Nenad Jelesijević: Razlika med redakcijama

 
(108 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih)
Vrstica 16: Vrstica 16:


==Predstavitev==
==Predstavitev==
Nenad Jelesijević je multimedijski umetnik; raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma; pisec; arhitekt in oblikovalec; performer; umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa ''Teorije in prakse performansa''.
Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt in oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa ''Teorije in prakse performansa''.
<br>
<br>




V umetniški praksi in tekstih se pogosto ukvarja s fenomeni spektakla, popa in estetizacije upora.
V umetniški praksi in tekstih se rad igra s fenomeni spektakla, popa in estetizacije.
<br>
<br>




Je avtor in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', in je soavtor, v tandemu [http://www.kitch.si Kitch], performansov ''Razprodaja'', ''Mali princ'', ''Kitch poroka'' in ''Prisega''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave ''No.1''.  
Je avtor plesne predstave ''Pleme'', avtor in izvajalec solo performansov ''Molitev'', ''esc'', ''Touch Me'', ''Duchamp mon amour'' in ''Zmaj'', zasnoval je hepeninge ''PopParty'' in ''Fantom identitete'', in je soavtor, v duu [http://www.kitch.si Kitch], performansov ''Razprodaja'', ''Mali princ'', ''Kitch poroka'' in ''Prisega''. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave ''No.1''.  
<br>
<br>




Zasnoval je in izvedel vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Avtor videa ''Natrag u garažu''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru katere tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulični performans ''Prodaja filozofske fakultete''.
Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so ''Številka trenutno ni dosegljiva'', ''Made in China'', ''Ste tretji v čakalni vrsti'', ''Stalna čakalnica'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Javni zrak'', ''Dnevna soba'', ''Zasebno je javno'', ''Shop till U Drop'', ''XXX razprodaja''. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi ''Video eksil'' in ''Po revoluciji'', v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo ''Kitch 3in1''. Osmislil je ulični performans ''Prodaja filozofske fakultete''. Je avtor videa ''Natrag u garažu''.
<br>
<br>


Vrstica 36: Vrstica 36:




V knjigi [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''Performans-kritika. Zasuk v odpravo umetnosti''] je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih primerov raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
V knjigi ''Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti'' je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.
<br>
<br>




Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia Kraków, Critical Stages/Scènes critiques, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina), zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO), na radiu (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ), v spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''performans''] idr.), gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
<br>
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia, Critical Stages/Scènes critiques, Književne novine, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
<br>
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
<br>
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
<br>
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, [http://www.performans.si/ ''Performans''] idr.),
<br>
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
<br>
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).
<br>
<br>


Vrstica 48: Vrstica 60:




Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na dogodkih, kot so: mednarodni teatrološki simpozij Sterijevega pozorja v Novem Sadu; mednarodna konferenca FDU v Beogradu; mednarodna konferenca ESA na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; srečanje mreže Balkan Express/IETM v Sofiji; Mladinsko_dialog; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpozij Amfiteatra in AGRFT; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na simpozijih in konferencah, kot so: mednarodni teatrološki simpoziji Sterijevega pozorja in IATC-ja v Novem Sadu; mednarodna konferenca Fakultete dramskih umetnosti in Jugoslovanske kinoteke v Beogradu; mednarodna konferenca združenja European Society for Aesthetics na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpoziji Amfiteatra in AGRFT-ja; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.
<br>
<br>




Sodeloval je v javnih debatah o sodobni umetnosti, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah, kot so:  
Sodeloval je v vrsti javnih debat o sodobni umetnosti, gledališču, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah:
<br>
<br>
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
Vrstica 62: Vrstica 74:
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
<br>
<br>
- Upor estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Upor proti estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
<br>
<br>
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
Vrstica 71: Vrstica 83:
<br>
<br>
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
<br>
- Srečanje mreže Balkan Express v Sofiji (IETM);
<br>
<br>
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
Vrstica 81: Vrstica 95:
<br>  
<br>  
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
<br>
- Mladinsko_dialog o stanju umetnostne kritike (SMG);
<br>
<br>
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
Vrstica 94: Vrstica 110:




Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost), diplomiral pa iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti).
Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'', ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin'' in gibalnoperformativnih delavnic ''Mixer''. Zasnoval je in poučeval predmet ''Predstavitvene tehnike'' na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu ''Kritična teorija kulture'' na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu ''PARL''.  
<br>
<br>




Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade ''Supernova'', filmskega usposabljanja ''Moja digitalna zgodba'', ''Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin'' in gibalnoperformativnih delavnic ''Mixer''. Poučeval je predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.  
Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, mdr. revijo in knjižno zbirko Dialogi, logotip in CGP založbe Litera, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.
<br>
<br>




Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, revijo in knjižno zbirko Dialogi, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.
Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v strokovni skupini Borštnikovega srečanja.
<br>
<br>




Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v Strokovni skupini Festivala Borštnikovo srečanje.  
Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo ''Umetnost je trgovski artikel'' (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo ''Kritična umetnina in simbolni kapital'' (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).
<br>
<br>
<br>
<br>


==Resume==
==Resume==
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of performance art, stage arts and film, writer, performer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of the performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.
<br>
<br>




His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance.
He is an author of the dance performance ''Tribe''. His recent solo performances are ''Prayer'' and ''esc''. He conceptualized happenings ''PopParty'' and ''Phantom of Identity'', and is a co-author of performances ''The Oath'', ''Kitch Wedding'', ''Le petit prince'' and ''Sale''. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the ''No.1'' performance.
<br>
<br>




He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street action ''Selling of the faculty of arts''.
He conceptualized and realized many multimedia installations such as ''The Number is Not available at the moment'', ''Permanent Waiting Room'', ''Made in China'', ''You are the Third in the Queue'', ''Welcome to the Shopping Paradise'', ''Public Air'', ''Living Room'', ''Public is Private'', ''Shop till U Drop'' and ''XXX Sale''. His early video work is ''Back to Garage''. He conceptualized and installed the group international exhibitions ''Video Exile'' and ''After a Revolution'', as well as the ''Kitch 3in1'' exhibition. He conceived the street performance ''Selling the Faculty of arts''.
<br>
<br>


Vrstica 131: Vrstica 147:




He introduces and develops the concept of performance-critique in his book [https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/performans-kritika/ ''The Performance-critique. A Turn toward the Art Abolishment'']. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
He introduces and develops the concept of performance-critique in his book ''The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment''. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.
<br>
<br>




His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 entries, mostly texts, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
His official [http://splet02.izum.si/cobiss/bibliography?code=36308&langbib=eng bibliography] has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.
<br>
<br>


Vrstica 143: Vrstica 159:




He holds a PhD from Philosophy and Theory of Visual Culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital'', an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts)
He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', the ''Supernova'' multimedia workshops and the ''Mixer'' dancing and performing workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
<br>
<br>




He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects ''My Digital Story'', ''The Multimedia Practicum for Minorities'', and the ''Supernova'' multimedia workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.
He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.
<br>
<br>




He edited various printed editions and web presentations, and designed many printed and online publications, including books and journals, and video clips.
He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.  
<br>
<br>




He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in the artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.  
He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis ''Art is a Merchandise Article'', and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis ''Critical Artwork and Symbolic Capital''.
<br>
<br>
<br>
<br>


==Bibliografija / Bibliography==
==Bibliografija / Bibliography==
[https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240403_130714_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20240403_131151_a20869475.html Personal bibliography COBISS]
[https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20241028_151127_36308.html Osebna bibliografija COBISS] / [https://bib.cobiss.net/bibliographies/si/webBiblio/bib201_20241028_151031_36308.html Personal bibliography COBISS]
<br>
<br>
<br>
==Predstave / Performances==
* [https://veza.sigledal.org/dogodek/pleme-e Pleme / Tribe] (2024) - Festival Spider <br>[https://youtu.be/WSLdkszzXWI?feature=shared <small>video teaser</small>]
<br>
<br>


==Solo performansi / Solo performances==
==Solo performansi / Solo performances==
* esc (2022. Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić.)
* esc (2022) - Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021. Festival Spider. Španski borci. [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta/Mladinsko].)
* [https://www.kitch.si/prayer Prayer / Molitev] (2021) - Festival Spider; Španski borci; [https://mladinsko.com/sl/program/138/molitev-prayer/ Nova pošta SMG]
* [https://www.spiderfestival.com/jelesijevic-eng esc] (2020. Festival Spider.)
* [https://veza.sigledal.org/uprizoritev/esc esc] (2020) - Festival Spider
* Touch Me (2020. Online.)
* Touch Me (2020) - online
* Duchamp mon amour (2018. MGL. Cankarjev dom.)
* Duchamp mon amour (2018) - MGL; Cankarjev dom
<br>
<br>


==Avtorske zasnove in *izvajanja v tandemu Kitch / Conceptual layouts and *performing in tandem Kitch==
==Avtorske zasnove in *izvajanja v duu Kitch / Conceptual layouts and *performing in duo Kitch==
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (happening, 2017)*
* [https://www.kitch.si/popparty PopParty] (2017)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (performance, 2016)*
* [https://www.kitch.si/theoath Prisega / The Oath] (2016)*
* Fantom identitete / Phantom of Identity (happening, 2014)
* Fantom identitete / Phantom of Identity (2014)
* [https://www.kitch.si/kitchwedding Kitch poroka / The Kitch Wedding] (happening, 2005)*
* [https://www.kitch.si/kitchwedding Kitch poroka / The Kitch Wedding] (2005)*
* Mali princ / Le petit prince (performance, 2001)
* Mali princ / Le petit prince (2001)
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (multimedia project, 1999-2004)*
* [https://www.kitch.si/xxxsale XXX razprodaja / XXX Sale] (1999-2004)*
<br>
<br>


==Odrska sodelovanja / Stage co-operations==
==Odrska sodelovanja / The stage co-operations==
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Beti Ford, Beograd, 28.7.2024)
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
* izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
* performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
Vrstica 190: Vrstica 211:


==Online==
==Online==
*[http://www.performans.si/ performans.si]
*[http://www.performans.si/ Zbirka Performans]
*instagram: _umetnikuljubavi_
*instagram: _umetnikuljubavi_
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
*[https://www.kitch.si/ kitch.si]
Vrstica 201: Vrstica 222:


==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications==
==V medijih, citiranost / In the media, cited in publications==
*[https://veza.sigledal.org/festival/spider-2024-f Spider 2024 — Sigledal, 19.6.2024]
*[https://365.rtvslo.si/podkast/svet-kulture/175054275 13. festival radikalnih teles Spider — Radio Slovenija, Svet kulture, 19.6.2024]
*[https://ljubljanainfo.com/novica/kultura/danes-se-v-ljubljani-zacenja-festival-radikalnih-teles/243071 Danes se v Ljubljani začenja festival radikalnih teles — Ljubljanainfo, 19.6.2024]
*[https://www.ljubljana.si/sl/aktualno/festival-spider-2024/ Festival Spider 2024 — MOL, 18.6.2024]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/oder/13-festival-spider-se-poglablja-v-nove-oblike-zdruzevanja-temeljece-na-solidarnosti/712181 13. Festival Spider se poglablja... — RTV Slovenija, P.G., 18.6.2024]
*[https://365.rtvslo.si/podkast/ars-aktualno/175053062 13. festival radikalnih teles Spider — Radio Slovenija, Ars aktualno, 15.6.2024]
*[https://www.rtvslo.si/kultura/knjige/revija-sodobnost-podelila-20-nagrado-za-kratko-zgodbo-in-esej/709635 Revija Sodobnost podelila 20. nagrado... — RTV Slovenija, A.P., 26.5.2024]
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://www.academia.edu/27468925/Aesthetic_Marxism_Yugoslavia_and_after Aesthetic Marxism — L. Kreft, p.10, 2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/kultura/174944768 Druge kože v Stari mestni elektrarni — RTV Slovenija, 21.3.2023]
Vrstica 209: Vrstica 237:
*[http://www.seecult.org/vest/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022]
*[http://www.seecult.org/vest/izlazne-strategije-umetnosti-nevidljive-taktike-prekida Izlazne strategije umetnosti — SEEcult, 15.10.2022]
*[https://ulus.rs/blog/izlazne-strategije-nevidljive-taktike-prekida/ Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022]
*[https://ulus.rs/blog/izlazne-strategije-nevidljive-taktike-prekida/ Izlazne strategije — ULUS, 3.10.2022]
*[https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/drama-tekst-pisava-2/ Drama, tekst, pisava 2 — MGL, P.P. in T.T., 10.3.2022]
*[https://www.mgl.si/sl/knjiznica-mgl/drama-tekst-pisava-2/ Drama, tekst, pisava 2 — MGL, 10.3.2022]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Festival_LGBT-filma#cite_note-6 Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022]
*[https://sl.wikipedia.org/wiki/Festival_LGBT-filma#cite_note-6 Festival LGBT filma — Wikipedia, 1.1.2022]
*[https://vimeo.com/569564084 Spider 2021 — Vimeo, 2021]
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021]
*[https://www.mladina.si/207163/predstava-ki-krvavo-potrebuje-gledalce/ Predstava, ki krvavo potrebuje gledalce — Mladina, 6.5.2021]
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021]
*[https://www.animot-vegan.com/odvezovanje-smrti-in-uporabe-necloveske-zivali-od-simbolnega/ Odvezovanje smrti in uporabe nečloveške živali od simbolnega — Animot, A. Radaljac, 4.1.2021]
Vrstica 239: Vrstica 268:
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://365.rtvslo.si/arhiv/oder/174539136 Nenad Jelesijević: Čez mejo dobrega okusa; K performativnim strategijam onstran obstoječega — Radio Slovenija 3, Oder, ur. P. Tanko, 15.5.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://ars.rtvslo.si/2018/01/oder-152/ O predstavi Skupaj — Radio Slovenija 3, Oder, vod. P. Tanko, 30.1.2018]
*[https://www.kriterij.si/node/32 Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan. 2018]
*Decentralizacija in desakralizacija gledališča — Kriterij, A. Lobnik, jan.2018
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.vecer.com/zabava/film-in-tv/priznanje-franceta-brenka-vidu-hajnsku-6382841 Priznanje Franceta Brenka Vidu Hajnšku — Večer, P. Vidali, 13.1.2018]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
*[https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-IO5UHTAN/4b8521e3-804f-4190-8c84-3a32e02058b4/PDF Kralj Ubu - šok snovalnega gledališča v nacionalni instituciji — Amfiteater, let. 4, št. 2, str. 14-35, M. Šorli in Z. Dobovšek, 15.11.2017]
Vrstica 266: Vrstica 295:
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
*Na kresni dan — Radio Študent, I. Barši, 30.4.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/kitch-3-v-1-nadzor-potrosnistvo-in-razmejevanje-118021 Kitch 3 v 1: nadzor, potrošništvo in razmejevanje — Siol, N. Mrevlje, 8.4.2013]
*[https://www.ckz.si/arhiv/ckz253.pdf Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013]
*Improvizacije na temo 93/13 — ČKZ, št. 253, str. 170-196, B. Bibič, apr.2013
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*[https://siol.net/trendi/svet-znanih/v-imenu-varnosti-vse-vec-nadzora-276680 V imenu varnosti vse več nadzora — Siol, N. Mrevlje, 31.3.2013]
*Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
*Umetnost nadzora in treskanje — Radio Študent, A. Mendiževec, 13.3.2013
Vrstica 300: Vrstica 329:
<gallery>
<gallery>


esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na Festivalu Spider 2020. Foto: M.L.</small></small>
Performans logo.jpg|<small><small>Zbirka ''Performans'', www.performans.si</small></small>


performans.si logo.jpg|<small><small>Znak zbirke performans.si</small></small>
Pleme foto2.jpeg|<small><small>''Pleme'', avtorska predstava na festivalu Spider, 2024. Foto: M.L.</small></small>


Performans.si Screenshot2.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>
esc_solo performance_1.png|<small><small>''esc'', solo performans na festivalu Spider, 2020. Foto: M.L.</small></small>


Performans.si Screenshot1.png|<small><small>Teksti na www.performans.si</small></small>
Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, J. Zupančič, A. Dolinar Horvat in N. Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. V živo na Radiu Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>


The_book_by_nj.jpg|<small><small>Knjiga ''Performans-kritika''. Foto: N.J.</small></small>
Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small>


Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Karin Komljanec, Jernej Gašperin, Jana Zupančič (izvajalci) in Nenad Jelesijević (izvajalec in avtor). MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


Nj knjižni sejem performans.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour'' na podlagi knjige ''Performans-kritika''. Milan Štefe, Jana Zupančič, Ana Dolinar Horvat in Nenad Jelesijević. Slovenski knjižni sejem, Cankarjev dom, 22.11.2018. Dogodek je prenašal Radio Slovenija 3. Foto: I.M.</small></small>
Performans Performans-kritika.jpg|<small><small>Performans ''Duchamp mon amour''. M. Štefe, K. Komljanec, J. Gašperin in J. Zupančič. MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>


Nj_knjižni_sejem.jpg|<small><small>Pogovor o knjigi ''Performans-kritika'' na Slovenskem knjižnem sejmu in Radiu Slovenija 3, 22.11.2018. Foto: I.M.</small></small>
multituda.jpg|<small><small>Knjiga ''Multituda'', oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small>
 
dialogi.jpg|<small><small>Revija Dialogi, oblikoval N. Jelesijević. Foto: N.J.</small></small>
 
klip razpoka matrice.jpg|<small><small>Prispevek v reviji KINO!. Foto: N.J.</small></small>
 
lutka v nas idol v njej.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Lutka. Foto: N.J.</small></small>
 
didaskalia.jpg|<small><small>Prispevek v reviji Didaskalia. Foto: N.J.</small></small>
 
emancipacija na robu estetskega rezima.jpg|<small><small>Prispevek v Časopisu za kritiko znanosti. Foto: N.J.</small></small>


Predstavitev Performans-kritika.jpg|<small><small>Javna predstavitev knjige ''Performans-kritika'' ob njenem izidu, MGL, 13.6.2018. Foto: P.G.</small></small>
kontekst metatekst uzitek.jpg|<small><small>Prispevek v zborniku ''Drama, tekst, pisava 2''. Foto: N.J.</small></small>


</gallery>
</gallery>

Trenutna redakcija s časom 15:11, 28. oktober 2024

Nenad j selfie 2.jpg












Predstavitev

Multimedijski umetnik Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, scenskih umetnosti in filma, pisec, arhitekt in oblikovalec, performer, umetniški vodja Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch ter koordinator njegovega dolgoročnega programa Teorije in prakse performansa.


V umetniški praksi in tekstih se rad igra s fenomeni spektakla, popa in estetizacije.


Je avtor plesne predstave Pleme, avtor in izvajalec solo performansov Molitev, esc, Touch Me, Duchamp mon amour in Zmaj, zasnoval je hepeninge PopParty in Fantom identitete, in je soavtor, v duu Kitch, performansov Razprodaja, Mali princ, Kitch poroka in Prisega. Oblikoval je prostorske in svetlobne zasnove omenjenih izvedb, kot tudi predstave No.1.


Zasnoval je in realiziral vrsto multimedijskih instalacij, kot so Številka trenutno ni dosegljiva, Made in China, Ste tretji v čakalni vrsti, Stalna čakalnica, Welcome to the Shopping Paradise, Javni zrak, Dnevna soba, Zasebno je javno, Shop till U Drop, XXX razprodaja. Zasnoval je in postavil skupinski mednarodni razstavi Video eksil in Po revoluciji, v okviru slednje tudi zvočno instalacijo kot hommage skupini EKV, ter razstavo Kitch 3in1. Osmislil je ulični performans Prodaja filozofske fakultete. Je avtor videa Natrag u garažu.


Redno objavlja na spletišču Performans, ki je tudi zbirka njegovih besedil o scenskih umetnostih, filmu in sorodnih aktualnih pojavih (v slovenščini, srbščini, angleščini in francoščini).


V knjigi Performans-kritika, zasuk v odpravo umetnosti je razvil zamisel o performansu-kritiki kot fenomenu in konceptu. Utemeljuje jo v prepletu premislekov o subverziji, nevtralizaciji in avtonomiji, skozi primerjalno obravnavo sedemindvajsetih raznorodnih umetniških praks in javnih gest.


Več kot dvestopetdeset njegovih besedil je objavljeno v:
- revijah (Amfiteater, Annales, Maska, Kino!, Lutka, Didaskalia, Critical Stages/Scènes critiques, Književne novine, ČKZ, Dialogi, Medijska preža, Borec, Tribuna, Mladina),
- zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, izd. MGL; The Critic is Present or Towards Embodied Criticism, izd. Sterijino pozorje; Uprizoritvene umetnosti, migracije, politika, izd. Znanstvena založba FF; Migracije - begunci - avantgarda 21. stoletja, izd. Projekt Atol; Indebted to Intervene, izd. Memefest & Octivium Press; Prožnost/Resilience, izd. Moderna galerija; Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945, izd. Študentska založba in Inštitut ALUO),
- radijskih oddajah (Radio Študent, Radio Slovenija 3, Hrvatski radio 3, MaRŠ),
- spletnih publikacijah (Mediantrop, XXZ magazin, Trajekt, Performans idr.),
- gledaliških listih (MGL, Mladinsko, Glej, AGRFT) in
- projektnih publikacijah (Pogled izza, Izvođenje demokratije, A Space for Live Art, Migration of Subversion, Living on a Border idr.).


Kontinuirano je objavljal na RTV Slovenija, Radiu Študent, v Delu in Večeru, tam tudi svojo kolumno Javne arhitekture, ter na Mariborskem radiu študent kjer je ustvaril tudi dvajset avtorskih oddaj U.cona.


Vrsto raziskovalnih prispevkov je predstavil na simpozijih in konferencah, kot so: mednarodni teatrološki simpoziji Sterijevega pozorja in IATC-ja v Novem Sadu; mednarodna konferenca Fakultete dramskih umetnosti in Jugoslovanske kinoteke v Beogradu; mednarodna konferenca združenja European Society for Aesthetics na dunajski univerzi MDW; konferenca CtC na gledališkem inštitutu v Olomoucu; simpoziji v okviru Borštnikovega srečanja; simpoziji Amfiteatra in AGRFT-ja; Maskin simpozij in seminar; kolokviji Slovenskega društva za estetiko.


Sodeloval je v vrsti javnih debat o sodobni umetnosti, gledališču, sodobnem plesu, javnem prostoru, filmu in migracijah:
- Norost in subverzivnost v umetniških praksah (Slovensko društvo za estetiko);
- Metelkovska protislovja (ČKZ);
- Okrogla miza filmskega festivala Zoom.4 (Pionirski dom);
- Kdo rabi sceno? (RŠ, KUD FP);
- Upor proti estetizaciji upora (Tribuna, Kiberkino);
- Artist talk Kitch 3 in 1 (Kontejner, Galerija Močvara);
- Svadba u egzilu (CMS);
- Predavanje Kitch - Magnet (CoFestivаl, Ekvilib);
- Trajnost umetniške akcije (Društvo Balkan Express);
- Srečanje mreže Balkan Express v Sofiji (IETM);
- Sive cone scene: medgeneracijska razmerja moči v gledališču (RŠ, THL);
- Razširjene oblike plesne koreografije (Bienale Gibanica);
- Metodologije beleženja sodobnega plesa (Emanat);
- Abstraktni in konkretni prostor kapitalizma (DPU, MSUM);
- Mesta spektakla (Kultipraktik, Bunker);
- Mladinsko_dialog o stanju umetnostne kritike (SMG);
- Emancipatory politics of (non)art *somoderator (No border camp Stockholm);
- Kaj pa kaj drugi pravijo: Odhod / Kaj pa kaj drugi pravijo: Vloga umetnika v skupnem *somoderator (Bunker);
- Pridite bliže, če upate (Performa & Platforma);
- Domovina: Irak, leto nič (Slovenska kinoteka);
- Načini gledanja (Pekarna Magdalenske mreže).


Pedagoške izkušnje s področij performativnega, scenskega in filmskega izražanja je nabiral kot snovalec, mentor in koordinator izobraževalnih projektov — multimedijskih delavnic za mlade Supernova, filmskega usposabljanja Moja digitalna zgodba, Multimedijskega praktikuma za opolnomočenje manjšin in gibalnoperformativnih delavnic Mixer. Zasnoval je in poučeval predmet Predstavitvene tehnike na šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Bil je gostujoči predavatelj pri predmetu Kritična teorija kulture na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Bil je mentor pri projektu PARL.


Zasnoval je in uredil vrsto projektnih publikacij in spletnih strani. Oblikoval je številne tiskovine in celostne grafične podobe, mdr. revijo in knjižno zbirko Dialogi, logotip in CGP založbe Litera, več knjig, spletnih predstavitev in videov ter vse grafične in video podobe produkcije Kitch.


Bil je v uredniškem odboru revije Maska in v strokovni skupini Borštnikovega srečanja.


Diplomiral je iz notranje arhitekture (Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet primenjenih umetnosti), magistriral iz videa s tezo Umetnost je trgovski artikel (Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost) ter doktoriral iz filozofije in teorije vizualne kulture s tezo Kritična umetnina in simbolni kapital (Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije).

Resume

Nenad Jelesijević is a multimedia artist, researcher of the performance art, stage arts and film, writer, designer and architect. His artistic work and writings often intertwine phenomena of spectacle, pop, and aestheticization of resistance.


He is an author of the dance performance Tribe. His recent solo performances are Prayer and esc. He conceptualized happenings PopParty and Phantom of Identity, and is a co-author of performances The Oath, Kitch Wedding, Le petit prince and Sale. He designed the spatial and lighting realisations of the above mentioned productions, as well as of the No.1 performance.


He conceptualized and realized many multimedia installations such as The Number is Not available at the moment, Permanent Waiting Room, Made in China, You are the Third in the Queue, Welcome to the Shopping Paradise, Public Air, Living Room, Public is Private, Shop till U Drop and XXX Sale. His early video work is Back to Garage. He conceptualized and installed the group international exhibitions Video Exile and After a Revolution, as well as the Kitch 3in1 exhibition. He conceived the street performance Selling the Faculty of arts.


He is a co-founder of the Kitch Institute—a multimedia and performance art production based in Ljubljana, currently its artistic director and coordinator of a long-term research program The Performance Theories and Practices.


He regularly posts at Performans, which is also an extensive collection of his writings on performativity, film, and related topical phenomena (in Slovenian, Serbian, English, French).


He introduces and develops the concept of performance-critique in his book The Performance-critique, A Turn toward the Art Abolishment. The book is a joint of a comparative analysis of twenty-seven diverse artistic practices/public gestures and a reflection on subversion, neutralization and autonomy.


His official bibliography has more than 250 text entries, being published in journals, books, dailies, theatre playbills, various printed and online publications, as well as broadcasted on radio.


He presented many contributions at conferences, symposia, artist talks and public debates on performing arts, contemporary art, theatre, contemporary dance, aesthetics, philosophy, film, migrations, and public space—in Ljubljana, Maribor, Vienna, Bologna, Belgrade, Novi Sad, Zagreb, Olomouc, Stockholm, Helsinki, Sofia and elsewhere.


He conceptualized, mentored and supervised trainings for performers and film makers in educational projects My Digital Story, The Multimedia Practicum for Minorities, the Supernova multimedia workshops and the Mixer dancing and performing workshops. He was a guest lecturer in Critical Theory of Culture at the Faculty of Social Sciences, and a lecturer of Presentation Techniques at Famul Stuart School of Applied Arts, both in Ljubljana. He was a mentor within the PARL project.


He edited a variety of printed editions, web presentations and video clips, and designed many printed and online publications, including books and journals.


He was in editorial board of the performing arts journal Maska, and in artistic board of Borštnikovo srečanje—a major theatre festival of Slovenia.


He has a BA from the Interior Architecture (University of Arts in Belgrade, Faculty of Applied Arts), an MA from Video with the thesis Art is a Merchandise Article, and a PhD from Philosophy and theory of Visual culture with the thesis Critical Artwork and Symbolic Capital.

Bibliografija / Bibliography

Osebna bibliografija COBISS / Personal bibliography COBISS

Predstave / Performances


Solo performansi / Solo performances

  • esc (2022) - Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić
  • Prayer / Molitev (2021) - Festival Spider; Španski borci; Nova pošta SMG
  • esc (2020) - Festival Spider
  • Touch Me (2020) - online
  • Duchamp mon amour (2018) - MGL; Cankarjev dom


Avtorske zasnove in *izvajanja v duu Kitch / Conceptual layouts and *performing in duo Kitch


Odrska sodelovanja / The stage co-operations

  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Beti Ford, Beograd, 28.7.2024)
  • izvajalec predstavitve poezije Umetnika u ljubavi — Poezin Party (Tuluz Lotrek, Beograd, 28.1.2024)
  • performer — DISCOllective: Druge kože / Other Skins (SMEEL, 2023)
  • svetovalec za režijo, scenografijo in svetlobo / consultant for directing, scenography and lighting — M. Mićić, S. Lucu, P. Radoja: Déjà vu (AGRFT, 2019)
  • oblikovalec prostora, svetlobe in zvoka, avtor videa ter svetovalec / spatial, lighting and sound layout designer, the video author, and consultant — L. Zdravković: No.1 (SMEEL, 2018)
  • performer — N. Jelesijević: Good Cop Bad Cop (Tatovi podob, Klub Gromka, 2016)


Online


arhiv / archive


V medijih, citiranost / In the media, cited in publications


Fotografije / Photos