Vili Ravnjak: Razlika med redakcijama
Vrstica 8: | Vrstica 8: | ||
'''Vili Ravnjak''' (1960) je ustvarjalec, ki deluje na več področjih (gledališkem, pisateljskem, duhovnem …). Pomemben del njegove umetniške ustvarjalnosti predstavlja dramsko pisanje. | '''Vili Ravnjak''' (1960) je ustvarjalec, ki deluje na več področjih (gledališkem, pisateljskem, duhovnem …). Pomemben del njegove umetniške ustvarjalnosti predstavlja dramsko pisanje. | ||
V zgodnjem obdobju (v dijaških in študentskih letih) je pisal realistične drame iz vsakdanjega življenja, od katerih je eno posnela Televizija Slovenija (''Življenje v krogu'', 1984). V zrelem obdobju (med letoma 1988 in 2002) je nastalo pet dramskih besedil, ki izrazito izstopajo in odstopajo od siceršnje slovenske dramatike; vsako od njih predstavlja izviren in samosvoj umetniški kozmos, stilnodramaturško in vsebinsko inovacijo: ''Potovanje v Rim'' (1988), ''Aneks'' (1989, upriz. 1990), ''Tugomer ali Tisti, ki meri žalost'' (1990, upriz. 1991),[[Giordano Bruno]] (1995, upriz. 1998), ''Egipčanski misterij'' (2002). | V zgodnjem obdobju (v dijaških in študentskih letih) je pisal realistične drame iz vsakdanjega življenja, od katerih je eno posnela Televizija Slovenija (''Življenje v krogu'', 1984). V zrelem obdobju (med letoma 1988 in 2002) je nastalo pet dramskih besedil, ki izrazito izstopajo in odstopajo od siceršnje slovenske dramatike; vsako od njih predstavlja izviren in samosvoj umetniški kozmos, stilnodramaturško in vsebinsko inovacijo: ''Potovanje v Rim'' (1988), ''Aneks'' (1989, upriz. 1990), ''Tugomer ali Tisti, ki meri žalost'' (1990, upriz. 1991), ''[[Giordano Bruno]]'' (1995, upriz. 1998), ''Egipčanski misterij'' (2002). | ||
''[[Potovanje v Rim]]'' je osrednje besedilo '''Ravnjakovega''' dramskega opusa. Iz njega so neposredno ali posredno izšla druga besedila (''Aneks'', ''Tugomer'', ''Giordano Bruno''), z njim so povezani tudi avtorjevi pomembnejši gledališki teoretični eseji (Iluzionistično zrcalo, 1989, Drama kot mandala, 1991, Teorija kaosa in možnosti dramaturgije, 1992). | ''[[Potovanje v Rim]]'' je osrednje besedilo '''Ravnjakovega''' dramskega opusa. Iz njega so neposredno ali posredno izšla druga besedila (''Aneks'', ''Tugomer'', ''Giordano Bruno''), z njim so povezani tudi avtorjevi pomembnejši gledališki teoretični eseji (Iluzionistično zrcalo, 1989, Drama kot mandala, 1991, Teorija kaosa in možnosti dramaturgije, 1992). |
Redakcija: 10:59, 1. februar 2012
Življenjepis
Vili Ravnjak (1960) je ustvarjalec, ki deluje na več področjih (gledališkem, pisateljskem, duhovnem …). Pomemben del njegove umetniške ustvarjalnosti predstavlja dramsko pisanje.
V zgodnjem obdobju (v dijaških in študentskih letih) je pisal realistične drame iz vsakdanjega življenja, od katerih je eno posnela Televizija Slovenija (Življenje v krogu, 1984). V zrelem obdobju (med letoma 1988 in 2002) je nastalo pet dramskih besedil, ki izrazito izstopajo in odstopajo od siceršnje slovenske dramatike; vsako od njih predstavlja izviren in samosvoj umetniški kozmos, stilnodramaturško in vsebinsko inovacijo: Potovanje v Rim (1988), Aneks (1989, upriz. 1990), Tugomer ali Tisti, ki meri žalost (1990, upriz. 1991), Giordano Bruno (1995, upriz. 1998), Egipčanski misterij (2002).
Potovanje v Rim je osrednje besedilo Ravnjakovega dramskega opusa. Iz njega so neposredno ali posredno izšla druga besedila (Aneks, Tugomer, Giordano Bruno), z njim so povezani tudi avtorjevi pomembnejši gledališki teoretični eseji (Iluzionistično zrcalo, 1989, Drama kot mandala, 1991, Teorija kaosa in možnosti dramaturgije, 1992).
Ravnjakove drame in scenariji so leta 1998 izšli v knjigi Feniksov let. Sicer je Ravnjak doslej objavil več knjig esejev s področja gledališča (Umetnost igre, Mariborski gledališki nemiri, Gledališče kot stvarnost in iluzija) in duhovne antropologije (Spoznavanje Višjega Jaza, Smaragdna pot, Prebujanje v svetlobo …). Televizija Slovenija je po njegovem scenariju posnela odmevno televizijsko serijo Tretje oko (1998).
Vili Ravnjak je od leta 1983 povezan z mariborsko Dramo, kjer je z občasnimi prekinitvami stalno zaposlen kot dramaturg oziroma umetniški vodja (1985–1989 in od 15. decembra 2006 dalje).