Livija Pandur: Razlika med redakcijama
(Dve vmesni redakciji istega uporabnika nista prikazani) | |||
Vrstica 9: | Vrstica 9: | ||
V zadnjih letih se intenzivno posveča režiji, na slovenske odre je postavila ''Brezmadežno/Immaculato'' ([[SNG Maribor]], 2016), ki sta jo načrtovala s Tomažem Pandurjem, na novo postavila balet ''Simfonija otožnih pesmi'' ([[SNG Opera in balet Ljubljana]], 2017; premiera v Staatsballet Berlin, 2010), in ''Penelopiado'' ([[SNG Drama Ljubljana]], 2022). V tujini je v sodelovanju s koreografom Ronaldom Savkovićem režirala avtorski balet ''Hazarski slovar: Lovci na sanje'' v Srbskem narodnem gledališču v Beogradu (2018), predstavo ''Alkestida'' v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2019), ''Ecos'' Henryja Naylorja v Teatru Español v Madridu (2019), ''Hamlet – Evidenca zločina neke monarhije'' v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2021/22), opero ''Pesem iz hrupa – Življenja in smrti Isabelle Eberhardt'' v HNK Varaždin (2022) in ''Kraljice'' (T. H. Pandur in Livija Pandur po Rihardu III. in drugih dramah W. Shakespeara) v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2024). | V zadnjih letih se intenzivno posveča režiji, na slovenske odre je postavila ''Brezmadežno/Immaculato'' ([[SNG Maribor]], 2016), ki sta jo načrtovala s Tomažem Pandurjem, na novo postavila balet ''Simfonija otožnih pesmi'' ([[SNG Opera in balet Ljubljana]], 2017; premiera v Staatsballet Berlin, 2010), in ''Penelopiado'' ([[SNG Drama Ljubljana]], 2022). V tujini je v sodelovanju s koreografom Ronaldom Savkovićem režirala avtorski balet ''Hazarski slovar: Lovci na sanje'' v Srbskem narodnem gledališču v Beogradu (2018), predstavo ''Alkestida'' v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2019), ''Ecos'' Henryja Naylorja v Teatru Español v Madridu (2019), ''Hamlet – Evidenca zločina neke monarhije'' v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2021/22), opero ''Pesem iz hrupa – Življenja in smrti Isabelle Eberhardt'' v HNK Varaždin (2022) in ''Kraljice'' (T. H. Pandur in Livija Pandur po Rihardu III. in drugih dramah W. Shakespeara) v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2024). | ||
Za svoje delo je prejela | Za svoje delo je prejela Borštnikovovo diplomo za dramaturgijo in nagrado Veliki bršljanov venec za življenjsko delo na področju dramaturgije, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije. | ||
==Dramaturgije== | ==Dramaturgije== | ||
Vrstica 23: | Vrstica 23: | ||
==Nagrade== | ==Nagrade== | ||
*2018 [[Nagrada Združenja dramskih umetnikov Slovenije|»Veliki bršljanov venec«]], priznanje ZDUS za življensko delo, in sicer za vsestransko gledališko ustvarjanje s poudarkom na dramaturgiji, {{Pdf|Priznanja_ZDUS_2018.pdf|obrazložitev}} | *2018 [[Nagrada Združenja dramskih umetnikov Slovenije|»Veliki bršljanov venec«]], priznanje ZDUS za življensko delo, in sicer za vsestransko gledališko ustvarjanje s poudarkom na dramaturgiji, {{Pdf|Priznanja_ZDUS_2018.pdf|obrazložitev}} | ||
* 1991 Borštnikova nagrada za gledališki esej | |||
* 1990 Borštnikova diploma za dramaturgijo, ''Faust'' (Drama SNG Maribor) | |||
==Viri in literatura== | ==Viri in literatura== |
Trenutna redakcija s časom 11:52, 8. oktober 2024
Življenjepis
Dramaturginja in producentka Livija Pandur se je rodila v Mariboru, 27. avgusta 1959. Že med študijem na ljubljanski AGRFT je sodelovala v gledališki skupini Tomaža Pandurja Tespisov voz.
V slovenskem in mednarodnem gledališkem prostoru je ustvarila zavidljiv gledališki opus. Kot dramaturginja je soustvarila celotni opus Tomaža Pandurja, od zgodnjih začetkov s Tespisovim vozom in kultne Šeherezade v Slovenskem mladinskem gledališču, mariborskega obdobja, ko je bila del dramaturške ekipe v Drami SNG Maribor (1991-1996), do mednarodnega preboja s posebnim poudarkom na t. i. španskem obdobju. Leta 1997 uredila in izdala trijezično monografijo Pandurjevo gledališče sanj, od ustanovitve mednarodne gledališke organizacije Pandur Theaters leta 2002 pa je producentka in dramaturginja predstav tega gledališča.
V zadnjih letih se intenzivno posveča režiji, na slovenske odre je postavila Brezmadežno/Immaculato (SNG Maribor, 2016), ki sta jo načrtovala s Tomažem Pandurjem, na novo postavila balet Simfonija otožnih pesmi (SNG Opera in balet Ljubljana, 2017; premiera v Staatsballet Berlin, 2010), in Penelopiado (SNG Drama Ljubljana, 2022). V tujini je v sodelovanju s koreografom Ronaldom Savkovićem režirala avtorski balet Hazarski slovar: Lovci na sanje v Srbskem narodnem gledališču v Beogradu (2018), predstavo Alkestida v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2019), Ecos Henryja Naylorja v Teatru Español v Madridu (2019), Hamlet – Evidenca zločina neke monarhije v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2021/22), opero Pesem iz hrupa – Življenja in smrti Isabelle Eberhardt v HNK Varaždin (2022) in Kraljice (T. H. Pandur in Livija Pandur po Rihardu III. in drugih dramah W. Shakespeara) v gledališču Marina Držića v Dubrovniku (2024).
Za svoje delo je prejela Borštnikovovo diplomo za dramaturgijo in nagrado Veliki bršljanov venec za življenjsko delo na področju dramaturgije, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije.
Dramaturgije
Režije
Prevodi
Vloge v gledališču
Nagrade
- 2018 »Veliki bršljanov venec«, priznanje ZDUS za življensko delo, in sicer za vsestransko gledališko ustvarjanje s poudarkom na dramaturgiji, obrazložitev
- 1991 Borštnikova nagrada za gledališki esej
- 1990 Borštnikova diploma za dramaturgijo, Faust (Drama SNG Maribor)
Viri in literatura
- Osebnosti: veliki slovenski biografski leksikon. Ljubljana: Mladinska knjiga, 2008.