Tomi Janežič
Življenjepis
Tomi Janežič predava na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, predaval pa je tudi na Interdisciplinarnih doktorskih študijah Univerze umetnosti v Beogradu v okviru skupine za scenski design, na Akademiji umetnosti v okviru Univerze Josipa Juria Strossmayerja v Osijeku, na dodiplomskem in podiplomskem študiju Akademije umetnosti v okviru Univerze v Novem Sadu ter na množici seminarjev in delavnic s področja igre pri nas in v tujini. Kot gledališki režiser je v zadnjem desetletju režiral v nacionalnih, mestnih in drugih gledališčih ter neodvisnih produkcijah v večini držav na prostoru bivše Jugoslavije. Od leta 1996 je umetniški vodja in od leta 2004 tudi direktor Studia za raziskavo umetnosti igre v Ljubljani, v okviru katerega se - ob sodelovanju s sorodnimi organizacijami in strokovnjaki iz tujine - posveča raziskavam s področja igre, med drugim od leta 2005 mednarodnemu raziskovalnemu programu z naslovom Potenciali igre. Diplomiral (1998) in magistriral (2001) je na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo iz gledališke režije, dodatno se je izpopolnjeval pri nas in v svetu predvsem na področju različnih igralskih tehnik, trenutno pripravlja doktorat umetnosti na Univerzi umetnosti v Beogradu ter se izobražuje v okviru Mednarodne psihodramske edukacije v Zagrebu. Med leti 2003 in 2007 je deloval kot samostojni ustvarjalec na področju kulture. Od leta 2007 pa je zaposlen na AGRFT v Ljubljani.
Režije
• Klabund: Krog s kredo (SAGS, 1992) • Skice /raziskava in gledališka skica/ (poletna umetniška kolonija, Šmartno v Goriških brdih, 1993) • Euripides: Feničanke (s prizori iz Sofoklove Antigone) (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1994) • J. Genet: Služkinji (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1995) • P. Shaffer: Equus (Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana, 1996) • T. Janežič: Praznina, stara zgodba iz moje vasi (Gledališče Ptuj, 1997) • T. Janežič: Tebe poem ali Praznina št. 2 (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 1997) • Sophocles: Kralj Ojdipus (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 1998) • G. Buchner: Woyzeck (Primorsko dramsko gledališče, Nova Gorica, 1998) • P. Čehov: Utva (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 1999) • Stalker /po noveli bratov Strugatski in filmu Andreja Tarkovskega/ (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju z Zagreb Actors Studio, Hrvaška in koprodukciji s Primorskim poletnim festivalom v Kopru, Sečovlje, 2000) • E. Rostand: Cyrano de Bergerac (Hrvatsko Narodno Kazalište v Splitu, Hrvaška, 2000) • gledališki projekt Igrati (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2001) • P. Čehov: Tri sestre (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 2001) • Dibuk (po igri Anskega) (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 2001) • gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa Hiša miru “... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?” (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem, Ljubljana, 2002) • F. M. Dostojevski: Zločin in kazen (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška, 2002) • Nič igranja, prosim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 2003) • Brez naslova (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2003) • Paula Vogel: Baltimorski valček (Mestno gledališče Ptuj, 2003) • Bez glume, molim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri (Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška, 2004) • Conor McPherson: Dublinska zgodba (Gledališče Koper, 2004) • W. Shakespeare: Kralj Lear (Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora, 2005) • M. Maeterlinck: Slepci (Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija, 2005) • Brez besed – (»Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana«) (Studio za raziskavo umetnosti igre v koprodukciji z Eksperimentalnim gledališčem Glej (Ljubljana, Slovenija) in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija, 2005) • Peter Shaffer: Amadeus (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška, 2006) • Milena Marković: Nahod Simeon (Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija, 2006) • Igralska študija 29.7.1993 – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!) (Studio za raziskavo umetnosti igre in Gledališče Glej, Ljubljana, 2006) • Ljubomir Simović: Putujuće pozorište Šopalović (Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija, 2007) • W. Shakespeare: Kralj Lear (Gledališče Koper in Prešernovo gledališče Kranj, Slovenija, 2007/2008)
Scenografije
Klabund: Krog s kredo (SAGS, 1992) • Skice /raziskava in gledališka skica/ (poletna umetniška kolonija, Šmartno v Goriških brdih, 1993) • Euripides: Feničanke (s prizori iz Sofoklove Antigone) (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1994) • J. Genet: Služkinji (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 1995) • T. Janežič: Praznina, stara zgodba iz moje vasi (Gledališče Ptuj, 1997) • T. Janežič: Tebe poem ali Praznina št. 2 (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 1997) • P. Čehov: Utva (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 1999) • Stalker /po noveli bratov Strugatski in filmu Andreja Tarkovskega/ (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju z Zagreb Actors Studio, Hrvaška in koprodukciji s Primorskim poletnim festivalom v Kopru, Sečovlje, 2000) • E. Rostand: Cyrano de Bergerac (Hrvatsko Narodno Kazalište v Splitu, Hrvaška, 2000) • gledališki projekt Igrati (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2001) • P. Čehov: Tri sestre (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 2001) • Dibuk (po igri Anskega) (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, 2001) • gledališka produkcija igralskega raziskovalnega programa Hiša miru “... je, kot bi šel ČEZ POLJE MAKA in ne pomislil, da bi utrgal cvet ali Kakšne barve je smeh?” (Studio za raziskavo umetnosti igre v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem, Ljubljana, 2002) • F. M. Dostojevski: Zločin in kazen (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca v Rijeki, Hrvaška, 2002) • Nič igranja, prosim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in prvi del trilogije o igri: Norec (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, 2003) • Brez naslova (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana, 2003) • Paula Vogel: Baltimorski valček (Mestno gledališče Ptuj, 2003) • Bez glume, molim! (No Acting Please!) – gledališka raziskava in drugi del trilogije o igri (Teatar ITD, Zagreb, Hrvaška, 2004) • Conor McPherson: Dublinska zgodba (Gledališče Koper, 2004) • W. Shakespeare: Kralj Lear (Atelje 212, Beograd, Srbija in Črna gora, 2005) • M. Maeterlinck: Slepci (Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija, 2005) • Brez besed – (»Ko sem odhajal, sem se spomnil tiste scene iz Bergmana«) (Studio za raziskavo umetnosti igre v koprodukciji z Eksperimentalnim gledališčem Glej (Ljubljana, Slovenija) in mednarodni koprodukciji z CSS Udine (Italija), Ljubljana, Slovenija, Videm, Italija, 2005) • Peter Shaffer: Amadeus (Hrvatsko Narodno Kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvaška, 2006) • Milena Marković: Nahod Simeon (Srbsko narodno pozorište in Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija, 2006) • Igralska študija 29.7.1993 – delo v nastajanju v okviru projekta Igranja, prosim! (Acting Please!) (Studio za raziskavo umetnosti igre in Gledališče Glej, Ljubljana, 2006) • Ljubomir Simović: Putujuće pozorište Šopalović (Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija, 2007) • W. Shakespeare: Kralj Lear (Gledališče Koper in Prešernovo gledališče Kranj, Slovenija, 2007/2008)
Nagrade
• Študentska Prešernova nagrada za režijo (J. Genet: Služkinji) (1995)
• Posebna Borštnikova nagrada za režijo (Borštnikovo srečanje / Sofokles: Kralj Ojdipus) (1998)
• Nagrada Zlata ptica za gledališko ustvarjanje (za režijo predstav A. P. Čehov: Utva in Stalker) (za leto 2000)
• Nagrada Judita za najboljšo predstavo (Mednarodni poletni festival Split, Hrvaška / A. P. Čehov: Tri sestre) (2001)
• Grand prix publike za najboljšo predstavo (Slovenski festivalu komornega gledališča SKUP, Ptuj / C. Mcpherson: Dublinska zgodba) (2004)
• Grand prix Zlati lev za najboljšo predstavo (Mednarodni festival komornega gledališča Zlati Lev v Umagu, Hrvaška / Bez glume, molim! – No Acting Please! – gledališka raziskava in 2.del trilogije o igri) (2004)
• Nagrada »dr. Djuro Rošič« za najboljšo dramsko predstavo v celoti, (prikazano na velikem odru HNK Ivana Pl. Zajca - Rijeka, Hrvaška / P. Shaffer: Amadeus) (2006)
• Sterijina nagrada za najboljšo predstavo (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič: Nahod Simeon) (2007)
• Sterijina nagrada za režijo (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković: Nahod Simeon) (2007)
• Sterijina nagrada za scenografijo (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Marković: Nahod Simeon) (2007)
• Nagrada Združenja likovnih umetnikov in dizajnerjev Vojvodine za scenografijo (Mednarodni gledališki festival Sterijino pozorje, Novi Sad, Srbija / M. Markovič: Nahod Simeon) (2007)