Vili Ravnjak: Razlika med redakcijama

Vrstica 8: Vrstica 8:
'''Vili Ravnjak''' (1960) je ustvarjalec, ki deluje na več področjih (gledališkem, pisateljskem, duhovnem …). Pomemben del njegove umetniške ustvarjalnosti predstavlja dramsko pisanje.
'''Vili Ravnjak''' (1960) je ustvarjalec, ki deluje na več področjih (gledališkem, pisateljskem, duhovnem …). Pomemben del njegove umetniške ustvarjalnosti predstavlja dramsko pisanje.


V zgodnjem obdobju (v dijaških in študentskih letih) je pisal realistične drame iz vsakdanjega življenja, od katerih je eno posnela Televizija Slovenija (''Življenje v krogu'', 1984). V zrelem obdobju (med letoma 1988 in 2002) je nastalo pet dramskih besedil, ki izrazito izstopajo in odstopajo od siceršnje slovenske dramatike; vsako od njih predstavlja izviren in samosvoj umetniški kozmos, stilnodramaturško in vsebinsko inovacijo: ''Potovanje v Rim'' (1988), ''Aneks'' (1989, upriz. 1990), ''Tugomer ali Tisti, ki meri žalost'' (1990, upriz. 1991),[[ ''Giordano Bruno'']] (1995, upriz. 1998), ''Egipčanski misterij'' (2002).
V zgodnjem obdobju (v dijaških in študentskih letih) je pisal realistične drame iz vsakdanjega življenja, od katerih je eno posnela Televizija Slovenija (''Življenje v krogu'', 1984). V zrelem obdobju (med letoma 1988 in 2002) je nastalo pet dramskih besedil, ki izrazito izstopajo in odstopajo od siceršnje slovenske dramatike; vsako od njih predstavlja izviren in samosvoj umetniški kozmos, stilnodramaturško in vsebinsko inovacijo: ''Potovanje v Rim'' (1988), ''Aneks'' (1989, upriz. 1990), ''Tugomer ali Tisti, ki meri žalost'' (1990, upriz. 1991),[[Giordano Bruno]] (1995, upriz. 1998), ''Egipčanski misterij'' (2002).


''[[Potovanje v Rim]]'' je osrednje besedilo '''Ravnjakovega''' dramskega opusa. Iz njega so neposredno ali posredno izšla druga besedila (''Aneks'', ''Tugomer'', ''Giordano Bruno''), z njim so povezani tudi avtorjevi pomembnejši gledališki teoretični eseji (Iluzionistično zrcalo, 1989, Drama kot mandala, 1991, Teorija kaosa in možnosti dramaturgije, 1992).
''[[Potovanje v Rim]]'' je osrednje besedilo '''Ravnjakovega''' dramskega opusa. Iz njega so neposredno ali posredno izšla druga besedila (''Aneks'', ''Tugomer'', ''Giordano Bruno''), z njim so povezani tudi avtorjevi pomembnejši gledališki teoretični eseji (Iluzionistično zrcalo, 1989, Drama kot mandala, 1991, Teorija kaosa in možnosti dramaturgije, 1992).

Redakcija: 10:58, 1. februar 2012


Življenjepis

Vili Ravnjak (1960) je ustvarjalec, ki deluje na več področjih (gledališkem, pisateljskem, duhovnem …). Pomemben del njegove umetniške ustvarjalnosti predstavlja dramsko pisanje.

V zgodnjem obdobju (v dijaških in študentskih letih) je pisal realistične drame iz vsakdanjega življenja, od katerih je eno posnela Televizija Slovenija (Življenje v krogu, 1984). V zrelem obdobju (med letoma 1988 in 2002) je nastalo pet dramskih besedil, ki izrazito izstopajo in odstopajo od siceršnje slovenske dramatike; vsako od njih predstavlja izviren in samosvoj umetniški kozmos, stilnodramaturško in vsebinsko inovacijo: Potovanje v Rim (1988), Aneks (1989, upriz. 1990), Tugomer ali Tisti, ki meri žalost (1990, upriz. 1991),Giordano Bruno (1995, upriz. 1998), Egipčanski misterij (2002).

Potovanje v Rim je osrednje besedilo Ravnjakovega dramskega opusa. Iz njega so neposredno ali posredno izšla druga besedila (Aneks, Tugomer, Giordano Bruno), z njim so povezani tudi avtorjevi pomembnejši gledališki teoretični eseji (Iluzionistično zrcalo, 1989, Drama kot mandala, 1991, Teorija kaosa in možnosti dramaturgije, 1992).

Ravnjakove drame in scenariji so leta 1998 izšli v knjigi Feniksov let. Sicer je Ravnjak doslej objavil več knjig esejev s področja gledališča (Umetnost igre, Mariborski gledališki nemiri, Gledališče kot stvarnost in iluzija) in duhovne antropologije (Spoznavanje Višjega Jaza, Smaragdna pot, Prebujanje v svetlobo …). Televizija Slovenija je po njegovem scenariju posnela odmevno televizijsko serijo Tretje oko (1998).

Vili Ravnjak je od leta 1983 povezan z mariborsko Dramo, kjer je z občasnimi prekinitvami stalno zaposlen kot dramaturg oziroma umetniški vodja (1985–1989 in od 15. decembra 2006 dalje).

Dramska besedila

Radijske igre

Celotna besedila

Bibliografija

Literatura in viri

Zunanje povezave