Milena Morača: Razlika med redakcijama
(→Vloge) |
|||
Vrstica 3: | Vrstica 3: | ||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Rojena 20.12. 1954 v Banja Luki. Solopetje začela študirati s štirinajstimi leti na Srednji glasbeni šoli pri prof. Juliji Pejnović. Po maturi je bila sprejeta na Glasbeno Akademijo v Zagrebu v klaso prof. Ivo Lhotka Kalinski. Po končanem prvem letniku je bila sprejeta na Akademijo za Glasbo v Ljubljani. | |||
Petje je študirala pri tržaški sopranistki prof. Ondini Otta Klasinc, ki jo je poučevala v čistem »Bel canto« stilu. Pri njej je tudi diplomirala. Kasneje se je izpopolnjevala tudi na Dunaju, kot štipendistka Avstrijske vlade in v Londonu. Magisterij je pripravljala v Beogradu pri prof. Radmili Bakočević, končala pa v Ljubljani pri prof. Alenki Bunta. | |||
Po drugem letniku študija leta 1977 je bila angažirana v Mariborski Operi kot solistka in že v prvi sezoni odpela kar štiri premiere. | |||
Solistka državne Operne hiše, [[SNG Opera in balet Ljubljana]] je postala leta 1981. | |||
Je pevka z velikim obsegom glasu in različnih vlog. | |||
Njen repertoar je zapolnjen z vlogami, ki zahtevajo ekstremne koloraturne višine, kot na primer Kraljica noči, v Mozartovi operi ''Čarobna piščal'', do vlog, ki so napisane za visoki mezzosopran, kar je na primer vloga Komponista v operi ''Ariadna na Naxosu'' Riharda Straussa, za katero je dobila nagrado Prešernovega sklada; vse do najzahtevnejših primadonskih vlog kot so Bellinijeva ''Norma'', Verdijev ''Nabucco - Abigaille'', Puccinijeva ''Manon Lescaut'', ''Madame Butterfly'' … | |||
Treba je omeniti tudi velik igralski dar, ki se izpričuje kakor v komičnih, tako tudi v tragičnih vlogah tako da za njo pravijo da je »najboljša igralka med pevkami«! Svoj smisel za odrsko komiko je pokazala v vlogah kot so Rosina ''Seviljski brivec'', Norina ''Don Pasquale'', Dona Felice, ''Štiri grobijani'', Colombina, ''Zvedave ženske'' ali kot temperamentna Rosalinda, ''Netopir''. | |||
Še bolj se je uveljavila v najbolj tragičnih likih klasične operne literature, kot so ''La Traviata'', G. Verdija, kjer je bila pretresljiva Violetta. V Donizzetijevi ''Lucia di Lamermoore'' je bila ganljiva in krhka Lucija, kot tudi globoko tragična Jenufa v istoimenski operi L. Janačka. | |||
Zaradi izredne moči transformacije, svoje univerzalnosti, nevsakdanjih pevskih in igralskih kvalitet, je kmalu postala ljubljenka občinstva. | |||
Milena Morača je tudi nagrajenka mednarodnega pevskega tekmovanja v Italiji »Villa Manin«, katerega predsednik je bil slavni tenorist Mario dell Monaco. | |||
V Sloveniji je Morača dobila največje priznanje za umetniško delovanje - nagrado Prešernovega sklada za vlogi Jenufe v istoimenski operi Leoša Janačka in Komponista v operi ''Ariadna na Naxosu'', Richarda Straussa. | |||
Nastopa tudi na koncertnih odrih, predvsem v delih J. S. Bacha in W. A. Mozarta pa tudi v veliko delih slovenskih avtorjev. Kritika naklonjeno spremlja njeno umetniško pot, nesporna kritiška priznanja pa je Milena Morača prejela za vloge Violete, ''La Traviata'', Lucije, ''Lucia di Lamermoore'', Rozine, ''Seviljski brivec'', Norine, ''Don Pasquale'', Rosalinde, ''Netopir'', še posebno Hanna, ''Vesela vdova'' ter Jenufa in ''Manon Lescaut'' … | |||
Kritiških ovacij je bila deležna kot Giorgetta v Puccinijevem ''Il Tabarro'', Mirtokle v D¨Albertovi operi ''Mrtve oči'', Mayerberjevih ''Hugenotti'', kot Kraljica Margot. | |||
==Vloge== | ==Vloge== |
Redakcija: 22:09, 6. marec 2023
Življenjepis
Rojena 20.12. 1954 v Banja Luki. Solopetje začela študirati s štirinajstimi leti na Srednji glasbeni šoli pri prof. Juliji Pejnović. Po maturi je bila sprejeta na Glasbeno Akademijo v Zagrebu v klaso prof. Ivo Lhotka Kalinski. Po končanem prvem letniku je bila sprejeta na Akademijo za Glasbo v Ljubljani. Petje je študirala pri tržaški sopranistki prof. Ondini Otta Klasinc, ki jo je poučevala v čistem »Bel canto« stilu. Pri njej je tudi diplomirala. Kasneje se je izpopolnjevala tudi na Dunaju, kot štipendistka Avstrijske vlade in v Londonu. Magisterij je pripravljala v Beogradu pri prof. Radmili Bakočević, končala pa v Ljubljani pri prof. Alenki Bunta.
Po drugem letniku študija leta 1977 je bila angažirana v Mariborski Operi kot solistka in že v prvi sezoni odpela kar štiri premiere.
Solistka državne Operne hiše, SNG Opera in balet Ljubljana je postala leta 1981.
Je pevka z velikim obsegom glasu in različnih vlog.
Njen repertoar je zapolnjen z vlogami, ki zahtevajo ekstremne koloraturne višine, kot na primer Kraljica noči, v Mozartovi operi Čarobna piščal, do vlog, ki so napisane za visoki mezzosopran, kar je na primer vloga Komponista v operi Ariadna na Naxosu Riharda Straussa, za katero je dobila nagrado Prešernovega sklada; vse do najzahtevnejših primadonskih vlog kot so Bellinijeva Norma, Verdijev Nabucco - Abigaille, Puccinijeva Manon Lescaut, Madame Butterfly …
Treba je omeniti tudi velik igralski dar, ki se izpričuje kakor v komičnih, tako tudi v tragičnih vlogah tako da za njo pravijo da je »najboljša igralka med pevkami«! Svoj smisel za odrsko komiko je pokazala v vlogah kot so Rosina Seviljski brivec, Norina Don Pasquale, Dona Felice, Štiri grobijani, Colombina, Zvedave ženske ali kot temperamentna Rosalinda, Netopir.
Še bolj se je uveljavila v najbolj tragičnih likih klasične operne literature, kot so La Traviata, G. Verdija, kjer je bila pretresljiva Violetta. V Donizzetijevi Lucia di Lamermoore je bila ganljiva in krhka Lucija, kot tudi globoko tragična Jenufa v istoimenski operi L. Janačka.
Zaradi izredne moči transformacije, svoje univerzalnosti, nevsakdanjih pevskih in igralskih kvalitet, je kmalu postala ljubljenka občinstva.
Milena Morača je tudi nagrajenka mednarodnega pevskega tekmovanja v Italiji »Villa Manin«, katerega predsednik je bil slavni tenorist Mario dell Monaco.
V Sloveniji je Morača dobila največje priznanje za umetniško delovanje - nagrado Prešernovega sklada za vlogi Jenufe v istoimenski operi Leoša Janačka in Komponista v operi Ariadna na Naxosu, Richarda Straussa.
Nastopa tudi na koncertnih odrih, predvsem v delih J. S. Bacha in W. A. Mozarta pa tudi v veliko delih slovenskih avtorjev. Kritika naklonjeno spremlja njeno umetniško pot, nesporna kritiška priznanja pa je Milena Morača prejela za vloge Violete, La Traviata, Lucije, Lucia di Lamermoore, Rozine, Seviljski brivec, Norine, Don Pasquale, Rosalinde, Netopir, še posebno Hanna, Vesela vdova ter Jenufa in Manon Lescaut … Kritiških ovacij je bila deležna kot Giorgetta v Puccinijevem Il Tabarro, Mirtokle v D¨Albertovi operi Mrtve oči, Mayerberjevih Hugenotti, kot Kraljica Margot.
Vloge
2020 -
- 2021 Floria Tosca; Giacomo Puccini TOSCA, r. Matjaž Berger, SNG Opera in balet Ljubljana
2010 - 2019
2000 - 2009
- 2005 Cio cio san; Giacomo Puccini MADAMA BUTTERFLY, SNG Opera in balet Ljubljana
- 2002 Marinka; Bedřich Smetana PRODANA NEVESTA, SNG Opera in balet Ljubljana
- 2001 Saffi; Johann Strauss mlajši CIGAN BARON, SNG Opera in balet Ljubljana
1990 - 1999
- 1997 Margaret of Valois; Giacomo Meyerbeer HUGENOTI, SNG Opera in balet Ljubljana
- 1996 Micaela; Georges Bizet CARMEN, SNG Opera in balet Ljubljana
- 1994 Hanna; Franz Lehár VESELA VDOVA, HNK Opera Zagreb
1980 - 1989
- 1983 Kraljica noči; Wolfgang Amadeus Mozart ČAROBNA PIŠČAL, SNG Opera in balet Ljubljana
- 1982 Rozina; Gioacchino Rossini SEVILJSKI BRIVEC, SNG Opera in balet Ljubljana
1970 - 1979
- 1978 Marionette; Ermanno Wolf-Ferrari PREBRISANA VDOVA, Opera in balet SNG Maribor
- 1977 Rozina; Gioacchino Rossini SEVILJSKI BRIVEC, Opera in balet SNG Maribor
- 1977 Frasquita; Georges Bizet CARMEN, Opera in balet SNG Maribor
Nagrade
- 1996 Nagrada Prešernovega sklada za vlogo Jenufe v istoimenski operi in za vlogo Komponista v Straussovi operi Ariadna na Naksosu