Anja Bajda: Razlika med redakcijama

mBrez povzetka urejanja
Brez povzetka urejanja
 
(7 vmesnih redakcij 3 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 1: Vrstica 1:
==Življenjepis==
[[Kategorija:Ustvarjalci|Bajda, Anja]]
Anja Bajda, rojena 3. 5. 1984 v Kopru, je diplomirana dramaturginja in od leta 2008 mlada raziskovalka na AGRFT v Ljubljani. Praktično dramaturško se je izpopolnjevala v Pragi (DAMU). V gledališki sezoni 2006/2007  kot asistentka režije sodeluje pri pripravi predstave  ''Howard Katz'' v režiji [[Matjaž Zupančič|Matjaža Zupančiča]], uprizorjeni v Gledališču Celje. Leta 2008 izpelje organizacijo gostovanja češke gledališke skupine s predstavo ''Plathova je darebak'' v prostorih [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|AGRFT]] v Ljubljani. Deluje tudi kot gledališka kritičarka na Radiu Koper, Radiu Slovenija (drugi in tretji program).
[[Kategorija:Dramaturgi|Bajda, Anja]]
[[Kategorija:Baletniki in plesalci|Bajda, Anja]]


S strokovnimi članki redno sodeluje na slovenskih in mednarodnih konferencah in simpozijih, okroglih mizah ([[PreGlej]]; [[Teden slovenske drame]];[[ Borštnikovo srečanje]]; Seminar slovenskega jezika, literature in kulture; Kortars Contemporary Drama Festival, FIRT IFTR Conference). Praktično deluje kot plesalka ([[Fičo balet]]) in svoje teoretsko zanimanje za telo v gledališču dopolnjuje z dramaturškim delom (dramaturg pri predstavi ''No body project'', sodelovanje s poljsko plesalko Anno Nowicko, 2009). V letu 2010 pripravlja projekt gledaliških dokumentov s fotografom Tonetom Stojkom, sodeluje pri projkektu MedUkrep, ki gradi na povezavi plesalcev s teoretiki, načrtuje dramaturško sodelovanje z umetnico Radharani Pernarčič. Februarja 2010 sodeluje na kolokviju podiplomskih študentov Bodies and Socio histories na Univerzi Goldsmiths v Londonu (in sicer s prispevkom ''Constrained and liberated body in Slovene theatrical space'').
'''Doktorica dramaturških znanosti'''
 
'''2015
'''''Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču'', doktorska disertacija''''''
Mentor: dr. Blaž Lukan
 
V doktorski disertaciji z naslovom Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču se avtorica ukvarja z dramskimi opusi treh slovenskih dramskih avtorjev: Petra Božiča, Rudija Šeliga in Kristijana Mucka. Preko kontekstualizacije njihovih dramskih pisav v slovenskem gledališkem prostoru prepoznava postopno preoblikovanje dramskih tekstov v slovenskem prostoru v entitete performativnih pisav. S tem se je temeljno spremenila tako institucija dramskega avtorja, kot tudi status dramske pisave, ki ne pomeni več predloge za uprizarjanje, temveč je platforma, inherentna odrskemu uprizarjanju. S transformacijo dramske pisave je presežena tudi delitev na literarno in fizično gledališče oz. na mimetično in anti-mimetično gledališko uprizarjanje.
 
'''2008-2010, raziskovalno delo AGRFT (mlada raziskovalka, asistentka)'''
 
Raziskovalna dejavnost na področju gledališča: empirične in teoretske raziskave uprizoritvenih umetnosti, s poudarkom na drugi polovici 20. stoletja v slovenskem prostoru. V tem času vključenost v raziskovalno skupino Dinamika sprememb v slovenskem gledališču in pedagoško delo v Seminarju za slovensko dramatiko (oblikovanje programa, izvedba predavanj, organizacija obiska predstav in diskusij). Priprava in objava znanstvenih in strokovnih prispevkov s področja zgodovine slovenskega gledališča in dramaturgije v strokovnih publikacijah AGRFT in v slovenskem strokovnem časopisju.
Delo pod raziskovalnim in strokovnim vodstvom dr. Barbare Sušec Michieli.
 
'''2010-2014, raziskovalno delo, Pedagoški inštitut (mlada raziskovalka)'''
 
Raziskave s področja teorije in zgodovine gledališča in dramaturgije. Sem je sodila predvsem obravnava aktualnih teoretskih idej iz področja kulturnih študij in teorije gledališča, v kombinaciji s pedagogiko (denimo implementacija misli francoskega filozofa Jacquesa Ranciera v polje predstavljanja). Raziskava organiziranosti in sistematičnosti področja kulturno umetnostne vzgoje v Sloveniji. Raziskava vključenosti gledališke vzgoje v vzgojno-izobraževalne programe in oblik neformalnega izobraževanja. V tem času bila vključena v raziskovalno skupino Antropološke raziskave v vzgoji in izobraževanju. Priprava in objava strokovnih in znanstvenih člankov v tujem in slovenskem strokovnem tisku, na mednarodnih konferencah (ESSCS: European Summer School of Cultural Studies) v Kopenhagnu, Lizboni.
Delo pod strokovnim vodstvom dr. Blaža Lukana iz AGRFT in pod raziskovalnim vodstvom dr. Darka Štrajna iz Pedagoškega Inštituta v Ljubljani.
 
'''2007- v teku
'''Dramaturginja, režiserka,asistentka režije, scenaristka''''''
 
Dramaturginja pri pripravah uprizoritev v SLG Celje (2007), Howard Katz, režija Matjaž Zupančič in študijskih filmov (Angora, Angora, rež. Darko Sinko). V Plesnem teatru dramaturško sodelovanje s poljsko plesalko Anno Nowicko v letu 2009, v istem letu tudi sodelovanje pri projektu Med- Ukrep Plesnega teatra Ljubljana. Leta 2011 kot korežiserka deluje s kolektivom Živadinov-Turšič-Zupančič pri pripravi uprizoritve Ljubezen in država v SNG Drama Ljubljana.
Režija uprizoritev Na kmetih Vinka Moderndorferja (2011, KD Rak Rakek), Obuti maček Andreja Rozmana Roze (2015, KD Rak Rakek), avtorskega projekta KultuROlka - oljčno gledališki sprehod skozi čas (2014, Zavod Publika)
Scenarist pri projektu Zavoda za zaposlovanje RS, To bo moj poklic (2008), stva d.o.o. in pri projektu KultuROlka (2014).
 
'''2009- v teku
'''Teatrologinja, gledališka kritičarka, publicistka''''''
 
Pisanje strokovnih kritik, recenzij in člankov za različne medije: radio in tiskane medije (Radio Slovenija, Radio Koper, Radio Študent, Primorske novice). Pisanje strokovnih in znanstvenih člankov in recenzij v revije Dialogi, Maska, zbornik Seminarja slovenskega jezika, literature in kulture, zbornik Pazi, Drama! in za mednarodne publikacije. Vsi bibliografski podatki so dostopni v bazi podatkov COBIS.SI oz. v bazi raziskovalcev z izpisom bibliografije SICRIS.
Urednica Predramnika, biltena tedna slovenske drame (TSD) v letu 2010. Neformalno izobraževanje na področju gledališke kritike in teatrologije (slušateljica predavanj v okviru Maskinega seminarja za scenske umetnosti (različni predavatelji, 2011), delavnice Miška Šuvakovića na SCCA Ljubljana (v okviru programa Svet umetnosti, 2012), pradavanj o managementu v kulturi (KID Pina, 2013, 2014).
 
'''2014
'''Vodja projekta (produkcija Zavod Publika)
''''''
 
Koordinacija in vodenje projekta KultuROlka- oljčno gledališki sprehod skozi čas, priprava vsebinskih izhodišč projekta za promocijo slovenskega ekološkega oljčnega olja, pomoč pri izvedbi etnološke študije s področja razvoja oljkarstva in oljarstva v slovenski Istri, izdelava scenarija za ambientalno gledališko uprizoritev, režija uprizoritve, nadzor nad delovanjem partnerjev pri projektu (grafično oblikovanje, promocija, zbiranje ponudb, finančna konstrukcija), evalvacija projekta.
 
==Dramaturgije==
{{#dynamic_content:rep | person | 8155 | dramaturgies}}


==Strokovni članki==
==Strokovni članki==
Vrstica 8: Vrstica 47:
*2008 strokovni članek v zborniku Pazi, drama!  
*2008 strokovni članek v zborniku Pazi, drama!  
*2007 ''Zajčeva artikulacija moško ženskega sveta v drami Otroka reke'' v zborniku dramaturških razprav [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|AGRFT]]
*2007 ''Zajčeva artikulacija moško ženskega sveta v drami Otroka reke'' v zborniku dramaturških razprav [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|AGRFT]]
*2005 O''dnos med zgodbo in njeno pripovedno strukturo v slovenski dramatiki devetdesetih let dvajsetega stoletja'' v zborniku dramaturških razprav AGRFT
*2005 O''dnos med zgodbo in njeno pripovedno strukturo v slovenski dramatiki devetdesetih let dvajsetega stoletja'' v zborniku dramaturških razprav AGRFT
 


==Prispevki==
==Prispevki==
Vrstica 15: Vrstica 53:


==Nagrade==
==Nagrade==
*2006 prejme[[ Prešernova nagrada in nagrade Prešernovega sklada|študentsko Prešernovo nagrado]] za prispevek v zborniku dramaturških Razprav Agrft (Dramatična ali teatralična devetdeseta).
*2006 prejme [[ Prešernova nagrada in nagrade Prešernovega sklada|študentsko Prešernovo nagrado]] za prispevek v zborniku dramaturških Razprav Agrft (Dramatična ali teatralična devetdeseta).


==Zunanje povezave==
==Zunanje povezave==
==Literatura in viri==
==Literatura in viri==

Trenutna redakcija s časom 05:02, 23. januar 2019


Doktorica dramaturških znanosti

2015 Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču, doktorska disertacija' Mentor: dr. Blaž Lukan

V doktorski disertaciji z naslovom Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču se avtorica ukvarja z dramskimi opusi treh slovenskih dramskih avtorjev: Petra Božiča, Rudija Šeliga in Kristijana Mucka. Preko kontekstualizacije njihovih dramskih pisav v slovenskem gledališkem prostoru prepoznava postopno preoblikovanje dramskih tekstov v slovenskem prostoru v entitete performativnih pisav. S tem se je temeljno spremenila tako institucija dramskega avtorja, kot tudi status dramske pisave, ki ne pomeni več predloge za uprizarjanje, temveč je platforma, inherentna odrskemu uprizarjanju. S transformacijo dramske pisave je presežena tudi delitev na literarno in fizično gledališče oz. na mimetično in anti-mimetično gledališko uprizarjanje.

2008-2010, raziskovalno delo AGRFT (mlada raziskovalka, asistentka)

Raziskovalna dejavnost na področju gledališča: empirične in teoretske raziskave uprizoritvenih umetnosti, s poudarkom na drugi polovici 20. stoletja v slovenskem prostoru. V tem času vključenost v raziskovalno skupino Dinamika sprememb v slovenskem gledališču in pedagoško delo v Seminarju za slovensko dramatiko (oblikovanje programa, izvedba predavanj, organizacija obiska predstav in diskusij). Priprava in objava znanstvenih in strokovnih prispevkov s področja zgodovine slovenskega gledališča in dramaturgije v strokovnih publikacijah AGRFT in v slovenskem strokovnem časopisju. Delo pod raziskovalnim in strokovnim vodstvom dr. Barbare Sušec Michieli.

2010-2014, raziskovalno delo, Pedagoški inštitut (mlada raziskovalka)

Raziskave s področja teorije in zgodovine gledališča in dramaturgije. Sem je sodila predvsem obravnava aktualnih teoretskih idej iz področja kulturnih študij in teorije gledališča, v kombinaciji s pedagogiko (denimo implementacija misli francoskega filozofa Jacquesa Ranciera v polje predstavljanja). Raziskava organiziranosti in sistematičnosti področja kulturno umetnostne vzgoje v Sloveniji. Raziskava vključenosti gledališke vzgoje v vzgojno-izobraževalne programe in oblik neformalnega izobraževanja. V tem času bila vključena v raziskovalno skupino Antropološke raziskave v vzgoji in izobraževanju. Priprava in objava strokovnih in znanstvenih člankov v tujem in slovenskem strokovnem tisku, na mednarodnih konferencah (ESSCS: European Summer School of Cultural Studies) v Kopenhagnu, Lizboni. Delo pod strokovnim vodstvom dr. Blaža Lukana iz AGRFT in pod raziskovalnim vodstvom dr. Darka Štrajna iz Pedagoškega Inštituta v Ljubljani.

2007- v teku Dramaturginja, režiserka,asistentka režije, scenaristka'

Dramaturginja pri pripravah uprizoritev v SLG Celje (2007), Howard Katz, režija Matjaž Zupančič in študijskih filmov (Angora, Angora, rež. Darko Sinko). V Plesnem teatru dramaturško sodelovanje s poljsko plesalko Anno Nowicko v letu 2009, v istem letu tudi sodelovanje pri projektu Med- Ukrep Plesnega teatra Ljubljana. Leta 2011 kot korežiserka deluje s kolektivom Živadinov-Turšič-Zupančič pri pripravi uprizoritve Ljubezen in država v SNG Drama Ljubljana. Režija uprizoritev Na kmetih Vinka Moderndorferja (2011, KD Rak Rakek), Obuti maček Andreja Rozmana Roze (2015, KD Rak Rakek), avtorskega projekta KultuROlka - oljčno gledališki sprehod skozi čas (2014, Zavod Publika) Scenarist pri projektu Zavoda za zaposlovanje RS, To bo moj poklic (2008), stva d.o.o. in pri projektu KultuROlka (2014).

2009- v teku Teatrologinja, gledališka kritičarka, publicistka'

Pisanje strokovnih kritik, recenzij in člankov za različne medije: radio in tiskane medije (Radio Slovenija, Radio Koper, Radio Študent, Primorske novice). Pisanje strokovnih in znanstvenih člankov in recenzij v revije Dialogi, Maska, zbornik Seminarja slovenskega jezika, literature in kulture, zbornik Pazi, Drama! in za mednarodne publikacije. Vsi bibliografski podatki so dostopni v bazi podatkov COBIS.SI oz. v bazi raziskovalcev z izpisom bibliografije SICRIS. Urednica Predramnika, biltena tedna slovenske drame (TSD) v letu 2010. Neformalno izobraževanje na področju gledališke kritike in teatrologije (slušateljica predavanj v okviru Maskinega seminarja za scenske umetnosti (različni predavatelji, 2011), delavnice Miška Šuvakovića na SCCA Ljubljana (v okviru programa Svet umetnosti, 2012), pradavanj o managementu v kulturi (KID Pina, 2013, 2014).

2014 Vodja projekta (produkcija Zavod Publika) '

Koordinacija in vodenje projekta KultuROlka- oljčno gledališki sprehod skozi čas, priprava vsebinskih izhodišč projekta za promocijo slovenskega ekološkega oljčnega olja, pomoč pri izvedbi etnološke študije s področja razvoja oljkarstva in oljarstva v slovenski Istri, izdelava scenarija za ambientalno gledališko uprizoritev, režija uprizoritve, nadzor nad delovanjem partnerjev pri projektu (grafično oblikovanje, promocija, zbiranje ponudb, finančna konstrukcija), evalvacija projekta.

Dramaturgije

Strokovni članki

  • 2009 strokovni članek v publikaciji Seminarja slovenskega jezika, literature in kulture
  • 2008 strokovni članek v zborniku Pazi, drama!
  • 2007 Zajčeva artikulacija moško ženskega sveta v drami Otroka reke v zborniku dramaturških razprav AGRFT
  • 2005 Odnos med zgodbo in njeno pripovedno strukturo v slovenski dramatiki devetdesetih let dvajsetega stoletja v zborniku dramaturških razprav AGRFT

Prispevki

  • 2008 in 2009 sodeluje s prispevki na konferenci Reflecting on the past in post- socialist countries v Budimpešti.

Nagrade

Zunanje povezave

Literatura in viri