Nina Meško: Razlika med redakcijama

Vrstica 7: Vrstica 7:


Poudarek plesne dejavnosti, ki jo Nina Meško oblikuje v okviru svojega dela na JSKD, temelji na povečanju zanimanja in znanja o plesni umetnosti in pedagogiki ustvarjalnega plesa. Vsem, ki plešejo, želijo plesati ali poučevati ples, ponuja različne oblike strokovne pomoči. Skrbi za pretok in izmenjavo informacij v slovenskem in mednarodnem prostoru, organizira različna izobraževanja s področja sodobnega plesa, plesne pedagogike in plesne medicine, oblikuje spodbude za ustvarjanje in pogoje za predstavljanje. Na ta način ji je uspelo oblikovati festivalsko in izobraževalno ponudbo, katere osnovni cilj je razvoj plesne ustvarjalnosti otrok in mladih ter strokovna usposobljenost njihovih mentorjev po vseh regijah Slovenije.
Poudarek plesne dejavnosti, ki jo Nina Meško oblikuje v okviru svojega dela na JSKD, temelji na povečanju zanimanja in znanja o plesni umetnosti in pedagogiki ustvarjalnega plesa. Vsem, ki plešejo, želijo plesati ali poučevati ples, ponuja različne oblike strokovne pomoči. Skrbi za pretok in izmenjavo informacij v slovenskem in mednarodnem prostoru, organizira različna izobraževanja s področja sodobnega plesa, plesne pedagogike in plesne medicine, oblikuje spodbude za ustvarjanje in pogoje za predstavljanje. Na ta način ji je uspelo oblikovati festivalsko in izobraževalno ponudbo, katere osnovni cilj je razvoj plesne ustvarjalnosti otrok in mladih ter strokovna usposobljenost njihovih mentorjev po vseh regijah Slovenije.
==Vloge==
{{#dynamic_content:rep | person | 2983 | roles}}


==Nagrade==
==Nagrade==

Redakcija: 19:22, 3. november 2020


Življenjepis

Nina Meško (1973, Ptuj) je v slovenskem plesnem prostoru znana kot plesalka sodobnega plesa in koreografinja, od leta 2006 pa je zaposlena kot samostojna strokovna svetovalka za ples pri Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti (JSKD). S plesom in koreografijo se je profesionalno ukvarjala več kot desetletje.

"V prvi polovici 90. let je Nina Meško sodelovala z Etcho Dvornik, Ingrid Kerec, Fatou Traore (Rosas), Majo Milenovič Workman, Aleksandro Schuller in Gregorjem Kamnikarjem, kot koreografinja pa je debitirala leta 1996 s plesnim solom Watching Alice. Že pri njenem prvem projektu je bilo zaznati težnjo po odpiranju vmesnih polj, ki so se kasneje s svojo binarnostjo selila in spreminjala v najrazličnejše dvojnosti. Npr. vmesnosti med posameznimi mediji, različnimi vidiki umetniške plesne prakse, različnimi umetniškimi praksami, estetikami ali umetniškimi avtopoetikami, kulturo in umetnostjo, umetnostjo in kulturno produkcijo, umetnostjo in kulturno politiko. Morda je ravno kreiranje vmesnosti tisto, kar Nini Meško kot ustvarjalki omogoča relativizacijo neke ekskluzivne perspektive in razpiranje potencialnosti, o katerih govori tudi v zvezi s svojim koreografskim delom. Sredi 90. let je prvič odpotovala v New York, kjer se je med drugim seznanila in navdušila nad različnimi formati umetniškega ustvarjanja. V PTL je začela voditi program »Dance Lab«, v okviru katerega so bili koreografi povabljeni, da predstavijo svoja dela v nastajanju in da svoje dileme in vprašanja delijo z občinstvom in strokovnjaki. V obdobju med letoma 2003 in 2006 sta nastali dve poglavitni deli Nine Meško: What A Feeling (2003) in Stanje stvari (2004). Če se Meškova s konceptom What A Feeling dotika vprašanja koreografske produkcije, avtorstva in njegove umestitve na (umetniški) trg ter skuša misliti koreografsko funkcijo izven pojmov generiranja, urejanja in osmišljanja plesnega materiala, s plesno situacijo Stanje stvari to svoje umetniško podjetje še razširi. V njej »razstavi kontekst« plesne (pred)produkcije. Lahko bi celo trdili, da prav kontekstu na neki način pripiše določeno avtorsko ali koreografsko funkcijo, neki ideološki dispozitiv, ki se mu umetnik ne more izogniti. V njenih delih se pojavlja neka osebna konstanta, ki njene predstave na poseben način kolorira. To so blago ironične, humorne izjave ali situacije, ki jih ni mogoče brati brez mešanih občutkov." (Rok Vevar)

Poudarek plesne dejavnosti, ki jo Nina Meško oblikuje v okviru svojega dela na JSKD, temelji na povečanju zanimanja in znanja o plesni umetnosti in pedagogiki ustvarjalnega plesa. Vsem, ki plešejo, želijo plesati ali poučevati ples, ponuja različne oblike strokovne pomoči. Skrbi za pretok in izmenjavo informacij v slovenskem in mednarodnem prostoru, organizira različna izobraževanja s področja sodobnega plesa, plesne pedagogike in plesne medicine, oblikuje spodbude za ustvarjanje in pogoje za predstavljanje. Na ta način ji je uspelo oblikovati festivalsko in izobraževalno ponudbo, katere osnovni cilj je razvoj plesne ustvarjalnosti otrok in mladih ter strokovna usposobljenost njihovih mentorjev po vseh regijah Slovenije.

Vloge

Nagrade

Viri in literatura

Zunanje povezave