Aldo Milohnić

Foto: Borut Krajnc

Življenjepis

Dr. Aldo Milohnić je docent zgodovine gledališča na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. Uredil je že nešteto antologij in posebnih izdaj zbornikov o scenski umetnosti (Theatre of Resistance, The Politicality of Performance; Prišli so Pupilčki: 40 let Gledališča Pupilije Ferkeverk; New Paradigms, New Models: At the Crossroads of Cultural Politics; Evropski vratarji; Along the Margins of Humanities Artivism; Brecht/Gestus; How to Do Things with Words in Theatre; Women in Theatre; Along the Margins of the Humanities, itd.) in je soavtor številnih strokovnih monografij (Kultura d.o.o.: materialni pogoji kulturne produkcije; Čas je za Brechta). Je tudi samostojni avtor dveh knjig (Teorija sodobnega gledališča in performansa in Art in Times of the Rule of Law and Capital) ter številnih člankov v akademskih revijah.

Tekom zadnjih dvajsetih let je bil vpleten v mnoge raziskovalne projekte, ki so se osredotočali na zgodovino in teorijo scenske umetnosti ter sociologijo kulture.

Je član Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije in Mednarodne federacije za raziskovanje gledališča (IFTR). Je eden izmed članov uredništva revij o scenski umetnosti Maska in Amfiteater, član mednarodne svetovalne skupine pri revijah o scenski umetnosti Frakcija in TkH in član upravnega odbora Slovenskega gledališkega inštituta.

Od leta 2013 je predstojnik Centra za teatrologijo in filmologijo UL AGRFT.

Bibliografija strokovnih člankov, esejev in razprav

  • 2023 Ali je napočil čas, da Jovanovićevo Balkansko trilogijo potegnemo iz naftalina?
  • 2022 »Pizde. Eksperimentirajo, razumeš?« : o eksperimentalnih praksah v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja
  • 2022 Gledališče upora nekoč in danes
  • 2022 Adaptacija kot reaktualizacija antične dramatike
  • 2022 40 let sem delal: dramatizacije in priredbe Cankarjevega Hlapca Jerneja: s priloženima ponatisoma dramatizacij Milana Skrbinška in Ferda Delaka
  • 2021 Aktualni prispevki k teoriji in zgodovini gledališča upora
  • 2021 Gledališče in gledališka kritika v času pandemije
  • 2021 Reinstitucionalizacija in redistribucija v antičnem grškem gledališču
  • 2021 Poklon duhovni sopotnici
  • 2021 Gledališče upora
  • 2020 Od skupinskega do snovalnega načina ustvarjanja v slovenskem gledališču = From the collective to the devised mode of creation in Slovenian theatre
  • 2019 Pariški Hlapci
  • 2019 Delavski oder in amaterski učinek "proletarske igre"
  • 2018 Razum zmaguje? : aufklärung aujourd'hui
  • 2018 Brutalizem v sodobnem slovenskem gledališču
  • 2018 Ukrojeno telo gledališča in performansa: Kolenik, Tina (2017): Koža kot kostum: Oblačenje in slačenje v vsakdanjem življenju in umetniškem ustvarjanju. Ljubljana: Mestno gledališče ljubljansko
  • 2018 Sveta Ivana Klavniška ali kako v gledališču prepričljivo uprizoriti velike finančne posle?
  • 2017 Od Dramatičnega društva v Ljubljani do dramatičnih društev po Sloveniji
  • 2017 Ali je slovensko gledališče (še) v javnem interesu?
  • 2017 Gledališki nomadi : o delu treh slovenskih režiserjev na jugoslovanskih odrih v prvi polovici 20. stoletja
  • 2016 Umetnost v času vladavine prava in kapitala
  • 2012 Artikulacije avtonomije sodobne umetnosti v razmerju do pravne sfere: doktorska disertacija
  • 2009 Teorije sodobnega gledališča in performansa

Nagrade

Viri

Zunanje povezave