Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama

(138 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih)
Vrstica 16: Vrstica 16:


==Predstavitev==
==Predstavitev==
Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; performer; oblikovalec in arhitekt; soustanovitelj in umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program ''Teorije in prakse performansa''; (so)avtor v performerskem tandemu [http://www.kitch.si Kitch].
Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt in oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa ''Teorije in prakse performansa''.
<br>
<br>




Avtor je in izvajalec solo performansov ''esc'' in ''Molitev'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', soavtor je performansov ''Prisega'', ''Kitch poroka'', ''Mali princ'' in ''Razprodaja''. Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Made in China'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Shop till U Drop'' in ''XXX razprodaja''. Avtor je videa ''Natrag u garažu''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove izvedb omenjenih hepeningov, performansov ''No.1'', ''Prisega'' in ''Mali princ'' ter ulične instalacije ''Stalna čakalnica''.  
V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.
<br>
<br>




V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa, estetizacije upora in dezidentifikacije.
Je avtor in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', in je soavtor, v tandemu [http://www.kitch.si Kitch], performansov ''Razprodaja'', ''Mali princ'', ''Kitch poroka'' in ''Prisega''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave ''No.1''.  
<br>
<br>




Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o performansu, scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini, hrvaščini in francoščini).  
Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulični performans ''Prodaja filozofske fakultete''. Je avtor videa ''Natrag u garažu''.
<br>
<br>




V knjigi [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti''] je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, ter med primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''Performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini).  
<br>
<br>




Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, ur. P. Pogorevc in T. Toporišič; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, ur. I. Medenica; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, ur. B. Orel; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, ur. M. Peljhan in B. Hribar; Indebted to Intervene, ur. O. Vodeb in N. J. Kolenc; Prožnost/Resilience, ur. N. P. Bachelez; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, ur. N. Zgonik), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.). Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na radiu MaRŠ kjer je ustvaril tudi 20 avtorskih oddaj U.cona.
V knjigi ''Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti'' je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
<br>
<br>




Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko. Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so: Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko); Metelkovska protislovja (ČKZ); Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom); Kdo rabi sceno? (RŠ); Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino); Artist talk (Kontejner, Galerija Močvara); Svadba u egzilu (CMS); Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib); Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express); Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica); Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat); Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM), Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker); Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm); cikel Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod, Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker); Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma); Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka); Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže) idr.
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
<br>
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
<br>
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
<br>
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
<br>
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''Performans''] idr.),
<br>
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
<br>
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
<br>
 
 
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj ''U.cona''.
<br>
 
 
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
<br>
 
 
Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:  
<br>
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
<br>
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
<br>
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
<br>
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
<br>
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
<br>
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
<br>
- Svadba u egzilu (CMS);
<br>
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
<br>
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
<br>
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
<br>
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
<br>
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
<br>
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
<br>
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
<br>
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
<br>
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
<br>
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
<br>
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
<br>
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).
<br>
<br>




Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'', ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin'' in gibalnoperformativnih delavnic ''Mixer''. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.  
<br>
<br>




Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba in Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin. Učil je Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.  
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.
<br>
<br>




Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov.
Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.
<br>
<br>




Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.  
Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).
<br>
<br>
<br>
<br>


==Resume==
==Resume==
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwin phenomena of spectacle, pop, aestheticization of resistance, and disidentification.
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
<br>
<br>




His recent solo performances are ''esc'' and ''Prayer''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''Made in China'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. He is an author of video ''Back to Garage''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned happenings, performances ''The Oath'', ''Le petit prince'' and ''No.1'', and of the ''Permanent Waiting Room'' street installation. He was a (co)author in the performance art tandem [http://www.kitch.si Kitch].
His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance.
<br>
<br>




He is a co-founder of The Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research ''Performance Theories and Practices''.  
He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street performance ''Selling of the Faculty of arts''.
<br>
<br>




He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, theatre, contemporary dance, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French, Croatian).
He is a co-founder of the [http://www.kitch.si Kitch] Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program ''The Performance Theories and Practices''.
<br>
<br>




He introduces and develops the concept of performance-critique in his book [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''The Performance-critique. A Turn toward the Art Abolishment'']. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''Performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).
<br>
<br>




His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
He introduces and develops the concept of performance-critique in his book ''The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment''. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
<br>
<br>




He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
<br>
<br>




He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture, with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video, and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)
He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
<br>
<br>




He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, Multimedia Practicum for Minorities, and Supernova Multimedia Workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', and the ''Supernova'' multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
<br>
<br>




He edited various printed editions and web presentations, and designed many printed and online publications, including books and journals, and video clips.
He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.
<br>
<br>




He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in the artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.  
He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.
<br>
 
 
He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital''.
<br>
<br>
<br>
<br>


==Bibliografija / Bibliography==
==Bibliografija / Bibliography==
[http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308 Osebna bibliografija COBISS] / [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng Personal bibliography COBISS]
[https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240408_100716_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240408_100751_36308.html Personal bibliography COBISS]
<br>
<br>
<br>
<br>


==Solo performansi / Solo performances==
==Solo performansi / Solo performances==
* esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić.)
* esc (2022) - Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021. Festival Spider. Španski borci. [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta/Mladinsko].)
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021) - Festival Spider; Španski borci; [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta/Mladinsko]
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020. Festival Spider.)
* [https://veza.sigledal.org/uprizoritev/esc esc] (2020) - Festival Spider
* Touch Me (2020. Online.)
* Touch Me (2020) - online
* Duchamp mon amour (2018 MGL. Cankarjev dom.)
* Duchamp mon amour (2018) - MGL; Cankarjev dom
<br>
<br>


==Avtorske zasnove in *performiranje v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
==Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (2017)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (2016)*
* Fantom identitete / Phantom of Identity (happening, 2014)
* Fantom identitete / Phantom of Identity (2014)
* [https://www.kitch.si/kitchwedding Kitch poroka / The Kitch Wedding] (happening, 2005)*
* [https://www.kitch.si/kitchwedding Kitch poroka / The Kitch Wedding] (2005)*
* Mali princ / Le petit prince (performance, 2001)
* Mali princ / Le petit prince (2001)
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (multimedia project, 1999-2004)*
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (1999-2004)*
<br>
<br>


==Odrska sodelovanja / Stage co-operations==
==Odrska sodelovanja / Stage co-operations==
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (Stara elektrarna, 2023)
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
* svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
* svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial and lighting layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (Stara elektrarna, 2018)
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
* performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop — v predstavi Tatov podov / within the Image Snatchers' show (Klub Gromka, 2016)
* performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)
<br>
<br>


==Online==
==Online==
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*instagram: _umetnikuljubavi_
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*instagram: nnd_jls




Vrstica 145: Vrstica 212:
<br>
<br>


==V medijih + citiranost / In the media + cited in publications==
==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications==
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
Vrstica 166: Vrstica 233:
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020]
*[https://www.ckz.si/arhiv/270/CKZ270_Notranja_net-17-31.pdf Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 17-31, S. Abram, 9.12.2019]
*Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
Vrstica 174: Vrstica 241:
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
*Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
*Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018
*Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Performans in pogovor z avtorjem knjige Performans-kritika na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, Razgledi in razmisleki, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
Vrstica 182: Vrstica 251:
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan. 2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
Vrstica 193: Vrstica 263:
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016]
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*Teater v eter: Kuča(n) časti — Radio Študent, R. Bobnič, 1.2.2016
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015]
*[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Jana_Menger#Odlomek_iz_kritike Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014]
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013]
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
*Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013
*Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013
*Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012
*Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012
Vrstica 236: Vrstica 312:
<gallery>
<gallery>


The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N.J.</small></small>
Performans logo.jpg|<small><small>Znak Zbirke ''Performans''</small></small>
 
esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small>
 
Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, J. Zupančič, A. Dolinar Horvat in N. Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. V živo na Radiu Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>
 
Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small>


Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' ob izidu knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič (izvajalci) in Nenad Jelesijević (izvajalec in avtor). Studio MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Pogovor ob izidu knjige ''Performans-kritika''. Petra Pogorevc, Nenad Jelesijević, Barbara Orel, Blaž Lukan. Studio MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, K. Komljanec, J. Gašperin in J. Zupančič (izvajalci). MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na predstavitvi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018, 13:05-13:20. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>
multituda.jpg|<small><small>Knjiga ''Multituda'', oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small>


Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor z avtorjem knjige ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu, 22.11.2018, prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>
dialogi.jpg|<small><small>Revija Dialogi, oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small>


esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small>
klip razpoka matrice.jpg|<small><small>Prispevek v reviji KINO!. Foto: N.J.</small></small>
 
lutka v nas idol v njej.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Lutka. Foto: N.J.</small></small>
 
didaskalia.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Didaskalia. Foto: N.J.</small></small>
 
emancipacija na robu estetskega rezima.jpg|<small><small>Prispevek v Časopisu za kritiko znanosti. Foto: N.J.</small></small>


performans.si logo.jpg|<small><small>www.performans.si</small></small>
kontekst metatekst uzitek.jpg|<small><small>Prispevek v zborniku ''Drama, tekst, pisava 2''. Foto: N.J.</small></small>


</gallery>
</gallery>

Redakcija: 16:49, 21. maj 2024

Nenad j selfie 2.jpg












Predstavitev

Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt in oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa Teorije in prakse performansa.


V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.


Je avtor in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, in je soavtor, v tandemu Kitch, performansov Razprodaja, Mali princ, Kitch poroka in Prisega. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave No.1.


Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulični performans Prodaja filozofske fakultete. Je avtor videa Natrag u garažu.


Redno objavlja na spletišču Performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini).


V knjigi Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.


Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, Performans idr.),
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).


Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.


Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.


Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).


Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba, Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin in gibalnoperformativnih delavnic Mixer. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.


Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.


Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.


Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).

Resume

Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.


His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.


He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street performance Selling of the Faculty of arts.


He is a co-founder of the Kitch Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program The Performance Theories and Practices.


He regularly posts at Performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).


He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.


His official bibliography has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.


He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.


He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, and the Supernova multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.


He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.


He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.


He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital.

Bibliografija / Bibliography

Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS

Solo performansi / Solo performances

  • esc (2022) - Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić
  • Prayer / Molitev (2021) - Festival Spider; Španski borci; Nova pošta/Mladinsko
  • esc (2020) - Festival Spider
  • Touch Me (2020) - online
  • Duchamp mon amour (2018) - MGL; Cankarjev dom


Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch


Odrska sodelovanja / Stage co-operations

  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
  • performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
  • svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
  • oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
  • performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)


Online


arhiv / archive


V medijih, citiranost / In the media, cited in publications


Fotografije / Photos