their craft reminded me of the Actors studio, when I first started in 1968 till Strasberg's death in 1982" (Ed Kovens); "an exceptional interpreter of the Stanislavski system" (Jana Pavlič); the director "of one of the best Chekhovs I have ever seen" and "the one who has doubtlessly found what generations and generations of world-class directors are looking for" (Jovan Ćirilov); the director of the performance characterized by "an unparalleled quality in the art of acting", which "can truly shift the parameters of our emotional and intellectual reality" (Nataša Govedić); the one who "is moving the borders of theatre art" (Andreja Jaklic); "a truly contemporary Mozart of the theatre" (Prof. Darko Gašparović); "we can already speak about the Janežič System" (Branka Krilović).

Selected performances:
Bolshoi Drama Theatre, St. Petersburg, Russia

  • Human (based on V. Frankl’s book Man’s Search for Meaning)

Serbian National Theatre, Novi Sad, Serbia

  • A. P. Chekhov The Seagull
  • Leo Tolstoy The Death of Ivan Ilyich
  • Milena Marković Simeon the Foundling

Royal Theater Zetski dom, Cetinje, Montenegro and Serbian National Theatre, Novi Sad, Serbia

  • B. Brecht The Threepenny Opera

Atelier 212 theatre, Belgrade, Serbia

  • W. Shakespeare The King Lear
  • Ljubomir Simović The travelling troupe Šopalović
  • Milena Marković The Forest is glowing

Croatian National Theatre Ivan Zajc, Rijeka, Croatia

  • F. M. Dostoyevsky Crime and Punishment
  • Peter Shaffer Amadeus
  • Tatjana Gromača Crnac

Slovenian Mladinsko theater, Ljubljana, Slovenia

  • A.P. Chekhov The Seagull
  • A.P. Chekhov Three sisters

Režije

2011-

  • 2018 Simona Semenič še ni naslova, Slovensko mladinsko gledališče
  • 2018 Ubu (po drami Alfreda Jarryja), Trondelag Teater, Trondheim, Norveška
  • 2016 Doppler (po knjigi Erlenda Loea), Trondelag Teater, Trondheim, Norveška
  • 2015 Človek (po knjigi Viktorja Frankla "Kljub vsemu reči življenju Da"), Bolshoi Drama Theatre, Sankt Peterburg, Rusija
  • 2015 L. N. Tolstoj Smrt Ivana Iljiča, Srpsko narodno pozorište, SKC Novi Sad in BITEF teatar, Srbija
  • 2014 B. Brecht Opera za tri groša, Crnogorsko kraljevsko pozorište, Črna Gora in Srpsko narodno pozorište Novi Sad, Srbija
  • 2013 Platon Obrana Sokratova, Dubrovačke ljetne igre, Dubrovnik, Hrvaška
  • 2012 A. P. Čehov Galeb, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Srbija
  • 2011 John Drugi, Fičo balet, Studio za raziskavo umetnosti igre, Bunker

2001 - 2010

  • 2009 Tatjana Gromača Crnac, Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
  • 2009 Mihail A. Bulgakov Zarota svetohlincev, Molière, SNG Drama Ljubljana
  • 2008 Romeo in publika, En Knap Group v sodelovanju s Studiom za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, Slovenija
  • 2008 Milena Marković Šuma blista, Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
  • 2008 John Janez Ivan, Fičo balet, Studio za raziskavo umetnosti igre, Gledališče Glej, Slovenija, New Dance Alliance, New York, ZDA, Moskva ballet, Moskva, Rusija
  • 2008 W. Shakespeare: Kralj Lear, Gledališče Koper in Prešernovo gledališče Kranj, Slovenija
  • 2007 Ljubomir Simović: Putujuće pozorište Šopalović, Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
  • 2006 Igralska študija 29.7.1993 – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!), Studio za raziskavo umetnosti igre in Gledališče Glej, Ljubljana,
  • 2006 Milena Marković Nahod Simeon, (Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija
  • 2006 Peter Shaffer Amadeus, Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
  • 2005 Brez besed – (»Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana«), Studio za raziskavo umetnosti igre v koprodukciji z Eksperimentalnim gledališčem Glej, Ljubljana, Slovenija in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija
  • 2005 M. Maeterlinck Slepci, Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija
  • 2005W. Shakespeare Kralj Lear, Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora
  • 2004 Conor McPherson Dublinska zgodba, Gledališče Koper
  • 2004 Bez glume, molim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri, Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška,
  • 2003 Paula Vogel Baltimorski valček, Mestno gledališče Ptuj
  • 2003 Brez naslova, Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana
  • 2003 Nič igranja, prosim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana
  • 2002 F. M. Dostojevski Zločin in kazen, Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška
  • 2002 gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa Hiša miru“... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?”, Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem, Ljubljana
  • 2001 Dibuk (po igri Anskega), Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani
  • 2001 P. Čehov Tri sestre, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana
  • 2001 gledališki projekt Igrati, Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana

1992 - 2000

Scenografije

  • 2014 B. Brecht Opera za tri groša, Crnogorsko kraljevsko pozorište, Črna Gora in Srpsko narodno pozorište Novi Sad, Srbija
  • 2012 A. P. Čehov Galeb, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Srbija
  • 2009 Tatjana Gromača, Crnac, Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
  • 2009 Mihail A. Bulgakov Zarota svetohlincev, Molière, r. Tomi Janežič, SNG Drama Ljubljana
  • 2008 Milena Marković Šuma blista, Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
  • 2008 W. Shakespeare Kralj Lear, Gledališče Koper in Prešernovo gledališče Kranj, Slovenija
  • 2007 Ljubomir Simović Putujuće pozorište Šopalović,Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija
  • 2006 Igralska študija 29.7.1993 – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!), Studio za raziskavo umetnosti igre in Gledališče Glej, Ljubljana
  • 2006 Milena Marković Nahod Simeon, Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija
  • 2006 Peter Shaffer Amadeus, Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška
  • 2005 Brez besed – (»Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana«), Studio za raziskavo umetnosti igre v koprodukciji z Eksperimentalnim Gledališčem Glej (Ljubljana, Slovenija) in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija
  • 2005 M. Maeterlinck Slepci, Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija
  • 2005 W. Shakespeare Kralj Lear, Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora
  • 2004 Conor McPherson Dublinska zgodba,Gledališče Koper
  • 2004 Bez glume, molim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri, Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška
  • 2003 Paula Vogel Baltimorski valček, Mestno gledališče Ptuj
  • 2003 Brez naslova, Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana
  • 2003 Nič igranja, prosim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana
  • 2002 F. M. Dostojevski: Zločin in kazen (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška
  • 2002 Gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa Hiša miru “... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?” (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem, Ljubljana
  • 2001 Dibuk (po igri Anskega), Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani
  • 2001 P. Čehov: Tri sestre, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana
  • 2001 gledališki projekt Igrati, Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana
  • 2000 E. Rostand: Cyrano de Bergerac (Hrvatsko Narodno Kazalište v Splitu, Hrvaška
  • 2000 Stalker/po noveli bratov Strugatski in filmu Andreja Tarkovskega/, Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju z Zagreb Actors Studio, Hrvaška in koprodukciji s Primorskim poletnim festivalom v Kopru, Sečovlje
  • 1999 P. Čehov Utva, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana
  • 1997 T. Janežič Tebe poem ali Praznina št. 2, Studio za raziskavo umetnosti igre Ljubljana
  • 1997 T. Janežič Praznina, stara zgodba iz moje vasi, Gledališče Ptuj
  • 1995 J. Genet Služkinji, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani
  • 1994 Euripides Feničanke (s prizori iz Sofoklove Antigone), Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani
  • 1993 Skice /raziskava in gledališka skica/, poletna umetniška kolonija, Šmartno v Goriških brdih
  • 1992 Klabund Krog s kredo, SAGS

Nagrade in priznanja

  • 2019 Borštnikova nagrada za najboljšo režijo predstave še ni naslova v produkciji SMG
  • 2018 Nominacija za najboljšo predstavo leta 2018 (UT-Awards, Adresseavisen, Trondheim, Norveška / Ubu (po drami Alfreda Jarryja))
  • 2017 Nagrada za najboljšo predstavo leta 2016 (UT-Awards, Adresseavisen, Trondheim, Norveška / Doppler (po knjigi Erlenda Loea))
  • 2016 Nominacija za nagrado Hedda v kategoriji najboljša režija (Heddaprisen, Oslo, Norveška / Doppler (po knjigi Erlenda Loea))
  • 2016 Uvrstitev med deset najpomembnejših predstav, ki so obeležile pet desetletij BITEF-a (Filozofski magazin, Srbija / A.P. Čehov: Galeb)
  • 2016 Nagrada "Bojan Stupica" za režijo (Udruženje dramskih umetnika Srbije / B. Brecht: Opera za tri groša)
  • 2016 Nominacija za Zlato masko v kategoriji najboljša predstava (Festivala Zlata maska, Moskva, Rusija / Človek (po knjigi Viktorja Frankla))
  • 2016 Nominacija za Zlato masko v kategoriji najboljša režija dramske predstave na velikem odru (Festival Zlata maska, Moskva, Rusija / Človek (po knjigi Viktorja Frankla))
  • 2015 Kolektivna nagrada - Golden Medal PQ 2015 Award for Provoking a Dialogue (Serbian exposition) - Prague Quadrennial of Performance Design and Space, Praga, Češka
  • 2015 Letno priznanje izbrani predstavi Bolshoi Drama Theatre, Sankt Peterburg, Rusija - Človek (po knjigi Viktorja Frankla)
  • 2014 Glasovanje petih italijanskih gledaliških kritikov za A.P. Čehov: Galeb kot najboljšo gostujočo predstavo v Italiji v 2014 za nagrado UBU 2014
  • 2014 Priznanje za sodelovanje na MITEM - Madach International Theatre Meeting (Budapest Spring Festival, Madžarska / A.P Čehov: Galeb)
  • 2014 Nagrada za najboljšo režijo (Bienale črnogorskega teatra, Črna Gora / B. Brecht: Opera za tri groša)
  • 2014 Razglasitev predstave A.P. Čehov: Galeb za najboljšo gostujočo predstavo v Beogradu, edina v vseh kategorijah nagrajena z oceno 10.0/10.0 (Belgrade EDT Culture pozorišne nagrade)
  • 2014 Razglasitev gostovanja predstave A.P. Čehov: Galeb na Sarajevskem MESS-u za enega od petih najpomembnejših dogodkov na področju kulture v letu 2013 v Bosni in Hercegovini
  • 2013 Razglasitev predstave A.P. Čehov: Galeb za enega od 10 dogodkov, ki so označili leto 2012 na področju kulture v Srbiji
  • 2013 Grand prix Zlati lovorov venec za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Zlati lovorov venec publike za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Nagrada žirije mednarodne zveze gledaliških kritikov (IATC) za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Nagrada Zlata maska lista Oslobođenje za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina / A. P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Nagrada publike za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival BITEF, Beograd, Srbija / A.P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Nagrada «Dnevnik» (Novi Sad) za umetniško stvaritev – za režijo predstave Galeb (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / A. P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Nagrada Okrogle mize za najboljšo predstavo – žirije Nacionalne sekcije Mednarodnega združenja gledaliških kritikov (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / A. P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Posebna Sterijeva nagrada za predstavo v celoti (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / A. P. Čehov: Galeb)
  • 2013 Nagrada za najboljšo režijo (Festival profesionalnih gledališč Vojvodine, Srbija)
  • 2010 Nagrada Ardalion za najboljšo predstavo (14. Mednarodni gledališki festival Brez prevoda, Užice, Srbija / M. Marković: Šuma blista)
  • 2010 Nagrada Ardalion za režijo (14. Mednarodni gledališki festival Brez prevoda, Užice, Srbija / M. Marković: Šuma blista)
  • 2009 Nagrada "dr. Djuro Rošić" za najboljšo predstavo (prikazano na velikem odru HNK Ivana Pl. Zajca - Rijeka, Hrvaška / T. Gromača Crnac)
  • 2009 Grand prix Zlati lev (Mednarodni festival komornega gledališča Zlati Lev v Umagu, Hrvaška / Tatjana Gromača: Crnac)
  • 2009 Diploma festivala Balkan Theatre Space (Mednarodni festival Balkan Theatre Space, St. Petersburg, Rusija / Lj. Simović Putujuće pozorište Šopalović)
  • 2008 Grand prix za najboljšo predstavo (Mednarodni festival gledališke klasike, Vršac, Srbija / Lj. Simović Putujuće pozorište Šopalović)
  • 2007 Priznanje za pomembna umetniška dela (Univerza v Ljubljani)
  • 2007 Nagrada Združenja likovnih umetnikov in dizajnerjev Vojvodine za scenografijo (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič Nahod Simeon)
  • 2007 Sterijeva nagrada za scenografijo (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković Nahod Simeon)
  • 2007 Sterijeva nagrada za režijo (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković Nahod Simeon)
  • 2007 Sterijeva nagrada za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival Sterijevo pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič Nahod Simeon)
  • 2006 Nagrada »dr. Djuro Rošič« za najboljšo dramsko predstavo v celoti, (prikazano na velikem odru HNK Ivana Pl. Zajca - Rijeka, Hrvaška / P. Shaffer Amadeus)
  • 2004 Grand prix Zlati lev za najboljšo predstavo (Mednarodni festival komornega gledališča Zlati Lev v Umagu, Hrvaška / Bez glume, molim! – No Acting Please! – gledališka raziskava in 2.del trilogije o igri)
  • 2004 Grand prix publike za najboljšo predstavo (Slovenski festivalu komornega gledališča SKUP, Ptuj / C. Mcpherson Dublinska zgodba)
  • 2001 Nagrada Judita za najboljšo predstavo (Mednarodni poletni festival Split, Hrvaška / A. P. Čehov Tri sestre)
  • 2000 Nagrada Zlata ptica za gledališko ustvarjanje (za režijo predstav A. P. Čehov: Utva in Stalker)
  • 1998 Posebna Borštnikova nagrada za režijo (Borštnikovo srečanje / Sofokles Kralj Ojdipus)
  • 1995 Študentska Prešernova nagrada za režijo (J. Genet Služkinji)
  • 1992 Posebna nagrada festivala (Palio Teatrale Studentesco - Srečanje Gledaliških Skupin, Gorizia - Nova Gorica / Klabund: Krog s kredo)

Posebni članki


Bibliografija

Intervjuji

  • Irena Štaudohar: Doživeti igro – Pogovor s Tomijem Janežičem (Maska, Letn. 7, št. ½, zima 1997/98, str. 19-21)
  • Amelia Kraigher: Zanima me teater igralca ! – Intervju s Tomijem Janežičem (Zofa, Letn. 2, št. 6 (1998), str. 84-85)
  • Nataša Jenuš: Bi se lahko kaj zgodilo drugače? – Tomi Janežič, režiser (Večer, 20.10.1998)
  • Petra Koršič: Tomi Janežič – Zaresna igra – Pogovor z režiserjem Kralja Ojdipa in Buchnerjevega Woyzcka (Študjozo, št. 7, december 1998, str. 31-33)
  • Špela Trošt: Tomi Janežič, gledališki režiser – portret ( Stop, 26.8.1999)
  • Primož Jesenko: Naprezanje, da bi bil nekaj posebnega, vodi le v to, da si podoben drugemu – pogovor s Tomijem Janežičem (Gledališki list A.P. Čehov: Utva, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, sezona 1999/2000, str.36-45)
  • Roman Repnik: Resničnost je skrita v čustvih – Z režiserjem Tomijem Janežičem po premieri Utve v Mladinskem gledališču (Dnevnik, 23.10.1999)
  • Z. M.: Kazalište je vjerovanje u nemoguće – Razgovor sa redateljem Tomijem Janežičem (Gledališki list E. Rostand: Cyrano de Bergerac, HNK Split, Hrvaška, sezona 2000/2001)
  • Nataša Jenuš: Kandidati za idole - Tomi Janežič, režiser (Večer, 15.1.2001)
  • Janez Honn: Popolnost je 70% - pogovor s Tomijem Janežičem (Primorska srečanja, Letn. 25, št. 239 (2001), str. 213-217)
  • Jedrt Jež: Gledališko obhajilo pod Triglavom – Generacija režiserjev devetdesetih let razmišlja o osemdesetih letih (Mladina, 14.5.2001)
  • Radmila Radosavljević: Nemoćni pred primitivizmom - Reditelj Tomi Janežič o projektu "Tri sestre" (Glas javnosti, Srbija, 9.7.2001)
  • T. Nježić: Teror primitivizma - Tomi Janežič, reditelj predstave „Tri sestre“, o tome kada sve nemoguće postaje moguće (Blic, Srbija, 11.7.2001)
  • Marija Novaković: Vrhunska gluma je igra – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Reporter, Srbija in Črna gora, 25.7.2001
  • Tina Recek: Igralci čutijo, za kakšno publiko igrajo – Tomi Janežič, inovativni režiser Slovenskega mladinskega gledališča, ustvarja predstave, ki jemljejo dih (Demokracija, 8.11.2001)
  • Vesna Milek: Duh, ki vstopi v človeka, če mu ta dopusti – Tomi Janežič (Delo, Sobotna priloga, Leto 44, št. 15, 19.1.2002, str. 24-25)
  • Nataša Jenuš: Mojstrstvo je povezano s spojem nasprotij – Borštnikovski pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Večer, 25.10.2002)
  • Zlatko Sviben, Tomi Janežič: Nadrazgovor jedan ruski… (Gledališki list F. Dostojevski: Zločin i kazna, HNK Rijeka, Hrvaška, sezona 2002/2003)
  • Kim Cuculić: Rad na glumačkoj odgovornosti – Tomi Janežič, kazališni redatelj (Novi list, Hrvaška, 28.11.2002)
  • M. Jovićević: Predstave... da poletiš - Reditelj Tomi Janežič, ili dva puta Čehov u Centru "Sava" (Glas javnosti, Srbija, 21.2.2003)
  • T. Nježić: Čehovljev smešak – Dve predstave Tomija Janežiča u Beogradu (Blic, Srbija, 24.2.2003)
  • Frida Morrone: Tomi Janežič – Parole d'Artiste (Culture Europe – Special Europe du Spectacle a 25, Paris, France, numero 39, mai-juin 2003, str. 14)
  • Frida Morrone: Tomi Janežič – Artists speak (Culture Europe – Special Performing Arts in the Europe of 25, Paris, France, may-june 2003, str. 14)
  • Patricija Maličev: Bil je dober večer in dobra predstava – Na kavi s Tomijem Janežičem, gledališkim režiserjem (Nedelo, 20.7.2003, str. 26)
  • Milan Madjarev: Pogovor s Tomijem Janežičem (Gledališki list Slovenskega mladinskega gledališča, Ljubljana, Nič igranja, prosim!, sezona 2003/2004)
  • Katarina Kolega: Gluma nije isto što i teatar – Tomi Janežič, kazališni redatelj (Vjesnik, Hrvaška, 19.siječnja 2004)
  • Miha Trefalt: Videti moram v srce človeka, v njegovo dušo – pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Gledga, št. 2, marec 2004)
  • Milan Madjarev: Luda veruje u život – Razgovor sa Tomijem Janežičem (Teatron, časopis za pozorišnu umetnost, Srbija, br. 126/127, proleće 2004, str. 89-96)
  • Studij glume i lutkarstva u Osijeku (Osijek, wca portal, Hrvaška, 21.6.2004)
  • Intervju – Tomi Janežič (Bilten št. 9, 38. Bitef, Beograd, Srbija, 15.-27.9.2004, str. 3-4)
  • Milan Madjarev: Razgovor sa Tomijem Janežičem (Gledališki list V. Šekspir: Kralj Lir, Atelje 212, Beograd, Srbija, sezona 2004/2005, str 25-33)
  • Tatjana Nježić: U potrazi za zaturenom ljubavi – Tomi Janežič, intervju (Blic, Srbija, 4.3.2005)
  • Biljana Bošnjak: Šekspirov komad je uvek novi izazov – Reditelj Tomi Janežič govori za Glas (Glas javnosti, Srbija, 28.3.2005)
  • Radmila Radosavljević: U životu uvek žudimo i verujemo, kao lude – Reditelj *Tomi Janežič o novoj inscenaciji Kralja Lira (Glas javnosti, Srbija)
  • Olivera Milošević: Izvođačko pozorište me ne zanima – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Ludus, Srbija, br. 129, 2005)
  • Bojan Munjin: Razgovor s Tomijem Janežičem (Feral, Hrvaška, april 2005)
  • Zvezdan Georgievski: Slepiloto e mokna metafora - Intervju so Tomi Janežič, režiser (Kultura, Vesnik, Makedonija, 5.8.2005)
  • Kim Cuculić: Mozart i Salieri sjena su jedan drugome – Tomi Janežič, redatelj predstave Amadeus (Novi list, Hrvaška, 13.3.2006)
  • ТОМИ ЈАНЕЖИЧ, РЕЖИСЕР - Различноста на театарот ме освојува (Dnevnik, Makedonija, 18.3.2006)
  • Boris Liješević – Reč reditelja – Tomi janežič – reditelj predstave Nahod Simeon - UMETNOST NIJE SUD VEĆ DOŽIVLJAJ (Pozorište, Novi Sad, Srbija, maj 2006, str. 2-8)
  • S. Miletić - Intervju: Tomi Janežič, reditelj Nahoda Simeona: Glumac ne sme biti vredan, samo mora brinuti o sebi (Bilten br.3., 51.Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija, 26.5.-3.6.2006)
  • Bojan Munjin: Traganje za istinom – Feral u posjetu osječkome Studiju glume i lutkarstva (Feral, Hrvaška, 20. prosinca 2006)
  • Ivan Medenica, Svaki stil može da bude predrasuda (Teatron, Srbija, februar 2007)
  • Boris Liješević: Voziš barku, slušaš vetar, reku, more, brineš o ljudima na barci... – Tomi Janežič, Sterijina nagrada za režiju i scenografiju (Scena, Novi Sad, Srbija, br. 1-2, januar-jun 2007)
  • Tatjana Nježić: Svi smo mi glumci - Blic na probi Putujućeg pozorišta Šopalović (Blic, Srbija, 21.09.2007, str. 20-21)
  • Borka Trebješanin: Predstava se ne nosi u torbi – Tomi Janežič, pozorišni reditelj (Politika, Srbija, 25.10.2007)
  • Mikojan Bezbradica: Samo su nam rane ostale – Intervju – Tomi Janežič, reditelj (Glas javnosti, Srbija, 26.10.2007, str. 13)
  • Vesna Knežević Baletić: Svesni ulazak u snove – Tomi Janežič, jedan od najuvažavanijih reditelja s prostora bivše Jugoslavije, laureat ovogodišnjeg Sterijinog pozorja (JAT revija, Srbija, novembar 2007)
  • Boris Liješević: Namesto razčlembe – Dramaturgov pogovor z režiserjem Tomijem Janežičem (Gledališki list W. Shakespeare: Kralj Lear, Prešernovo gledališče Kranj in Gledališče Koper, sezona 2007/2008, str. 34-47)
  • Igor Kavčič: Kaj je gledališče? – Tomi Janežič, gledališki režiser (Gorenjski glas, 13.1.2008, str. 15)
  • Gregor Butala: Seciranje skozi zgodbo o preobrazbi – Tomi Janežič, gledališki režiser (Dnevnik, 12.1.2008, str. 17)
  • Patricija Maličev: Na koncu hladne noči nas čaka norost – Tomi Janežič, gledališki režiser (Delo, Sobotna priloga, 19.1.2008, str. 34-36)

Zunanje povezave