Guadalupe Barrientos: Razlika med redakcijama
(→Vloge) |
|||
(9 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih) | |||
Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
[[Slika:Barrientos-Guadalupe b.jpg|sličica|Foto: Arhiv SNG Maribor]] | |||
Guadalupe Barrientos | |||
[[Kategorija:Ustvarjalci|Barrientos, Guadalupe]]. [[Kategorija:Operni pevci|Barrientos, Guadalupe]] | |||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Argentinska mezzosopranistka Guadalupe Barrientos se je rodila v Buenos Airesu leta 1986. Že pri šestih letih je začela igrati na klavir, pri osmih pa je začela peti v otroškem zboru gledališča Colón. Študirala je na Inštitutu za umetnost v okviru gledališča Colón in v opernem studiu argentinskega gledališča La Plata. Operno igro je izpopolnjevala v gledališču Cervantes. Že v času študija je prejela štipendijo Fundacije za komorno glasbo, vokalno tehniko in stilno petje pa je izpopolnjevala pri madžarski sopranistki Julii Várady in španskem baritonistu Carlosu Álvarezu. Na mednarodnem tekmovanju "Neue Stimmen" v Güterslohu leta 2011 se ji je uspelo uvrstiti v polfinale, prejela pa je tudi vabilo na 25. obletnico mojstrskega tečaja, na katerem se je izpopolnjevala pod mentorstvom Edde Moser, Francisca Araiza in Brigitte Fassbaender. Združenje glasbenih kritikov (Music Critics' Association) jo je imenovalo za najboljšo pevko leta 2012, še posebej zaradi njenih upodobitev vloge Charlotte (''Werther'') in debija v naslovni vlogi Rossinijeve opere ''La Cenerentola''. Od leta 2007, ko je debitirala na velikem opernem podiju, je nastopila v številnih vlogah, kot so Maddalena (''Rigoletto''), Aurora Beltrana (''Doña Fracisquita''), Suzuki (''Madama Butterfly''), Hanna Glawari (''Vesela vdova''), Adalgisa (''Norma''), Dorabella (''Così fan tutte''), Sfinga (''Ojdip''), Isolier (''Grof Ory''), Isabella (''Italijanka v Alžiru''), Angelina (''Pepelka''), Charlotte (''Werther''), naslovna vloga Bizeteve opere ''Carmen'', Amneris (''Aida''), Teta kneginja (''Suor Angelica''), Zita (''Gianni Schicchi''), Olga (''Jevgenij Onjegin''). Karizmatična pevka aktivno nastopa tudi na koncertih: sodelovala je denimo pri izvedbah Verdijevega ''Rekviema'', Beethovnove ''Devete simfonije'', Mendelssohnovega oratorija ''Elija'', Bachovega ''Pasijona po sv. Mateju'' in Pergolesijevega himnusa ''Stabat Mater''. Kot umetnica je nastopila z dirigenti, kot so Massimo Zanetti, Renato Palumbo, Alex Kobert, Stefan Lano, Luka Borowicz, Ira Levin, sodelovala pa je tudi z znanimi opernimi režiserji, kot so Hugo de Ana, gledališki ustvarjalci La Fura dels Baus, Michal Znaniecki, Louis Désiré idr. Med njenimi nedavnimi angažmaji velja izpostaviti upodobitev vloge Amneris (''Aida'') v Operi [[SNG Maribor]] in v Cankarjevem domu v Ljubljani. V operni hiši Metz Métropole je nastopila kot ciganka Salud (v operi ''Kratko življenje'' Manuela de Falle), Meg Page (''Falstaff'') in Suzuki (''Madama Butterfly'') v gledališču Colón, naslovno vlogo opere ''Carmen'' in Amneris iz opere ''Aida'' pa je poustvarila na Japonskem ter v Constitution Hall v Washingtonu. Med njene zadnje odrske upodobitve v mariborski Operi sodita vloga Mati Marie, namestnica priorice iz Poulencove opere ''Pogovori karmeličank'' in Dalila iz Saint-Saënsove opere ''Samson in Dalila''. | Argentinska mezzosopranistka Guadalupe Barrientos se je rodila v Buenos Airesu leta 1986. Že pri šestih letih je začela igrati na klavir, pri osmih pa je začela peti v otroškem zboru gledališča Colón. Študirala je na Inštitutu za umetnost v okviru gledališča Colón in v opernem studiu argentinskega gledališča La Plata. Operno igro je izpopolnjevala v gledališču Cervantes. Že v času študija je prejela štipendijo Fundacije za komorno glasbo, vokalno tehniko in stilno petje pa je izpopolnjevala pri madžarski sopranistki Julii Várady in španskem baritonistu Carlosu Álvarezu. Na mednarodnem tekmovanju "Neue Stimmen" v Güterslohu leta 2011 se ji je uspelo uvrstiti v polfinale, prejela pa je tudi vabilo na 25. obletnico mojstrskega tečaja, na katerem se je izpopolnjevala pod mentorstvom Edde Moser, Francisca Araiza in Brigitte Fassbaender. Združenje glasbenih kritikov (Music Critics' Association) jo je imenovalo za najboljšo pevko leta 2012, še posebej zaradi njenih upodobitev vloge Charlotte (''Werther'') in debija v naslovni vlogi Rossinijeve opere ''La Cenerentola''. Od leta 2007, ko je debitirala na velikem opernem podiju, je nastopila v številnih vlogah, kot so Maddalena (''Rigoletto''), Aurora Beltrana (''Doña Fracisquita''), Suzuki (''Madama Butterfly''), Hanna Glawari (''Vesela vdova''), Adalgisa (''Norma''), Dorabella (''Così fan tutte''), Sfinga (''Ojdip''), Isolier (''Grof Ory''), Isabella (''Italijanka v Alžiru''), Angelina (''Pepelka''), Charlotte (''Werther''), naslovna vloga Bizeteve opere ''Carmen'', Amneris (''Aida''), Teta kneginja (''Suor Angelica''), Zita (''Gianni Schicchi''), Olga (''Jevgenij Onjegin''). Karizmatična pevka aktivno nastopa tudi na koncertih: sodelovala je denimo pri izvedbah Verdijevega ''Rekviema'', Beethovnove ''Devete simfonije'', Mendelssohnovega oratorija ''Elija'', Bachovega ''Pasijona po sv. Mateju'' in Pergolesijevega himnusa ''Stabat Mater''. Kot umetnica je nastopila z dirigenti, kot so Massimo Zanetti, Renato Palumbo, Alex Kobert, Stefan Lano, Luka Borowicz, Ira Levin, sodelovala pa je tudi z znanimi opernimi režiserji, kot so Hugo de Ana, gledališki ustvarjalci La Fura dels Baus, Michal Znaniecki, Louis Désiré idr. Med njenimi nedavnimi angažmaji velja izpostaviti upodobitev vloge Amneris (''Aida'') v Operi [[SNG Maribor]] in v Cankarjevem domu v Ljubljani. V operni hiši Metz Métropole je nastopila kot ciganka Salud (v operi ''Kratko življenje'' Manuela de Falle), Meg Page (''Falstaff'') in Suzuki (''Madama Butterfly'') v gledališču Colón, naslovno vlogo opere ''Carmen'' in Amneris iz opere ''Aida'' pa je poustvarila na Japonskem ter v Constitution Hall v Washingtonu. Med njene zadnje odrske upodobitve v mariborski Operi sodita vloga Mati Marie, namestnica priorice iz Poulencove opere ''Pogovori karmeličank'' in Dalila iz Saint-Saënsove opere ''Samson in Dalila''. | ||
==Vloge== | ==Vloge== | ||
{{#dynamic_content:rep | person | | {{#dynamic_content:rep | person | 14755 | roles}} | ||
==Nagrade== | |||
*2012 Najboljša pevka leta po izboru Združenja glasbenih kritikov (Music Critics' Association) | |||
==Viri in literatura== | |||
*[https://www.sng-mb.si/solisti/guadalupe-barrientos/ SNG Maribor] |
Trenutna redakcija s časom 09:52, 23. januar 2019
Guadalupe Barrientos.
Življenjepis
Argentinska mezzosopranistka Guadalupe Barrientos se je rodila v Buenos Airesu leta 1986. Že pri šestih letih je začela igrati na klavir, pri osmih pa je začela peti v otroškem zboru gledališča Colón. Študirala je na Inštitutu za umetnost v okviru gledališča Colón in v opernem studiu argentinskega gledališča La Plata. Operno igro je izpopolnjevala v gledališču Cervantes. Že v času študija je prejela štipendijo Fundacije za komorno glasbo, vokalno tehniko in stilno petje pa je izpopolnjevala pri madžarski sopranistki Julii Várady in španskem baritonistu Carlosu Álvarezu. Na mednarodnem tekmovanju "Neue Stimmen" v Güterslohu leta 2011 se ji je uspelo uvrstiti v polfinale, prejela pa je tudi vabilo na 25. obletnico mojstrskega tečaja, na katerem se je izpopolnjevala pod mentorstvom Edde Moser, Francisca Araiza in Brigitte Fassbaender. Združenje glasbenih kritikov (Music Critics' Association) jo je imenovalo za najboljšo pevko leta 2012, še posebej zaradi njenih upodobitev vloge Charlotte (Werther) in debija v naslovni vlogi Rossinijeve opere La Cenerentola. Od leta 2007, ko je debitirala na velikem opernem podiju, je nastopila v številnih vlogah, kot so Maddalena (Rigoletto), Aurora Beltrana (Doña Fracisquita), Suzuki (Madama Butterfly), Hanna Glawari (Vesela vdova), Adalgisa (Norma), Dorabella (Così fan tutte), Sfinga (Ojdip), Isolier (Grof Ory), Isabella (Italijanka v Alžiru), Angelina (Pepelka), Charlotte (Werther), naslovna vloga Bizeteve opere Carmen, Amneris (Aida), Teta kneginja (Suor Angelica), Zita (Gianni Schicchi), Olga (Jevgenij Onjegin). Karizmatična pevka aktivno nastopa tudi na koncertih: sodelovala je denimo pri izvedbah Verdijevega Rekviema, Beethovnove Devete simfonije, Mendelssohnovega oratorija Elija, Bachovega Pasijona po sv. Mateju in Pergolesijevega himnusa Stabat Mater. Kot umetnica je nastopila z dirigenti, kot so Massimo Zanetti, Renato Palumbo, Alex Kobert, Stefan Lano, Luka Borowicz, Ira Levin, sodelovala pa je tudi z znanimi opernimi režiserji, kot so Hugo de Ana, gledališki ustvarjalci La Fura dels Baus, Michal Znaniecki, Louis Désiré idr. Med njenimi nedavnimi angažmaji velja izpostaviti upodobitev vloge Amneris (Aida) v Operi SNG Maribor in v Cankarjevem domu v Ljubljani. V operni hiši Metz Métropole je nastopila kot ciganka Salud (v operi Kratko življenje Manuela de Falle), Meg Page (Falstaff) in Suzuki (Madama Butterfly) v gledališču Colón, naslovno vlogo opere Carmen in Amneris iz opere Aida pa je poustvarila na Japonskem ter v Constitution Hall v Washingtonu. Med njene zadnje odrske upodobitve v mariborski Operi sodita vloga Mati Marie, namestnica priorice iz Poulencove opere Pogovori karmeličank in Dalila iz Saint-Saënsove opere Samson in Dalila.
Vloge
Nagrade
- 2012 Najboljša pevka leta po izboru Združenja glasbenih kritikov (Music Critics' Association)