Staša Prah: Razlika med redakcijama
Vrstica 19: | Vrstica 19: | ||
==Viri in literatura== | ==Viri in literatura== | ||
*[https://www.opera.si/sl/kdo-smo/balet/stasa-prah/ | *[https://www.opera.si/sl/kdo-smo/balet/stasa-prah/ SNG Opera in balet Ljubljana – Staša Prah] | ||
==Zunanje povezave== | ==Zunanje povezave== | ||
*[https://koridor-ku.si/oder/vse-ok/ koridor-ku.si – ''Vse ok''] | *[https://koridor-ku.si/oder/vse-ok/ koridor-ku.si – ''Vse ok''] |
Redakcija: 21:17, 23. april 2023
Življenjepis
Staša Prah je svoje umetniško izobraževanje začela že v nižji glasbeni in baletni šoli v Mariboru, kjer je obiskovala ure klavirja in baleta. Srednješolsko izobrazbo je pridobila na umetniški gimnaziji v Novi Gorici. Študirala je dramaturgijo na AGRFT v Ljubljani.
15 let je sodelovala v improvizacijskem gledališču, kjer se je prvih 10 let udejstvovala kot igralka oz. improvizatorka, pozneje pa še kot sodnica in moderatorka. Že na začetku študija je začela sodelovati s Pionirskim domom v Ljubljani kot članica žirije na otroškem festivalu Gledališke sanje. Vodi tudi delavnice za mentorje gledaliških skupin. Staša Prah je tudi ena izmed štirih gledaliških trenerk v sklopu evropskega projekta Young Theatre.
Kot dramaturginja je sodelovala pri številnih dramskih uprizoritvah: Škrat Kuzma dobi nagrado (SMG), Guliverjeva potovanja (SNG Maribor), SVA. in Groznovilca (LGL), Ko je otrok bil otrok (MGL), Pes, noč in nož, Grozljiva lepota in Hamlet (SSG Trst), Madame Bovary (SNG Nova Gorica), Človek, ki je okušal oblike (Flota), pri operah Granatno jabolko (SNG Maribor) in La Cecchina ali Nikogaršnja hči (SKGG), Lepotica in zver (SNG Opera in balet Ljubljana), pri plesni uprizoritvi Rdeča-sled (Flota) ter dramsko-plesni uprizoritvi Sinestezija – opus (Flota).
Za dramaturgijo se je odločila zavestno, saj se je z odrskih desk želela preseliti v najbolj skrite kotičke ustvarjanja za gledališče. Navdušuje se nad vsem nevidnim, magičnim in neoprijemljivim. Želi ustvarjati celostno in se posvetiti celotni širini gledališkega dogodka. Zaveda se ključnih točk gledališkega življenja: čut in skrb za občinstvo, (v okviru katere se posveča ustvarjanju za otroke, otroškemu v odraslih, in edinim oprijemljivim dokumentom sicer minljive gledališke stvaritve – gledališkim listom), zavedanje in ponižnost med izbranimi sodelavci ter posvečenost in predanost odru (kot mediju, ki zajema in hkrati omogoča ves svet).