Kim Komljanec
Kim Komljanec, pisateljica dramskih tekstov, režiserka, igralka
Življenjepis
Rodila se je 22. 2. 1978 v Ljubljani. Po končanem šolanje na Gimnaziji Bežigrad (1996) je študij nadaljevala na Filozofski fakulteti (francoščina in slovenščina), čeprav se je večkrat prijavila na sprejemne izpite za igralko in režiserko na AGRFT, kjer so jo zavrnili. Leta 1995 je ustanovila in začela voditi skupino BUBE v okviru KUD-a France Prešeren, za katero je pisala tekste, režirala in igrala. Poleti 2006 je ustanovila zavod za kulturne dejavnosti – Zavod Zofka. Dve sezoni (januar 2004–september 2006) je bila v SLG Celje zaposlena kot lektorica.
Delovne izkušnje si je nabirala preko različnih virov: bila je lektorica različnih predstav, pisala je besedila za stripe na najstniški strani dnevnika Večer (oktober 2005–oktober 2006), je avtorica songov v otroških lutkovnih predstavah gledališč Fru fru in Balinkugla, igrala je v mladinski skupini KUD-a France Prešeren, v radijskih igrah na Radio Sloveniji, sodelovala je pri sinhronizaciji risank na TV Sloveniji, delala je kot selektorica na območnem Linhartovem srečanju otroških gledaliških skupin (SLKD, marec 1999) ter selektorica predstav, ki se potegujejo za Linhartovo priznanje (za osrednjo Slovenijo, JSKD, januar–april 2007), sodelovala je tudi kot asistentka režije pri M. Koležnik (Histerija, premiera v sezoni1999/2000) in Z. Šedlbauerju (Spomin vode, premiera novembra 2000) v Mestnem gledališču ljubljanskem itd. Največ izkušenj pa je pridobila na številnih seminarjih in delavnicah, ki se jih je udeleževala, vodila pa jih je tudi sama. Julija in avgusta 2004 je bila povabljena na mednarodno rezidenco za perspektivne mlade dramatike gledališča Royal Court v London.
Delavnice in seminarji, ki se jih je udeležila:
- delavnice za pisce dramskih besedil (projekt Nova dramatika, KUD Sodobnost International, Ljubljana in Kranj, oktober 2004–december 2006);
- mednarodni projekt Leonardo – izobraževanje scenaristov in dramatikov ter pedagogov za to področje, mentorja R. Pinner, VB in M. Thau, Nemčija (Slovenija – v organizaciji JSKD, Avstrija, Madžarska november 2003–september 2004);
- delavnice improvizacijskega gledališča v okviru festivala Goli oder, mentorji R. Dixon, R, Trescher itd. (Ljubljana, oktober 2003);
- dva seminarja gledališke režije v organizaciji JSKD – mentorica I. Djilas (november 2002 in marec, april 2003);
- seminar gledališke igre in pisanja dramskih besedil – mentor Raymond Cortese (Cankarjev dom, Ljubljana, marec 2003);
- poletna gledališka šola v organizaciji SLKD – delavnica za gledališke režiserje, mentorja D. Jovanovič in V. Jurc (Izola, avgust 1999);
- seminar gledališke režije in igre v organizaciji SLKD, mentorja M. Koležnik in M. Mandić (Ljubljana, februar in marec 1999);
- poletna gledališka šola v organizaciji SLKD – delavnica gledališke igre, mentor M. Mandić (Dolenjske toplice, junij 1998);
- poletni gledališki seminar GILŠ-a, delavnica gledališke igre, mentorica M. Štromar (Kostanjevica, julij 1998);
- gledališka in lutkovna šola GILŠ, mentorji T. Janežič, M. Vrhovnik Smrekar, D. B. Ross, M. Štromar, S. Starič, S. Zorc in drugi (ZKOS, Ljubljana, šol. leto 1996/97) itd.
Delavnice, ki jih je vodila:
- vodenje gledališke delavnice v Litiji (organizacija JSKD, Območna izpostava Litija, oktober 2006);
- vodenje delavnice dramskega pisanja v okviru festivala Trnfest (KUD France Prešeren, avgust 2006);
- vodenje projekta Nova dramatika: organizacija in vodenje delavnic dramskega pisanja, organizacija bralnih uprizoritev slovenskih dramskih besedil ter vodenje skupine mladih slovenskih dramatičark in dramatikov (KUD Sodobnost International, januar 2005–december 2006);
- vodenje delavnice dramskega pisanja v okviru projekta Leonardo (Ljubljana, JSKD, november 2004);
- vodenje delavnice dramskega pisanja v okviru projekta Mladi Prešeren (Ljubljana, KUD France Prešeren, avgust 2004);
- vodenje gledališke delavnice Samozavest je boljša kot pest (KUD F. Prešeren, Ljubljana, februar 2004);
- vodenje gledališke delavnice v MC Podlaga (Sežana, december 2003);
- vodenje gledališke delavnice v okviru festivala Trnfest (KUD France Prešeren, avgust 2003);
- vodenje gledališke delavnice v okviru festivala Trnfesta (KUD F. Prešeren, Ljubljana, avgust 2002).
Vloge v filmu, radijskih igrah
- Dan kot vsak dan (RTVS, 1983, režija D. Prebil);
- Suha veja (RTVS, 1987, režija A. Stojan);
- Zakaj jih nisem vseh postrelil (AGRFT, 1989, režija M. Hočevar);
- radijska igra Miss Slovenije ima kratke noge (dramsko besedilo priredil P. Lužan, radijsko igro režirala I. Glonar; Radio Slovenija, oktober 2002).
Naslovi dram
- Ena, dve, tri, štiri, mladinska gledališka predstava (režija);
- Pručko, prosim! (režija, igra; BUBE, KUD F. Prešeren, premiera junij 1999);
- Miss Slovenije ima kratke noge (režija, igra; BUBE, KUD F. Prešeren, premiera maja 2001) – nominacija za nagrado Slavka Gruma za najboljše dramsko besedilo;
- Paso Doble (2002);
- Nosorogi (priredba Ionescove drame; režija in igra; udeležba skupine BUBE na festivalu absurdnega gledališča Eugène Ionesco Bukarešta, Romunija, premiera novembra 2001);
- The Why and the How (režija, igra; udeležba skupine BUBE na festivalu absurdnega gledališča Eugène Ionesco Bukarešta, Romunija, premiera novembra 2002);
- Dobre, umazane, zle (režija in igra; BUBE, KUD F. Prešeren, premiera maja 2002);
- Tri debele riti (režija in igra; BUBE, KUD France Prešeren, premiera maja 2003);
- Slovenske kobile (režija in igra; BUBE, KUD France Prešeren, premiera junija 2004);
- Nimam časa (bralno uprizorjeno v gledališču Glej decembra 2005);
- Brez besed (bralno uprizorjeno v gledališču Glej junija 2006);
- Škart (2006–2006).
Celotna besedila dram
Scenariji
- soavtorstvo besedil (z D. Gregorič) in izvedba TV skečev za oddajo Zmenkarije (Kanal A, oktober–december 1998)
- Na svobodi (1998) – nominacija za Grossmanovo nagrado 1998;
- Ločitev v petih korakih (po njem posnet film Ločitev v štirih korakih v režiji A. Kraigher; AGRFT, Ljubljana, premiera junija 2004) – nominacija za Gorssmanovo nagrado 2003;
- Sladki greh (z Leo Menard, januar 2006).
Poezija
- Kje je moj gozd? (KUD France Prešeren, 1995).
Značilnosti
Avtorica sama pravi, da ji je blizu pisanje o družbeni stvarnosti, ki sega v polje intimnega. Družbena stvarnost po svoje vedno sega v polje intimnega. to je jasno vidno v njenih tekstih. Prav tako v besedilih, ki naj bi bila tragična, zasledimo cinični prizvok in stvari na tak način postanejo smešne. Včasih pa se stvari, ki se ji zdijo smešne, obrnejo in izpadejo tragične.
Tako naslov Miss Slovenije ima kratke noge nakaže navidez lahkotno, klišejsko temo o izboru najlepše ženske v Sloveniji. A že v uvodnem delu spoznamo "tekmovalke", ki skrivajo v sebi določene probleme sodobne družbe: bulimijo, zatrtost, tekmovalnost, napadalnost, eno izmed njih celo spolno nadleguje oče. Družbena stvarnost - izbor najlepše Slovenke, ki bi moral biti bleščeč, evforičen dogodek, se izkaže kot nekaj grdega, umazanega. S tem se prepletata družbeno dogajanje in notranjost posameznika.
V drami Dobre, umazane, zle nastopajo le osebe ženskega spola, ki so zaznamovane z današnjim krutim stanjem na svetu vsaka na svoj način. Tako nekatere sanjajo o pravi ljubezni, druge iščejo le hitro zadovoljstvo, tretji je zadosti le materialna preskrbljenost pa čeprav ni prepričana v ljubezen do svojega moškega. Drama se dotakne tudi telesenega nasilja nad žensko, a ta stoično prenaša v smislu: "Saj ni tako hudo".
Mini drama Nimam časa pa opisuje nekaj tako vsakdanjega, znanega vsem ljudem: pomankanje časa in občutek nesposobnosti ob tem. V drami spoznamo slovensko tekačico Jolando Šeplak, ki se pripravlja na Olimpijado, ob tem pa ji zmanjkuje časa za svojega otroka, očeta, ki ga je zadela kap in umira. Celo za treninge. Preganja nas tesnoben občutek, ko nas duši, ker nečesa ne bomo mogli storiti v določenem času. Konča se ironično, ko Jolanda predstavlja tablete, s katerimi pridobimo čas.
Škart pa predstavlja temo, ki jo prav tako spremljamo pred svojimi očmi na televiziji, v časopisju, in sicer korupcijo. Vendar se v tem teksu ta ne izmuzne »moralnim zakonom življenja«, saj zaradi nje oseba izgubi življenje. Hkrati s to temo pa se nam odpira druga, in sicer o Marjanu, osebi brez lastne volje in hrbtenice, s katero na lahek način manipulirajo njegova žena, prijatelji in celo mati, ki molči od njegovega rojstva! Pokaže pa se še en temeljni problem sodobne družbe - stremenje za uspehom, saj so vsi posamezniki pripadniki srednjega razreda, razmeroma uspešni ljudje okoli tridesetih, ki nimajo otrok in delajo predvsem (za) poklicno kariero.
Nagrade
- prva nagrada za glavno vlogo v otroški radijski igri J. Zlobca Čarovnice na festivalu otroških radijskih iger (Ohrid, 1985);
- prva nagrada za otroško pesem o naravi (Zavod RS za šolstvo, 1986);
- tretja nagrada na pesniškem natečaju Cimet (ŠOU, 1996);
- prva nagrada za najboljšo predstavo na Linhartovem srečanju gledaliških vizij za predstavo Cabubaret: Miss Slovenije ima kratke noge (JSKD, Nova Gorica, maj 2001);
- nagrada publike za najboljšo pesem na pesniškem turnirju v Mariboru (april 2002);
- prva nagrada za najboljšo predstavo na Linhartovem srečanju gledaliških vizij za predstavo Cabubaret II: Dobre, umazane, zle (JSKD, Ljubljana, maj 2002);
- Linhartovo priznanje za dosežke na področju gledališkega ustvarjanja (JSKD, maj 2003).
Viri in literatura
- Škart: gledališki list MGL: Ljubljana, 2007.
- življenjepis (avtoričin lastni in internetni naslov www.pre-glej.si)