Nenad Jelesijević

Nenad j selfie 2.jpg

Predstavitev

Nenad Jelesijević je umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; teoretik; pisec; soustanovitelj in umetniški vodja zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, pri katerem koordinira dolgoročni program Teorije in prakse performansa; (so)avtor v performerskem tandemu Kitch; performer.


V tekstih in umetniški praksi pogosto obravnava estetizacijo upora, potencial dezidentifikacije in trash.


Zasnoval je in razvil pojem performans-kritika v knjigi Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti, ki temelji na primerjalni obravnavi 27 primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest ter premisleku o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji (170. zvezek Knjižnice MGL, 2018, ur. P. Pogorevc, spremna beseda B. Lukan).


Redno objavlja na spletišču performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o performansu, scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, angleščini, francoščini, srbščini in hrvaščini).


Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa in novih medijev s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Umetnostna univerza v Beogradu, Fakulteta za uporabne umetnosti in oblikovanje).


Napisal je več kot dvesto besedil, ki so objavljena v znanstvenih in strokovnih revijah (Amfiteater, Annales ser. hist. sociol., Maska, Lutka, Kino!, Didaskalia - Kraków, Časopis za kritiko znanosti, Dialogi, Medijska preža, Borec), zbornikih (The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, ur. I. Medenica; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika: slovensko gledališče kot sooblikovalec medkulturnih izmenjav, ur. B. Orel; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, ur. M. Peljhan in B. Hribar; Indebted to Intervene, ur. O. Vodeb in N. J. Kolenc), časopisih (Mladina, Tribuna idr.), gledaliških listih, katalogih razstav, spletnih publikacijah (npr. Mediantrop, regionalni časopis za medije i kulturu) in na radiu (Program Ars, Radio Študent). Kontinuirano je objavljal na MMC RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi v svoji kolumni Javne arhitekture.


Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izraza je nabiral v izobraževalnih projektih kot so multimedijske delavnice za mlade Supernova, filmsko usposabljanje Moja digitalna zgodba in Multimedijski praktikum za opolnomočenje manjšin. Učil je Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Kot mentor/svetovalec sodeluje v projektu PARL.


Pogosto se udeležuje mednarodnih in domačih konferenc, simpozijev, seminarjev in okroglih miz s področja gledališča, filozofije in filma (simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij v soorganizaciji Amfiteatra, AGRFT in SLOGI; Maskin simpozij in seminar; Mladinsko_dialog; simpoziji Slovenskega društva za estetiko; mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu idr.). Bil je član urediškega odbora Maske. Član je Strokovne skupine Festivala Borštnikovo srečanje.

Resume

Nenad Jelesijević is an artist and researcher of performance art, performing arts and film. Working as theorist, writer, and performer, he is often focusing on the aestheticisation of resistance, the potential of disidentification, trash, and transdiciplinary practices.


He introduces and develops the concept of performance-critique in his book Performance-critique. A Turn into Abolishment of Art. The book is based on a comparative analysis of 27 examples of diverse artistic practices and public gestures, and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.—Published by Ljubljana City Theatre (within one of the European/world's earliest theatrology collections), edited by Petra Pogorevc, afterword by Blaž Lukan.


He regularly posts at performans, which is also a collection of his writings on performativity, performing arts, film, and related topical phenomena (in Slovenian, English, French, Serbian and Croatian).


He is a co-founder of The Kitch Institute—performance research and production based in Ljubljana, its artistic director, and coordinator of a long-term program Theories and Practices of Performance.


He is a (co)author in tandem Kitch.


He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual, with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital, an MA from Video and New Media, and a BA from Interior Architecture.


His official bibliography has more than two hundred entries with writings being published in scientific and professional journals, books, various printed and web publications, dailies, as well as broadcasted on radio. He writes and lectures in Slovenian, English and Serbo-Croatian.


He often takes part in international and local conferences, symposia and roundtables on theatre, philosophy and film. He was a member of the Maska journal editorial board. He is a member of the Artistic Board of Festival Borštnikovo srečanje.

Bibliografija / Bibliography

Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography in COBISS

Konceptualne zasnove in performiranje(*) v tandemu Kitch / Conceptual layouts and performing(*) in tandem Kitch


Solo performansi / Solo performances


Online


Arhiv / Archive


V medijih / In the media


Fotodokumentacija / Photo documentation