Predloga:Naključno: Razlika med redakcijama

Brez povzetka urejanja
mBrez povzetka urejanja
 
(Dve vmesni redakciji istega uporabnika nista prikazani)
Vrstica 1: Vrstica 1:
<div style="background: #ffffff; border: 1px dotted #ed1c24; padding: 10px;">
<blockquote>
<random>
<random>
Ob dobrem igralcu kmalu pozabimo na uborno, klavrno dekoracijo, zato pa tudi najlepše kulise le še glasneje vpijejo po dobrih igralcih.
Ob dobrem igralcu kmalu pozabimo na uborno, klavrno dekoracijo, zato pa tudi najlepše kulise le še glasneje vpijejo po dobrih igralcih.


Vrstica 33: Vrstica 32:
Jurgen Flimm
Jurgen Flimm
@@@
@@@
Gledališče je subvencionirana opozicija.  
Gledališče je subvencionirana opozicija.  


Hansgunther Heyme
Hansgunther Heyme
@@@
@@@
Najraje imam igre, ki kažejo, kako težko je napolniti naše bivanje s smislom.  
Najraje imam igre, ki kažejo, kako težko je napolniti naše bivanje s smislom.  


Hans Lietzau
Hans Lietzau
@@@
@@@
Gledališče je tukaj zato, da prireja praznovanja, ki slavijo Dobro, Resnično in Lepo.
Gledališče je tukaj zato, da prireja praznovanja, ki slavijo Dobro, Resnično in Lepo.
   
   
Vrstica 68: Vrstica 64:
Goethe
Goethe
@@@
@@@
Ljudi res ni težko zapeljati s prismojenimi in malovrednimi predstavami, če pa jim na zanimiv način ponudiš pametno in spodobno, gotovo radi sežejo tudi po njej.  
Ljudi res ni težko zapeljati s prismojenimi in malovrednimi predstavami, če pa jim na zanimiv način ponudiš pametno in spodobno, gotovo radi sežejo tudi po njej.  


Vrstica 85: Vrstica 80:
Goethe
Goethe
@@@
@@@
Verjemite, jaz odpustim igralcu vsako napako, ki izvira iz samoprevare in želje po ugajanju. Kajti če se sebi in drugim ne zdi tak ali drugačen, potem ni nič. Njegovo poslanstvo je sijati in ne gre drugače, kakor da mu je trenutni aplavz vse, saj ne prejme nobenega drugega plačila. Mora storiti vse, da bi sijal, kajti prav zato je na odru.  
Verjemite, jaz odpustim igralcu vsako napako, ki izvira iz samoprevare in želje po ugajanju. Kajti če se sebi in drugim ne zdi tak ali drugačen, potem ni nič. Njegovo poslanstvo je sijati in ne gre drugače, kakor da mu je trenutni aplavz vse, saj ne prejme nobenega drugega plačila. Mora storiti vse, da bi sijal, kajti prav zato je na odru.  


Goethe
Goethe
@@@
@@@
Vse človeške napake odpustim igralcu, a nobenih igralčevih napak človeku.  
Vse človeške napake odpustim igralcu, a nobenih igralčevih napak človeku.  


Goethe
Goethe
@@@
@@@
Tisti, ki zmore igrati samo samega sebe, pač ni igralec. Kdor se ne zna po smislu in videzu preobražati v številne like, ne zasluži tega imena.  
Tisti, ki zmore igrati samo samega sebe, pač ni igralec. Kdor se ne zna po smislu in videzu preobražati v številne like, ne zasluži tega imena.  


Goethe
Goethe
@@@
@@@
Zato umetniki današnje dobe kar naprej le ponujajo, nikoli pa ne dajejo. Vseskozi le mamijo, a nikdar ne zadovoljijo. Vse je samo nakazano, nikjer pa ni najti ne podlage ne izpeljave.  
Zato umetniki današnje dobe kar naprej le ponujajo, nikoli pa ne dajejo. Vseskozi le mamijo, a nikdar ne zadovoljijo. Vse je samo nakazano, nikjer pa ni najti ne podlage ne izpeljave.  


Goethe
Goethe
@@@
@@@
Umetnost je dolga, življenje kratko, sodba težavna, priložnost begava. Ravnati je lahko, misliti težko, ravnati po premisleku neudobno. Vsak začetek je vesel, prag je kraj pričakovanja. Deček se čudi, določa ga vtis, igraje se uči, resnoba ga preseneča. Posnemanje nam je prirojeno, tisto, kar naj bi posnemali, pa nam ni lahko prepoznati. Redko najdemo pravo, še redkeje ga znamo ceniti. Privablja nas višina, ne stopnice. Z vrhom pred očmi radi romamo po ravnini. Le koščka umetnosti se je mogoče naučiti, a umetnik jo potrebuje v celoti. Kdor jo le na pol pozna, je zmeraj v zmoti in veliko govori. Kdor jo ima vso, lahko le deluje, govori pa redko ali pozno. Prvi nima skrivnosti in ne moči, njegov nauk je kot sprečen kruh, okusen in nasiten za en dan. Toda moke ne moremo sejati in plodov setve ne smemo mleti. Besede so dobre, a niso tisto najboljše. Najboljše se ne razodene skozi besede. Duh, iz katerega črpamo pri svojem delovanju, je tisto najvišje. Samo duh dojame dejanje in ga spet uresniči. Nihče ne ve, kaj počne, če dela prav; toda napačnega se zmerom zavedamo. Kdor deluje le z znamenji, je dlakocepec, hinavec in mazač. Veliko jih je in dobro se počutijo skupaj. S svojim besedičenjem odvračajo učenca, z zakrknjeno povprečnostjo preplašijo najboljšega. Nauk pravega umetnika odklepa smisel. Zakaj kjer manjka besed, govori dejanje. Pravi učenec se uči iz znanega izpeljevati neznano in se tako približuje mojstru.  
Umetnost je dolga, življenje kratko, sodba težavna, priložnost begava. Ravnati je lahko, misliti težko, ravnati po premisleku neudobno. Vsak začetek je vesel, prag je kraj pričakovanja. Deček se čudi, določa ga vtis, igraje se uči, resnoba ga preseneča. Posnemanje nam je prirojeno, tisto, kar naj bi posnemali, pa nam ni lahko prepoznati. Redko najdemo pravo, še redkeje ga znamo ceniti. Privablja nas višina, ne stopnice. Z vrhom pred očmi radi romamo po ravnini. Le koščka umetnosti se je mogoče naučiti, a umetnik jo potrebuje v celoti. Kdor jo le na pol pozna, je zmeraj v zmoti in veliko govori. Kdor jo ima vso, lahko le deluje, govori pa redko ali pozno. Prvi nima skrivnosti in ne moči, njegov nauk je kot sprečen kruh, okusen in nasiten za en dan. Toda moke ne moremo sejati in plodov setve ne smemo mleti. Besede so dobre, a niso tisto najboljše. Najboljše se ne razodene skozi besede. Duh, iz katerega črpamo pri svojem delovanju, je tisto najvišje. Samo duh dojame dejanje in ga spet uresniči. Nihče ne ve, kaj počne, če dela prav; toda napačnega se zmerom zavedamo. Kdor deluje le z znamenji, je dlakocepec, hinavec in mazač. Veliko jih je in dobro se počutijo skupaj. S svojim besedičenjem odvračajo učenca, z zakrknjeno povprečnostjo preplašijo najboljšega. Nauk pravega umetnika odklepa smisel. Zakaj kjer manjka besed, govori dejanje. Pravi učenec se uči iz znanega izpeljevati neznano in se tako približuje mojstru.  


Vrstica 114: Vrstica 104:
Carl Hagemann
Carl Hagemann
@@@
@@@
Londonski škof je nekoč vprašal igralca Bettertona: »Kako pravzaprav to, da vi igralci na odru s stvarmi, za katere ve vsak, da so izmišljene, lahko tako ganete skupnost, kakor da bi bile resnične, medtem ko mi v cerkvi govorimo o pravih in resničnih stvareh in vendar nam ne verjamejo bolj, kot če bi bile izmišljene?«  - »Mylord«, je dovrne Betterton, »nič ni bolj naravno kot to. Mi igralci govorimo o izmišljenih stvareh, kakor da bi bile resnične. Vi pa s prižnice govorite o resničnih stvareh, kakor da bi bile izmišljene.«
Londonski škof je nekoč vprašal igralca Bettertona: »Kako pravzaprav to, da vi igralci na odru s stvarmi, za katere ve vsak, da so izmišljene, lahko tako ganete skupnost, kakor da bi bile resnične, medtem ko mi v cerkvi govorimo o pravih in resničnih stvareh in vendar nam ne verjamejo bolj, kot če bi bile izmišljene?«  - »Mylord«, je dovrne Betterton, »nič ni bolj naravno kot to. Mi igralci govorimo o izmišljenih stvareh, kakor da bi bile resnične. Vi pa s prižnice govorite o resničnih stvareh, kakor da bi bile izmišljene.«
@@@
@@@
Nekoč sem rekel, da je nesmiselno delati gledališče.  Če ne upamo, da bomo s tem spremenili svet. Ostajam pri tem.  
Nekoč sem rekel, da je nesmiselno delati gledališče.  Če ne upamo, da bomo s tem spremenili svet. Ostajam pri tem.  


Peter Palitsch
Peter Palitsch
@@@
@@@
Saj sploh ne gre za to, da razumemo. Gre vendar za to, da kaj izkusimo ali kaj doživimo. In na koncu morda tudi kaj razumemo.  
Saj sploh ne gre za to, da razumemo. Gre vendar za to, da kaj izkusimo ali kaj doživimo. In na koncu morda tudi kaj razumemo.  


Heiner Mueller
Heiner Mueller
@@@
@@@
Gledališče ni kraj, ki bi ga obiskali, zato da bi pozabili, temveč nasprotno kraj, ki naj bi ga obiskali, zato da bi se spomnili.  
Gledališče ni kraj, ki bi ga obiskali, zato da bi pozabili, temveč nasprotno kraj, ki naj bi ga obiskali, zato da bi se spomnili.  


David Mamet
David Mamet
@@@
@@@
Brez brezobzirnega poguma igralcev, vedno znova tvegati vse, bi ne imeli mi kritiki več kaj reči.  
Brez brezobzirnega poguma igralcev, vedno znova tvegati vse, bi ne imeli mi kritiki več kaj reči.  


Benjamin Henrichs
Benjamin Henrichs
@@@
@@@
Ko so bili mladi, klasiki še niso bili klasiki, bili so revolucionarčki, hujskači, uporniki, oskrunjevalci spomenikov, ikonoklasti, teroristi, državni sovražniki.  
Ko so bili mladi, klasiki še niso bili klasiki, bili so revolucionarčki, hujskači, uporniki, oskrunjevalci spomenikov, ikonoklasti, teroristi, državni sovražniki.  


Vrstica 146: Vrstica 130:
Kitajski pregovor
Kitajski pregovor
@@@
@@@
Če imam idejo, jo preprosto uresničim.  
Če imam idejo, jo preprosto uresničim.  


Tadeusz Kantor
Tadeusz Kantor
@@@
@@@
Lakota, nasilje, samovoljna grozodjestva, posilstva, zločini – to so stalni spremljevalci sedanjosti. Gledališče lahko vdre v najtemnejše cone grozot in obupa in sicer iz enega samega razloga: da bi lahko (za)trdilo– niti prej  niti potem, pač pa natančno v istem trenutku – da obstaja luč v temi.  
Lakota, nasilje, samovoljna grozodjestva, posilstva, zločini – to so stalni spremljevalci sedanjosti. Gledališče lahko vdre v najtemnejše cone grozot in obupa in sicer iz enega samega razloga: da bi lahko (za)trdilo– niti prej  niti potem, pač pa natančno v istem trenutku – da obstaja luč v temi.  


Vrstica 160: Vrstica 142:
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Aplavz – odobravanje publike s ploskanjem z dlanmi, žvižganjem in metanjem zelenjave na oder. Baje kruh umetnikov.  
Aplavz – odobravanje publike s ploskanjem z dlanmi, žvižganjem in metanjem zelenjave na oder. Baje kruh umetnikov.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Dramaturgija – pravila, po katerih je napisana napeta gledališka igra; danes popolnoma pozabljeno.   
Dramaturgija – pravila, po katerih je napisana napeta gledališka igra; danes popolnoma pozabljeno.   


Vrstica 174: Vrstica 154:
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Ansambelska igra – timsko delo vseh nastopajočih brez domišljavih izpadov zvezd; danes ni več običaj.  
Ansambelska igra – timsko delo vseh nastopajočih brez domišljavih izpadov zvezd; danes ni več običaj.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Zgodba – izvorno vsebina neke igre, ki naredi režiserja, potem ko jo izmaliči, slavnega.  
Zgodba – izvorno vsebina neke igre, ki naredi režiserja, potem ko jo izmaliči, slavnega.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Fiasko – od publike in kritike zmeraj po krivici in popolnoma napačno razumljena uprizoritev.  
Fiasko – od publike in kritike zmeraj po krivici in popolnoma napačno razumljena uprizoritev.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Fragment – izvorno nedokončana igra; danes to, kar naredi režiser iz dokončane igre.
Fragment – izvorno nedokončana igra; danes to, kar naredi režiser iz dokončane igre.
   
   
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Improvizacija – besedilo igralca, ki je pozabil tistega, ki ga je napisal avtor.
Improvizacija – besedilo igralca, ki je pozabil tistega, ki ga je napisal avtor.
   
   
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Upravnik – gledališki direktor, ki največkrat žal ne želi le upravljati, ampak tudi režirati.  
Upravnik – gledališki direktor, ki največkrat žal ne želi le upravljati, ampak tudi režirati.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Komedija – namerno ali nehote smešen komad.  
Komedija – namerno ali nehote smešen komad.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Koncept – zamisli oz. ideje o uprizoritvi; danes ne več pogosto v rabi.  
Koncept – zamisli oz. ideje o uprizoritvi; danes ne več pogosto v rabi.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Kritik – novinar, ki piše o gledališču in je prepričan o tem, da bi v resnici moral biti režiser.
Kritik – novinar, ki piše o gledališču in je prepričan o tem, da bi v resnici moral biti režiser.


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Premiera – prva izvedba neke uprizoritve pred nemočno publiko.  
Premiera – prva izvedba neke uprizoritve pred nemočno publiko.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Režija – uresničenje neke igre na odru oz. sprememba le-te do neprepoznavnosti.
Režija – uresničenje neke igre na odru oz. sprememba le-te do neprepoznavnosti.
   
   
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Recenzija – odkritje in javno obelodanjenje režiserjevih in igralskih grozodejstev, ki so bila storjena gledališki igri.  
Recenzija – odkritje in javno obelodanjenje režiserjevih in igralskih grozodejstev, ki so bila storjena gledališki igri.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Vloga – nov tekst, ki ga je napisal režiser in ga mora govoriti igralec na mestu, ki mu ga je določil avtor.  
Vloga – nov tekst, ki ga je napisal režiser in ga mora govoriti igralec na mestu, ki mu ga je določil avtor.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Simultani oder – istočasno igranje več prizorov na različnih prizoriščih za popolno zmedo gledalcev.  
Simultani oder – istočasno igranje več prizorov na različnih prizoriščih za popolno zmedo gledalcev.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Tragedija – izvorno resna igra, danes vsaka uprizoritev provincionalnega gledališča
Tragedija – izvorno resna igra, danes vsaka uprizoritev provincionalnega gledališča
   
   
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Praizvedba – prva in največkrat zadnja uprizoritev kakšne nove igre kakšnega sodobnega avtorja.
Praizvedba – prva in največkrat zadnja uprizoritev kakšne nove igre kakšnega sodobnega avtorja.


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Zastor – »četrta stena« odra med njim in dvorano. Dokler je zaprta, se publika lahko počuti dokaj varno.  
Zastor – »četrta stena« odra med njim in dvorano. Dokler je zaprta, se publika lahko počuti dokaj varno.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
V življenju je to pravljica: nikoli se ne moremo vrniti nazaj. Nove strani se ne dajo obrniti nazaj, ure nikoli ne tečejo nazaj, nikoli nimamo druge priložnosti. V gledališču pa je tabla zbrisana zmeraj znova. V vsakdanjem življenju je »če« fikcija, v gledališču je »če« eksperiment. V vsakdanjem življenju je »če« izmikanje, v gledališču je resnica.  
V življenju je to pravljica: nikoli se ne moremo vrniti nazaj. Nove strani se ne dajo obrniti nazaj, ure nikoli ne tečejo nazaj, nikoli nimamo druge priložnosti. V gledališču pa je tabla zbrisana zmeraj znova. V vsakdanjem življenju je »če« fikcija, v gledališču je »če« eksperiment. V vsakdanjem življenju je »če« izmikanje, v gledališču je resnica.  


Peter Brook
Peter Brook
@@@
@@@
Od nekdaj je naloga gledališča in tudi vseh drugih umetnosti: zabavati ljudi. Ta posel mu podeljuje njegovo posebno čast; nobene druge izkaznice ne potrebuje kot zabavo, to pa seveda brezpogojno.  
Od nekdaj je naloga gledališča in tudi vseh drugih umetnosti: zabavati ljudi. Ta posel mu podeljuje njegovo posebno čast; nobene druge izkaznice ne potrebuje kot zabavo, to pa seveda brezpogojno.  


Bertold Brecht
Bertolt Brecht
@@@
@@@
Dejanje – izvorno del gledališke igre, danes pa največkrat bolj ali manj neurejeno sosledje slik na odru.  
Dejanje – izvorno del gledališke igre, danes pa največkrat bolj ali manj neurejeno sosledje slik na odru.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Aplavz – odobravanje publike s ploskanjem z dlanmi, žvižganjem in metanjem zelenjave na oder. Baje kruh umetnikov.  
Aplavz – odobravanje publike s ploskanjem z dlanmi, žvižganjem in metanjem zelenjave na oder. Baje kruh umetnikov.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Dramaturgija – pravila, po katerih je napisana napeta gledališka igra; danes popolnoma pozabljeno.   
Dramaturgija – pravila, po katerih je napisana napeta gledališka igra; danes popolnoma pozabljeno.   


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Ansambel – celoten umetniški potencial nekega gledališča. Zmeraj se ga vrže ven, ko pride v hišo nov intendant.  
Ansambel – celoten umetniški potencial nekega gledališča. Zmeraj se ga vrže ven, ko pride v hišo nov intendant.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Ansambelska igra – timsko delo vseh nastopajočih brez domišljavih izpadov zvezd; danes ni več običaj.  
Ansambelska igra – timsko delo vseh nastopajočih brez domišljavih izpadov zvezd; danes ni več običaj.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Zgodba – izvorno vsebina neke igre, ki naredi režiserja, potem ko jo izmaliči, slavnega.  
Zgodba – izvorno vsebina neke igre, ki naredi režiserja, potem ko jo izmaliči, slavnega.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Fiasko – od publike in kritike zmeraj po krivici in popolnoma napačno razumljena uprizoritev.  
Fiasko – od publike in kritike zmeraj po krivici in popolnoma napačno razumljena uprizoritev.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Fragment – izvorno nedokončana igra; danes to, kar naredi režiser iz dokončane igre.  
Fragment – izvorno nedokončana igra; danes to, kar naredi režiser iz dokončane igre.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Improvizacija – besedilo igralca, ki je pozabil tistega, ki ga je napisal avtor.
Improvizacija – besedilo igralca, ki je pozabil tistega, ki ga je napisal avtor.
   
   
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Upravnik – gledališki direktor, ki največkrat žal ne želi le upravljati, ampak tudi režirati.  
Upravnik – gledališki direktor, ki največkrat žal ne želi le upravljati, ampak tudi režirati.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Komedija – namerno ali nehote smešen komad.  
Komedija – namerno ali nehote smešen komad.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Koncept – zamisli oz. ideje o uprizoritvi; danes ne več pogosto v rabi.  
Koncept – zamisli oz. ideje o uprizoritvi; danes ne več pogosto v rabi.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Kritik – novinar, ki piše o gledališču in je prepričan o tem, da bi v resnici moral biti režiser.
Kritik – novinar, ki piše o gledališču in je prepričan o tem, da bi v resnici moral biti režiser.


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Premiera – prva izvedba neke uprizoritve pred nemočno publiko.  
Premiera – prva izvedba neke uprizoritve pred nemočno publiko.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Režija – uresničenje neke igre na odru oz. sprememba le-te do neprepoznavnosti.  
Režija – uresničenje neke igre na odru oz. sprememba le-te do neprepoznavnosti.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Recenzija – odkritje in javno obelodanjenje režiserjevih in igralskih grozodejstev, ki so bila storjena gledališki igri.  
Recenzija – odkritje in javno obelodanjenje režiserjevih in igralskih grozodejstev, ki so bila storjena gledališki igri.  


Vrstica 357: Vrstica 302:
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Tragedija – izvorno resna igra, danes vsaka uprizoritev provincionalnega gledališča.
Tragedija – izvorno resna igra, danes vsaka uprizoritev provincionalnega gledališča.
   
   
Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Praizvedba – prva in največkrat zadnja uprizoritev kakšne nove igre kakšnega sodobnega avtorja.
Praizvedba – prva in največkrat zadnja uprizoritev kakšne nove igre kakšnega sodobnega avtorja.


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Zastor – »četrta stena« odra med njim in dvorano. Dokler je zaprta, se publika lahko počuti dokaj varno.  
Zastor – »četrta stena« odra med njim in dvorano. Dokler je zaprta, se publika lahko počuti dokaj varno.  


Wolfgang Koerner
Wolfgang Koerner
@@@
@@@
Igralski poklic je najbolj nag poklic, saj mora igralec delati brez pomagal.  
Igralski poklic je najbolj nag poklic, saj mora igralec delati brez pomagal.  


Luc Bondy, režiser
Luc Bondy, režiser
@@@
@@@
Osemdeset odstotkov režije sestoji iz umetnosti nekoga narediti produktivnega, ne da bi mu vsiljeval svoje lastne ideje.  
Osemdeset odstotkov režije sestoji iz umetnosti nekoga narediti produktivnega, ne da bi mu vsiljeval svoje lastne ideje.  


Luc Bondy, režiser
Luc Bondy, režiser
@@@
@@@
Kaj je gršega, kakor če šušmarimo pri skušnji in se pri predstavi zanašamo na svoje dobro razpoloženje in srečo? Svojo največjo srečo in največje zadoščenje moramo najti v tem, da se uglasimo med seboj, da ugajamo drug drugemu in da le tolikanj čislamo priznanje občinstva, kolikor si ga že poprej, da tako rečem, zagotovimo sami med seboj.  
Kaj je gršega, kakor če šušmarimo pri skušnji in se pri predstavi zanašamo na svoje dobro razpoloženje in srečo? Svojo največjo srečo in največje zadoščenje moramo najti v tem, da se uglasimo med seboj, da ugajamo drug drugemu in da le tolikanj čislamo priznanje občinstva, kolikor si ga že poprej, da tako rečem, zagotovimo sami med seboj.  


J. W. Goethe
J. W. Goethe
@@@
@@@
Umetniki po poklicu? Ali se splača govoriti o njih? Sleherni ima svojo posebno samoljubnost, vsak bi se raje odpovedal očetovi dedini kakor svojemu talentu. To so zlasti gledališki igralci, muziki, govorniki in pesniki. Manj ko kateri zna, bolj je domišljav in predrzen, huje se košati in šopiri.  
Umetniki po poklicu? Ali se splača govoriti o njih? Sleherni ima svojo posebno samoljubnost, vsak bi se raje odpovedal očetovi dedini kakor svojemu talentu. To so zlasti gledališki igralci, muziki, govorniki in pesniki. Manj ko kateri zna, bolj je domišljav in predrzen, huje se košati in šopiri.  


Erazem Rotterdamski
Erazem Rotterdamski
@@@
@@@
Rad imam igre, ki kažejo, kako težko je napolniti naše bivanje s smislom.  
Rad imam igre, ki kažejo, kako težko je napolniti naše bivanje s smislom.  


Vrstica 403: Vrstica 338:
Marlon Brando
Marlon Brando
@@@
@@@
Igralska kareiero je moč razdeliti v tri dele:
Igralska kareiero je moč razdeliti v tri dele:
»Kdo pa je ta?«,
»Kdo pa je ta?«,
Vrstica 411: Vrstica 345:
Anonimus
Anonimus
@@@
@@@
Obstajajo tri vrste igralcev: glumači, igralci in komedijanti. Glumač glumi, kar zmeraj glumi, igralec se s tem igra, komedijant pa je krona vsega. Obstaja več glumačev kot igralcev – komedijante vidimo redko.  
Obstajajo tri vrste igralcev: glumači, igralci in komedijanti. Glumač glumi, kar zmeraj glumi, igralec se s tem igra, komedijant pa je krona vsega. Obstaja več glumačev kot igralcev – komedijante vidimo redko.  


Peter Sodan
Peter Sodan
@@@
@@@
Iz napetosti, iz nasprotij nastajajo velika umetniška dela. Dela nastajajo iz notranje borbe s samim seboj, iz dvomov, iz čuta manjvrednosti, ki ga tako premaguješ. Zame je to biološka potreba.
Iz napetosti, iz nasprotij nastajajo velika umetniška dela. Dela nastajajo iz notranje borbe s samim seboj, iz dvomov, iz čuta manjvrednosti, ki ga tako premaguješ. Zame je to biološka potreba.


Gabriel Stupica
Gabriel Stupica
@@@
@@@
Repertoar je osebna legitimacija vsakega gledališča. Iz njega razberemo, kakšna je njegova umetniška usmerjenost in kakšen je njegov posluh za miselne in čustvene tokove časa.
Repertoar je osebna legitimacija vsakega gledališča. Iz njega razberemo, kakšna je njegova umetniška usmerjenost in kakšen je njegov posluh za miselne in čustvene tokove časa.


Bruno Hartman
Bruno Hartman
@@@
@@@
Ne verjamem v bel in črn kruh kulture.
Ne verjamem v bel in črn kruh kulture.


Jaro Dolar
Jaro Dolar
@@@
@@@
Najzanesljivejši znak, po katerem se da prepoznati gledališko mesto je v tem, da meščani s svojim gledališčem niso zadovoljni, ga ostro kritizirajo, pa ga kljub temu vsak večer napolnijo.
Najzanesljivejši znak, po katerem se da prepoznati gledališko mesto je v tem, da meščani s svojim gledališčem niso zadovoljni, ga ostro kritizirajo, pa ga kljub temu vsak večer napolnijo.


Julius Bab
Julius Bab
@@@
@@@
Med globalnim in univerzalnim je treba radikalno razlikovati. Univerzalne vrednote, kakor jih je definiralo razsvetljenstvo, imajo transcendentalen ideal. Jaz konfrontirajo s svobodo, ki je stalna dolžnost in odgovornost, ne le pravica. V globalnem vse to popolnoma umanjka. Je zgolj operacionalen sistem totalnega trgovanja in izmenjave.
Med globalnim in univerzalnim je treba radikalno razlikovati. Univerzalne vrednote, kakor jih je definiralo razsvetljenstvo, imajo transcendentalen ideal. Jaz konfrontirajo s svobodo, ki je stalna dolžnost in odgovornost, ne le pravica. V globalnem vse to popolnoma umanjka. Je zgolj operacionalen sistem totalnega trgovanja in izmenjave.


Jean Baudrillard
Jean Baudrillard
@@@
@@@
Če mesto zapre gledališče in za vedno uniči kraj velikih, tudi političnih pravljic, postane bolno, in sicer bolno na smrt.
Če mesto zapre gledališče in za vedno uniči kraj velikih, tudi političnih pravljic, postane bolno, in sicer bolno na smrt.


Claus Peymann
Claus Peymann
@@@
@@@
Naslednje sem se naučil iz vseživljenjskega pisanja tekstov: Ni pomembno, kako igralci govorite svoj tekst. Pomembno je, kaj mislite. Kar prihaja od srca, gre do srca. Vse drugo je pretvarjanje.  
Naslednje sem se naučil iz vseživljenjskega pisanja tekstov: Ni pomembno, kako igralci govorite svoj tekst. Pomembno je, kaj mislite. Kar prihaja od srca, gre do srca. Vse drugo je pretvarjanje.  


David Mamet
David Mamet
@@@
@@@
Gledalci naj bi prišli v gledališče, vi igralci pa na oder, kot na kak vznemirljiv zmenek, in ne kot na krvodajalsko akcijo. Nihče noče dati lepih denarjev in nenadomestljivega časa za to, da bi vas gledal, kako odgovorno se obnašate. Vsi hočejo videti, kako ste vznemirljivi. In ne morete biti vznemirljivi, če niste vznemirjeni; in vznemirjeni ne morete biti, če ne mislite na drugo kot na vašo butasto dolgočasno koncentracijo, kako boste zgledali in na dobro mišljene ideje.
Gledalci naj bi prišli v gledališče, vi igralci pa na oder, kot na kak vznemirljiv zmenek, in ne kot na krvodajalsko akcijo. Nihče noče dati lepih denarjev in nenadomestljivega časa za to, da bi vas gledal, kako odgovorno se obnašate. Vsi hočejo videti, kako ste vznemirljivi. In ne morete biti vznemirljivi, če niste vznemirjeni; in vznemirjeni ne morete biti, če ne mislite na drugo kot na vašo butasto dolgočasno koncentracijo, kako boste zgledali in na dobro mišljene ideje.


David Mamet
David Mamet
@@@
@@@
To je dramatika. Ljudje, ki se hrabro borijo s svojo usodo, z okoliščinami in svojo naravo.
To je dramatika. Ljudje, ki se hrabro borijo s svojo usodo, z okoliščinami in svojo naravo.


David Mamet
David Mamet
@@@
@@@
Ko umetnost tvori sintezo, tako rekoč deluje kot posrednik, se vzpostavi ravnotežje. V veliki umetnosti – v Bibliji, pri Shakespearju, Bachu – je to ravnotežje trajno. Ne, da bi velika umetnost razodevala veliko resnico; prej gladi konflikt – s tem, da ga razkriva, namesto da bi ga le razumno razložila. (Represija je nevroza, kakor je rekel Freud.)
Ko umetnost tvori sintezo, tako rekoč deluje kot posrednik, se vzpostavi ravnotežje. V veliki umetnosti – v Bibliji, pri Shakespearju, Bachu – je to ravnotežje trajno. Ne, da bi velika umetnost razodevala veliko resnico; prej gladi konflikt – s tem, da ga razkriva, namesto da bi ga le razumno razložila. (Represija je nevroza, kakor je rekel Freud.)


David Mamet
David Mamet
@@@
@@@
Umetniki se ne sprašujejo: "Čemu služi umetnost?" Ne ustvarjajo, da bi "ustvarili umetnost" ali da bi "pomagali ljudem" ali "zaslužili denar". To počnejo, da bi zmanjšali breme neznosne ločenosti med zavednim in nezavednim in tako dosegli mir.  
Umetniki se ne sprašujejo: "Čemu služi umetnost?" Ne ustvarjajo, da bi "ustvarili umetnost" ali da bi "pomagali ljudem" ali "zaslužili denar". To počnejo, da bi zmanjšali breme neznosne ločenosti med zavednim in nezavednim in tako dosegli mir.  


David Mamet
David Mamet
@@@
@@@
Vedno sem govoril, da dober pisatelj vrže proč, kar vsi ostali obdržijo. Ampak zdaj sem se spomnil boljšega teksta: Mogoče obdrži dober pisatelj to, kar vsi drugi vržejo proč.
Vedno sem govoril, da dober pisatelj vrže proč, kar vsi ostali obdržijo. Ampak zdaj sem se spomnil boljšega teksta: Mogoče obdrži dober pisatelj to, kar vsi drugi vržejo proč.


David Mamet
David Mamet
@@@
@@@
Čul sem,
Čul sem,
da krivce, ki sedeli so pri igri,
da krivce, ki sedeli so pri igri,
Vrstica 486: Vrstica 405:
W. Shakespeare
W. Shakespeare
@@@
@@@
Mnoge besede nimajo strogega pomena. Ampak to ni noben manko. Podmena, da je to manko, bi bila podobna podmeni, da svetloba moje svetilke sploh ni prava svetloba, ker nima jasne omejitve.
Mnoge besede nimajo strogega pomena. Ampak to ni noben manko. Podmena, da je to manko, bi bila podobna podmeni, da svetloba moje svetilke sploh ni prava svetloba, ker nima jasne omejitve.


Vrstica 498: Vrstica 415:
W. Shakesperae
W. Shakesperae
@@@
@@@
Tekst se lahko spremeni v izraz samo prek koda, ki eksistira in funkcionira v duhu živega človeka.
Tekst se lahko spremeni v izraz samo prek koda, ki eksistira in funkcionira v duhu živega človeka.


Walter J. Ong
Walter J. Ong
@@@
@@@
Izpoved tega dela ni enostavna, temveč večpomenska. Obstaja namreč razlika med dobesednim smislom na eni strani in izpovedjo, ki se nanaša na dobesedni smisel, na drugi.
Izpoved tega dela ni enostavna, temveč večpomenska. Obstaja namreč razlika med dobesednim smislom na eni strani in izpovedjo, ki se nanaša na dobesedni smisel, na drugi.


Dante Alighieri
Dante Alighieri
@@@
@@@
Televizijski oddaji je vseeno, kaj ob njej počnejo gledalci. Gledališki predstavi ni.  
Televizijski oddaji je vseeno, kaj ob njej počnejo gledalci. Gledališki predstavi ni.  


Jürgen Flimm
Jürgen Flimm
@@@
@@@
Samo neznosno je resničen teater: gnus ustvarja jasnost.  
Samo neznosno je resničen teater: gnus ustvarja jasnost.  


Ėugene Ionesco  
Ėugene Ionesco  
@@@
@@@
Saj ni važno, a delaš Pod kozolcem ali pa Fedro: ne eno ne drugo nima zveze z življenjem.
Saj ni važno, a delaš Pod kozolcem ali pa Fedro: ne eno ne drugo nima zveze z življenjem.


Franz Xaver Kroetz
Franz Xaver Kroetz
@@@
@@@
Pesnik naj pusti prostor režiserju, režiser občinstvu. Samo občinstvo naj, če se le da, ne pusti nobenega prostega mesta.
Pesnik naj pusti prostor režiserju, režiser občinstvu. Samo občinstvo naj, če se le da, ne pusti nobenega prostega mesta.
Smoter gledališča je samo en: gledališče, in jaz verjamem v gledališče, ki pripada igralcu.  
Smoter gledališča je samo en: gledališče, in jaz verjamem v gledališče, ki pripada igralcu.  
Vrstica 529: Vrstica 440:
Max Reinhardt
Max Reinhardt
@@@
@@@
Klasike je treba igrati na novo. Žlahtno, staro vino je treba naliti v nove sode. In, verjemite mi, prijalo bo.  
Klasike je treba igrati na novo. Žlahtno, staro vino je treba naliti v nove sode. In, verjemite mi, prijalo bo.  


Vrstica 555: Vrstica 465:
Igralec Kurt Boewe
Igralec Kurt Boewe
@@@
@@@
Nogomet je najuspešnejše gledališče sodobnega časa.  
Nogomet je najuspešnejše gledališče sodobnega časa.  


Kritik Hellmuth Karasek
Kritik Hellmuth Karasek
@@@
@@@
Kritika je umetnost hvaljenja. Šele tu se pokaže mojster kritike. Graja, izrečena iz veselja do grajanja, je cenen vik in krik in ostane na koncu brez učinka.  
Kritika je umetnost hvaljenja. Šele tu se pokaže mojster kritike. Graja, izrečena iz veselja do grajanja, je cenen vik in krik in ostane na koncu brez učinka.  


Friedrich Luft
Friedrich Luft
@@@
@@@
V zgodovini gledališča so številni primeri, ko so nesmrtna dela ob krstni uprizoritvi doživela neuspeh, in sicer neuspeh občinstva.  
V zgodovini gledališča so številni primeri, ko so nesmrtna dela ob krstni uprizoritvi doživela neuspeh, in sicer neuspeh občinstva.  


Max Reinhardt
Max Reinhardt
@@@
@@@
Gledališka igra, pa celo polna sreda, je vedno tudi ljubezensko pismo, naslovljeno svetu, od katerega se hrepeneče upa na ljubezniv odgovor.  
Gledališka igra, pa celo polna sreda, je vedno tudi ljubezensko pismo, naslovljeno svetu, od katerega se hrepeneče upa na ljubezniv odgovor.  


Henry Miller
Henry Miller
@@@
@@@
Če pogledamo natančno, v tragediji tiči komedija.  
Če pogledamo natančno, v tragediji tiči komedija.  


Eugène Ionesco
Eugène Ionesco
@@@
@@@
Boljše je igrati pred praznimi sedeži kakor pred praznimi obrazi.  
Boljše je igrati pred praznimi sedeži kakor pred praznimi obrazi.  


Igralec Will Quadflieg
Igralec Will Quadflieg
@@@
@@@
Smrt sleherne uprizoritvene umetnosti sta nečimrnost in samovšečnost.  
Smrt sleherne uprizoritvene umetnosti sta nečimrnost in samovšečnost.  


Bettina von Arnim
Bettina von Arnim
@@@
@@@
Če so tudi manjše vloge dobro zasedene, lahko upravičeno govorimo o ansambelski igri. Posamezna stvaritev je namreč odvisna od kakovosti drugih.  
Če so tudi manjše vloge dobro zasedene, lahko upravičeno govorimo o ansambelski igri. Posamezna stvaritev je namreč odvisna od kakovosti drugih.  


Eberhard Esche
Eberhard Esche
@@@
@@@
Narava svojih darov ne razdeli enakomerno. Ampak manjše nadarjenosti ni očitati naravi, temveč slučajnostim. Tu je pravičnost pod vprašajem. – Gledališče je pravično.  
Narava svojih darov ne razdeli enakomerno. Ampak manjše nadarjenosti ni očitati naravi, temveč slučajnostim. Tu je pravičnost pod vprašajem. – Gledališče je pravično.  


Eberhard Esche
Eberhard Esche
@@@
@@@
Humorja se ne da naučiti. Poleg duha in ostroumnosti je pogoj zanj predvsem velika mera dobrosrčnosti, potrpežljivosti, popustljivosti in ljubezni do ljudi.  
Humorja se ne da naučiti. Poleg duha in ostroumnosti je pogoj zanj predvsem velika mera dobrosrčnosti, potrpežljivosti, popustljivosti in ljubezni do ljudi.  


Curt Goetz
Curt Goetz
@@@
@@@
Če ne znaš pritegniti gledalcev tri minute, so tri minute preveč. Če jih znaš pripraviti do tega, da ti prisluhnejo tri ure, potem tudi tri ure ne bodo dovolj.
Če ne znaš pritegniti gledalcev tri minute, so tri minute preveč. Če jih znaš pripraviti do tega, da ti prisluhnejo tri ure, potem tudi tri ure ne bodo dovolj.
   
   
Eugene O'Neill
Eugene O'Neill
@@@
@@@
Vsak večer si igralec prizadeva čisto pozabiti na samega sebe, da bi bil popolnoma nekdo drug. Podobna je pot, ki vodi v norost.  
Vsak večer si igralec prizadeva čisto pozabiti na samega sebe, da bi bil popolnoma nekdo drug. Podobna je pot, ki vodi v norost.  


Schopenhauer
Schopenhauer
@@@
@@@
Demokratov se bojim. Ne, ker imajo radi samo nogomet, pač pa, ker se bojijo gledališča. Občutka za umetnost demokratom ne določa umetnina, temveč trgovina.  
Demokratov se bojim. Ne, ker imajo radi samo nogomet, pač pa, ker se bojijo gledališča. Občutka za umetnost demokratom ne določa umetnina, temveč trgovina.  


Eberhard Esche
Eberhard Esche
@@@
@@@
Kritiki so krvoločneži, ki niso uspeli postati rablji.  
Kritiki so krvoločneži, ki niso uspeli postati rablji.  


George Bernard Shaw
George Bernard Shaw
@@@
@@@
Kdor nima kaj povedati, še zmeraj lahko zganja teater.  
Kdor nima kaj povedati, še zmeraj lahko zganja teater.  


Herbert Achternbusch
Herbert Achternbusch
@@@
@@@
Slaba gledališka besedila lahko odlično podajanje reši, dobrih pa bedna uprizoritev ne more uničiti.  
Slaba gledališka besedila lahko odlično podajanje reši, dobrih pa bedna uprizoritev ne more uničiti.  


Vrstica 639: Vrstica 533:
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
@@@
@@@
Satira, ki jo razume cenzor, je po pravici prepovedana.  
Satira, ki jo razume cenzor, je po pravici prepovedana.  


Karl Kraus
Karl Kraus
@@@
@@@
Občinstvo si je treba privabiti k sebi, ne pa sestopiti k njemu.  
Občinstvo si je treba privabiti k sebi, ne pa sestopiti k njemu.  


Gustav Gründgens
Gustav Gründgens
@@@
@@@
Vsaka uprizoritev je ostanek velikih idej.  
Vsaka uprizoritev je ostanek velikih idej.  


Helmut Strassburger
Helmut Strassburger
@@@
@@@
Kdor stalno leta za občinstvom, vidi samo njegovo zadnjico.  
Kdor stalno leta za občinstvom, vidi samo njegovo zadnjico.  


Max Reinhardt
Max Reinhardt
@@@
@@@
Če merimo koristi po vrednosti nepremičnin, delnicah, borznih tečajih, davčnih ugodnostih, bilancah, bankrotih, nesrečah in naključjih, potem je gledališče popolnoma nekoristno.  
Če merimo koristi po vrednosti nepremičnin, delnicah, borznih tečajih, davčnih ugodnostih, bilancah, bankrotih, nesrečah in naključjih, potem je gledališče popolnoma nekoristno.  


Eberhard Esche
Eberhard Esche
@@@
@@@
Satira redko izboljša. Zato naj ne bo samo smešna, ampak bridka, da bi norce, ki jih ne more izboljšati, vsaj kaznovala.  
Satira redko izboljša. Zato naj ne bo samo smešna, ampak bridka, da bi norce, ki jih ne more izboljšati, vsaj kaznovala.  


Jean Paul
Jean Paul
@@@
@@@
Kakšna komedija bi bil tale svet, če ne bi bilo treba tudi nam samim v njem odigrati svoje vloge.  
Kakšna komedija bi bil tale svet, če ne bi bilo treba tudi nam samim v njem odigrati svoje vloge.  


Denis Diderot
Denis Diderot
@@@
@@@
Umetnost ne pomeni samo znati, temveč tudi znati izločiti.  
Umetnost ne pomeni samo znati, temveč tudi znati izločiti.  


Max Reinhardt
Max Reinhardt
@@@
@@@
Diskusijo z režiserjem začnejo igralci zmeraj takrat, ko ne znajo besedila.  
Diskusijo z režiserjem začnejo igralci zmeraj takrat, ko ne znajo besedila.  


Otto Schenk
Otto Schenk
@@@
@@@
Divjak kleči pred malikom iz lesa in kamna, civiliziranec pa pred takšnim iz krvi in mesa.  
Divjak kleči pred malikom iz lesa in kamna, civiliziranec pa pred takšnim iz krvi in mesa.  


George Bernard Shaw
George Bernard Shaw
@@@
@@@
Ne znam popraviti avta. Čeprav igram tipe, ki to znajo.  
Ne znam popraviti avta. Čeprav igram tipe, ki to znajo.  


Kevin Costner
Kevin Costner
@@@
@@@
Kritik je novinar, čigar dekle je šlo z igralcem ali režiserjem.  
Kritik je novinar, čigar dekle je šlo z igralcem ali režiserjem.  


Walter Winchel
Walter Winchel
@@@
@@@
Igralca žene neukrotljivo veselje po nenehnem preobražanju v druge ljudi, da bi na koncu v njih odkril sebe.  
Igralca žene neukrotljivo veselje po nenehnem preobražanju v druge ljudi, da bi na koncu v njih odkril sebe.  


Max Reinhardt
Max Reinhardt
@@@
@@@
Največ tém državotvorne umetnosti sodi v komedijsko zvrst.  
Največ tém državotvorne umetnosti sodi v komedijsko zvrst.  


Bertolt Brecht
Bertolt Brecht
@@@
@@@
Dober igralec naj seveda zna plesati, kajti v plesu leži rojstvo drame, in s prvim plesnim korakom stopi iz resničnosti vsakdana v višjo resničnost gledališča, umetnosti nasploh.  
Dober igralec naj seveda zna plesati, kajti v plesu leži rojstvo drame, in s prvim plesnim korakom stopi iz resničnosti vsakdana v višjo resničnost gledališča, umetnosti nasploh.  


Max Reinhardt
Max Reinhardt
@@@
@@@
Ko nastopijo igralci, jaz odstopim. Jaz sem ta, ki jim pokaže, kako se ljubi, a ne gre nikoli sam v posteljo.  
Ko nastopijo igralci, jaz odstopim. Jaz sem ta, ki jim pokaže, kako se ljubi, a ne gre nikoli sam v posteljo.  


Giorgio Strehler  
Giorgio Strehler  
@@@
@@@
Režija je nadaljevanje pisanja z drugimi sredstvi.  
Režija je nadaljevanje pisanja z drugimi sredstvi.  


George Tabori
George Tabori
@@@
@@@
Pred kritiko se ne moremo niti obvarovati niti se proti njej boriti; navkljub njej je treba delovati in to se postopno sprejme.
Pred kritiko se ne moremo niti obvarovati niti se proti njej boriti; navkljub njej je treba delovati in to se postopno sprejme.


J. W.Goethe
J. W.Goethe
@@@
@@@
Kdor ne tvega, naj ne upa.
Kdor ne tvega, naj ne upa.


Friedrich von Schiller
Friedrich von Schiller
@@@
@@@
Izključno smeh se ne ozira na nikakršen tabu. Samo komika nam lahko da moč, da prenesemo tragiko bivanja.
Izključno smeh se ne ozira na nikakršen tabu. Samo komika nam lahko da moč, da prenesemo tragiko bivanja.


Eugène Ionesco
Eugène Ionesco
@@@
@@@
Nikoli nisem razumel razlike med komičnim in tragičnim. Komično posreduje slutnjo absurda. Zdi se mi bolj brezupno od tragičnega. Komično je brezizhodno … komika je tragična in človeška tragedija smešna.
Nikoli nisem razumel razlike med komičnim in tragičnim. Komično posreduje slutnjo absurda. Zdi se mi bolj brezupno od tragičnega. Komično je brezizhodno … komika je tragična in človeška tragedija smešna.


Eugène Ionesco
Eugène Ionesco
@@@
@@@
Komika je zmeraj resna, dokler se komik ne ubije.
Komika je zmeraj resna, dokler se komik ne ubije.


Thomas Bernhard
Thomas Bernhard
@@@
@@@
Samo na vrhuncu svoje zgodovinske, moralne in umetniške veličine ima lahko narod odlično gledališče.  
Samo na vrhuncu svoje zgodovinske, moralne in umetniške veličine ima lahko narod odlično gledališče.  


Achim von Arnim
Achim von Arnim
@@@
@@@
Odkar se več ne hodi v cerkev, je gledališče edino javno bogoslužje, tako kot je literatura zasebna pobožnost.  
Odkar se več ne hodi v cerkev, je gledališče edino javno bogoslužje, tako kot je literatura zasebna pobožnost.  


Franz Grillparzer
Franz Grillparzer
@@@
@@@
Mi vsi smo igralci stranskih vlog, ne da bi kaj dosti vedeli o igri.  
Mi vsi smo igralci stranskih vlog, ne da bi kaj dosti vedeli o igri.  


Max Brod
Max Brod
@@@
@@@
Življenje gledališča – najbolj površno življenje! Gledališče življenja – najhujši možni teater.  
Življenje gledališča – najbolj površno življenje! Gledališče življenja – najhujši možni teater.  


Peter Altenberg
Peter Altenberg
@@@
@@@
Lepi časi, ko se je z vozom
Lepi časi, ko se je z vozom
Tespis vozil, oče burke.
Tespis vozil, oče burke.
Vrstica 777: Vrstica 644:
Eduard von Bauernfeld
Eduard von Bauernfeld
@@@
@@@
Da bi se kdo v teatru zabaval, ga mora teater sploh zabavati.  
Da bi se kdo v teatru zabaval, ga mora teater sploh zabavati.  


Bertolt Brecht
Bertolt Brecht
@@@
@@@
Napredek je možen le, če inteligento udarimo proti pravilom.
Napredek je možen le, če inteligento udarimo proti pravilom.


Bolesław Barlog
Bolesław Barlog
@@@
@@@
Tudi spanje je oblika kritike, predvsem v gledališču.
Tudi spanje je oblika kritike, predvsem v gledališču.


George Bernard Shaw
George Bernard Shaw
@@@
@@@
Obstajajo gledališke igre, ki so tako slabe, da ne moremo žvižgati, ker moramo zehati.
Obstajajo gledališke igre, ki so tako slabe, da ne moremo žvižgati, ker moramo zehati.


George Bernard Shaw
George Bernard Shaw
@@@
@@@
Razlika med gledališčem in življenjem je v tem, da na odru v vsakem trenutku vemo, katero vlogo moramo igrati.
Razlika med gledališčem in življenjem je v tem, da na odru v vsakem trenutku vemo, katero vlogo moramo igrati.


Wolfgang Eschker
Wolfgang Eschker
@@@
@@@
Čim bolj so ljudje civilizirani, tem bolj so igralci.
Čim bolj so ljudje civilizirani, tem bolj so igralci.


Immanuel Kant
Immanuel Kant
@@@
@@@
Ko si igralec odstrani/obriše šminko, čaka na pohvalo. Vsekakor ga hvali, kritiko prihrani za pojutrišnjem. V trenutku, ko pride z odra, je kritika zanj zgolj eno: groza.
Ko si igralec odstrani/obriše šminko, čaka na pohvalo. Vsekakor ga hvali, kritiko prihrani za pojutrišnjem. V trenutku, ko pride z odra, je kritika zanj zgolj eno: groza.


Kurt Böwe
Kurt Böwe
@@@
@@@
Vselej mi je hudo, ko umre kak talent, kajti ti so svetu potrebnejši kot nebesom.
Vselej mi je hudo, ko umre kak talent, kajti ti so svetu potrebnejši kot nebesom.


Vrstica 822: Vrstica 681:
Kurt Böwe
Kurt Böwe
@@@
@@@
Človek igra, kar je.
Človek igra, kar je.


Jean-Paul Sartre
Jean-Paul Sartre
@@@
@@@
Interes umetnosti je nad interesom umetnikov.
Interes umetnosti je nad interesom umetnikov.


Vrstica 836: Vrstica 693:
Helmut Lohner
Helmut Lohner
@@@
@@@
Obstajajo igre, ki so tako šibke, da z lastnimi močmi ne pridejo s programa.
Obstajajo igre, ki so tako šibke, da z lastnimi močmi ne pridejo s programa.


Stanisław Jerzy Lec
Stanisław Jerzy Lec
@@@
@@@
Igralci osvojijo srca, a svojih ne dajo; ampak oni varajo ljubko.
Igralci osvojijo srca, a svojih ne dajo; ampak oni varajo ljubko.


J. W. Goethe
J. W. Goethe
@@@
@@@
Rad imam gledališče. To je veliko bolj realistično kot življenje.
Rad imam gledališče. To je veliko bolj realistično kot življenje.


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Če se želim šaliti, povem resnico. To je še vedno največja zabava na svetu.
Če se želim šaliti, povem resnico. To je še vedno največja zabava na svetu.


George Bernard Shaw
George Bernard Shaw
@@@
@@@
Samo igralcu je dano uresničiti človekov prastari sen: biti nekdo drug, kot je.
Samo igralcu je dano uresničiti človekov prastari sen: biti nekdo drug, kot je.


Vrstica 869: Vrstica 721:
Peter Altenberg
Peter Altenberg
@@@
@@@
Gledališke igre imajo omejen rok uporabe kakor dežniki ali zobne krtačke. Ko so odslužili, sodijo v smetnjak.
Gledališke igre imajo omejen rok uporabe kakor dežniki ali zobne krtačke. Ko so odslužili, sodijo v smetnjak.


Peter Handke
Peter Handke
@@@
@@@
Nekoč sem na odru zmeraj zelo trpel in gledalci so se dolgočasili. Danes je obratno.  
Nekoč sem na odru zmeraj zelo trpel in gledalci so se dolgočasili. Danes je obratno.  


Albert Bassermann
Albert Bassermann
@@@
@@@
Ura vožnje z metrojem je toliko vredna kot učna ura igralstva.
Ura vožnje z metrojem je toliko vredna kot učna ura igralstva.


Klaus Behrendt
Klaus Behrendt
@@@
@@@
Ljudje danes preveč berejo, da bi bili modrejši, in preveč modrujejo, da bi bili lepši.  
Ljudje danes preveč berejo, da bi bili modrejši, in preveč modrujejo, da bi bili lepši.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Resnična lepota je višja oblika genialnosti – ne potrebuje razlage.  
Resnična lepota je višja oblika genialnosti – ne potrebuje razlage.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Lepe stvari se nikoli ne postarajo.  
Lepe stvari se nikoli ne postarajo.  
Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Ko ljudje ugotovijo, da jim učenje ne gre, se ponavadi posvetijo poučevanju.  
Ko ljudje ugotovijo, da jim učenje ne gre, se ponavadi posvetijo poučevanju.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Pravi umetnik se ne ozira na mišljenje občinstva. Občinstvo zanj ne obstaja. To prepušča piscem popularnih romanov.  
Pravi umetnik se ne ozira na mišljenje občinstva. Občinstvo zanj ne obstaja. To prepušča piscem popularnih romanov.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Vsakdo lahko napiše roman v treh delih. Edini pogoj je, da nima pojma o življenju in književnosti.  
Vsakdo lahko napiše roman v treh delih. Edini pogoj je, da nima pojma o življenju in književnosti.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Vsaka umetnost je zavestno in namerno dejanje. Noben pesnik ne piše pesmi zato, ker jih mora. Velik pesnik piše, ker je to njegova odločitev.  
Vsaka umetnost je zavestno in namerno dejanje. Noben pesnik ne piše pesmi zato, ker jih mora. Velik pesnik piše, ker je to njegova odločitev.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Prezir do mojih gledaliških iger lahko izkažete na dva načina: eden je navadni prezir, drugi pa – da vam je všeč moja najslabša igra.  
Prezir do mojih gledaliških iger lahko izkažete na dva načina: eden je navadni prezir, drugi pa – da vam je všeč moja najslabša igra.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Skromno priznam: prvo dejanje moje zadnje igre je genialno, drugo je samo prekrasno, je pa zato tretje neopisljivo pametno in duhovito.  
Skromno priznam: prvo dejanje moje zadnje igre je genialno, drugo je samo prekrasno, je pa zato tretje neopisljivo pametno in duhovito.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Od mene bi radi, da lastno zgodbo predelam za gledališče. Pa kdo sem jaz, da bi se vtikal v vrhunsko umetniško delo?  
Od mene bi radi, da lastno zgodbo predelam za gledališče. Pa kdo sem jaz, da bi se vtikal v vrhunsko umetniško delo?  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Vsa slaba poezija izvira iz iskrenih občutij. Biti naraven pomeni biti banalen, to je pa že popolnoma neumetniško.
Vsa slaba poezija izvira iz iskrenih občutij. Biti naraven pomeni biti banalen, to je pa že popolnoma neumetniško.


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Nobenemu pravemu umetniku ni treba ničesar dokazovati. Danes se namreč lahko dokaže celo resnica.
Nobenemu pravemu umetniku ni treba ničesar dokazovati. Danes se namreč lahko dokaže celo resnica.


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Čeprav je paradoksalno, je resnično: življenje posnema umetnost mnogo bolj, kot posnema umetnost življenje.  
Čeprav je paradoksalno, je resnično: življenje posnema umetnost mnogo bolj, kot posnema umetnost življenje.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Dva svetova sta: prvi je svet okoli nas in o njem ni treba govoriti, drugi pa je svet umetnosti in o njem je treba govoriti – ker ga sicer ni.  
Dva svetova sta: prvi je svet okoli nas in o njem ni treba govoriti, drugi pa je svet umetnosti in o njem je treba govoriti – ker ga sicer ni.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Umetnost je največji individualizem, kar jih pozna svet.  
Umetnost je največji individualizem, kar jih pozna svet.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Noben velik umetnik ne vidi stvarnosti takšne, kakršna je v resnici. Če bi jo videl takšno, ne bil umetnik.  
Noben velik umetnik ne vidi stvarnosti takšne, kakršna je v resnici. Če bi jo videl takšno, ne bil umetnik.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Samo voditelja dražbe lahko enako navdušujejo umetniška dela vseh smeri in šol.
Samo voditelja dražbe lahko enako navdušujejo umetniška dela vseh smeri in šol.
   
   
Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Komedije so danes tragične, tragedije pa že dolgo farsične.  
Komedije so danes tragične, tragedije pa že dolgo farsične.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Umetnost je lahko odbijajoča iz dveh razlogov: prvi je, če umetnosti enostavno nimamo radi, drugi pa, če imamo radi racionalno.  
Umetnost je lahko odbijajoča iz dveh razlogov: prvi je, če umetnosti enostavno nimamo radi, drugi pa, če imamo radi racionalno.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Slabi umetniki občudujejo eden drugega in imenujejo to svobodomiselnost brez predsodkov ali nekaj podobnega. Ampak resnično velik umetnik je tisti, ki se ne more izraziti na drugačen način od svojega.  
Slabi umetniki občudujejo eden drugega in imenujejo to svobodomiselnost brez predsodkov ali nekaj podobnega. Ampak resnično velik umetnik je tisti, ki se ne more izraziti na drugačen način od svojega.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Karikatura je priznanje nenadarjenih nadarjenim za nadarjenost.  
Karikatura je priznanje nenadarjenih nadarjenim za nadarjenost.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Najboljše, kar je moč reči za večji del sodobne umetnosti, je, da je le malo manj vulgarna od življenja samega.  
Najboljše, kar je moč reči za večji del sodobne umetnosti, je, da je le malo manj vulgarna od življenja samega.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Narava je zmeraj za časom. Samo veliki umetniki so zmeraj pred njim.  
Narava je zmeraj za časom. Samo veliki umetniki so zmeraj pred njim.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Originalnost, ki jo zahtevamo od umetnika, je originalnost pristopa, ne pa originalnost teme. Samo umetniki brez domišljije iščejo vedno nove teme.  
Originalnost, ki jo zahtevamo od umetnika, je originalnost pristopa, ne pa originalnost teme. Samo umetniki brez domišljije iščejo vedno nove teme.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
V umetniškem delu izpostaviti umetnost samo, ne pa umetnika – to je namen umetnosti.  
V umetniškem delu izpostaviti umetnost samo, ne pa umetnika – to je namen umetnosti.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Solze, ki jih jočemo v gledališču, so rezultat sterilnih čustev, ki jih zbuja umetnost. Jokamo, pa ne občutimo bolečine. Žalujemo, pa ne občutimo grenkobe.  
Solze, ki jih jočemo v gledališču, so rezultat sterilnih čustev, ki jih zbuja umetnost. Jokamo, pa ne občutimo bolečine. Žalujemo, pa ne občutimo grenkobe.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Čustvo zaradi čustva – bistvo umetnosti. Čustvo zaradi delovanja – bistvo življenja.  
Čustvo zaradi čustva – bistvo umetnosti. Čustvo zaradi delovanja – bistvo življenja.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Odkritje Amerike je začetek smrti umetnosti.  
Odkritje Amerike je začetek smrti umetnosti.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Celotna umetnost je popolnoma nekoristna.  
Celotna umetnost je popolnoma nekoristna.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Ljudem, ki nimajo daru za ustvarjanje umetniškega dela, preostane edino – soditi o njem.  
Ljudem, ki nimajo daru za ustvarjanje umetniškega dela, preostane edino – soditi o njem.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Zakaj bi se umetniki ozirali na kokodakanje kritikov? Zakaj bi tisti, ki sami nimajo kreativnega daru, imeli pravico ocenjevati vrednost kreativnega dela nekoga drugega? Kaj oni vedo o tem? Če se delo nekoga lahko razume, so razlage nepotrebne.  
Zakaj bi se umetniki ozirali na kokodakanje kritikov? Zakaj bi tisti, ki sami nimajo kreativnega daru, imeli pravico ocenjevati vrednost kreativnega dela nekoga drugega? Kaj oni vedo o tem? Če se delo nekoga lahko razume, so razlage nepotrebne.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Za dobro kritiko je potrebno več izobrazbe kot za samo umetniško delo.  
Za dobro kritiko je potrebno več izobrazbe kot za samo umetniško delo.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Ko kritika izvrši vpliv na umetniško delo, neha biti kritika. Namen prave kritike je zabeležiti kritikove poglede o nekem umetniškem delu, ne pa popravljati delo.  
Ko kritika izvrši vpliv na umetniško delo, neha biti kritika. Namen prave kritike je zabeležiti kritikove poglede o nekem umetniškem delu, ne pa popravljati delo.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Glavna naloga umetnostnega kritika bi morala biti, da zmeraj – drži jezik za zobmi.
Glavna naloga umetnostnega kritika bi morala biti, da zmeraj – drži jezik za zobmi.
   
   
Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Umetnostnemu kritiku je dovolj, da ima sposobnost opažanja kot navadni gledališki gledalec. V tistem trenutku, ko začne vsiljevati svojo avtoriteto, postane sovražnik umetnosti, potem pa tudi samemu sebi. Umetnosti to ne bo škodovalo, ampak njemu samemu.  
Umetnostnemu kritiku je dovolj, da ima sposobnost opažanja kot navadni gledališki gledalec. V tistem trenutku, ko začne vsiljevati svojo avtoriteto, postane sovražnik umetnosti, potem pa tudi samemu sebi. Umetnosti to ne bo škodovalo, ampak njemu samemu.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Časi brez umetnostne kritike so bili časi, ko je bila umetnost statična in omejena na reproduciranje klasičnih motivov, ter seveda časi, ko je sploh ni bilo.
Časi brez umetnostne kritike so bili časi, ko je bila umetnost statična in omejena na reproduciranje klasičnih motivov, ter seveda časi, ko je sploh ni bilo.
   
   
Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Vsaka umetnost ima svojega kritika. Igralec je na primer kritik drame, v kateri igra.  
Vsaka umetnost ima svojega kritika. Igralec je na primer kritik drame, v kateri igra.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Nenadarjeni ponavadi nimajo sovražnikov.  
Nenadarjeni ponavadi nimajo sovražnikov.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Nekateri pisci so se trdno odločili, da če že ne morejo biti genialni, so lahko – dolgočasni.  
Nekateri pisci so se trdno odločili, da če že ne morejo biti genialni, so lahko – dolgočasni.  


Oscar Wilde
Oscar Wilde
@@@
@@@
Narod, ki svojemu gledališču ne pomaga in ga ne  podpira, je, če ne mrtev, pa bolan na smrt: tako tudi gledališče, ki ne razume socialnega utripa zgodovine, drame svojih ljudi, neponarejene svojskosti njihove pokrajine in njihovega duha, njihovega smeha in joka, takšno gledališče se nima pravice imenovati gledališče, temveč se mora imenovati zabavišče (»igrališče«) ali mesto, kjer počnejo ogabno, kar se označi kot kratkočasenje.  
Narod, ki svojemu gledališču ne pomaga in ga ne  podpira, je, če ne mrtev, pa bolan na smrt: tako tudi gledališče, ki ne razume socialnega utripa zgodovine, drame svojih ljudi, neponarejene svojskosti njihove pokrajine in njihovega duha, njihovega smeha in joka, takšno gledališče se nima pravice imenovati gledališče, temveč se mora imenovati zabavišče (»igrališče«) ali mesto, kjer počnejo ogabno, kar se označi kot kratkočasenje.  


Federico García Lorca
Federico García Lorca
@@@
@@@
</random>
</random>
</div>
</blockquote>

Trenutna redakcija s časom 21:23, 20. april 2021

Televizijski oddaji je vseeno, kaj ob njej počnejo gledalci. Gledališki predstavi ni.

Jürgen Flimm