Irena Tomažin Zagoričnik: Razlika med redakcijama

Vrstica 40: Vrstica 40:
*[http://koridor-ku.si/oder/irena-tomazin-biti-uspesen-je-izjemno-dolgocasen-in-plehek-koncept/ Irena Tomažin: »Biti »uspešen« je izjemno dolgočasen in plehek koncept« - koridor-ku.si, 22.12.2015]
*[http://koridor-ku.si/oder/irena-tomazin-biti-uspesen-je-izjemno-dolgocasen-in-plehek-koncept/ Irena Tomažin: »Biti »uspešen« je izjemno dolgočasen in plehek koncept« - koridor-ku.si, 22.12.2015]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174456275 Irena Tomažin: Govorice glasu, oddaja Oder - www.rtvslo.si, 21.02.2017]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174456275 Irena Tomažin: Govorice glasu, oddaja Oder - www.rtvslo.si, 21.02.2017]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174521544 "Glas, ki ga ne le slišimo, temveč tudi vidimo. Glas, ki ga zaradi njegove vibracije začutimo v telesu. Glas, ki je melodija, zvočnost, tekstura, frekvenca", oddaja Oder - www.rtvslo.si, 20.02.2018]

Redakcija: 11:13, 21. februar 2018

foto: Katarina Juvančič

Življenjepis

Irena Tomažin Zagoričnik (19. februar 1979, Ljubljana) je zaključila študij filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Plesno se je izobraževala v Studiu za sodobni ples Celje, plesnem studiu Intakt Ljubljana, v programu Agon Zavoda En-Knap v Ljubljani, na Maskinem Seminarju sodobnih scenskih umetnosti ter drugih delavnicah v Sloveniji in tujini.

Večinoma deluje in ustvarja v gibalno-gledaliških predstavah ter znotraj eksperimentalne improvizirane glasbe. Doslej je naredila šest avtorskih predstav: plesni prvenec Hitchickove metamorfoze s skladateljem Mitjem Reichenbergom (2001), solo Kaprica (2005), ki je bil že bolj osredotočen na glas, tega pa je še intenzivneje razvila v kasnejših predstavah. Leta 2006 je predstavila na festivalu Mesto žensk remake predstave Kaprica z naslovom (S)pozaba kaprice, sledila je Kot kaplja dežja v usta molka (2008), za katero je na festivalu Gibanica 2009 prejela posebno pohvalo žirije kot obetavna koreografinja. Leta 2010 je nastala predstava Splet okoliščin v sodelovanju z Joséphine Evrard, leta 2012 pa solistična predstava Okus tišine vedno odmeva, za katero je na festivalu Gibanica 2015 prejela nagrado žirije in nagrado občinstva za najboljšo predstavo. Leta 2015 je pripravila avdio-video instalacijo Obrazi glasov/šum, ki ji je sledila solo predstava Telo glasu.

Izdala je tudi dva avtorska albuma Crying Games in Taste of Silence, je članica glasbene skupine Borghesia, s katero je sodelovala pri dveh zgoščenkah And Man Created God in Proti Kapitulaciji, kot soavtorica pa se pojavlja tudi na albumih Ljubljana–Wien in Theoral Number 8 (Christof Kurzman), Kabinet čudes Brutka Bimbiča (Bratko Bibič & The Madleys), na kompilacijski zgoščenki Eksperiment Slovenija ... S svojim solo projektom iT in kot vokalistka je sodelovala na mnogih festivalih tako doma kot tudi v tujini (Zagreb, Beograd, Skopje, Dobbia, Dunaj, Biel, Basel, Ženeva, Budimpešta, Berlin, Baltimore, Wels, Tokio, Kyoto, Kassel, Wuppertal, Wroclaw...). Njene kompozicije za geste in glas so bile izdane v knjigah Mathieu Copelanda Une exposition à être lue in Chorégraphier l’exposition ter uprizorjene v Ženevi, Parizu in Madridu. Redno tudi poučuje na delavnicah z glasom v Ljubljani in v tujini.

Projekti

  • 2012 Okus tišine vedno odmeva, koprodukcija Emanat, Cankarjev dom in Maska
  • 2010 Splet okoliščin / Out of discord (v sodelovanju z Josephine Evrard)
  • 2009 Ptih! (v sodelovanju z Hanno Preuss)
  • 2008 Kot kaplja dežja v usta molka
  • 2006 (S)pozaba kaprice
  • 2005 Kaprica
  • 2001 Hitchcockove metamorfoze (v sodelovanju z Mitjem Reichenberg)

Nagrade

Viri in literatura

  • Osebnosti: veliki slovenski biografski leksikon. Ljubljana: Mladinska knjiga, 2008.

Zunanje povezave