Selma Spahić: Razlika med redakcijama
(Nova stran z vsebino: Spahić, Selma Spahić, Selma ==Življenjepis== Selma Spahić (1986) je diplomirala iz režije na sarajevski Akademiji...) |
|||
Vrstica 3: | Vrstica 3: | ||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Selma Spahić (1986) je diplomirala iz režije na sarajevski Akademiji za gledališko umetnost. Režira dramska dela, avtorske projekte in vodi delavnice v Bosni in Hercegovini, Srbiji, na Hrvaškem, v Črni Gori in Veliki Britaniji. Med drugim je režirala ''Pomladno prebujenje'' Franka Wedekinda, ''Let nad kukavičjim gnezdom'' Kena Keseyja, ''Samotni zahod'' Martina McDonagha, ''Dvom'' Johna Patricka Shanleyja, ''Ženske, ki čistijo'' (po Genetovih ''Služkinjah''), ''Kokoš'' (po motivih ''Šolskega zvezka'' A. Kristof). Pri ustvarjanju gledaliških predstav pogosto uporablja tehniko devising in metode dokumentarnega gledališča. Njena dokumentarna predstava ''Hipermnezija'', ki temelji na otroških zgodbah osmih igralcev iz Bosne in Hercegovine, Srbije in s Kosova, je bila nagrajena na številnih evropskih gledaliških festivalih. Popolnoma drugačen dokumentarni pristop je uporabila v predstavi ''Skupščina'', ki temelji na materialu s parlamentarnih sej v Bosni med letoma 1996 in 2013. Režirala je tudi dramska besedila mladih avtorjev iz BiH in regije, na primer Tanje Šljivar (''Praskanje ali kako se je ubila moja babica''), Dina Pešuta (''L.U.Z.E.R.I., Natatorium'') in Marka Milosavljevića (''Natatorium''). Ena njenih najuspešnejših uprizoritev je bila ''Skrivnost malinove marmelade'', ki je nastala po motivih kratkih zgodb Karim Zaimović. Ukvarja se tudi s skupnostnim gledališčem in performansi. Kot asistentka na Akademiji za gledališko umetnost sodeluje pri predmetu Režijsko delo z igralcem, od leta 2009 je selektorica za Mednarodni gledališki festival MESS, od leta 2012 pa je tudi umetniška direktorica tega festivala. | Selma Spahić (1986) je diplomirala iz režije na sarajevski Akademiji za gledališko umetnost. Režira dramska dela, avtorske projekte in vodi delavnice v Bosni in Hercegovini, Srbiji, na Hrvaškem, v Črni Gori in Veliki Britaniji. Med drugim je režirala ''Pomladno prebujenje'' Franka Wedekinda, ''Let nad kukavičjim gnezdom'' Kena Keseyja, ''Samotni zahod'' Martina McDonagha, ''Dvom'' Johna Patricka Shanleyja, ''Ženske, ki čistijo'' (po Genetovih ''Služkinjah''), ''Kokoš'' (po motivih ''Šolskega zvezka'' A. Kristof). | ||
Pri ustvarjanju gledaliških predstav pogosto uporablja tehniko devising in metode dokumentarnega gledališča. | |||
Njena dokumentarna predstava ''Hipermnezija'', ki temelji na otroških zgodbah osmih igralcev iz Bosne in Hercegovine, Srbije in s Kosova, je bila nagrajena na številnih evropskih gledaliških festivalih. Popolnoma drugačen dokumentarni pristop je uporabila v predstavi ''Skupščina'', ki temelji na materialu s parlamentarnih sej v Bosni med letoma 1996 in 2013. Režirala je tudi dramska besedila mladih avtorjev iz BiH in regije, na primer Tanje Šljivar (''Praskanje ali kako se je ubila moja babica''), Dina Pešuta (''L.U.Z.E.R.I., Natatorium'') in Marka Milosavljevića (''Natatorium''). Ena njenih najuspešnejših uprizoritev je bila ''Skrivnost malinove marmelade'', ki je nastala po motivih kratkih zgodb Karim Zaimović. | |||
Ukvarja se tudi s skupnostnim gledališčem in performansi. Kot asistentka na Akademiji za gledališko umetnost sodeluje pri predmetu Režijsko delo z igralcem, od leta 2009 je selektorica za Mednarodni gledališki festival MESS, od leta 2012 pa je tudi umetniška direktorica tega festivala. | |||
==Režije== | ==Režije== | ||
*2016 Ferenc Molnár ''LILIOM'', SNG Drama Ljubljana | *2016 Ferenc Molnár ''LILIOM'', SNG Drama Ljubljana |
Redakcija: 10:04, 25. februar 2016
Življenjepis
Selma Spahić (1986) je diplomirala iz režije na sarajevski Akademiji za gledališko umetnost. Režira dramska dela, avtorske projekte in vodi delavnice v Bosni in Hercegovini, Srbiji, na Hrvaškem, v Črni Gori in Veliki Britaniji. Med drugim je režirala Pomladno prebujenje Franka Wedekinda, Let nad kukavičjim gnezdom Kena Keseyja, Samotni zahod Martina McDonagha, Dvom Johna Patricka Shanleyja, Ženske, ki čistijo (po Genetovih Služkinjah), Kokoš (po motivih Šolskega zvezka A. Kristof).
Pri ustvarjanju gledaliških predstav pogosto uporablja tehniko devising in metode dokumentarnega gledališča.
Njena dokumentarna predstava Hipermnezija, ki temelji na otroških zgodbah osmih igralcev iz Bosne in Hercegovine, Srbije in s Kosova, je bila nagrajena na številnih evropskih gledaliških festivalih. Popolnoma drugačen dokumentarni pristop je uporabila v predstavi Skupščina, ki temelji na materialu s parlamentarnih sej v Bosni med letoma 1996 in 2013. Režirala je tudi dramska besedila mladih avtorjev iz BiH in regije, na primer Tanje Šljivar (Praskanje ali kako se je ubila moja babica), Dina Pešuta (L.U.Z.E.R.I., Natatorium) in Marka Milosavljevića (Natatorium). Ena njenih najuspešnejših uprizoritev je bila Skrivnost malinove marmelade, ki je nastala po motivih kratkih zgodb Karim Zaimović.
Ukvarja se tudi s skupnostnim gledališčem in performansi. Kot asistentka na Akademiji za gledališko umetnost sodeluje pri predmetu Režijsko delo z igralcem, od leta 2009 je selektorica za Mednarodni gledališki festival MESS, od leta 2012 pa je tudi umetniška direktorica tega festivala.
Režije
- 2016 Ferenc Molnár LILIOM, SNG Drama Ljubljana
Nagrade
Viri in literatura
- SNG Drama Ljubljana