Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama

(73 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih)
Vrstica 20: Vrstica 20:




Avtor je in izvajalec solo performansov ''esc'' in ''Molitev'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', soavtor je performansov ''Prisega'', ''Kitch poroka'', ''Mali princ'' in ''Razprodaja''. Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Made in China'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Shop till U Drop'' in ''XXX razprodaja''. Avtor je videa ''Natrag u garažu''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove izvedb omenjenih hepeningov, performansov ''No.1'', ''Prisega'' in ''Mali princ'' ter ulične instalacije ''Stalna čakalnica''.  
V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.
<br>
<br>




V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa, estetizacije upora in dezidentifikacije.
Avtor je in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', soavtor je performansov ''Prisega'', ''Kitch poroka'', ''Mali princ'' in ''Razprodaja''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi performansa ''No.1''.  
<br>
<br>




Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o performansu, scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini, hrvaščini in francoščini).  
Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Avtor je videa ''Natrag u garažu''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru katere tudi hommage skupini EKV v obliki zvočne instalacije, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulično akcijo ''Prodaja filozofske fakultete''.
<br>
 
 
Redno objavlja na spletišču [http://www.performans.si/ ''performans''], ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini in francoščini).  
<br>
<br>


Vrstica 36: Vrstica 40:




Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, ur. P. Pogorevc in T. Toporišič; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, ur. I. Medenica; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, ur. B. Orel; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, ur. M. Peljhan in B. Hribar; Indebted to Intervene, ur. O. Vodeb in N. J. Kolenc; Prožnost/Resilience, ur. N. P. Bachelez; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, ur. N. Zgonik), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.). Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na radiu MaRŠ kjer je ustvaril tudi 20 avtorskih oddaj U.cona.
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
<br>
<br>




Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko. Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so: Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko); Metelkovska protislovja (ČKZ); Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom); Kdo rabi sceno? (RŠ); Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino); Artist talk (Kontejner, Galerija Močvara); Svadba u egzilu (CMS); Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib); Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express); Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica); Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat); Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM), Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker); Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm); cikel Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod, Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker); Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma); Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka); Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže) idr.
Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno ''Javne arhitekture'', ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj ''U.cona''.
<br>
 
 
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
<br>
 
 
Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:  
<br>
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
<br>
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
<br>
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
<br>
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
<br>
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
<br>
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
<br>
- Svadba u egzilu (CMS);
<br>
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
<br>
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
<br>
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
<br>
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
<br>
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
<br>
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
<br>
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
<br>
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
<br>
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
<br>
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
<br>
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
<br>
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).
<br>
<br>


Vrstica 48: Vrstica 98:




Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba in Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin. Učil je Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.  
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'' in ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin''. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.  
<br>
<br>


Vrstica 61: Vrstica 111:


==Resume==
==Resume==
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwin phenomena of spectacle, pop, aestheticization of resistance, and disidentification.
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
<br>
<br>




His recent solo performances are ''esc'' and ''Prayer''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''Made in China'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. He is an author of video ''Back to Garage''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned happenings, performances ''The Oath'', ''Le petit prince'' and ''No.1'', and of the ''Permanent Waiting Room'' street installation. He was a (co)author in the performance art tandem [http://www.kitch.si Kitch].
His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance.
<br>
<br>




He is a co-founder of The Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research ''Performance Theories and Practices''.  
He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street action ''Selling of the faculty of arts''.
<br>
<br>




He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, theatre, contemporary dance, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French, Croatian).
He is a co-founder of the performance art tandem [http://www.kitch.si Kitch] and the Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research ''Performance Theories and Practices''.
<br>
 
 
He regularly posts at [http://www.performans.si/ ''performans''], which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).
<br>
<br>


Vrstica 85: Vrstica 139:




He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.
<br>
<br>




He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture, with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video, and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)
He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)
<br>
<br>




He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, Multimedia Practicum for Minorities, and Supernova Multimedia Workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', and the ''Supernova'' multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
<br>
<br>


Vrstica 106: Vrstica 160:


==Bibliografija / Bibliography==
==Bibliografija / Bibliography==
[http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308 Osebna bibliografija COBISS] / [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng Personal bibliography COBISS]
[https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240223_100928_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240223_101120_36308.html Personal bibliography COBISS]
<br>
<br>
<br>
<br>
Vrstica 115: Vrstica 169:
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020. Festival Spider.)
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020. Festival Spider.)
* Touch Me (2020. Online.)
* Touch Me (2020. Online.)
* Duchamp mon amour (2018 MGL. Cankarjev dom.)
* Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom.)
<br>
<br>


==Avtorske zasnove in *performiranje v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
==Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
Vrstica 128: Vrstica 182:


==Odrska sodelovanja / Stage co-operations==
==Odrska sodelovanja / Stage co-operations==
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (Stara elektrarna, 2023)
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
* svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
* svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial and lighting layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (Stara elektrarna, 2018)
* oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
* performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop — v predstavi Tatov podov / within the Image Snatchers' show (Klub Gromka, 2016)
* performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)
<br>
<br>


==Online==
==Online==
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*instagram: _umetnikuljubavi_
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*instagram: nnd_jls




Vrstica 145: Vrstica 200:
<br>
<br>


==V medijih + citiranost / In the media + cited in publications==
==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications==
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
Vrstica 166: Vrstica 221:
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.lamama.org/shows/ich-kann-nicht-anders Ich kann nicht anders (Press) — La MaMa, 16.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020]
*[https://www.mladina.si/195169/kaj-je-narobe-s-svetom-v-katerem-je-vse-prav Kaj je narobe s svetom, v katerem je vse prav? — Mladina, L.P., 6.1.2020]
*[https://www.ckz.si/arhiv/270/CKZ270_Notranja_net-17-31.pdf Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 17-31, S. Abram, 9.12.2019]
*Samonikla kreativna fabrika v času neoliberalne mašine kreativnih industrij — ČKZ, št. 270, str. 18, 19, 22, 29, S. Abram, 2019
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://53.bitef.rs/program/ali-strah-jede-dusu Ali: strah jede dušu (Izvod iz kritika) — 53. Bitef, 23.9.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/beremo/nenad-jelesijevic-performans-kritika-zasuk-v-odpravo-umetnosti/495414 Nenad Jelesijević: Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 26.7.2019]
Vrstica 174: Vrstica 229:
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*[https://www.neodvisni.art/refleksija/2019/03/13-tez-o-aktivizmu-v-umetnosti/ 13 tez o aktivizmu v umetnosti — Neodvisni, D. Alfirević, 13.3.2019]
*Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
*Art-Area: Mojca Puncer... — Radio Študent, K. Kraner, 22.1.2019
*Alternativa danes? — ČKZ, št. 272, str. 144, 150, 151, N. Arhar in N. Leskošek, 2018
*Ambivalentna vloga sodobne umetnosti in nevladne sfere — ČKZ, št. 272, str. 57, K. Kraner in A. Lobnik, 2018
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[http://sumrevija.si/sum10-1-kaja-kraner-konceptualizacije-sodobne-umetnosti-v-slovenskem-kontekstu/ Konceptualizacije sodobne umetnosti v slovenskem kontekstu — Šum, K. Kraner, 10.12.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Performans in pogovor z avtorjem knjige Performans-kritika na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, Razgledi in razmisleki, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/11/razgledi-in-razmisleki-176/  Razgledi in razmisleki: Performans-kritika; performans in pogovor z avtorjem knjige na Slo. knjižnem sejmu — Radio Slovenija 3, vod. P. Tanko, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://drustvo-dsp.si/pisateljski-oder-na-34-slovenskem-knjiznem-sejmu-cetrtek-22-november-2018/ Pisateljski oder na 34. SKS — Društvo slovenskih pisateljev, 22.11.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174557822 Nočni obisk — Radio Slovenija 1, vod. N. Vodušek, 22.8.2018]
Vrstica 182: Vrstica 239:
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan. 2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*Teritorij teatra: Kastracija nečesa... — Radio Študent, M. Podlesek, 13.11.2017
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/ali-gledalisce-potrebuje-narod-ali-narod-potrebuje-gledalisce/436664 Ali gledališče potrebuje narod ali narod potrebuje gledališče? — RTV Slovenija MMC, N. Arhar, 31.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
*[https://www.dnevnik.si/1042789246 Scenska umetnost v primežu hierarhije — Dnevnik, G. Butala, 27.10.2017]
Vrstica 197: Vrstica 255:
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042728861 Okrogla miza o stanju umetnostne kritike: ne le refleksija ... — Dnevnik, G. Butala, 22.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*[https://ars.rtvslo.si/podkast/oder/15104167/174380650 Nenad Jelesijević: Sodobne scenske prakse onkraj statusa razlike — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 5.1.2016]
*Slovenske umetnice na festivalu Mesto žensk — ČKZ, št. 261, str. 101, 106, A. Kopač, 2015
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*[https://www.mladina.si/169069/umetnost-in-strast/ Umetnost in strast — Mladina, D. Kolar, 31.8.2015]
*Fine umetnosti: OHO nagrada! — Radio Študent, M. Turk, 20.5.2015
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://odzlicedomesta.wordpress.com/2015/05/19/urbanizem-iskrica-kriticne-debate/ Urbanizem - iskrica kritične debate — Od žlice do mesta, avtorski blog, 19.5.2015]
*[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015]
*[https://emanat.si/si/izobra%C5%BEevanje/pogovor-st--3--natasa-zivkovi%C4%87---nenad-jelesijevi%C4%87/ Pogovor št. 3: N. Živković in N. Jelesijević — Emanat, 5.5.2015]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Jana_Menger#Odlomek_iz_kritike Diplomska predstava Jane Menger — Wiki, 19.2.2015]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014]
*[https://www.mladina.si/157555/vsi-drugacni--vsi-enakopravni Vsi drugačni, vsi enakopravni — Mladina, št. 24, str. 64, P. Tihole, 14.6.2014]
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013]
*[http://u3trienale.mg-lj.si/participants/delavsko-punkerska-univerza-3/ Posvet Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma — U3, DPU/MSUM, 4.9.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/fantom-identitete-umetnisko-usposabljanje-za-manjsine-319522 Fantom identitete, umetniško usposabljanje za manjšine — Siol, N. Mrevlje, 11.7.2013]
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
Vrstica 238: Vrstica 300:
<gallery>
<gallery>


The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N.J.</small></small>
esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small>
 
performans.si logo.jpg|<small><small>Znak zbirke performans.si</small></small>
 
Performans.si Screenshot2.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>


Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' ob izidu knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič (izvajalci) in Nenad Jelesijević (izvajalec in avtor). Studio MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
Performans.si Screenshot1.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>


Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Pogovor ob izidu knjige ''Performans-kritika''. Petra Pogorevc, Nenad Jelesijević, Barbara Orel, Blaž Lukan. Studio MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N.J.</small></small>


Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na predstavitvi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018, 13:05-13:20. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>
Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič (izvajalci) in Nenad Jelesijević (izvajalec in avtor). MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor z avtorjem knjige ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu, 22.11.2018, prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>
Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>


esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small>
Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small>


performans.si logo.jpg|<small><small>www.performans.si</small></small>
Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


</gallery>
</gallery>

Redakcija: 12:47, 5. marec 2024

Nenad j selfie 2.jpg












Predstavitev

Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; performer; oblikovalec in arhitekt; soustanovitelj in umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program Teorije in prakse performansa; (so)avtor v performerskem tandemu Kitch.


V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.


Avtor je in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, soavtor je performansov Prisega, Kitch poroka, Mali princ in Razprodaja. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi performansa No.1.


Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Avtor je videa Natrag u garažu. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru katere tudi hommage skupini EKV v obliki zvočne instalacije, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulično akcijo Prodaja filozofske fakultete.


Redno objavlja na spletišču performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, srbščini in francoščini).


V knjigi Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, ter med primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.


Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, performans idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).


Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.


Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.


Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).


Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).


Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba in Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.


Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov.


Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.

Resume

Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.


His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.


He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street action Selling of the faculty of arts.


He is a co-founder of the performance art tandem Kitch and the Kitch Institute—a multimedia and performance art production (based in Ljubljana), currently its artistic director and coordinator of a long-term research Performance Theories and Practices.


He regularly posts at performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).


He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique. A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.


His official bibliography has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.


He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.


He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital, an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a BA from Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)


He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, and the Supernova multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.


He edited various printed editions and web presentations, and designed many printed and online publications, including books and journals, and video clips.


He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in the artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.

Bibliografija / Bibliography

Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS

Solo performansi / Solo performances

  • esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić.)
  • Prayer / Molitev (2021. Festival Spider. Španski borci. Nova pošta/Mladinsko.)
  • esc (2020. Festival Spider.)
  • Touch Me (2020. Online.)
  • Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom.)


Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch


Odrska sodelovanja / Stage co-operations

  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
  • performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
  • svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
  • oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
  • performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)


Online


arhiv / archive


V medijih, citiranost / In the media, cited in publications


Fotografije / Photos