|
|
(Ena vmesna redakcija istega uporabnika ni prikazana) |
Vrstica 1: |
Vrstica 1: |
| <div style="float: right">[[Slika:Jonathan Livingston Galeb.jpg|150 px|Jonathan Livingston Galeb, foto: xy]]</div>
| |
|
| |
|
|
| |
| [[Kategorija:Drama|[[Jonathan Livingston Galeb]]
| |
| [[Kategorija:Dramatika|[[Jonathan Livingston Galeb]]
| |
| ;Avtor<nowiki>:</nowiki> [[Bach-Zagoričnik]]
| |
| ;Leto nastanka<nowiki>:</nowiki> 1987
| |
| ;Žanr<nowiki>:</nowiki> Drama
| |
| ;Krstna uprizoritev<nowiki>:</nowiki> 02.07.1987, r. [[Vladimir Rooss]], [[Gledališče čez cesto -Lutke čez cesto]], Kranj (Delavski dom)
| |
|
| |
|
| |
| =Vsebina=
| |
|
| |
| =Zasedba=
| |
|
| |
| *[[Lili Gartner]]
| |
| *[[Dobrila Matić]]
| |
| *[[Nataša Herlec]]
| |
| *[[Ksenija Ponikvar]]
| |
| *[[Polona Rampre]]
| |
| *[[Duša Repinc]]
| |
|
| |
| *Režija: [[Vladimir Rooss]]
| |
| *Dramaturgija in priredba besedila: [[Franci Zagoričnik]]
| |
| *Glasba: [[Dino Gojo]]
| |
|
| |
| =Ocene in kritike=
| |
|
| |
|
| |
| '''Peta premiera v GČC'''
| |
|
| |
| '''IMPRESIVNA PRISPODOBA'''
| |
|
| |
| Multimedionalna predstava Galleb Richarda Bacha po dramatizaciji Francija Zagoričnika učinkuje estetsko in vzpodbudno.
| |
|
| |
| Celoten splet vizualnih, zvočnih, pantomimičnih in tekstovnih sestavin se v predstavi GALEB zlije v impresivno metaforo o hotenju in volji – biti več, kot je ustaljeno, preseči to, v kar si se rodil in primakniti svojemu bivanju globji doživljajski smisel. Bachovo lirično poetično, pa tudi dramatično besedilo, ki takšno prispodobo omogoča tudi z večizrazno ponazoritvijo, poteka na ravni ezopovske govorice in personifikacijo galebov doseže svoj namen. Nosilec dogajanja, konflikta in izpovedi je galeb Jonathan Livingston, ki s svojo drugačnostjo, ambicijami in željami želi in hoče doseči ne le popolnost v letenju, marveč tudi totalno doživetje doseženega, s čemer sprva izziva nasprotovanja v svoji jati, pozneje pa se pridružijo podobni.
| |
|
| |
| Uprizoritvena prispodoba je oprta predvsem na animacijo lutkovnih galebov ob premišljeni in izbrani svetlobni ter glasbeni spremljavi, v izmeničnih sekvencah, ap tudi na pantomimično ponazarjanje jate galebov v izrazno uglašeni izvedbi sedmih plesalk (Lili Gartner, Nataša Herlec, Dobrila Matić, Ksenija Ponikvar, Polona Rampre in Duša Repinc). Opazen delež režiserja Vladimirja Roossa se kaže predvsem v organskem in funkcionalnem prepletanju vseh različnih izraznih in sporočilnih sestavin; Jolanda Regouc je vsebinsko nazorna in kompozicijsko uglašena; izbor glasbe, ki jo je oskrbel Dino Gojo, tematsko in razpoloženjsko podpira in bogati dogajanje.
| |
|
| |
| Edina šibkejša sestavina ter uprizoritev je pomanjkljivo izoblikovan in premalo profiliran, izbrušen govor, ki ima seveda zelo pomembno sporočilno nalogo v tej predstavi. Uprizoritev GALEBA Richarda Bacha v pregledno razčlenjeni priredbi Francija Zagoričnika v lutkovnem oddelku kranjskega eksperimentalnega Gledališča čez cesto pomeni prav posrečeno, estetsko uglašeno in lirično razpoloženjsko predstavo.
| |
|
| |
| V takšnih in podobnih oblikah (ki jih je Gledališče čez cesto manifestiralo tudi v predstavi Bratec Hansa Fallade v priredbi Iztoka Alidiča in v režiji Jožeta Valentiča), ima ta zavzeta ljubiteljska gledališka skupina več inventivnega učinka kot v svojih mrakobnih prikazovanjih bolj namišljene kot resnične resničnosti. Zanimivo je, da v tujih besedilih odkrivajo svojevrstno poetiko čustveno odprtih možnosti, v predstavah domačih avtorjev pa prav obratno smer. Tako s svojim primerom razkrivajo neko veljavno spoznanje, ki bi v prihodnjem repertoarnem snovanju spodbudno vplivalo na njihove odločitve.
| |
|
| |
| [[France Vurnik]], Gorenjski glas, 5. junij 1987
| |
|
| |
|
| |
|
| |
| =Članki=
| |