Petya Ivanova: Razlika med redakcijama
(Nova stran z vsebino: ==Življenjepis== ==Vloge== ==Nagrade== ==Viri in literatura==) |
|||
(7 vmesnih redakcij drugega uporabnika ni prikazanih) | |||
Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
[[Slika:P.Ivanova-Vl-3 b.jpg|sličica|Foto: Damjan Švarc]] | |||
[[Kategorija:Ustvarjalci|Ivanova, Petya]]. [[Kategorija:Operni pevci|Ivanova, Petya]] | |||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Petya Ivanova velja za eno najzanimivejših umetnic svoje generacije. Njen glas se odlikuje z izredno čisto barvo in s prijetnimi višinami. Med njene največje dosežke uvrščamo vlogo Kraljice noči, s katero se je predstavila v Dunajski državni operi, v dunajski Ljudski operi in Hamburški državni operi. V njenem italijanskem repertoarju lahko zasledimo najvidnejše vloge za sopran, kot so Gilda, Rosina, Musetta, Nanetta, Violeta, Lucia in Elvira. Z naštetimi vlogami je nastopila v najpomembnejših evropskih opernih gledališčih. Poleg naštetih vlog so ji blizu tudi vloge Lakmé, Olympie (''Hoffmannove pripovedke''), Zerline (''Don Giovanni''), Despine (''Così fan tutte'') ali Kunigunde (''Kandid''). Petya Ivanova je študirala na Državni akademiji za glasbo v Sofiji (Bolgarija). Za svoje delo je na tekmovanjih mladih opernih pevcev prejela veliko nagrad, med drugim je bila tudi zmagovalka tekmovanja Ondina Otta v Mariboru. Ta zmaga ji je omogočila redni angažma v Operi [[SNG Maribor]], kjer že vrsto let nastopa v glavnih opernih vlogah. Med velike uspehe Petye Ivanove štejemo gostovanje na Nizozemskem, kjer je nastopila v naslovnih vlogah iz oper ''La traviata'' in ''Lucia di Lammermoor''. Z vlogo Lucie je prav tako debitirala v prestižni koncertni dvorani Concertgebouw v Amsterdamu. Poleg opernih nastopov prištevamo med pomembne dosežke tudi njena snemanja, in sicer za glasbeno zbirko Naxos in za DLR Kultur. Med njenimi zadnjimi najvidnejšimi odrskimi kreacijami velja izpostaviti vloge, kot so Donna Anna (''Don Giovanni''), Drusilla (''Kronanje Popeje''), Micaëla (''Carmen''), Norina (''Don Pasquale'') ter naslovno vlogo Katerine Ismajlove iz Šostakovičeve ekspresionistične opere ''Lady Macbeth Mcenskega okraja'', Amina (''Mesečnica''), Konstanca (''Ugrabitev iz seraja'') in Adela (''Netopir''). | |||
==Vloge== | ==Vloge== | ||
{{#dynamic_content:rep | person | 6564 | roles}} | |||
==Nagrade== | ==Nagrade== | ||
==Viri in literatura== | ==Viri in literatura== | ||
*[https://www.sng-mb.si/solisti/petya-ivanova/ SNG Maribor] |
Trenutna redakcija s časom 19:06, 14. oktober 2021
.
Življenjepis
Petya Ivanova velja za eno najzanimivejših umetnic svoje generacije. Njen glas se odlikuje z izredno čisto barvo in s prijetnimi višinami. Med njene največje dosežke uvrščamo vlogo Kraljice noči, s katero se je predstavila v Dunajski državni operi, v dunajski Ljudski operi in Hamburški državni operi. V njenem italijanskem repertoarju lahko zasledimo najvidnejše vloge za sopran, kot so Gilda, Rosina, Musetta, Nanetta, Violeta, Lucia in Elvira. Z naštetimi vlogami je nastopila v najpomembnejših evropskih opernih gledališčih. Poleg naštetih vlog so ji blizu tudi vloge Lakmé, Olympie (Hoffmannove pripovedke), Zerline (Don Giovanni), Despine (Così fan tutte) ali Kunigunde (Kandid). Petya Ivanova je študirala na Državni akademiji za glasbo v Sofiji (Bolgarija). Za svoje delo je na tekmovanjih mladih opernih pevcev prejela veliko nagrad, med drugim je bila tudi zmagovalka tekmovanja Ondina Otta v Mariboru. Ta zmaga ji je omogočila redni angažma v Operi SNG Maribor, kjer že vrsto let nastopa v glavnih opernih vlogah. Med velike uspehe Petye Ivanove štejemo gostovanje na Nizozemskem, kjer je nastopila v naslovnih vlogah iz oper La traviata in Lucia di Lammermoor. Z vlogo Lucie je prav tako debitirala v prestižni koncertni dvorani Concertgebouw v Amsterdamu. Poleg opernih nastopov prištevamo med pomembne dosežke tudi njena snemanja, in sicer za glasbeno zbirko Naxos in za DLR Kultur. Med njenimi zadnjimi najvidnejšimi odrskimi kreacijami velja izpostaviti vloge, kot so Donna Anna (Don Giovanni), Drusilla (Kronanje Popeje), Micaëla (Carmen), Norina (Don Pasquale) ter naslovno vlogo Katerine Ismajlove iz Šostakovičeve ekspresionistične opere Lady Macbeth Mcenskega okraja, Amina (Mesečnica), Konstanca (Ugrabitev iz seraja) in Adela (Netopir).