Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama

Brez povzetka urejanja
 
(636 vmesnih redakcij 2 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 2: Vrstica 2:
[[Kategorija:Umetniški vodje|Jelesijević, Nenad]]
[[Kategorija:Umetniški vodje|Jelesijević, Nenad]]
[[Kategorija:Ustvarjalci|Jelesijević, Nenad]]
[[Kategorija:Ustvarjalci|Jelesijević, Nenad]]
[[Slika:Nj_cb.JPG|sličica]]
<br>


==Predstavitev==
==Predstavitev==
Nenad Jelesijević je umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; teoretik; pisec; soustanovitelj in umetniški vodja zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program ''Teorije in prakse performansa''; (so)avtor v performerskem tandemu [https://www.kitch.si Kitch]; performer.
Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt/oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa ''Teorije in prakse performansa''.
<br>
 
 
V umetniški praksi in tekstih se rad igra s fenomeni spektakla, popa in estetizacije.
<br>
<br>




Pogosto premišljuje estetizacijo upora, potenciale dezidentifikacije, trash in transdisciplinarne prakse.  
Je avtor plesne predstave ''Pleme'', avtor in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', in je soavtor, v duu [http://www.kitch.si Kitch], performansov ''Razprodaja'', ''Mali princ'', ''Kitch poroka'' in ''Prisega''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave ''No.1''.  
<br>
<br>




Zasnoval je in razvil pojem performans-kritika v knjigi [http://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/knjige/doslej-izslo/performans-kritika/ ''Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti''], ki jo je izdalo Mestno gledališče ljubljansko v teatrološki zbirki Knjižnica MGL, uredila [http://sigledal.org/geslo/Petra_Pogorevc Petra Pogorevc], spremno besedo pa je prispeval [http://sigledal.org/geslo/Blaž_Lukan Blaž Lukan].
Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulični performans ''Prodaja filozofske fakultete''. Je avtor videa ''Natrag u garažu''.
<br>
 
 
Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''Performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini).
<br>
 
 
V knjigi ''Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti'' je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
<br>
 
 
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
<br>
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia, Critical Stages/Scènes critiques, Književne novine, Sodobnost, Dialogi, ČKZ, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
<br>
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
<br>
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
<br>
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''Performans''] idr.),
<br>
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
<br>
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
<br>
<br>




Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o performansu, scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, francoščini, srbščini in hrvaščini).  
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj ''U.cona''.
<br>
<br>




Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa in novih medijev s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Umetnostna univerza v Beogradu, Fakulteta za uporabne umetnosti in oblikovanje).
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na simpozijih in konferencah, kot so: mednarodni teatrološki simpoziji Sterijevega pozorja in IATC-ja v Novem Sadu; mednarodna konferenca Fakultete dramskih umetnosti in Jugoslovanske kinoteke v Beogradu; mednarodna konferenca združenja European Society for Aesthetics na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpoziji Amfiteatra in AGRFT-ja; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
<br>
<br>




Napisal je več kot dvesto besedil, ki so objavljena v znanstvenih in strokovnih revijah (Amfiteater, Annales ser. hist. sociol., Maska, Lutka, Kino!, Didaskalia - Kraków, Časopis za kritiko znanosti, Dialogi, Medijska preža, Borec), zbornikih (The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, ur. I. Medenica; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika: slovensko gledališče kot sooblikovalec medkulturnih izmenjav, ur. B. Orel; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, ur. M. Peljhan in B. Hribar; Indebted to Intervene, ur. O. Vodeb in N. J. Kolenc), časopisih (Mladina, Tribuna idr.), gledaliških listih, katalogih razstav, spletnih publikacijah (npr. Mediantrop, regionalni časopis za medije i kulturu) in na radiu (Program Ars, Radio Študent). Kontinuirano je objavljal na MMC RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi v svoji kolumni ''Javne arhitekture''.  
Sodeloval je v vrsti javnih debat o sodobni umetnosti, gledališču, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah:
<br>
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
<br>
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
<br>
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
<br>
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
<br>
- Upor proti estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
<br>
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
<br>
- Svadba u egzilu (CMS);
<br>
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
<br>
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
<br>
- Srečanje mreže Balkan Express v Sofiji (IETM);
<br>
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
<br>
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
<br>
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
<br>
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
<br>
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
<br>
- Mladinsko_dialog o stanju umetnostne kritike (SMG);
<br>
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
<br>
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
<br>
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
<br>
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
<br>
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).
<br>
<br>




Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izraza je nabiral v izobraževalnih projektih kot so multimedijske delavnice za mlade Supernova, Moja digitalna zgodba in Multimedijski praktikum za opolnomočenje manjšin. Učil je Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Kot mentor/svetovalec sodeluje v projektu PARL 2020.  
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'', ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin'' in gibalnoperformativnih delavnic ''Mixer''. Zasnoval je in poučeval predmet ''Predstavitvene tehnike'' na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu ''Kritična teorija kulture'' na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu ''PARL''.  
<br>
<br>




Pogosto se udeležuje mednarodnih in domačih konferenc, simpozijev, seminarjev in okroglih miz s področja gledališča, filozofije in filma (simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij v soorganizaciji Amfiteatra, AGRFT in SLOGI; Maskin simpozij in seminar; Mladinsko_dialog; simpoziji Slovenskega društva za estetiko; mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu idr.). Bil je član urediškega odbora Maske. Član je Strokovne skupine Festivala Borštnikovo srečanje.
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, mdr. revijo in knjižno zbirko Dialogi, logotip in CGP založbe Litera, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.
<br>
 
 
Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v strokovni skupini Borštnikovega srečanja.
<br>
 
 
Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).
<br>
<br>
<br>


==Resume==
==Resume==
Nenad Jelesijević is an artist and researcher of performance art, performing arts and film. Working as theorist, writer, and performer, he is often focusing on the aestheticisation of resistance, the potential of disidentification, trash, and transdiciplinary practices.
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of the performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
<br>
<br>




He introduces and develops the concept of performance-critique in his book [http://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/knjige/doslej-izslo/performans-kritika/ ''Performance-critique. A Turn into Abolishment of Art'']—edited by [http://sigledal.org/geslo/Petra_Pogorevc Petra Pogorevc], afterword by [http://sigledal.org/geslo/Blaž_Lukan Blaž Lukan], published by Ljubljana City Theatre within MGL Library, one of European/world's first theatrology collections.
He is an author of the dance performance ''Tribe''. His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance.
<br>
<br>




He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also a collection of his writings on performativity, performing arts, film, and related topical phenomena (in Slovenian, English, French, Serbian and Croatian).
He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street performance ''Selling the Faculty of arts''.
<br>
<br>




He is a co-founder of The Kitch Institute—performance research and production based in Ljubljana, its artistic director, and coordinator of a long-term program ''Theories and Practices of Performance''.  
He is a co-founder of the [http://www.kitch.si Kitch] Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program ''The Performance Theories and Practices''.
<br>
<br>




He is a (co)author in tandem [http://www.kitch.si Kitch].
He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''Performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).
<br>
<br>




He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual, with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video and New Media, and a BA from Interior Design.
He introduces and develops the concept of performance-critique in his book ''The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment''. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
<br>
<br>




His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than two hundred entries with writings being published in scientific and professional journals, books, various printed and web publications, dailies, as well as broadcasted on radio.
His official [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20241118_214234_36308.html bibliography] has more than 250 entries—texts being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
<br>
<br>




He writes and lectures in Slovenian, English and Serbo-Croatian.
He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
<br>
 
 
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', the ''Supernova'' multimedia workshops and the ''Mixer'' dancing and performing workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
<br>
 
 
He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.
<br>
 
 
He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.
<br>
 
 
He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital''.
<br>
<br>
<br>


==Bibliografija / Bibliography==
==Bibliografija / Bibliography==
[http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308 Osebna bibliografija COBISS] / [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng Personal Bibliography in COBISS]
[https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20241118_214022_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20241118_214234_36308.html Personal bibliography COBISS]
<br>
<br>
<br>


==Predstave / Performances==
* [https://veza.sigledal.org/dogodek/pleme-e Pleme / Tribe] (2024) - Festival Spider <br>[https://youtu.be/5ozFLlT-t9I?si=uVJybnnPVQgOao80 <small>video teaser</small>]
<br>


==Konceptualne zasnove in performiranje(*) v tandemu Kitch / Conceptual layouts and performing(*) in tandem Kitch==
==Solo performansi / Solo performances==
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* esc (Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd, 2022)  
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (Festival Spider; Španski borci; [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta SMG]; Ljubljana, 2021)
* Fantom identitete / Phantom of Identity (happening, 2014)
* [https://veza.sigledal.org/uprizoritev/esc esc] (Festival Spider, Ljubljana, 2020)
* [https://www.kitch.si/kitchwedding Kitch poroka / Kitch Wedding] (performance, 2005)*
* Touch Me (online, 2020)
* Mali princ / Le petit prince (performance, 2001)
* Duchamp mon amour (MGL; Cankarjev dom; Ljubljana, 2018)
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (multimedia project, 1999-2004)*
<br>
<br>


==Solo performansi / Solo performances==
==Avtorske zasnove in *izvajanja v duu Kitch / Conceptual layouts and *performing in duo Kitch==
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-slo esc] / [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020)
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (2017)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (2016)*
* Fantom identitete / Phantom of Identity (Elektrarna, Ljubljana, 2014)
* [https://www.kitch.si/kitchwedding Kitch poroka / The Kitch Wedding] (Ljubljanski grad, 2005)*
* Mali princ / Le petit prince (Umetnostna galerija Maribor; Borštnikovo srečanje; 2001)
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (1999-2004)*
<br>
 
==Odrska sodelovanja / The stage co-operations==
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi / presenter of the poetry of Umetnik u ljubavi — Poezin Party (Beti Ford, Beograd, 28.7.2024)
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi / presenter of the poetry of Umetnik u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (Elektrarna, Ljubljana, 2023)
* svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu in P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, Ljubljana, 2019)
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (Elektrarna, Ljubljana, 2018)
* performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, Ljubljana, 2016)
<br>
<br>


==Poudarki / Highlights==
==Online==
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*[http://www.performans.si/ Zbirka Performans]
*instagram: _umetnikuljubavi_
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]




'''<small>Arhiv / Archive</small>'''
<small>arhiv / archive</small>
*[http://www.performans.si/prispevki-nenada-jelesijevica-na-mmc-rtv-slovenija/ Prispevki Nenada Jelesijevića na MMC RTV Slovenija / Posts at RTV Slovenia's website (2014-2016)]
*[http://www.performans.si/prispevki-nenada-jelesijevica-na-mmc-rtv-slovenija/ Prispevki na RTV Slovenija / Posts at RTV Slovenia (2014-2016)]
*[http://radiostudent.si/ljudje/nenad-jelesijevi%C4%87 Objave Nenada Jelesijevića na Radiu Študent / Posts and broadcasts at Radio Student (2004-2018)]
*[http://radiostudent.si/ljudje/nenad-jelesijevi%C4%87 Objave in oddaje na Radiu Študent / Posts and author's broadcasts at Radio Student (2004-2018)]
<br>
<br>


==V medijih / In the media==
==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications==
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L. P., 6.1.2020]
*[https://veza.sigledal.org/festival/spider-2024-f Spider 2024 — Sigledal, 19.6.2024]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — MMC RTV Slovenija, N. Arhar, 26.7.2019]
*[https://365.rtvslo.si/podkast/svet-kulture/175054275 13. festival radikalnih teles Spider — Radio Slovenija, Svet kulture, 19.6.2024]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/razgledi-in-razmisleki/174578854  Knjiga Performans-kritika na Slovenskem knjižnem sejmu v Cankarjevem domu, prenos priložnostnega performansa in pogovora z avtorjem knjige in performansa — Radio Slovenija Program Ars, Razgledi in razmisleki, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://ljubljanainfo.com/novica/kultura/danes-se-v-ljubljani-zacenja-festival-radikalnih-teles/243071 Danes se v Ljubljani začenja festival radikalnih teles — Ljubljanainfo, 19.6.2024]
*[https://www.ljubljana.si/sl/aktualno/festival-spider-2024/ Festival Spider 2024 — MOL, 18.6.2024]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/oder/13-festival-spider-se-poglablja-v-nove-oblike-zdruzevanja-temeljece-na-solidarnosti/712181 13. Festival Spider se poglablja... — RTV Slovenija, P.G., 18.6.2024]
*[https://365.rtvslo.si/podkast/ars-aktualno/175053062 13. festival radikalnih teles Spider — Radio Slovenija, Ars aktualno, 15.6.2024]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/knjige/revija-sodobnost-podelila-20-nagrado-za-kratko-zgodbo-in-esej/709635 Revija Sodobnost podelila 20. nagrado... — RTV Slovenija, A.P., 26.5.2024]
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
*[https://veza.sigledal.org/dogodek/diskolektiv-druge-koze-e Diskolektiv: Druge kože — Sigledal, 20.3.2023]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/nacini-gledanja-o-ustvarjanju-priseljencev-in-polozaju-pozornih-opazovalcev-kulturne-tradicije/659162 Načini gledanja — RTV Slovenija, M.K., 25.2.2023]
*[https://www.danas.rs/kultura/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida-u-umetnickom-paviljonu-cvijeta-zuzoric/ Izlazne strategije umetnosti — Danas, 22.10.2022]
*[https://www.novosti.rs/kultura/vesti/1165393/paviljonu-cvijeta-zuzoric-malom-kalemegdanu-napustanje-teriorije-umetnosti U paviljonu Cvijeta Zuzorić na Malom Kalemegdanu — Novosti, M.A.K., 21.10.2022]
*[http://www.seecult.org/vest/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022]
*[https://ulus.rs/blog/izlazne-strategije-nevidljive-taktike-prekida/ Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022]
*[https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/drama-tekst-pisava-2/ Drama, tekst, pisava 2 — MGL, 10.3.2022]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Festival_LGBT-filma#cite_note-6 Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022]
*[https://vimeo.com/569564084 Spider 2021 — Vimeo, 2021]
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021]
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021]
*[https://www.critical-stages.org/22/editors-comment-theatre-criticism-the-day-after/ Editors’ Comment: Theatre (Criticism) the Day After — Critical Stages, Y. Meerzon, S. Patsalidis & A. Murphy, dec. 2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/12/can-you-see-a-bigger-picture/ Can you see a bigger picture? — Neodvisni, A. Kopač, 17.12.2020]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4145189/.html Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020]
*[https://www.parl.si/wp-content/uploads/2020/11/The-Performance-of-Contemporaneity.pdf The Performance (of) Contemporaneity — PARL, L. Zdravković, avg. 2020]
*[https://www.dnevnik.si/1042932074/kultura/oder/festival-spider-novo-vstajenje-radikalnih-teles Festival Spider: Novo vstajenje radikalnih teles — Dnevnik, M. Šučur, 17.6.2020]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2020/05/krizci-upora/ Križci upora — Neodvisni, L. Zdravković, 28.5.2020]
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020]
*Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
*Teritorij teatra: Kje si, Martina Šiler? — Radio Študent, V. Hrvatin, 13.5.2019
*Predstavitev knjige Performans-kritika u Galeriji AQ u Celju — Celje.info, 10.5.2019
*[https://www.mgl.si/assets/Uploads/performans-kritika-sodobnost.pdf Nenad Jelesijević: Performans-kritika: zasuk v odpravo umetnosti — Sodobnost, let. 83, str. 643-647, M. Murnik, maj 2019]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
*Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018
*Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/   Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/07/oder-177/ Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija Program Ars, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/07/oder-177/ Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30]
*[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018]
*[https://www.dnevnik.si/1042825893 Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija Program Ars, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ Pogovor o predstavi Skupaj z L. Jurišić, M. Mandićem in N. Jelesijevićem — Radio Slovenija Program Ars, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan.2018
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/ars-posebni-projekti/174499835 Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija Program Ars, 26.10.2017]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/ars/174499835 Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21]
*[https://www.researchgate.net/publication/321714459_Applied_theatre_in_times_of_terror_Accepting_aesthetic_diversity_and_going_beyond_dilemma Applied theatre in times of terror — Applied Theatre Research, vol. 5, Nr. 3, pp. 169-182, B. Rasmussen, 1.9.2017]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija Program Ars, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*[https://ojs.zrc-sazu.si/traditiones/article/view/6566/6215 Against creativity — Traditiones, vol. 46, Nr. 1-2, pp. 189-207, B. Bajič, 12.6.2017]
*[https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/2753190/kulturni-krugovi-maske.html Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21]
*[https://www.2017.borstnikovo.si/drugi-o-nas/kronika-tretjega-programa-radio-beograd/ Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/2016/04/oder-61/ Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016]
*Teater v eter: Kuča(n) časti — Radio Študent, R. Bobnič, 1.2.2016
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://radioprvi.rtvslo.si/2016/01/kulturni-fokus-27/ Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija Program Ars, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, P. Tihole, 14.6.2014]
*Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Jana_Menger#Odlomek_iz_kritike Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014]
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, Portret, V. Pirc, 24.2.2012]
*Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, K. Hahonina, 23.12.2004]
*Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013
*Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012
*Umjetnici u egzilu — Zadarski list, str. 34, B. Kupčak, 5.9.2012
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/instalacija-made-in-china-tudi-v-siski-11166 Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012]
*[https://www.mladina.si/109528/kitch-umetnisko-aktivisticni-duo/ Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, št.8, str. 80-81, V. Pirc, 24.2.2012]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/made-in-china-326695 Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011]
*Sodobnemu umetniškemu delu ne moremo postaviti niti medijskih niti tematskih meja — Delo, V. Urbančič, 25.1.2010
*Norost in subverzivnost v umetniških praksah — Borec, št. 657-661, str. 466-512, M. Puncer in M. Vatovec, 2009
*Dialog gluhih — Mladina, št. 36, str. 15, U. Marn, 11.9.2009
*Pogled: Stalna čakalnica — TV Slovenija, Studio City, Plusminus, 32:20-33:02, 19.5.2008
*Določila identitete — Delo, M. Marzidovšek, 16.5.2008
*Stalna čakalnica v Ljubljani (intervjuvanec/interviewee) — Val 202, 10.5.2008
*Quei migranti dal mondo — Il Bologna, 11.4.2008
*Il progeto: Al TPO artisti migranti per opera di confine — Il Domani, 11.4.2008
*La vita ai confine del mondo nell/arte visiva e sul palco — Corriere della sera, 11.4.2008
*I linguaggi d'arte dei migranti — La Republica, 11.4.2008
*Ko bodo velike, bodo manekenke in potrošnice z rdečimi škorenjci (intervjuvanec/interviewee) — Delo, str. 6, M. Čakarić, 16.1.2008
*Dobrodošli v raju! — Vest.si, M. Čakarić, 27.5.2007
*Kulturni val: Crash Test Dummy — Val 202, 24.6.2006
*Liter zraka po 1000 tolarjev ali 4 evre — Jana, št. 47, str. 28, R. Hrovatič, 22.11.2005
*Kitch — Gloss Slovenija, št. 101, N. Kokelj in I. Dimc, nov. 2005
*Topografija abecednega mesta — Delo, R. Vevar, 16.9.2005
*[https://www.mladina.si/97815/voda-kri-in-nafta/ Voda, kri in nafta — Mladina, št. 51, str. 64, K. Hahonina, 20.12.2004]
*Tribune v eksilu - po revoluciji — Večer, str. 17, D. Kores Jacks, 21.11.2002
*Tribune v eksilu o pomenu in položaju medijev — Večer, D. Kores Jacks, 19.1.2001
*Prostovoljno v izrednih razmerah — Večer, str. 22, T. Brenk, 18.12.2000
<br>
<br>


==Fotodokumentacija / Photo documentation==
==Fotografije / Photos==
<gallery>
<gallery>


Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'', Studio MGL, 13. 6. 2018. Dogodek iz dveh delov. V prvem so člani igralskega ansambla MGL predstavili odlomke iz knjige, njen avtor pa je izvedel performativno intervencijo. Pogovora v drugem delu, povezovala ga je Petra Pogorevc, sta se poleg avtorja udeležila Barbara Orel in Blaž Lukan. Na fotografiji P. Pogorevc, N. Jelesijević, B. Orel, B. Lukan. Foto: Peter Giodani.</small></small>
Performans logo.jpg|<small><small>Zbirka ''Performans'', www.performans.si</small></small>
 
Pleme foto2.jpeg|<small><small>''Pleme'', avtorska predstava na festivalu Spider, 2024. Foto: M.L.</small></small>
 
esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na festivalu Spider, 2020. Foto: M.L.</small></small>
 
Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, J. Zupančič, A. Dolinar Horvat in N. Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. V živo na Radiu Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>
 
Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small>
 
Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
 
Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, K. Komljanec, J. Gašperin in J. Zupančič. MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
 
multituda.jpg|<small><small>Knjiga ''Multituda'', oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small>
 
dialogi.jpg|<small><small>Revija Dialogi, oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small>
 
klip razpoka matrice.jpg|<small><small>Prispevek v reviji KINO!. Foto: N.J.</small></small>
 
lutka v nas idol v njej.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Lutka. Foto: N.J.</small></small>
 
didaskalia.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Didaskalia. Foto: N.J.</small></small>


Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans na predstavitvi knjige ''Performans-kritika'' so izvedli Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič — vsi na fotografiji — in Nenad Jelesijević. Studio MGL, 13. 6. 2018. Foto: Peter Giodani.</small></small>
emancipacija na robu estetskega rezima.jpg|<small><small>Prispevek v Časopisu za kritiko znanosti. Foto: N.J.</small></small>


Performans na knjižnem sejmu foto Petra Pogorevc.jpg|<small><small>Performans-kritika-praksa. Performans na predstavitvi knjige ''Performans-kritika'' na knjižnem sejmu v Cankarjevem domu 23. 11. 2018. so izvedli Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević — vsi na fotografiji. Pogovor z avtorjem je vodila Petra Tanko.  Dogodek je v živo prenašal radio Ars. Foto: Petra Pogorevc.</small></small>
kontekst metatekst uzitek.jpg|<small><small>Prispevek v zborniku ''Drama, tekst, pisava 2''. Foto: N.J.</small></small>


</gallery>
</gallery>

Trenutna redakcija s časom 14:16, 22. november 2024

Nj cb.JPG



Predstavitev

Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt/oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa Teorije in prakse performansa.


V umetniški praksi in tekstih se rad igra s fenomeni spektakla, popa in estetizacije.


Je avtor plesne predstave Pleme, avtor in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, in je soavtor, v duu Kitch, performansov Razprodaja, Mali princ, Kitch poroka in Prisega. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave No.1.


Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulični performans Prodaja filozofske fakultete. Je avtor videa Natrag u garažu.


Redno objavlja na spletišču Performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini).


V knjigi Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.


Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia, Critical Stages/Scènes critiques, Književne novine, Sodobnost, Dialogi, ČKZ, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, Performans idr.),
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).


Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.


Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na simpozijih in konferencah, kot so: mednarodni teatrološki simpoziji Sterijevega pozorja in IATC-ja v Novem Sadu; mednarodna konferenca Fakultete dramskih umetnosti in Jugoslovanske kinoteke v Beogradu; mednarodna konferenca združenja European Society for Aesthetics na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpoziji Amfiteatra in AGRFT-ja; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.


Sodeloval je v vrsti javnih debat o sodobni umetnosti, gledališču, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor proti estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Srečanje mreže Balkan Express v Sofiji (IETM);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Mladinsko_dialog o stanju umetnostne kritike (SMG);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).


Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba, Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin in gibalnoperformativnih delavnic Mixer. Zasnoval je in poučeval predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.


Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, mdr. revijo in knjižno zbirko Dialogi, logotip in CGP založbe Litera, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.


Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v strokovni skupini Borštnikovega srečanja.


Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).

Resume

Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of the performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.


He is an author of the dance performance Tribe. His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.


He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street performance Selling the Faculty of arts.


He is a co-founder of the Kitch Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program The Performance Theories and Practices.


He regularly posts at Performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).


He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.


His official bibliography has more than 250 entries—texts being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.


He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.


He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, the Supernova multimedia workshops and the Mixer dancing and performing workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.


He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.


He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.


He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital.

Bibliografija / Bibliography

Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS

Predstave / Performances


Solo performansi / Solo performances

  • esc (Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd, 2022)
  • Prayer / Molitev (Festival Spider; Španski borci; Nova pošta SMG; Ljubljana, 2021)
  • esc (Festival Spider, Ljubljana, 2020)
  • Touch Me (online, 2020)
  • Duchamp mon amour (MGL; Cankarjev dom; Ljubljana, 2018)


Avtorske zasnove in *izvajanja v duu Kitch / Conceptual layouts and *performing in duo Kitch


Odrska sodelovanja / The stage co-operations

  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi / presenter of the poetry of Umetnik u ljubavi — Poezin Party (Beti Ford, Beograd, 28.7.2024)
  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi / presenter of the poetry of Umetnik u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
  • performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (Elektrarna, Ljubljana, 2023)
  • svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu in P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, Ljubljana, 2019)
  • oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (Elektrarna, Ljubljana, 2018)
  • performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, Ljubljana, 2016)


Online


arhiv / archive


V medijih, citiranost / In the media, cited in publications


Fotografije / Photos