Anja Bajda: Razlika med redakcijama
Brez povzetka urejanja |
|||
(Ena vmesna redakcija drugega uporabnika ni prikazana) | |||
Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
[[Kategorija:Ustvarjalci|Bajda, Anja]] | [[Kategorija:Ustvarjalci|Bajda, Anja]] | ||
[[Kategorija:Dramaturgi|Bajda, Anja]] | [[Kategorija:Dramaturgi|Bajda, Anja]] | ||
[[Kategorija:Baletniki in plesalci|Bajda, Anja]] | [[Kategorija:Baletniki in plesalci|Bajda, Anja]] | ||
'''Doktorica dramaturških znanosti''' | |||
S | '''2015 | ||
'''''Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču'', doktorska disertacija'''''' | |||
Mentor: dr. Blaž Lukan | |||
V doktorski disertaciji z naslovom Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču se avtorica ukvarja z dramskimi opusi treh slovenskih dramskih avtorjev: Petra Božiča, Rudija Šeliga in Kristijana Mucka. Preko kontekstualizacije njihovih dramskih pisav v slovenskem gledališkem prostoru prepoznava postopno preoblikovanje dramskih tekstov v slovenskem prostoru v entitete performativnih pisav. S tem se je temeljno spremenila tako institucija dramskega avtorja, kot tudi status dramske pisave, ki ne pomeni več predloge za uprizarjanje, temveč je platforma, inherentna odrskemu uprizarjanju. S transformacijo dramske pisave je presežena tudi delitev na literarno in fizično gledališče oz. na mimetično in anti-mimetično gledališko uprizarjanje. | |||
'''2008-2010, raziskovalno delo AGRFT (mlada raziskovalka, asistentka)''' | |||
Raziskovalna dejavnost na področju gledališča: empirične in teoretske raziskave uprizoritvenih umetnosti, s poudarkom na drugi polovici 20. stoletja v slovenskem prostoru. V tem času vključenost v raziskovalno skupino Dinamika sprememb v slovenskem gledališču in pedagoško delo v Seminarju za slovensko dramatiko (oblikovanje programa, izvedba predavanj, organizacija obiska predstav in diskusij). Priprava in objava znanstvenih in strokovnih prispevkov s področja zgodovine slovenskega gledališča in dramaturgije v strokovnih publikacijah AGRFT in v slovenskem strokovnem časopisju. | |||
Delo pod raziskovalnim in strokovnim vodstvom dr. Barbare Sušec Michieli. | |||
'''2010-2014, raziskovalno delo, Pedagoški inštitut (mlada raziskovalka)''' | |||
Raziskave s področja teorije in zgodovine gledališča in dramaturgije. Sem je sodila predvsem obravnava aktualnih teoretskih idej iz področja kulturnih študij in teorije gledališča, v kombinaciji s pedagogiko (denimo implementacija misli francoskega filozofa Jacquesa Ranciera v polje predstavljanja). Raziskava organiziranosti in sistematičnosti področja kulturno umetnostne vzgoje v Sloveniji. Raziskava vključenosti gledališke vzgoje v vzgojno-izobraževalne programe in oblik neformalnega izobraževanja. V tem času bila vključena v raziskovalno skupino Antropološke raziskave v vzgoji in izobraževanju. Priprava in objava strokovnih in znanstvenih člankov v tujem in slovenskem strokovnem tisku, na mednarodnih konferencah (ESSCS: European Summer School of Cultural Studies) v Kopenhagnu, Lizboni. | |||
Delo pod strokovnim vodstvom dr. Blaža Lukana iz AGRFT in pod raziskovalnim vodstvom dr. Darka Štrajna iz Pedagoškega Inštituta v Ljubljani. | |||
'''2007- v teku | |||
'''Dramaturginja, režiserka,asistentka režije, scenaristka'''''' | |||
Dramaturginja pri pripravah uprizoritev v SLG Celje (2007), Howard Katz, režija Matjaž Zupančič in študijskih filmov (Angora, Angora, rež. Darko Sinko). V Plesnem teatru dramaturško sodelovanje s poljsko plesalko Anno Nowicko v letu 2009, v istem letu tudi sodelovanje pri projektu Med- Ukrep Plesnega teatra Ljubljana. Leta 2011 kot korežiserka deluje s kolektivom Živadinov-Turšič-Zupančič pri pripravi uprizoritve Ljubezen in država v SNG Drama Ljubljana. | |||
Režija uprizoritev Na kmetih Vinka Moderndorferja (2011, KD Rak Rakek), Obuti maček Andreja Rozmana Roze (2015, KD Rak Rakek), avtorskega projekta KultuROlka - oljčno gledališki sprehod skozi čas (2014, Zavod Publika) | |||
Scenarist pri projektu Zavoda za zaposlovanje RS, To bo moj poklic (2008), stva d.o.o. in pri projektu KultuROlka (2014). | |||
'''2009- v teku | |||
'''Teatrologinja, gledališka kritičarka, publicistka'''''' | |||
Pisanje strokovnih kritik, recenzij in člankov za različne medije: radio in tiskane medije (Radio Slovenija, Radio Koper, Radio Študent, Primorske novice). Pisanje strokovnih in znanstvenih člankov in recenzij v revije Dialogi, Maska, zbornik Seminarja slovenskega jezika, literature in kulture, zbornik Pazi, Drama! in za mednarodne publikacije. Vsi bibliografski podatki so dostopni v bazi podatkov COBIS.SI oz. v bazi raziskovalcev z izpisom bibliografije SICRIS. | |||
Urednica Predramnika, biltena tedna slovenske drame (TSD) v letu 2010. Neformalno izobraževanje na področju gledališke kritike in teatrologije (slušateljica predavanj v okviru Maskinega seminarja za scenske umetnosti (različni predavatelji, 2011), delavnice Miška Šuvakovića na SCCA Ljubljana (v okviru programa Svet umetnosti, 2012), pradavanj o managementu v kulturi (KID Pina, 2013, 2014). | |||
'''2014 | |||
'''Vodja projekta (produkcija Zavod Publika) | |||
'''''' | |||
Koordinacija in vodenje projekta KultuROlka- oljčno gledališki sprehod skozi čas, priprava vsebinskih izhodišč projekta za promocijo slovenskega ekološkega oljčnega olja, pomoč pri izvedbi etnološke študije s področja razvoja oljkarstva in oljarstva v slovenski Istri, izdelava scenarija za ambientalno gledališko uprizoritev, režija uprizoritve, nadzor nad delovanjem partnerjev pri projektu (grafično oblikovanje, promocija, zbiranje ponudb, finančna konstrukcija), evalvacija projekta. | |||
==Dramaturgije== | ==Dramaturgije== |
Trenutna redakcija s časom 05:02, 23. januar 2019
Doktorica dramaturških znanosti
2015 Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču, doktorska disertacija' Mentor: dr. Blaž Lukan
V doktorski disertaciji z naslovom Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču se avtorica ukvarja z dramskimi opusi treh slovenskih dramskih avtorjev: Petra Božiča, Rudija Šeliga in Kristijana Mucka. Preko kontekstualizacije njihovih dramskih pisav v slovenskem gledališkem prostoru prepoznava postopno preoblikovanje dramskih tekstov v slovenskem prostoru v entitete performativnih pisav. S tem se je temeljno spremenila tako institucija dramskega avtorja, kot tudi status dramske pisave, ki ne pomeni več predloge za uprizarjanje, temveč je platforma, inherentna odrskemu uprizarjanju. S transformacijo dramske pisave je presežena tudi delitev na literarno in fizično gledališče oz. na mimetično in anti-mimetično gledališko uprizarjanje.
2008-2010, raziskovalno delo AGRFT (mlada raziskovalka, asistentka)
Raziskovalna dejavnost na področju gledališča: empirične in teoretske raziskave uprizoritvenih umetnosti, s poudarkom na drugi polovici 20. stoletja v slovenskem prostoru. V tem času vključenost v raziskovalno skupino Dinamika sprememb v slovenskem gledališču in pedagoško delo v Seminarju za slovensko dramatiko (oblikovanje programa, izvedba predavanj, organizacija obiska predstav in diskusij). Priprava in objava znanstvenih in strokovnih prispevkov s področja zgodovine slovenskega gledališča in dramaturgije v strokovnih publikacijah AGRFT in v slovenskem strokovnem časopisju. Delo pod raziskovalnim in strokovnim vodstvom dr. Barbare Sušec Michieli.
2010-2014, raziskovalno delo, Pedagoški inštitut (mlada raziskovalka)
Raziskave s področja teorije in zgodovine gledališča in dramaturgije. Sem je sodila predvsem obravnava aktualnih teoretskih idej iz področja kulturnih študij in teorije gledališča, v kombinaciji s pedagogiko (denimo implementacija misli francoskega filozofa Jacquesa Ranciera v polje predstavljanja). Raziskava organiziranosti in sistematičnosti področja kulturno umetnostne vzgoje v Sloveniji. Raziskava vključenosti gledališke vzgoje v vzgojno-izobraževalne programe in oblik neformalnega izobraževanja. V tem času bila vključena v raziskovalno skupino Antropološke raziskave v vzgoji in izobraževanju. Priprava in objava strokovnih in znanstvenih člankov v tujem in slovenskem strokovnem tisku, na mednarodnih konferencah (ESSCS: European Summer School of Cultural Studies) v Kopenhagnu, Lizboni. Delo pod strokovnim vodstvom dr. Blaža Lukana iz AGRFT in pod raziskovalnim vodstvom dr. Darka Štrajna iz Pedagoškega Inštituta v Ljubljani.
2007- v teku Dramaturginja, režiserka,asistentka režije, scenaristka'
Dramaturginja pri pripravah uprizoritev v SLG Celje (2007), Howard Katz, režija Matjaž Zupančič in študijskih filmov (Angora, Angora, rež. Darko Sinko). V Plesnem teatru dramaturško sodelovanje s poljsko plesalko Anno Nowicko v letu 2009, v istem letu tudi sodelovanje pri projektu Med- Ukrep Plesnega teatra Ljubljana. Leta 2011 kot korežiserka deluje s kolektivom Živadinov-Turšič-Zupančič pri pripravi uprizoritve Ljubezen in država v SNG Drama Ljubljana. Režija uprizoritev Na kmetih Vinka Moderndorferja (2011, KD Rak Rakek), Obuti maček Andreja Rozmana Roze (2015, KD Rak Rakek), avtorskega projekta KultuROlka - oljčno gledališki sprehod skozi čas (2014, Zavod Publika) Scenarist pri projektu Zavoda za zaposlovanje RS, To bo moj poklic (2008), stva d.o.o. in pri projektu KultuROlka (2014).
2009- v teku Teatrologinja, gledališka kritičarka, publicistka'
Pisanje strokovnih kritik, recenzij in člankov za različne medije: radio in tiskane medije (Radio Slovenija, Radio Koper, Radio Študent, Primorske novice). Pisanje strokovnih in znanstvenih člankov in recenzij v revije Dialogi, Maska, zbornik Seminarja slovenskega jezika, literature in kulture, zbornik Pazi, Drama! in za mednarodne publikacije. Vsi bibliografski podatki so dostopni v bazi podatkov COBIS.SI oz. v bazi raziskovalcev z izpisom bibliografije SICRIS. Urednica Predramnika, biltena tedna slovenske drame (TSD) v letu 2010. Neformalno izobraževanje na področju gledališke kritike in teatrologije (slušateljica predavanj v okviru Maskinega seminarja za scenske umetnosti (različni predavatelji, 2011), delavnice Miška Šuvakovića na SCCA Ljubljana (v okviru programa Svet umetnosti, 2012), pradavanj o managementu v kulturi (KID Pina, 2013, 2014).
2014 Vodja projekta (produkcija Zavod Publika) '
Koordinacija in vodenje projekta KultuROlka- oljčno gledališki sprehod skozi čas, priprava vsebinskih izhodišč projekta za promocijo slovenskega ekološkega oljčnega olja, pomoč pri izvedbi etnološke študije s področja razvoja oljkarstva in oljarstva v slovenski Istri, izdelava scenarija za ambientalno gledališko uprizoritev, režija uprizoritve, nadzor nad delovanjem partnerjev pri projektu (grafično oblikovanje, promocija, zbiranje ponudb, finančna konstrukcija), evalvacija projekta.
Dramaturgije
Strokovni članki
- 2009 strokovni članek v publikaciji Seminarja slovenskega jezika, literature in kulture
- 2008 strokovni članek v zborniku Pazi, drama!
- 2007 Zajčeva artikulacija moško ženskega sveta v drami Otroka reke v zborniku dramaturških razprav AGRFT
- 2005 Odnos med zgodbo in njeno pripovedno strukturo v slovenski dramatiki devetdesetih let dvajsetega stoletja v zborniku dramaturških razprav AGRFT
Prispevki
- 2008 in 2009 sodeluje s prispevki na konferenci Reflecting on the past in post- socialist countries v Budimpešti.
Nagrade
- 2006 prejme študentsko Prešernovo nagrado za prispevek v zborniku dramaturških Razprav Agrft (Dramatična ali teatralična devetdeseta).