Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama
(→Resume) |
|||
Vrstica 142: | Vrstica 142: | ||
His official [ | His official [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20241105_063826_a20869475.html bibliography] has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio. | ||
<br> | <br> | ||
Trenutna redakcija s časom 20:29, 17. november 2024
Predstavitev
Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt/oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa Teorije in prakse performansa.
V umetniški praksi in tekstih se rad igra s fenomeni spektakla, popa in estetizacije.
Je avtor plesne predstave Pleme, avtor in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, in je soavtor, v duu Kitch, performansov Razprodaja, Mali princ, Kitch poroka in Prisega. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave No.1.
Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulični performans Prodaja filozofske fakultete. Je avtor videa Natrag u garažu.
Redno objavlja na spletišču Performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini).
V knjigi Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia, Critical Stages/Scènes critiques, Književne novine, Sodobnost, Dialogi, ČKZ, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, Performans idr.),
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na simpozijih in konferencah, kot so: mednarodni teatrološki simpoziji Sterijevega pozorja in IATC-ja v Novem Sadu; mednarodna konferenca Fakultete dramskih umetnosti in Jugoslovanske kinoteke v Beogradu; mednarodna konferenca združenja European Society for Aesthetics na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpoziji Amfiteatra in AGRFT-ja; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
Sodeloval je v vrsti javnih debat o sodobni umetnosti, gledališču, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor proti estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Srečanje mreže Balkan Express v Sofiji (IETM);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Mladinsko_dialog o stanju umetnostne kritike (SMG);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba, Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin in gibalnoperformativnih delavnic Mixer. Zasnoval je in poučeval predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, mdr. revijo in knjižno zbirko Dialogi, logotip in CGP založbe Litera, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.
Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v strokovni skupini Borštnikovega srečanja.
Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).
Resume
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of the performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
He is an author of the dance performance Tribe. His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.
He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street performance Selling the Faculty of arts.
He is a co-founder of the Kitch Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program The Performance Theories and Practices.
He regularly posts at Performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).
He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
His official bibliography has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, the Supernova multimedia workshops and the Mixer dancing and performing workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.
He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.
He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital.
Bibliografija / Bibliography
Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS
Predstave / Performances
- Pleme / Tribe (2024) - Festival Spider
video teaser
Solo performansi / Solo performances
- esc (Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd, 2022)
- Prayer / Molitev (Festival Spider; Španski borci; Nova pošta SMG; Ljubljana, 2021)
- esc (Festival Spider, Ljubljana, 2020)
- Touch Me (online, 2020)
- Duchamp mon amour (MGL; Cankarjev dom; Ljubljana, 2018)
Avtorske zasnove in *izvajanja v duu Kitch / Conceptual layouts and *performing in duo Kitch
- PopParty (2017)*
- Prisega / The Oath (2016)*
- Fantom identitete / Phantom of Identity (Elektrarna, Ljubljana, 2014)
- Kitch poroka / The Kitch Wedding (Ljubljanski grad, 2005)*
- Mali princ / Le petit prince (Umetnostna galerija Maribor; Borštnikovo srečanje; 2001)
- XXX razprodaja / XXX Sale (1999-2004)*
Odrska sodelovanja / The stage co-operations
- izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi / presenter of the poetry of Umetnik u ljubavi — Poezin Party (Beti Ford, Beograd, 28.7.2024)
- izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi / presenter of the poetry of Umetnik u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
- performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (Elektrarna, Ljubljana, 2023)
- svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu in P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, Ljubljana, 2019)
- oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (Elektrarna, Ljubljana, 2018)
- performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, Ljubljana, 2016)
Online
- Zbirka Performans
- instagram: _umetnikuljubavi_
- kitch.si
arhiv / archive
- Prispevki na RTV Slovenija / Posts at RTV Slovenia (2014-2016)
- Objave in oddaje na Radiu Študent / Posts and author's broadcasts at Radio Student (2004-2018)
V medijih, citiranost / In the media, cited in publications
- Spider 2024 — Sigledal, 19.6.2024
- 13. festival radikalnih teles Spider — Radio Slovenija, Svet kulture, 19.6.2024
- Danes se v Ljubljani začenja festival radikalnih teles — Ljubljanainfo, 19.6.2024
- Festival Spider 2024 — MOL, 18.6.2024
- 13. Festival Spider se poglablja... — RTV Slovenija, P.G., 18.6.2024
- 13. festival radikalnih teles Spider — Radio Slovenija, Ars aktualno, 15.6.2024
- Revija Sodobnost podelila 20. nagrado... — RTV Slovenija, A.P., 26.5.2024
- Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023
- Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023
- Diskolektiv: Druge kože — Sigledal, 20.3.2023
- Načini gledanja — RTV Slovenija, M.K., 25.2.2023
- Izlazne strategije umetnosti — Danas, 22.10.2022
- U paviljonu Cvijeta Zuzorić na Malom Kalemegdanu — Novosti, M.A.K., 21.10.2022
- Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022
- Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022
- Drama, tekst, pisava 2 — MGL, 10.3.2022
- Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022
- Spider 2021 — Vimeo, 2021
- Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021
- Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021
- Editors’ Comment: Theatre (Criticism) the Day After — Critical Stages, Y. Meerzon, S. Patsalidis & A. Murphy, dec. 2020
- Can you see a bigger picture? — Neodvisni, A. Kopač, 17.12.2020
- Gost u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 12.11.2020
- The Performance (of) Contemporaneity — PARL, L. Zdravković, avg. 2020
- Festival Spider: Novo vstajenje radikalnih teles — Dnevnik, M. Šučur, 17.6.2020
- Križci upora — Neodvisni, L. Zdravković, 28.5.2020
- Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020
- Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020
- Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019
- Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019
- Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019
- Teritorij teatra: Kje si, Martina Šiler? — Radio Študent, V. Hrvatin, 13.5.2019
- Predstavitev knjige Performans-kritika u Galeriji AQ u Celju — Celje.info, 10.5.2019
- Nenad Jelesijević: Performans-kritika: zasuk v odpravo umetnosti — Sodobnost, let. 83, str. 643-647, M. Murnik, maj 2019
- 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019
- Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
- Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018
- Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018
- Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018
- Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018
- Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018
- Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018
- Dva premisleka o pretekli gledališki sezoni — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 7.8.2018, od 12:30
- Performans-kritika: O nemogoči gesti upora — Dnevnik, G. Butala, 16.6.2018
- Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018
- O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018
- Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan.2018
- Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018
- Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017
- Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017
- Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017
- Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017
- Okrogla miza (Ne)pretočnost: vprašanje institucije ... — Radio Slovenija 3, 26.10.2017
- Applied theatre in times of terror — Applied Theatre Research, vol. 5, Nr. 3, pp. 169-182, B. Rasmussen, 1.9.2017
- Against creativity — Traditiones, vol. 46, Nr. 1-2, pp. 189-207, B. Bajič, 12.6.2017
- Gost Sterijinog pozorja u emisiji Maske — Radio Beograd 2, vod. M. Knežević, 1.6.2017, od 1:21:21
- Milan Mađarev o Prisegi na Borštnikovem — Radio Beograd 3, Hronika Trećeg programa, 28.11.2016
- Performans Prisega — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 12.4.2016
- Teater v eter: Kuča(n) časti — Radio Študent, R. Bobnič, 1.2.2016
- Mediji in gledališka kritika — Radio Slovenija 1, Kulturni fokus, vod. M. Tušar, 22.1.2016
- Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016
- Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016
- Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015
- Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015
- Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015
- Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015
- Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015
- Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015
- Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014
- Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013
- Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013
- Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
- Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013
- Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013
- V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013
- Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
- Migracije subverzije (intervjuvanec/interviewee) — Tribuna, neoštevilčeno, n.p., K. Kraner, 2013
- Yıkıcılığın Yıkımı / Subversion of Subversity — Sanat Dünyamiz, sayı/No 131, pp. 66-73, T. Pureber, kasım-aralık/Nov-Dec 2012
- Umjetnici u egzilu — Zadarski list, str. 34, B. Kupčak, 5.9.2012
- Instalacija Made in China tudi v Šiški — Siol, 28.2.2012
- Kitch, umetniško-aktivistični duo — Mladina, št.8, str. 80-81, V. Pirc, 24.2.2012
- Made in China — Siol, D. Crnović, 4.10.2011
- Sodobnemu umetniškemu delu ne moremo postaviti niti medijskih niti tematskih meja — Delo, V. Urbančič, 25.1.2010
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah — Borec, št. 657-661, str. 466-512, M. Puncer in M. Vatovec, 2009
- Dialog gluhih — Mladina, št. 36, str. 15, U. Marn, 11.9.2009
- Pogled: Stalna čakalnica — TV Slovenija, Studio City, Plusminus, 32:20-33:02, 19.5.2008
- Določila identitete — Delo, M. Marzidovšek, 16.5.2008
- Stalna čakalnica v Ljubljani (intervjuvanec/interviewee) — Val 202, 10.5.2008
- Quei migranti dal mondo — Il Bologna, 11.4.2008
- Il progeto: Al TPO artisti migranti per opera di confine — Il Domani, 11.4.2008
- La vita ai confine del mondo nell/arte visiva e sul palco — Corriere della sera, 11.4.2008
- I linguaggi d'arte dei migranti — La Republica, 11.4.2008
- Ko bodo velike, bodo manekenke in potrošnice z rdečimi škorenjci (intervjuvanec/interviewee) — Delo, str. 6, M. Čakarić, 16.1.2008
- Dobrodošli v raju! — Vest.si, M. Čakarić, 27.5.2007
- Kulturni val: Crash Test Dummy — Val 202, 24.6.2006
- Liter zraka po 1000 tolarjev ali 4 evre — Jana, št. 47, str. 28, R. Hrovatič, 22.11.2005
- Kitch — Gloss Slovenija, št. 101, N. Kokelj in I. Dimc, nov. 2005
- Topografija abecednega mesta — Delo, R. Vevar, 16.9.2005
- Voda, kri in nafta — Mladina, št. 51, str. 64, K. Hahonina, 20.12.2004
- Tribune v eksilu - po revoluciji — Večer, str. 17, D. Kores Jacks, 21.11.2002
- Tribune v eksilu o pomenu in položaju medijev — Večer, D. Kores Jacks, 19.1.2001
- Prostovoljno v izrednih razmerah — Večer, str. 22, T. Brenk, 18.12.2000