Edward Clug

Foto: Damjan Švarc/SNG Maribor

Življenjepis

Baletnik Edward Clug se je rodil 1973 v romunskem mestu Beius. Študij klasičnega baleta je zaključil leta 1991 v Nacionalni baletni šoli v Cluju-Napoci in še isto leto pričel sodelovati v Slovenskem narodnem gledališču v Mariboru, kjer je interpretiral različne vloge iz klasičnega in modernega baletnega repertoarja. Kot gostujoči umetnik je nastopil v več gledališčih, plesal v produkcijah zagrebškega baleta oziroma Hrvaškega narodnega gledališča in leta 1996 sodeloval z režiserjem Tomažem Pandurjem pri predstavi Babilon. To je bilo za Cluga pravi ustvarjalni izziv na področju koreografije in začelo se je novo obdobje njegovega umetniškega ustvarjanja. Njegov naslednji projekt je bila celovečerna baletna predstava Tango, ki jo je kot koreograf udejanjil z baletnim ansamblom SNG Maribor. Solistična točka iz te predstave, imenovana kot Slepi tango (Blind Tango), je bila na 18. Mednarodnem plesnem tekmovanju v Varni nagrajena kot najboljša sodobna koreografija v obdobju petih let, prejela pa je tudi posebno nagrado na najboljšo koreografijo na Mednarodnem tekmovanju sodobnega plesa v Nagoji in nagrado za najboljšo plesno predstavo, ki jo je Clugu leta 1999 podelilo Društvo baletnih umetnikov Slovenija. Sledili so koreografski projekti, kot so Bachelorette (z baletnim ansamblom SNG Opere in baleta Ljubljana) in projekt Solo for two Chairs, ki je bil ustvarjen za Ochi balet iz Nagoje in ki je prejel bronasto medaljo na Mednarodnem baletnem in koreografskem tekmovanju na moskovskem Bolšoj teatru leta 2001, tretjo nagrado in nagrado občinstva na 17. Mednarodnem koreografskem tekmovanju v Hannovru. Kot plesalec je prejel bronasto medaljo na 4. Mednarodnem tekmovanju iz baleta in sodobnega plesa (v kategoriji sodobni ples) v Nagoji 2002.

Leta 2003 je bil imenovan za vodjo baleta SNG Maribor. Od takrat uspešno in prepoznavno vodi mariborski baletni ansambel, ki odlično sprejema vse nove izzive sodobne plesne umetnosti. Zaradi specifičnega koreografskega sloga je Clugu uspelo pritegniti pozornost mednarodne javnosti in doseči širšo prepoznavnost mariborskega baleta na mednarodnem plesnem zemljevidu. To vedno znova potrjuje z uspešnimi gostovanji in izvedbami svojih koreografskih projektov na največjih plesno-gledaliških festivalih po svetu.


Leto 2005 je Clug zaznamoval s kreacijo uspešne predstave Radio & Juliet, s katero je gostoval domala po vseh pomembnejših evropskih državah, pa tudi v Ameriki in Aziji. Predstava je gostovala na pittsburškem Festival of Firsts, Arts Festivalu v Singapurju, Biarritz festivalu v Franciji, na Dance Festival v Tel Avivu, festivalu Sintrana Portugalskem, milanskem Teatru Piccolo in SID Dance Festival v Seulu; gostoval pa je tudi po Nizozemski, Belgiji, Italiji in državah nekdanje Jugoslavije. V letu 2006 pa je Clug ustvaril predstavo Arhitektura tišine, s katero je obudil intenzivnejše koprodukcijsko sodelovanje med obema slovenskima narodnima gledališčema iz Maribora in Ljubljane, ki sta z združenimi ansambli (plesnim, pevskim in obema orkestroma) pomenljivo začrtala novo ero slovenske poustvarjalne prakse. Projekt je doživel posebno čast, saj je bil otvoritvena predstava singapurskega Arts Festival. Leta 2007 je nizozemska skupina Station Zuid Cluga povabila, da ustvari celovečerno predstavo – Sacre du temps, ki je bila predstavljena v okviru düsseldorfskega Tanz Messe (2008). Leta 2008 je za mariborsko narodno gledališče koreografiral sodobno baletno predstavo Prêt-à-porter, ki je nastala v sodelovanju s slovenskim skladateljem Milkom Lazarjem, prav tako pa je z Lazarjem ustvaril predstavo za Nacionalni balet v Lizboni, ki nosi pomenljiv naslov – 4 Reasons. Leto 2009 je minilo v koreografskem snovanju nove predstave za balet iz Stuttgarta, ki jo je Clug naslovil kot Pocket Concerto. Predstava je požela izjemne odzive, tako med publiko kot s strani kritike. Mariborski baletni ansambel je pod Clugovim vodstvom nastopil na prestižnem plesnem dogodku Jacob’s Pillow Dance Festival (ZDA), prav tako tudi na Festival Des Arts de Saint-Sauveur (Kanada) in Mednarodnem plesnem festivalu v Seulu (Južna Koreja). Za svoje umetniško delo na področju sodobnega plesa je bil nagrajen z najvišjo nagrado na področju kulture, in sicer z Nagrado Prešernovega sklada leta 2005 ter z Glazerjevo listino leta 2008.

Avtorske predstave

Koreografije

Tujina

  • 2001 Solo for two Chairs (koreografija za japonski Ochi International Ballet Company)

Plesne vloge

Nagrade

  • 2017 nominacija za nagrado koreograf leta Benois de la danse (Posvetitev pomladi, Züriški balet in Handman, NDT 2)
  • 2016 nagrada Pie in Pina Mlakarja za izjemne koreografske stvaritve v obdobju preteklih treh let
  • 2008 Glazerjeva listina
  • 2005 Nagrada Prešernovega sklada
  • 1999 Nagrada Društva baletnih umetnikov Slovenija

Viri in literatura

  • SNG Maribor

Zunanje povezave