Geslo:Na današnji dan/1921: Razlika med redakcijama
Brez povzetka urejanja |
Brez povzetka urejanja |
||
Vrstica 27: | Vrstica 27: | ||
V Ljubljani se je rodil igralec [[Danilo Bezlaj]]. Član [[Mestno gledališče ljubljansko|MGL]] ansambla. | V Ljubljani se je rodil igralec [[Danilo Bezlaj]]. Član [[Mestno gledališče ljubljansko|MGL]] ansambla. | ||
<div class="spacer"></div> | |||
*'''[[Geslo:Na današnji dan/1. november|1. NOVEMBER]]'''<br> | |||
Na Dunaju se je rodila režiserka [[Balbina Battelino Baranovič]]. Njen režiski opus ni bil gigantski, a je z vpeljavo gledališča v krogu sprožil strukturne spremembe. Njene odrske postavitve niso bile polemične z družbenim okoljem, ampak so vpeljevale tuje dramatike. |
Redakcija: 17:41, 14. november 2015
V Mežici se je rodil filmski in gledališki scenograf Mirko Lipužič.
Rodila se je Pavla Brunčko. Borka v NOB in igralka na osvobojenem ozemlju, potem pa dolgoletna članica Drame Maribor.
V Kočevju se je rodil igralec Bert Sotlar. Steber slovenske filmografije. Prvi igralec, ki je povlekel za ušesa gledališkega kritika in mu primazal zaušnico zaradi neodgovornega in žaljivega izražanja v kritikah: »Oprostite, gospod!« je vljudno rekel, mu snel očala in ga šele zatem klofutnil. Ljubljanska drama je sprožila disciplinski postopek proti Sotlerju, ker pa so njegovo dejanje na tiho vsi odobravali in mu celo čestitali, so odločili njemu v prid in postopek ustavili.
V Ljubljani se je rodil dramatik Janez Vrhunc. V času narodnoosvobodilnega boja je vodil partizansko gledališče, po vojni pa diplomiral iz režije na AIU. Dramaturg ljubljanske Drame. Prejel je tudi več vojaških priznanj.
V Lahoncih se je rodil dramaturg, kritik, esejist, urednik in publicist Lojze Filipič. Umetniški vodja celjskega gledališča, ljubljanske Drame in MGL-ja. Utemeljitelj moderne dramaturgije.
V Ljubljani se je rodila igralka Mira Bedenk.
V Ljubljani se je rodil igralec Danilo Bezlaj. Član MGL ansambla.
Na Dunaju se je rodila režiserka Balbina Battelino Baranovič. Njen režiski opus ni bil gigantski, a je z vpeljavo gledališča v krogu sprožil strukturne spremembe. Njene odrske postavitve niso bile polemične z družbenim okoljem, ampak so vpeljevale tuje dramatike.