Jurij Souček: Razlika med redakcijama

Vrstica 2: Vrstica 2:
[[Kategorija:Igralci in animatorji|Souček, Jurij]]
[[Kategorija:Igralci in animatorji|Souček, Jurij]]
==Življenjepis==
==Življenjepis==
Igralec Jurij Souček se je rodil v Ljubljani, 5. aprila 1929. Po diplomi na [[AGRFT Ljubljana|igralski akademiji]] v Ljubljani leta 1953 se je zaposlil v [[SNG Drama Ljubljana|ljubljanski Drami]], kjer je ostal, z manjšim postankom v svoboden poklic, do svoje upokojitve leta 1989. V svoji igralski karieri je ustvaril več kot 150 vlog in obveljal za izrazito karakternega igralca, ki so mu od vsega začetka najbolj ustrezali ostreje izrisani dramski tipi. Uveljavil pa se je tudi kot režiser ter igral v več slovenskih filmih, oblikoval je več kot 500 radijskih vlog ter nastopal tudi v TV-igrah ter oddajah za otroke. Za svoje delo je leta 1994 prejel [[Borštnikov prstan]].
Igralec Jurij Souček se je rodil v Ljubljani, 5. aprila 1929. Po diplomi na [[AGRFT Ljubljana|igralski akademiji]] v Ljubljani leta 1953 se je zaposlil v [[SNG Drama Ljubljana|ljubljanski Drami]], kjer je ostal, z manjšim postankom v svoboden poklic, do svoje upokojitve leta 1989. Njegov gledališki opus obsega več kot 150 vlog.
O sebi je s kančkom ironije znal povedati, da je »bil prvak drugih zasedb«. Med njegovimi gledališkimi kreacijami prevladujejo karakterni liki, pogosto t. i. negativci, ki jih je ustvaril kot »govorne, znamenito izostrene in logične interpretacije …  Kot iskalec in raziskovalec je izumil svoj, individualno razviden in - zlasti ob soigri z [[Duša Počkaj|Dušo Počkaj]] - za slovensko igralsko omiko nov način odrske interpretacije. Postal je prvak nekonvencionalne, moderne dramske igre« (Dušan Moravec, Vasja Predan, ''Sto slovenskih dramskih umetnikov'', Prešernova družba, 2001) in se s tem zavestno odmaknil od ustaljenih, prevladujočih modelov igre oziroma od tipa t. i. reproduktivnega igralca ter ustvaril med drugim vloge: Kreon v [[Dominik Smole|Smoletovi]] ''Antigoni'', Hoederer v Sartrovih ''Umazanih rokah'', Martin Luther v istoimenski Osbornovi drami, George v Albeejevi ''Kdo se boji Virginie Woolf?'', Cesar v Arrabalovem ''Arhitektu in asirskem cesarju'', Profesor v Ionescovi ''Učni uri …''


Desetletja je deloval tudi na televiziji, kjer je bil igralec in interpret, avtor besedil, priredb in včasih tudi režiser. Cela vrsta rodov otrok pozna njegov glas, s katerim je oživil neštete prepoznavne in priljubljene like iz risank in otroških radijskih iger. Radijska dediščina je po njegovi zaslugi bogatejša za okoli 600 radijskih iger, kar pomeni, da je nedvomno eden najobsežnejših v zgodovini slovenskega radia. Njegov prispevek k radiofonski umetnosti je neprecenljiv, tako po obsežnosti kot po raznovrstnosti opusa.
Součkovi prvi televizijski nastopi segajo v leto 1958, takrat je zaigral v prvih skečih s Franetom Milčinskim – Ježkom.
Souček je nato postal eden najprepoznavnejših obrazov in glasov slovenske televizije. Nastopil je tudi v več filmih, med drugim v klasiki ''Ne čakaj na maj'' (1957) Frančiška Čapa, ter v mladinski pravljični seriji ''Čisto pravi gusar'' (1987). Igral je tudi v televizijski seriji ''Waitapu'' (1990).


O sebi je s kančkom ironije znal povedati, da je »bil prvak drugih zasedb«. Med njegovimi gledališkimi kreacijami prevladujejo karakterni liki, pogosto t. i. negativci, ki jih je ustvaril kot »govorne, znamenito izostrene in logične interpretacije …  Kot iskalec in raziskovalec je izumil svoj, individualno razviden in - zlasti ob soigri z [[Duša Počkaj|Dušo Počkaj]] - za slovensko igralsko omiko nov način odrske interpretacije. Postal je prvak nekonvencionalne, moderne dramske igre« (Dušan Moravec, Vasja Predan, ''Sto slovenskih dramskih umetnikov'', Prešernova družba, 2001) in se s tem zavestno odmaknil od ustaljenih, prevladujočih modelov igre oziroma od tipa t. i. reproduktivnega igralca ter ustvaril med drugim vloge: Kreon v [[Dominik Smole|Smoletovi]] ''Antigoni'', Hoederer v Sartrovih ''Umazanih rokah'', Martin Luther v istoimenski Osbornovi drami, George v Albeejevi ''Kdo se boji Virginie Woolf?'', Cesar v Arrabalovem ''Arhitektu in asirskem cesarju'', Profesor v Ionescovi ''Učni uri …'' Zlasti najmlajši televizijski gledalci pa so si ga zapomnili po priljubljenih risankah, kot sta Palček Smuk ter mali in veliki pujs Pipi in Melkijad, ki bi nam bili brez njegovega glasu tuji .
Zlasti najmlajši televizijski gledalci pa so si ga zapomnili po priljubljenih risankah, kot sta Palček Smuk ter mali in veliki pujs Pipi in Melkijad, ki bi nam bili brez njegovega glasu tuji .


==Vloge v gledališču==
==Vloge v gledališču==

Redakcija: 11:37, 17. januar 2024

Življenjepis

Igralec Jurij Souček se je rodil v Ljubljani, 5. aprila 1929. Po diplomi na igralski akademiji v Ljubljani leta 1953 se je zaposlil v ljubljanski Drami, kjer je ostal, z manjšim postankom v svoboden poklic, do svoje upokojitve leta 1989. Njegov gledališki opus obsega več kot 150 vlog. O sebi je s kančkom ironije znal povedati, da je »bil prvak drugih zasedb«. Med njegovimi gledališkimi kreacijami prevladujejo karakterni liki, pogosto t. i. negativci, ki jih je ustvaril kot »govorne, znamenito izostrene in logične interpretacije … Kot iskalec in raziskovalec je izumil svoj, individualno razviden in - zlasti ob soigri z Dušo Počkaj - za slovensko igralsko omiko nov način odrske interpretacije. Postal je prvak nekonvencionalne, moderne dramske igre« (Dušan Moravec, Vasja Predan, Sto slovenskih dramskih umetnikov, Prešernova družba, 2001) in se s tem zavestno odmaknil od ustaljenih, prevladujočih modelov igre oziroma od tipa t. i. reproduktivnega igralca ter ustvaril med drugim vloge: Kreon v Smoletovi Antigoni, Hoederer v Sartrovih Umazanih rokah, Martin Luther v istoimenski Osbornovi drami, George v Albeejevi Kdo se boji Virginie Woolf?, Cesar v Arrabalovem Arhitektu in asirskem cesarju, Profesor v Ionescovi Učni uri …

Desetletja je deloval tudi na televiziji, kjer je bil igralec in interpret, avtor besedil, priredb in včasih tudi režiser. Cela vrsta rodov otrok pozna njegov glas, s katerim je oživil neštete prepoznavne in priljubljene like iz risank in otroških radijskih iger. Radijska dediščina je po njegovi zaslugi bogatejša za okoli 600 radijskih iger, kar pomeni, da je nedvomno eden najobsežnejših v zgodovini slovenskega radia. Njegov prispevek k radiofonski umetnosti je neprecenljiv, tako po obsežnosti kot po raznovrstnosti opusa. Součkovi prvi televizijski nastopi segajo v leto 1958, takrat je zaigral v prvih skečih s Franetom Milčinskim – Ježkom. Souček je nato postal eden najprepoznavnejših obrazov in glasov slovenske televizije. Nastopil je tudi v več filmih, med drugim v klasiki Ne čakaj na maj (1957) Frančiška Čapa, ter v mladinski pravljični seriji Čisto pravi gusar (1987). Igral je tudi v televizijski seriji Waitapu (1990).

Zlasti najmlajši televizijski gledalci pa so si ga zapomnili po priljubljenih risankah, kot sta Palček Smuk ter mali in veliki pujs Pipi in Melkijad, ki bi nam bili brez njegovega glasu tuji .

Vloge v gledališču

Vloge na filmu in televiziji

Režije v gledališču

Nagrade

Viri in literatura

  • Osebnosti: veliki slovenski biografski leksikon. Ljubljana: Mladinska knjiga, 2008.
  • Slovenski gledališki inštitut

Zunanje povezave