Tatjana Ažman: Razlika med redakcijama

 
(20 vmesnih redakcij 4 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 4: Vrstica 4:


==Življenjepis==
==Življenjepis==
Diplomirala je na ljubljanski Akademiji za radio, film in televizijo in od leta 1989 dalje ustvarja v slovenskih gledališčih (SLG Celje, Koreodrama Ljubljana, Lutkovno Gledališče Ljubljana, SNG Drama Ljubljana, Gledališče Glej), na televiziji in radiu. Od leta 1995 je dramaturginja v SNG Opera in balet Ljubljana. S številnimi domačimi in tujimi režiserji ter koreografi vseh generacij je sodelovala pri opernih, baletnih, dramskih, lutkovnih in zunajinstitucionalnih predstavah, je tudi avtorica priredb, gledaliških besedil in radijske igre ter scenarijev. Že vrsto let je aktivna v mednarodnih organizacijah za uprizoritvene umetnosti, je članica domačih in mednarodnih festivalskih žirij, sodeluje na mednarodnih strokovnih in znanstvenih dogodkih doma in v tujini, kot dramaturginja pa v domačih in tujih strokovnih publikacijah objavlja prispevke o gledališču.
Diplomirala je na ljubljanski [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|Akademiji za radio, film in televizijo]] in od leta 1989 dalje ustvarja v slovenskih gledališčih ([[SLG Celje]], Koreodrama Ljubljana, [[Lutkovno Gledališče Ljubljana]], [[SNG Drama Ljubljana]], [[Gledališče Glej]]), na televiziji in radiu. Od leta 1995 je dramaturginja v [[SNG Opera in balet Ljubljana]]. S številnimi domačimi in tujimi režiserji ter koreografi vseh generacij je sodelovala pri opernih, baletnih, dramskih, lutkovnih in zunajinstitucionalnih predstavah, je tudi avtorica priredb, gledaliških besedil in radijske igre ter scenarijev. Že vrsto let je aktivna v mednarodnih organizacijah za uprizoritvene umetnosti, je članica domačih in mednarodnih festivalskih žirij, sodeluje na mednarodnih strokovnih in znanstvenih dogodkih doma in v tujini, kot dramaturginja pa v domačih in tujih strokovnih publikacijah objavlja prispevke o gledališču.




Prejela je nagrado bršljanov venec, priznanje Združenja dramskih umetnikov Slovenije za dramaturške prispevke v letu 2011, predvsem pa za svoje delo na mednarodnem področju.
Prejela je nagrado bršljanov venec, priznanje Združenja dramskih umetnikov Slovenije za dramaturške prispevke v letu 2011, predvsem pa za svoje delo na mednarodnem področju. Leta 2022 je bila kot avtorica
dramskega besedila ''Muza v
steklenici'' nagrajena na priznanem
mednarodnem festivalu dramatike
Analogio v Atenah, leta 2023 jo
je znamenita japonska fundacija
Inamouri Fundation izbrala za
uradno nominatorko prestižne
svetovne nagrade Kyoto Prize za
področje gledališča in filozofije,
novembra 2023 pa bo na brazilskem
festivalu NEAPFest v Riu de Janeiru
prejela priznanje Rubensa Barbota za
dolgoletno delo z mladimi umetniki v
mednarodnem prostoru.




Kot predsednica SC ITI (Slovenskega centra Mednarodnega gledališkega inštituta) ter članica Izvršnega odbora ITI in delovnih teles tega združenja je namreč zastavila in izpeljala mnoge projekte, ki so prispevali dragocen delež ne le k delovanju in razvoju samega inštituta, temveč tudi k afirmaciji krovne organizacije Združenja dramskih umetnikov Slovenije in promociji slovenskega gledališča in dramatike v tujini. Sodelovala je v delovnih skupinah ITI Worldwide, festivala Boršnikovo srečanje in bila članica mednarodne žirije za nagrado Uchimura. Zasnovala je projekt Svetovna prestolnica uprizoritvenih umetnosti, ki je bil na Svetovnem kongresu ITI v Xiamenu na Kitajskem sprejet v program te organizacije za obdobje 2011–2013 (novembra 2013 pa je resolucijo World Performing Arts Capital sprejel in med svoje prioritete delovanja uvrstil tudi UNESCO na plenarnem zasedanju v Parizu), in bila ponovno izvoljena v vodstvo Svetovne organizacije uprizoritvenih umetnosti ITI.
Kot predsednica [[Slovenski center Mednarodnega gledališkega inštituta|SC ITI]] (Slovenskega centra Mednarodnega gledališkega inštituta) ter članica Izvršnega odbora ITI in delovnih teles tega združenja je namreč zastavila in izpeljala mnoge projekte, ki so prispevali dragocen delež ne le k delovanju in razvoju samega inštituta, temveč tudi k afirmaciji krovne organizacije [[Združenje dramskih umetnikov Slovenije|Združenja dramskih umetnikov Slovenije]] in promociji slovenskega gledališča in dramatike v tujini. Sodelovala je v delovnih skupinah ITI Worldwide, festivala Boršnikovo srečanje in bila članica mednarodne žirije za nagrado Uchimura. Zasnovala je projekt Svetovna prestolnica uprizoritvenih umetnosti, ki je bil na Svetovnem kongresu ITI v Xiamenu na Kitajskem sprejet v program te organizacije za obdobje 2011–2013 (novembra 2013 pa je resolucijo World Performing Arts Capital sprejel in med svoje prioritete delovanja uvrstil tudi UNESCO na plenarnem zasedanju v Parizu), in bila ponovno izvoljena v vodstvoSvetovne organizacije uprizoritvenih umetnosti ITI.


==Dramaturgije==
==Dramaturgije==
==Predavanja, referati, simpoziji, predstavitve==
{{#dynamic_content:rep | person | 1984 | dramaturgies}}
==Sodelovanje s festivali, članstvo v žirijah in komisijah==
==Mednarodno sodelovanje==
==Razstavna dejavnost==
==Drugo==
==Članstvo v slovenskih in mednarodnih strokovnih gledaliških organizacijah==


==Nagrade==
==Nagrade==
*2023 Priznanje Rubensa Barbota na festivalu NEAPFest za dolgoletno delo z mladimi umetniki v mednarodnem prostoru.
*2023 izbrana za uradno nominatorko za nagrado Kyoto Prize
*2022 Nagrada festivala Analogio za dramsko besedilo ''Muza v steklenici''
*2011 Nagrada [[bršljanov venec]] za dramaturške prispevke


==Viri in literatura==
==Viri in literatura==
==Posebni članki==
*[http://zdus.si/ ZDUS]
*SNG Opera in balet Ljubljana
 
==Zunanje povezave==
==Zunanje povezave==
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/kar-me-zanima-je-dobra-predstava »Kar me zanima, je dobra predstava« - www.sigledal.org]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/kar-me-zanima-je-dobra-predstava »Kar me zanima, je dobra predstava« - www.sigledal.org]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/kdo-koga-potrebuje-in-kdo-ne-simpozij-o-dramaturgiji Kdo koga potrebuje in kdo ne; simpozij o dramaturgiji - www.sigledal.org]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/kdo-koga-potrebuje-in-kdo-ne-simpozij-o-dramaturgiji Kdo koga potrebuje in kdo ne; simpozij o dramaturgiji - www.sigledal.org]
 
*[http://veza.sigledal.org/prispevki/tatjana-azman-bere-sodobno-slovensko-dramo Tatjana Ažman bere sodobno slovensko dramo - www.sigledal.org, 16.06.2017]
==Galerija==

Trenutna redakcija s časom 23:39, 30. november 2023


Življenjepis

Diplomirala je na ljubljanski Akademiji za radio, film in televizijo in od leta 1989 dalje ustvarja v slovenskih gledališčih (SLG Celje, Koreodrama Ljubljana, Lutkovno Gledališče Ljubljana, SNG Drama Ljubljana, Gledališče Glej), na televiziji in radiu. Od leta 1995 je dramaturginja v SNG Opera in balet Ljubljana. S številnimi domačimi in tujimi režiserji ter koreografi vseh generacij je sodelovala pri opernih, baletnih, dramskih, lutkovnih in zunajinstitucionalnih predstavah, je tudi avtorica priredb, gledaliških besedil in radijske igre ter scenarijev. Že vrsto let je aktivna v mednarodnih organizacijah za uprizoritvene umetnosti, je članica domačih in mednarodnih festivalskih žirij, sodeluje na mednarodnih strokovnih in znanstvenih dogodkih doma in v tujini, kot dramaturginja pa v domačih in tujih strokovnih publikacijah objavlja prispevke o gledališču.


Prejela je nagrado bršljanov venec, priznanje Združenja dramskih umetnikov Slovenije za dramaturške prispevke v letu 2011, predvsem pa za svoje delo na mednarodnem področju. Leta 2022 je bila kot avtorica dramskega besedila Muza v steklenici nagrajena na priznanem mednarodnem festivalu dramatike Analogio v Atenah, leta 2023 jo je znamenita japonska fundacija Inamouri Fundation izbrala za uradno nominatorko prestižne svetovne nagrade Kyoto Prize za področje gledališča in filozofije, novembra 2023 pa bo na brazilskem festivalu NEAPFest v Riu de Janeiru prejela priznanje Rubensa Barbota za dolgoletno delo z mladimi umetniki v mednarodnem prostoru.


Kot predsednica SC ITI (Slovenskega centra Mednarodnega gledališkega inštituta) ter članica Izvršnega odbora ITI in delovnih teles tega združenja je namreč zastavila in izpeljala mnoge projekte, ki so prispevali dragocen delež ne le k delovanju in razvoju samega inštituta, temveč tudi k afirmaciji krovne organizacije Združenja dramskih umetnikov Slovenije in promociji slovenskega gledališča in dramatike v tujini. Sodelovala je v delovnih skupinah ITI Worldwide, festivala Boršnikovo srečanje in bila članica mednarodne žirije za nagrado Uchimura. Zasnovala je projekt Svetovna prestolnica uprizoritvenih umetnosti, ki je bil na Svetovnem kongresu ITI v Xiamenu na Kitajskem sprejet v program te organizacije za obdobje 2011–2013 (novembra 2013 pa je resolucijo World Performing Arts Capital sprejel in med svoje prioritete delovanja uvrstil tudi UNESCO na plenarnem zasedanju v Parizu), in bila ponovno izvoljena v vodstvoSvetovne organizacije uprizoritvenih umetnosti ITI.

Dramaturgije

Nagrade

  • 2023 Priznanje Rubensa Barbota na festivalu NEAPFest za dolgoletno delo z mladimi umetniki v mednarodnem prostoru.
  • 2023 izbrana za uradno nominatorko za nagrado Kyoto Prize
  • 2022 Nagrada festivala Analogio za dramsko besedilo Muza v steklenici
  • 2011 Nagrada bršljanov venec za dramaturške prispevke

Viri in literatura

  • ZDUS
  • SNG Opera in balet Ljubljana

Zunanje povezave