Sabina Cvilak: Razlika med redakcijama
Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
[[Slika:Sabina-Cvilak b.jpg|sličica|Foto: Arhiv SNG Maribor]] | [[Slika:Sabina-Cvilak b.jpg|sličica|Foto: Arhiv SNG Maribor]] | ||
[[Kategorija:Ustvarjalci|Cvilak, Sabina]. [[Kategorija:Operni pevci|Cvilak, Sabina]] | [[Kategorija:Ustvarjalci|Cvilak, Sabina]. [[Kategorija:Operni pevci|Cvilak, Sabina]] | ||
[[Kategorija:Ustvarjalci|Cvilak, Sabina]]. [[Kategorija:Operni pevci|Cvilak, Sabina]] | |||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
V Mariboru rojena sopranistka Sabina Cvilak se je po diplomi leta 1996 vpisala na Univerzo za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, in sicer v razred prof. Annemarie Zeller na oddelku za solopetje, kjer je leta 2004 diplomirala z odliko. Že v času študija je zmagala na nekaterih tekmovanjih in postala stalna gostja v mestnem gledališču v Leobnu, kjer je debitirala v Mozartovi operi ''Figarova svatba'', Léharjevi opereti ''Carjevič'', Kálmánovi opereti ''Grofica Marica'' in v komični operi ''Divji lovec'' Alberta Lortzinga. Pozornost javnosti je pritegnila zlasti po dunajskem debiju v Blochovi operi ''Macbeth'', ki je bila izvedena v okviru Dunajskih slavnostnih tednov. V sezoni 2004/2005 je bila štipendistka Karajanovega sklada in članica dunajske Državne opere, kjer je nastopila v operah ''Dafne'', ''Rensko zlato'', ''Valkira'', ''Somrak bogov'', ''Figarova svatba'', ''Čarobna piščal'', ''Aladin'', ''Ljubezenski napoj'' idr. V vlogi Liù iz Puccinijeve opere ''Turandot'' je nastopila v hamburški Državni operi, kasneje pa tudi v Singapurju in v Finski nacionalni operi v Helsinkih. Med vidnejše vloge spadajo tudi Micaëla iz Bizeteve opere ''Carmen'', Fiordiligi v Mozartovi operi ''Così fan tutte'' in Marguerite v Gounodevem ''Faustu'' (s slednjima vlogama je debitirala v Operi [[SNG Maribor)]]. V naslednjih letih je požela odlične kritiške odzive kot Mimì v Puccinijevi operi ''La bohème'', Liù v ''Turandot'', Desdemona v ''Othellu'', Nedda v operi ''I pagliacci'', Marinka v ''Prodani nevesti'' ter za svoje solistične partije v Mahlerjevi ''Drugi'' in ''Osmi simfoniji'', v ''Nemškem rekviemu'' Johannesa Brahmsa, Brittnovem ''Vojnem rekviemu'', Straussovih ''Štirih poslednjih pesmih'', Beethovnovi ''Deveti simfoniji'', Bachovih pasijonih, Mozartovih mašah in drugih vokalno-instrumentalnih delih. Na povabilo slovitega tenorja Plácida Dominga je v sezoni 2007/2008 debitirala kot Mimì v Nacionalni operi v Washingtonu in požela izvrstne kritike; uspehu so sledila vnovična povabila, in sicer za vlogi Liù in Micaële, ki ju je upodobila tudi na odru losangeleške Opere. V sezoni 2010/2011 je kot Mimì nastopila v operah v Kölnu, Palmi de Mallorca, Helsinkih in v Hongkongu, kot Desdemona v Operi v Palm Beachu, kot Mařenka v Valencii in kot Micaëla v Pamploni. Sodeluje s številnimi simfoničnimi orkestri (filharmoniki v Monte Carlu, Dresdnu, Beogradu, Bratislavi, Zagrebu, Nizozemska filharmonija, Nacionalni orkester Francije, Londonski simfoniki, Orkester Slovenske filharmonije idr.), prav tako je redna gostja številnih glasbenih festivalov, kot so Dunajski slavnostni dnevi, festivala v Aix en Provence in v Savonlinni, ter uglednih glasbenih gledališč in koncertnih prizorišč (Dunajska državna opera, Theater an der Wien, Alte Oper Frankfurt, Concertgebouw Amsterdam, londonski Barbican, dvorana Averyja Fischerja v New Yorku idr.). Po uspešni izvedbi Rossinijeve ''Male slavnostne maše'' s tenoristom Andreo Bocellijem je redna spremljevalka njegovih koncertnih turnej po Aziji, Veliki Britaniji in drugod po Evropi. Posega tudi po sodobnejšem opernem repertoarju – nastopila je kot Kitty v operi ''Doctor Atomic'' sodobnega ameriškega skladatelja Johna Adamsa. Med njenimi zadnjimi angažmaji velja omeniti tudi vloge, kot so Fiordiligi (''Così fan tutte''), Tatjana (''Jevgenij Onjegin''), naslovna vloga Puccinijeve opere ''Suor Angelica'', Elsa von Brabant (''Lohengrin'') in Čočo san (''Madame Butterfly''), Blanche de la Force (''Pogovori karmeličank''), Freia (''Rensko zlato''), Sieglinde (''Valkira''), Gutrune (''Somrak bogov'') idr. | V Mariboru rojena sopranistka Sabina Cvilak se je po diplomi leta 1996 vpisala na Univerzo za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, in sicer v razred prof. Annemarie Zeller na oddelku za solopetje, kjer je leta 2004 diplomirala z odliko. Že v času študija je zmagala na nekaterih tekmovanjih in postala stalna gostja v mestnem gledališču v Leobnu, kjer je debitirala v Mozartovi operi ''Figarova svatba'', Léharjevi opereti ''Carjevič'', Kálmánovi opereti ''Grofica Marica'' in v komični operi ''Divji lovec'' Alberta Lortzinga. Pozornost javnosti je pritegnila zlasti po dunajskem debiju v Blochovi operi ''Macbeth'', ki je bila izvedena v okviru Dunajskih slavnostnih tednov. V sezoni 2004/2005 je bila štipendistka Karajanovega sklada in članica dunajske Državne opere, kjer je nastopila v operah ''Dafne'', ''Rensko zlato'', ''Valkira'', ''Somrak bogov'', ''Figarova svatba'', ''Čarobna piščal'', ''Aladin'', ''Ljubezenski napoj'' idr. V vlogi Liù iz Puccinijeve opere ''Turandot'' je nastopila v hamburški Državni operi, kasneje pa tudi v Singapurju in v Finski nacionalni operi v Helsinkih. Med vidnejše vloge spadajo tudi Micaëla iz Bizeteve opere ''Carmen'', Fiordiligi v Mozartovi operi ''Così fan tutte'' in Marguerite v Gounodevem ''Faustu'' (s slednjima vlogama je debitirala v Operi [[SNG Maribor)]]. V naslednjih letih je požela odlične kritiške odzive kot Mimì v Puccinijevi operi ''La bohème'', Liù v ''Turandot'', Desdemona v ''Othellu'', Nedda v operi ''I pagliacci'', Marinka v ''Prodani nevesti'' ter za svoje solistične partije v Mahlerjevi ''Drugi'' in ''Osmi simfoniji'', v ''Nemškem rekviemu'' Johannesa Brahmsa, Brittnovem ''Vojnem rekviemu'', Straussovih ''Štirih poslednjih pesmih'', Beethovnovi ''Deveti simfoniji'', Bachovih pasijonih, Mozartovih mašah in drugih vokalno-instrumentalnih delih. Na povabilo slovitega tenorja Plácida Dominga je v sezoni 2007/2008 debitirala kot Mimì v Nacionalni operi v Washingtonu in požela izvrstne kritike; uspehu so sledila vnovična povabila, in sicer za vlogi Liù in Micaële, ki ju je upodobila tudi na odru losangeleške Opere. V sezoni 2010/2011 je kot Mimì nastopila v operah v Kölnu, Palmi de Mallorca, Helsinkih in v Hongkongu, kot Desdemona v Operi v Palm Beachu, kot Mařenka v Valencii in kot Micaëla v Pamploni. Sodeluje s številnimi simfoničnimi orkestri (filharmoniki v Monte Carlu, Dresdnu, Beogradu, Bratislavi, Zagrebu, Nizozemska filharmonija, Nacionalni orkester Francije, Londonski simfoniki, Orkester Slovenske filharmonije idr.), prav tako je redna gostja številnih glasbenih festivalov, kot so Dunajski slavnostni dnevi, festivala v Aix en Provence in v Savonlinni, ter uglednih glasbenih gledališč in koncertnih prizorišč (Dunajska državna opera, Theater an der Wien, Alte Oper Frankfurt, Concertgebouw Amsterdam, londonski Barbican, dvorana Averyja Fischerja v New Yorku idr.). Po uspešni izvedbi Rossinijeve ''Male slavnostne maše'' s tenoristom Andreo Bocellijem je redna spremljevalka njegovih koncertnih turnej po Aziji, Veliki Britaniji in drugod po Evropi. Posega tudi po sodobnejšem opernem repertoarju – nastopila je kot Kitty v operi ''Doctor Atomic'' sodobnega ameriškega skladatelja Johna Adamsa. Med njenimi zadnjimi angažmaji velja omeniti tudi vloge, kot so Fiordiligi (''Così fan tutte''), Tatjana (''Jevgenij Onjegin''), naslovna vloga Puccinijeve opere ''Suor Angelica'', Elsa von Brabant (''Lohengrin'') in Čočo san (''Madame Butterfly''), Blanche de la Force (''Pogovori karmeličank''), Freia (''Rensko zlato''), Sieglinde (''Valkira''), Gutrune (''Somrak bogov'') idr. |
Redakcija: 09:57, 23. januar 2019
[[Kategorija:Ustvarjalci|Cvilak, Sabina]..
Življenjepis
V Mariboru rojena sopranistka Sabina Cvilak se je po diplomi leta 1996 vpisala na Univerzo za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, in sicer v razred prof. Annemarie Zeller na oddelku za solopetje, kjer je leta 2004 diplomirala z odliko. Že v času študija je zmagala na nekaterih tekmovanjih in postala stalna gostja v mestnem gledališču v Leobnu, kjer je debitirala v Mozartovi operi Figarova svatba, Léharjevi opereti Carjevič, Kálmánovi opereti Grofica Marica in v komični operi Divji lovec Alberta Lortzinga. Pozornost javnosti je pritegnila zlasti po dunajskem debiju v Blochovi operi Macbeth, ki je bila izvedena v okviru Dunajskih slavnostnih tednov. V sezoni 2004/2005 je bila štipendistka Karajanovega sklada in članica dunajske Državne opere, kjer je nastopila v operah Dafne, Rensko zlato, Valkira, Somrak bogov, Figarova svatba, Čarobna piščal, Aladin, Ljubezenski napoj idr. V vlogi Liù iz Puccinijeve opere Turandot je nastopila v hamburški Državni operi, kasneje pa tudi v Singapurju in v Finski nacionalni operi v Helsinkih. Med vidnejše vloge spadajo tudi Micaëla iz Bizeteve opere Carmen, Fiordiligi v Mozartovi operi Così fan tutte in Marguerite v Gounodevem Faustu (s slednjima vlogama je debitirala v Operi SNG Maribor). V naslednjih letih je požela odlične kritiške odzive kot Mimì v Puccinijevi operi La bohème, Liù v Turandot, Desdemona v Othellu, Nedda v operi I pagliacci, Marinka v Prodani nevesti ter za svoje solistične partije v Mahlerjevi Drugi in Osmi simfoniji, v Nemškem rekviemu Johannesa Brahmsa, Brittnovem Vojnem rekviemu, Straussovih Štirih poslednjih pesmih, Beethovnovi Deveti simfoniji, Bachovih pasijonih, Mozartovih mašah in drugih vokalno-instrumentalnih delih. Na povabilo slovitega tenorja Plácida Dominga je v sezoni 2007/2008 debitirala kot Mimì v Nacionalni operi v Washingtonu in požela izvrstne kritike; uspehu so sledila vnovična povabila, in sicer za vlogi Liù in Micaële, ki ju je upodobila tudi na odru losangeleške Opere. V sezoni 2010/2011 je kot Mimì nastopila v operah v Kölnu, Palmi de Mallorca, Helsinkih in v Hongkongu, kot Desdemona v Operi v Palm Beachu, kot Mařenka v Valencii in kot Micaëla v Pamploni. Sodeluje s številnimi simfoničnimi orkestri (filharmoniki v Monte Carlu, Dresdnu, Beogradu, Bratislavi, Zagrebu, Nizozemska filharmonija, Nacionalni orkester Francije, Londonski simfoniki, Orkester Slovenske filharmonije idr.), prav tako je redna gostja številnih glasbenih festivalov, kot so Dunajski slavnostni dnevi, festivala v Aix en Provence in v Savonlinni, ter uglednih glasbenih gledališč in koncertnih prizorišč (Dunajska državna opera, Theater an der Wien, Alte Oper Frankfurt, Concertgebouw Amsterdam, londonski Barbican, dvorana Averyja Fischerja v New Yorku idr.). Po uspešni izvedbi Rossinijeve Male slavnostne maše s tenoristom Andreo Bocellijem je redna spremljevalka njegovih koncertnih turnej po Aziji, Veliki Britaniji in drugod po Evropi. Posega tudi po sodobnejšem opernem repertoarju – nastopila je kot Kitty v operi Doctor Atomic sodobnega ameriškega skladatelja Johna Adamsa. Med njenimi zadnjimi angažmaji velja omeniti tudi vloge, kot so Fiordiligi (Così fan tutte), Tatjana (Jevgenij Onjegin), naslovna vloga Puccinijeve opere Suor Angelica, Elsa von Brabant (Lohengrin) in Čočo san (Madame Butterfly), Blanche de la Force (Pogovori karmeličank), Freia (Rensko zlato), Sieglinde (Valkira), Gutrune (Somrak bogov) idr.
Vloge
Nagrade
- 2018 Glazerjeva listina za posebne umetniške dosežke