Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama
(372 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih) | |||
Vrstica 16: | Vrstica 16: | ||
==Predstavitev== | ==Predstavitev== | ||
Nenad Jelesijević je | Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt in oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa ''Teorije in prakse performansa''. | ||
<br> | <br> | ||
V | V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora. | ||
<br> | <br> | ||
Je avtor in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', in je soavtor, v tandemu [http://www.kitch.si Kitch], performansov ''Razprodaja'', ''Mali princ'', ''Kitch poroka'' in ''Prisega''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave ''No.1''. | |||
<br> | <br> | ||
Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulični performans ''Prodaja filozofske fakultete''. Je avtor videa ''Natrag u garažu''. | |||
<br> | <br> | ||
Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''Performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini). | |||
<br> | <br> | ||
V knjigi ''Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti'' je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest. | |||
<br> | <br> | ||
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v: | |||
<br> | |||
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), | |||
<br> | |||
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), | |||
<br> | |||
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), | |||
<br> | |||
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''Performans''] idr.), | |||
<br> | |||
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in | |||
<br> | |||
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.). | |||
<br> | |||
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj ''U.cona''. | |||
<br> | <br> | ||
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji | Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko. | ||
<br> | |||
Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so: | |||
<br> | |||
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko); | |||
<br> | |||
- Metelkovska protislovja (ČKZ); | |||
<br> | |||
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom); | |||
<br> | |||
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP); | |||
<br> | |||
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino); | |||
<br> | |||
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara); | |||
<br> | |||
- Svadba u egzilu (CMS); | |||
<br> | |||
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib); | |||
<br> | |||
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express); | |||
<br> | |||
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL); | |||
<br> | |||
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica); | |||
<br> | |||
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat); | |||
<br> | |||
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM); | |||
<br> | <br> | ||
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker); | |||
<br> | |||
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm); | |||
<br> | |||
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker); | |||
<br> | |||
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma); | |||
<br> | |||
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka); | |||
<br> | |||
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže). | |||
<br> | |||
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'', ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin'' in gibalnoperformativnih delavnic ''Mixer''. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL. | |||
<br> | |||
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch. | |||
<br> | |||
Bil je v uredniškem odboru | Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje. | ||
<br> | |||
Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije). | |||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
==Resume== | ==Resume== | ||
Nenad Jelesijević is | Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance. | ||
<br> | |||
His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance. | |||
<br> | |||
He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street performance ''Selling of the Faculty of arts''. | |||
<br> | <br> | ||
He | He is a co-founder of the [http://www.kitch.si Kitch] Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program ''The Performance Theories and Practices''. | ||
<br> | <br> | ||
He regularly posts at [http://www.performans.si/ '' | He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''Performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French). | ||
<br> | <br> | ||
He | He introduces and develops the concept of performance-critique in his book ''The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment''. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy. | ||
<br> | <br> | ||
His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio. | |||
<br> | <br> | ||
He | He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere. | ||
<br> | <br> | ||
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', and the ''Supernova'' multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project. | |||
<br> | <br> | ||
He | He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals. | ||
<br> | <br> | ||
He | He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia. | ||
<br> | <br> | ||
He | He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital''. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
==Bibliografija / Bibliography== | ==Bibliografija / Bibliography== | ||
[ | [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240408_100716_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240408_100751_36308.html Personal bibliography COBISS] | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
==Solo performansi / Solo performances== | ==Solo performansi / Solo performances== | ||
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer] (2021 | * esc (2022) - Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić | ||
* [https:// | * [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021) - Festival Spider; Španski borci; [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta/Mladinsko] | ||
* Touch Me (2020 | * [https://veza.sigledal.org/uprizoritev/esc esc] (2020) - Festival Spider | ||
* | * Touch Me (2020) - online | ||
* Duchamp mon amour (2018) - MGL; Cankarjev dom | |||
<br> | |||
==Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch== | |||
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (2017)* | |||
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (2016)* | |||
* Fantom identitete / Phantom of Identity (2014) | |||
* [https://www.kitch.si/kitchwedding Kitch poroka / The Kitch Wedding] (2005)* | |||
* Mali princ / Le petit prince (2001) | |||
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (1999-2004)* | |||
<br> | <br> | ||
== | ==Odrska sodelovanja / Stage co-operations== | ||
* | * izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024) | ||
* | * performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023) | ||
* | * svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019) | ||
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018) | |||
* | * performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016) | ||
* | |||
<br> | <br> | ||
==Online== | ==Online== | ||
*[http://www.performans.si/ performans] | *[http://www.performans.si/ performans.si] | ||
*[https://www.kitch.si/ | *instagram: _umetnikuljubavi_ | ||
*[https://www.kitch.si/ kitch.si] | |||
Vrstica 126: | Vrstica 212: | ||
<br> | <br> | ||
==V medijih / In the media== | ==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications== | ||
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023] | |||
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023] | |||
*[https://veza.sigledal.org/dogodek/diskolektiv-druge-koze-e Diskolektiv: Druge kože — Sigledal, 20.3.2023] | |||
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/nacini-gledanja-o-ustvarjanju-priseljencev-in-polozaju-pozornih-opazovalcev-kulturne-tradicije/659162 Načini gledanja — RTV Slovenija, M.K., 25.2.2023] | |||
*[https://www.danas.rs/kultura/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida-u-umetnickom-paviljonu-cvijeta-zuzoric/ Izlazne strategije umetnosti — Danas, 22.10.2022] | |||
*[https://www.novosti.rs/kultura/vesti/1165393/paviljonu-cvijeta-zuzoric-malom-kalemegdanu-napustanje-teriorije-umetnosti U paviljonu Cvijeta Zuzorić na Malom Kalemegdanu — Novosti, M.A.K., 21.10.2022] | |||
*[http://www.seecult.org/vest/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022] | |||
*[https://ulus.rs/blog/izlazne-strategije-nevidljive-taktike-prekida/ Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022] | |||
*[https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/drama-tekst-pisava-2/ Drama, tekst, pisava 2 — MGL, P.P. in T.T., 10.3.2022] | |||
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Festival_LGBT-filma#cite_note-6 Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022] | |||
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021] | *[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021] | ||
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021] | *[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021] | ||
*[https://www.critical-stages.org/22/editors-comment-theatre-criticism-the-day-after/ Editors’ Comment: Theatre (Criticism) the Day After — Critical Stages, Y. Meerzon, S. Patsalidis & A. Murphy, dec. 2020] | |||
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/12/can-you-see-a-bigger-picture/ Can you see a bigger picture? — Neodvisni, A. Kopač, 17.12.2020] | |||
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4145189/.html Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020] | *[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4145189/.html Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020] | ||
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L. P., 6.1.2020] | *[https://www.parl.si/wp-content/uploads/2020/11/The-Performance-of-Contemporaneity.pdf The Performance (of) Contemporaneity — PARL, L. Zdravković, avg. 2020] | ||
*[https://www.dnevnik.si/1042932074/kultura/oder/festival-spider-novo-vstajenje-radikalnih-teles Festival Spider: Novo vstajenje radikalnih teles — Dnevnik, M. Šučur, 17.6.2020] | |||
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/05/krizci-upora/ Križci upora — Neodvisni, L. Zdravković, 28.5.2020] | |||
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020] | |||
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020] | |||
*Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019 | |||
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019] | |||
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019] | *[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019] | ||
*Teritorij teatra: Kje si, Martina Šiler? — Radio Študent, V. Hrvatin, 13.5.2019 | |||
*Predstavitev knjige Performans-kritika u Galeriji AQ u Celju — Celje.info, 10.5.2019 | |||
*[https://www.mgl.si/assets/Uploads/performans-kritika-sodobnost.pdf Nenad Jelesijević: Performans-kritika: zasuk v odpravo umetnosti — Sodobnost, let. 83, str. 643-647, M. Murnik, maj 2019] | |||
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019] | *[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019] | ||
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/ Performans in pogovor z avtorjem knjige | *Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019 | ||
*Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018 | |||
*Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018 | |||
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018] | |||
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/ Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018] | |||
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018] | |||
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018] | *[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018] | ||
*[https://ars.rtvslo.si/2018/07/oder-177/ Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30] | *[https://ars.rtvslo.si/2018/07/oder-177/ Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30] | ||
*[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018] | *[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018] | ||
*[https:// | *[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018] | ||
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ | *[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018] | ||
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. | *[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan. 2018] | ||
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018] | |||
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017] | |||
*Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017 | |||
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017] | *[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017] | ||
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017] | *[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017] | ||
*[https:// | *[https://365.rtvslo.si/arhiv/ars/174499835 Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017] | ||
*[https://www.researchgate.net/publication/321714459_Applied_theatre_in_times_of_terror_Accepting_aesthetic_diversity_and_going_beyond_dilemma Applied theatre in times of terror — Applied Theatre Research, vol. 5, Nr. 3, pp. 169-182, B. Rasmussen, 1.9.2017] | |||
*[https://ojs.zrc-sazu.si/traditiones/article/view/6566/6215 Against creativity — Traditiones, vol. 46, Nr. 1-2, pp. 189-207, B. Bajič, 12.6.2017] | |||
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21] | *[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21] | ||
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016 | *[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016] | ||
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016] | *[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016] | ||
*Teater v eter: Kuča(n) časti — Radio Študent, R. Bobnič, 1.2.2016 | |||
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016] | *[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016] | ||
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016] | *[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016] | ||
*[https:// | *[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016] | ||
*Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015 | |||
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015] | |||
*Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015 | |||
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015] | *[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015] | ||
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, P. Tihole, 14.6.2014] | *[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015] | ||
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Jana_Menger#Odlomek_iz_kritike Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015] | |||
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014] | |||
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013] | |||
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013] | *[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013] | ||
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013 | |||
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013] | *[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013] | ||
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013] | |||
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013] | *[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013] | ||
*Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013 | |||
*Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013 | |||
*Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012 | |||
*Umjetnici u egzilu — Zadarski list, str. 34, B. Kupčak, 5.9.2012 | |||
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/instalacija-made-in-china-tudi-v-siski-11166 Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012] | *[https://siol.net/trendi/svet-znanih/instalacija-made-in-china-tudi-v-siski-11166 Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012] | ||
*[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, | *[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, št.8, str. 80-81, V. Pirc, 24.2.2012] | ||
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/made-in-china-326695 Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011] | *[https://siol.net/trendi/svet-znanih/made-in-china-326695 Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011] | ||
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, K. Hahonina, | *Sodobnemu umetniškemu delu ne moremo postaviti niti medijskih niti tematskih meja — Delo, V. Urbančič, 25.1.2010 | ||
*Norost in subverzivnost v umetniških praksah — Borec, št. 657-661, str. 466-512, M. Puncer in M. Vatovec, 2009 | |||
*Dialog gluhih — Mladina, št. 36, str. 15, U. Marn, 11.9.2009 | |||
*Pogled: Stalna čakalnica — TV Slovenija, Studio City, Plusminus, 32:20-33:02, 19.5.2008 | |||
*Določila identitete — Delo, M. Marzidovšek, 16.5.2008 | |||
*Stalna čakalnica v Ljubljani (intervjuvanec/interviewee) — Val 202, 10.5.2008 | |||
*Quei migranti dal mondo — Il Bologna, 11.4.2008 | |||
*Il progeto: Al TPO artisti migranti per opera di confine — Il Domani, 11.4.2008 | |||
*La vita ai confine del mondo nell/arte visiva e sul palco — Corriere della sera, 11.4.2008 | |||
*I linguaggi d'arte dei migranti — La Republica, 11.4.2008 | |||
*Ko bodo velike, bodo manekenke in potrošnice z rdečimi škorenjci (intervjuvanec/interviewee) — Delo, str. 6, M. Čakarić, 16.1.2008 | |||
*Dobrodošli v raju! — Vest.si, M. Čakarić, 27.5.2007 | |||
*Kulturni val: Crash Test Dummy — Val 202, 24.6.2006 | |||
*Liter zraka po 1000 tolarjev ali 4 evre — Jana, št. 47, str. 28, R. Hrovatič, 22.11.2005 | |||
*Kitch — Gloss Slovenija, št. 101, N. Kokelj in I. Dimc, nov. 2005 | |||
*Topografija abecednega mesta — Delo, R. Vevar, 16.9.2005 | |||
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, št. 51, str. 64, K. Hahonina, 20.12.2004] | |||
*Tribune v eksilu - po revoluciji — Večer, str. 17, D. Kores Jacks, 21.11.2002 | |||
*Tribune v eksilu o pomenu in položaju medijev — Večer, D. Kores Jacks, 19.1.2001 | |||
*Prostovoljno v izrednih razmerah — Večer, str. 22, T. Brenk, 18.12.2000 | |||
<br> | <br> | ||
== | ==Fotografije / Photos== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Performans logo.jpg|<small><small>Znak Zbirke ''Performans''</small></small> | |||
esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small> | |||
Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, J. Zupančič, A. Dolinar Horvat in N. Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. V živo na Radiu Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small> | |||
Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small> | |||
Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small> | |||
Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, K. Komljanec, J. Gašperin in J. Zupančič (izvajalci). MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small> | |||
multituda.jpg|<small><small>Knjiga ''Multituda'', oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small> | |||
dialogi.jpg|<small><small>Revija Dialogi, oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small> | |||
klip razpoka matrice.jpg|<small><small>Prispevek v reviji KINO!. Foto: N.J.</small></small> | |||
lutka v nas idol v njej.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Lutka. Foto: N.J.</small></small> | |||
didaskalia.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Didaskalia. Foto: N.J.</small></small> | |||
emancipacija na robu estetskega rezima.jpg|<small><small>Prispevek v Časopisu za kritiko znanosti. Foto: N.J.</small></small> | |||
kontekst metatekst uzitek.jpg|<small><small>Prispevek v zborniku ''Drama, tekst, pisava 2''. Foto: N.J.</small></small> | |||
</gallery> | </gallery> |
Redakcija: 16:49, 21. maj 2024
Predstavitev
Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt in oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa Teorije in prakse performansa.
V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.
Je avtor in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, in je soavtor, v tandemu Kitch, performansov Razprodaja, Mali princ, Kitch poroka in Prisega. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave No.1.
Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulični performans Prodaja filozofske fakultete. Je avtor videa Natrag u garažu.
Redno objavlja na spletišču Performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini).
V knjigi Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, Performans idr.),
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba, Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin in gibalnoperformativnih delavnic Mixer. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.
Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.
Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).
Resume
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.
He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street performance Selling of the Faculty of arts.
He is a co-founder of the Kitch Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program The Performance Theories and Practices.
He regularly posts at Performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).
He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
His official bibliography has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, and the Supernova multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.
He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.
He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital.
Bibliografija / Bibliography
Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS
Solo performansi / Solo performances
- esc (2022) - Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić
- Prayer / Molitev (2021) - Festival Spider; Španski borci; Nova pošta/Mladinsko
- esc (2020) - Festival Spider
- Touch Me (2020) - online
- Duchamp mon amour (2018) - MGL; Cankarjev dom
Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch
- PopParty (2017)*
- Prisega / The Oath (2016)*
- Fantom identitete / Phantom of Identity (2014)
- Kitch poroka / The Kitch Wedding (2005)*
- Mali princ / Le petit prince (2001)
- XXX razprodaja / XXX Sale (1999-2004)*
Odrska sodelovanja / Stage co-operations
- izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
- performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
- svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
- oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
- performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)
Online
- performans.si
- instagram: _umetnikuljubavi_
- kitch.si
arhiv / archive
- Prispevki na RTV Slovenija / Posts at RTV Slovenia (2014-2016)
- Objave in oddaje na Radiu Študent / Posts and author's broadcasts at Radio Student (2004-2018)
V medijih, citiranost / In the media, cited in publications
- Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023
- Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023
- Diskolektiv: Druge kože — Sigledal, 20.3.2023
- Načini gledanja — RTV Slovenija, M.K., 25.2.2023
- Izlazne strategije umetnosti — Danas, 22.10.2022
- U paviljonu Cvijeta Zuzorić na Malom Kalemegdanu — Novosti, M.A.K., 21.10.2022
- Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022
- Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022
- Drama, tekst, pisava 2 — MGL, P.P. in T.T., 10.3.2022
- Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022
- Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021
- Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021
- Editors’ Comment: Theatre (Criticism) the Day After — Critical Stages, Y. Meerzon, S. Patsalidis & A. Murphy, dec. 2020
- Can you see a bigger picture? — Neodvisni, A. Kopač, 17.12.2020
- Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020
- The Performance (of) Contemporaneity — PARL, L. Zdravković, avg. 2020
- Festival Spider: Novo vstajenje radikalnih teles — Dnevnik, M. Šučur, 17.6.2020
- Križci upora — Neodvisni, L. Zdravković, 28.5.2020
- Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020
- Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020
- Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019
- Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019
- Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019
- Teritorij teatra: Kje si, Martina Šiler? — Radio Študent, V. Hrvatin, 13.5.2019
- Predstavitev knjige Performans-kritika u Galeriji AQ u Celju — Celje.info, 10.5.2019
- Nenad Jelesijević: Performans-kritika: zasuk v odpravo umetnosti — Sodobnost, let. 83, str. 643-647, M. Murnik, maj 2019
- 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019
- Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
- Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018
- Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018
- Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018
- Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018
- Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018
- Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018
- Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30
- Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018
- Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018
- O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018
- Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan. 2018
- Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018
- Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017
- Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017
- Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017
- Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017
- Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017
- Applied theatre in times of terror — Applied Theatre Research, vol. 5, Nr. 3, pp. 169-182, B. Rasmussen, 1.9.2017
- Against creativity — Traditiones, vol. 46, Nr. 1-2, pp. 189-207, B. Bajič, 12.6.2017
- Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21
- Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016
- Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016
- Teater v eter: Kuča(n) časti — Radio Študent, R. Bobnič, 1.2.2016
- Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016
- Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016
- Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016
- Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015
- Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015
- Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015
- Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015
- Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015
- Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015
- Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014
- Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013
- Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013
- Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
- Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013
- Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013
- V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013
- Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
- Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013
- Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012
- Umjetnici u egzilu — Zadarski list, str. 34, B. Kupčak, 5.9.2012
- Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012
- Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, št.8, str. 80-81, V. Pirc, 24.2.2012
- Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011
- Sodobnemu umetniškemu delu ne moremo postaviti niti medijskih niti tematskih meja — Delo, V. Urbančič, 25.1.2010
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah — Borec, št. 657-661, str. 466-512, M. Puncer in M. Vatovec, 2009
- Dialog gluhih — Mladina, št. 36, str. 15, U. Marn, 11.9.2009
- Pogled: Stalna čakalnica — TV Slovenija, Studio City, Plusminus, 32:20-33:02, 19.5.2008
- Določila identitete — Delo, M. Marzidovšek, 16.5.2008
- Stalna čakalnica v Ljubljani (intervjuvanec/interviewee) — Val 202, 10.5.2008
- Quei migranti dal mondo — Il Bologna, 11.4.2008
- Il progeto: Al TPO artisti migranti per opera di confine — Il Domani, 11.4.2008
- La vita ai confine del mondo nell/arte visiva e sul palco — Corriere della sera, 11.4.2008
- I linguaggi d'arte dei migranti — La Republica, 11.4.2008
- Ko bodo velike, bodo manekenke in potrošnice z rdečimi škorenjci (intervjuvanec/interviewee) — Delo, str. 6, M. Čakarić, 16.1.2008
- Dobrodošli v raju! — Vest.si, M. Čakarić, 27.5.2007
- Kulturni val: Crash Test Dummy — Val 202, 24.6.2006
- Liter zraka po 1000 tolarjev ali 4 evre — Jana, št. 47, str. 28, R. Hrovatič, 22.11.2005
- Kitch — Gloss Slovenija, št. 101, N. Kokelj in I. Dimc, nov. 2005
- Topografija abecednega mesta — Delo, R. Vevar, 16.9.2005
- Voda, kri in nafta — Mladina, št. 51, str. 64, K. Hahonina, 20.12.2004
- Tribune v eksilu - po revoluciji — Večer, str. 17, D. Kores Jacks, 21.11.2002
- Tribune v eksilu o pomenu in položaju medijev — Večer, D. Kores Jacks, 19.1.2001
- Prostovoljno v izrednih razmerah — Večer, str. 22, T. Brenk, 18.12.2000