Rok Vevar: Razlika med redakcijama

 
(20 vmesnih redakcij 5 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 4: Vrstica 4:


==Življenjepis==
==Življenjepis==
Rok Vevar (*4. 5. 1973) je publicist na področju teorije in zgodovine sodobnih scenskih umetnosti ter zgodovinar in arhivar sodobnega plesa.
Diplomiral je iz primerjalne književnosti in literarne teorije na Filozofski fakulteti v Ljubljani, študiral pa je tudi gledališko režijo na [[AGRFT]] in obiskoval GILŠ Kodum v Ljubljani. Kot publicist je doslej objavljal v vrsti domačih dnevnih časopisov ter v nekaterih domačih in tujih strokovnih periodičnih publikacijah s področja scenskih umetnosti in literature. Je avtor knjige ''Rok za oddajo – Izbrane kritike in članki'' (Litera, 2011). S [[Simona Semenič|Simono Semenič]] je zrežiral tri predstave: ''Polna pest praznih rok'' (Muzeum, 2001), ''Solo brez talona'' (Glej, Maska, 2005) in ''Kartografija celovečernih slik'' (Maska, 2005). Soustvaril je tri predstave s plesalko, koreografinjo in režiserko [[Jana Menger|Jano Menger]] in v zadnjih dveh tudi nastopil: ''Gledališče'' (Vitkar, 2010), ''V postopku'' (APT Novo mesto, 2011), ''Banana Split'' (AGRFT, 2015). Je avtor performansa-predavanja ''Kako se je moje življenje spremenilo v festival'' (2011-13).
Leta 2011 je v svojem stanovanju ustanovil Začasni slovenski plesni arhiv in ga doslej predstavil v Zagrebu, Sofiji in na Univerzi Harvard, Cambridge (MA, ZDA) ter v njem v letu 2015 gostil akterje vzhodno-evropske mreže EEPAP, študente magisterskega programa koreografije iz Inštituta za uporabne gledališke študije Univerze iz Giessena (Nemčija), študente magisterskega študija dramaturgije na AGRFT. Prve primere preinterpretacije slovenske sodobno-plesne zgodovine, utemeljene na novo pridobljenih gradivih in dokumentih ZSPA, je izdal v Maskini številki z naslovom ''Premiki sodobnega plesa II'' (XXIX/163-64/2014). V letih 2013-2015 je bil  habilitiran kot asistent na oddelku za dramaturgijo AGRFT, kjer je vodil seminar pri predmetih Gledališka kritika in Teorije sodobnega plesa, na Plesni akademiji v Ljubljani pa je predaval Zgodovino plesa II (20. stoletje), Dramaturgijo sodobnega plesa in Analizo sodobnega plesa. Je aktiven član balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy, v kateri je iniciiral projekt regijskega arhiviranja koreografskih praks v programu Nomad Dance Institut.


==Režije==
==Režije==
{{#dynamic_content:rep | person | 4256 | directings}}
==Dramaturgije==
{{#dynamic_content:rep | person | 4256 | dramaturgies}}


*2006 [[Nina Kokelj]]/[[Kruno Antonič]] ''[[Srečanje]]'', Gledališče [[GLEJ]]. V okviru kulturnega programa PreGlej. V koprodukciji s PG Kranj in revijo Sodobnost.
==Nagrade==
*2020 [[Priznanje Vladimirja Kralja]] za kritiške in teatrološke dosežke za obdobje 2018 in 2019
*2019 [[Nagrada Ksenije Hribar]] za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa


==Viri in literatura==
==Viri in literatura==
*Flota
*Center kulture Španski borci


==Zunanje povezave==
==Zunanje povezave==
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/rok-vevar-o-eksperimentu Rok Vevar o eksperimentu - www.sigledal.org]
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/rok-vevar-o-eksperimentu Rok Vevar o eksperimentu - www.sigledal.org, 8.6.2010]
*[http://www.delo.si/kultura/oder/rok-vevar-se-bo-sodobni-ples-ziv-izmazal.html Rok Vevar: Se bo sodobni ples živ izmazal? - www.delo.si]
*[http://www.delo.si/kultura/oder/rok-vevar-se-bo-sodobni-ples-ziv-izmazal.html Rok Vevar: Se bo sodobni ples živ izmazal? - www.delo.si, 20.2.2013]
*[https://www.dnevnik.si/1042716331/kultura/oder/rok-vevar-teoretik-scenskih-umetnosti-zgodovina-je-najboljsa-prica Rok Vevar, teoretik scenskih umetnosti: Zgodovina je najboljša priča - www.dnevnik.si, 07.07.2015]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/ars-humana/174370097 Začasni slovenski plesni arhiv, oddaja ARS humana - www.rtvslo.si, 09.11.2015]
*[http://koridor-ku.si/oder/cofestival-rok-vevar-ustvarjalci-na-podrocju-sodobnega-plesa-se-ne-ukvarjamo-vec-z-dokazovanjem-smisla-obstoja-te-umetniske-prakse/ CoFestival: Rok Vevar: “Ustvarjalci na področju sodobnega plesa se ne ukvarjamo več z dokazovanjem smisla obstoja te umetniške prakse.” - http://koridor-ku.si, 06.12.2016]
*[http://radiostudent.si/kultura/teritorij-teatra/arheologija-plesa Arheologija plesa - radiostudent.si, 12.12.2016]
*[http://veza.sigledal.org/prispevki/rok-vevar-bere-sodobno-slovensko-dramo Rok Vevar bere sodobno slovensko dramo - www.sigledal.org, 09.03.2018]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174537493 Začasni slovenski plesni arhiv, oddaja Oder - www.rtvslo.si, 08.06.2018]
*[https://www.vecer.com/rok-vevar-konservativci-bi-si-zeleli-izkljucno-trnuljcic-6469221 Rok Vevar: Konservativci bi si želeli izključno Trnuljčic - www.vecer.com, 14.05.2018]
*[https://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174540641 So razpisi način umetniškega vodenja? Prvi del., oddaja Oder - www.rtvslo.si, 22.05.2018]
*[https://www.dnevnik.si/1042947384 Rok Vevar, teatrolog in raziskovalec: Trenutne oblastne garniture nič ne jezi bolj kot ustvarjalnost in inteligenca - www.dnevnik.si, 18.01.2021]
*[https://www.neodvisni.art/podatkovnik/rok-vevar/ NEODVISNI podatkovnik]

Trenutna redakcija s časom 06:42, 4. maj 2021


Življenjepis

Rok Vevar (*4. 5. 1973) je publicist na področju teorije in zgodovine sodobnih scenskih umetnosti ter zgodovinar in arhivar sodobnega plesa.

Diplomiral je iz primerjalne književnosti in literarne teorije na Filozofski fakulteti v Ljubljani, študiral pa je tudi gledališko režijo na AGRFT in obiskoval GILŠ Kodum v Ljubljani. Kot publicist je doslej objavljal v vrsti domačih dnevnih časopisov ter v nekaterih domačih in tujih strokovnih periodičnih publikacijah s področja scenskih umetnosti in literature. Je avtor knjige Rok za oddajo – Izbrane kritike in članki (Litera, 2011). S Simono Semenič je zrežiral tri predstave: Polna pest praznih rok (Muzeum, 2001), Solo brez talona (Glej, Maska, 2005) in Kartografija celovečernih slik (Maska, 2005). Soustvaril je tri predstave s plesalko, koreografinjo in režiserko Jano Menger in v zadnjih dveh tudi nastopil: Gledališče (Vitkar, 2010), V postopku (APT Novo mesto, 2011), Banana Split (AGRFT, 2015). Je avtor performansa-predavanja Kako se je moje življenje spremenilo v festival (2011-13).

Leta 2011 je v svojem stanovanju ustanovil Začasni slovenski plesni arhiv in ga doslej predstavil v Zagrebu, Sofiji in na Univerzi Harvard, Cambridge (MA, ZDA) ter v njem v letu 2015 gostil akterje vzhodno-evropske mreže EEPAP, študente magisterskega programa koreografije iz Inštituta za uporabne gledališke študije Univerze iz Giessena (Nemčija), študente magisterskega študija dramaturgije na AGRFT. Prve primere preinterpretacije slovenske sodobno-plesne zgodovine, utemeljene na novo pridobljenih gradivih in dokumentih ZSPA, je izdal v Maskini številki z naslovom Premiki sodobnega plesa II (XXIX/163-64/2014). V letih 2013-2015 je bil habilitiran kot asistent na oddelku za dramaturgijo AGRFT, kjer je vodil seminar pri predmetih Gledališka kritika in Teorije sodobnega plesa, na Plesni akademiji v Ljubljani pa je predaval Zgodovino plesa II (20. stoletje), Dramaturgijo sodobnega plesa in Analizo sodobnega plesa. Je aktiven član balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy, v kateri je iniciiral projekt regijskega arhiviranja koreografskih praks v programu Nomad Dance Institut.

Režije

Dramaturgije

Nagrade

Viri in literatura

  • Flota
  • Center kulture Španski borci

Zunanje povezave