Dejan Srhoj: Razlika med redakcijama

Vrstica 4: Vrstica 4:


==Življenjepis==
==Življenjepis==
Dejan Srhoj se je rodil 31. oktobra 1978. Po končani baletni šoli v Ljubljani in baletni akademiji v Münchnu je postal član [[SNG Opera in balet Ljubljana|ljubljanskega Baleta]] in v treh letih angažmaja plesal predvsem glavne vloge v klasičnih baletih: '''Princ''' v ''Labodjem jezeru'', '''Kaščej''' v ''Ognjeni ptici'', '''Princ''' v ''Trnuljčici'', '''Lucentio''' v Crankovi ''Ukročeni trmoglavki'' in drugih. Dodatno se je izobraževal na delavnicah in v raziskovalnih projektih umetnikov na Dunaju, v New Yorku, Londonu, Parizu z umetniki kot so Vera Mantero, Howard Katz Fireheart, Benoit Lachambre, Ko Morubushi, Ori Flomin... Prejel je nagrado za najbolje izvedeno sodobno koreografijo na II. Tekmovanju mladih baletnih plesalcev, nagrado Društva Baletnih Umetnikov Slovenije za vlogo '''Kaščeja''' ter bil nagrajen z Dance-web štipendijo za leto 2003. Od leta 2001 je svobodni umetnik, soustanovitelj [[Fičo Balet|Fičo Baleta]], kjer stalno sodeluje z [[Goran Bogdanovski|Goranom D. Bogdanovskim]], deluje v gledališču in pripravlja avtorske projekte. Leta 2005 je soustanovil [[Nomad Dance Academy]] in je od tedaj dejaven član organizacije. Kot mentor že tri leta soustvarja kratke predstave poimenovane ''Short Cuts'', ki jih kreirajo mladi ustvarjalci iz Balkana in drugih držav. Leta 2008 je diplomiral na Open University v Londonu - (BA in Humanities).
Dejan Srhoj (1978, Ljubljana) je bil v otroštvu in mladosti predan študent baleta, nato pa med letoma 1998 in 2001 baletni solist v [[SNG Opera in balet Ljubljana|ljubljanski Operi]]. Njegov odhod iz baletnega ansambla je poseben kulturno-produkcijski pojav, kakršnih v nefleksibilnih baletnih institucijah nekdanje Jugoslavije in Vzhodne Evrope ne manjka in se ponavljajo vse od prve polovice 20. stoletja. Leta 2001 sta skupaj z [[Goran Bogdanovski|Goranom Bogdanovskim]] odprla nevladno organizacija [[Fičo Balet]], v kateri sta se ukvarjala z umetniškim in pedagoškim delom na področju sodobnega plesa ter pred poldrugim desetletjem soustanovila balkansko plesno mrežo
[[Nomad Dance Academy]], v kateri Srhoj še danes aktivno deluje.
 
Dejan je sodeloval je s številnimi koreografi in režiserji, med drugimi z [[Janez Janša|Janezom Janšo]], [[Ivica Buljan|Ivico Buljanom]] , [[Sebastjan Horvat|Sebastjanom Horvatom]], [[Betontanc|Betontancem]],  
[[Magdalena Reiter|Magdaleno Reiter]], [[Silvan Omerzu|Silvanom Omerzujem]], [[Kaja Lorenci|Kajo Lorenci]] , [[Snježana Premuš|Snježano Premuš]] idr.
 
Njegovo delo je močno prežeto s politikami samoorganizacije in kolektivnega dela, v katerem ni nujna popolna konsolidacija akterjev, da bi lahko prišlo do sodelovanja in ustvarjanja, tovrstni procesi komponiranja pa ga zanimajo na produkcijskem, kuratorskem, pedagoškem in tudi umetniškem, natančneje koreografskem področju. Sam tovrstno delo imenuje: kompozicije razlik. Koreografija kot razširjena praksa pa je njegova ekspertiza tudi pri rabi koreografskih postopkov izven kulturnega področja. Tako sta z Nino Božič Yams na Švedskem razvila orodja, s katerimi koreografija posega na raven optimizacije procesov v različnih tipih podjetij in organizacij. (Tekst: Rok Vevar)


==Vloge v gledališču==
==Vloge v gledališču==

Redakcija: 10:23, 5. februar 2020


Življenjepis

Dejan Srhoj (1978, Ljubljana) je bil v otroštvu in mladosti predan študent baleta, nato pa med letoma 1998 in 2001 baletni solist v ljubljanski Operi. Njegov odhod iz baletnega ansambla je poseben kulturno-produkcijski pojav, kakršnih v nefleksibilnih baletnih institucijah nekdanje Jugoslavije in Vzhodne Evrope ne manjka in se ponavljajo vse od prve polovice 20. stoletja. Leta 2001 sta skupaj z Goranom Bogdanovskim odprla nevladno organizacija Fičo Balet, v kateri sta se ukvarjala z umetniškim in pedagoškim delom na področju sodobnega plesa ter pred poldrugim desetletjem soustanovila balkansko plesno mrežo Nomad Dance Academy, v kateri Srhoj še danes aktivno deluje.

Dejan je sodeloval je s številnimi koreografi in režiserji, med drugimi z Janezom Janšo, Ivico Buljanom , Sebastjanom Horvatom, Betontancem, Magdaleno Reiter, Silvanom Omerzujem, Kajo Lorenci , Snježano Premuš idr.

Njegovo delo je močno prežeto s politikami samoorganizacije in kolektivnega dela, v katerem ni nujna popolna konsolidacija akterjev, da bi lahko prišlo do sodelovanja in ustvarjanja, tovrstni procesi komponiranja pa ga zanimajo na produkcijskem, kuratorskem, pedagoškem in tudi umetniškem, natančneje koreografskem področju. Sam tovrstno delo imenuje: kompozicije razlik. Koreografija kot razširjena praksa pa je njegova ekspertiza tudi pri rabi koreografskih postopkov izven kulturnega področja. Tako sta z Nino Božič Yams na Švedskem razvila orodja, s katerimi koreografija posega na raven optimizacije procesov v različnih tipih podjetij in organizacij. (Tekst: Rok Vevar)

Vloge v gledališču

Viri in literatura

  • Osebnosti: veliki slovenski biografski leksikon. Ljubljana: Mladinska knjiga, 2008.

Zunanje povezave