Ana Stegnar: Razlika med redakcijama
(Nova stran z vsebino: Stegnar,Ana Stegnar,Ana ==Življenjepis== Ana Stegnar, rojena leta 1972 v Ljubljani, živi in ustvarja v Bru...) |
|||
(Dve vmesni redakciji istega uporabnika nista prikazani) | |||
Vrstica 4: | Vrstica 4: | ||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Ana Stegnar, rojena leta 1972 v Ljubljani, živi in ustvarja v Bruslju v Belgiji. Plesati začne na Oddelku za izrazni ples Srednje glasbene in baletne šole v Ljubljani kot učenka Marije Ogrinec, Brede Kroflič in [[Živa Kraigher | Žive Kraigher]], od katerih prejme tehniko, estetiko gibanja in ustvarjalne pristope, ki jih je razvijala Meta Vidmar v svoji šoli. Plesno znanje tudi pridobiva na številnih delavnicah, tečajih in poletnih šolah, organiziranih konec osemdesetih v Sloveniji. Kot plesalka sodeluje s [[Plesni teater Ljubljana | Plesnim Teatrom Ljubljana]], Iztokom Kovačem in [[Slovensko mladinsko gledališče | Slovenskim mladinskim gledališčem. Leta 1992/93 se šola na CNDC l’Esquisse v Angersu, v Franciji. Kot profesionalna plesalka začne plesati v Franciji, leta 1994 pa se pridruži skupini ‘Ultima Vez’ flamskega koreografa Wima Vandekeybusa iz Belgije. Tam spozna karizmatičnega slepega plesalca Saïda Gharbija, ki postane njen mož. Po nekaj predstavah, ki jih ustvari v skupini Ultima Vez in številnih gostovanjih se iztroši kot plesalka in se vpiše na univerzo. Leta 2000 diplomira iz gledaliških študij na Centre d’Etudes Théâtrales, Université Louvain-la-Neuve v Belgiji z diplomsko nalogo Telesni tečaji (Les Actions physiques au théâtre- L’évolution et le retour aux sources, Les Charnières charnelles) o razvoju fizičnih akcij od Stanislavskega do Grotowskega. V letih po študiju ustvari nekaj avtorskih plesno-gledaliških predstav v okviru zavoda Les BGM (Les Ballets du Grand Miro), ki se mu priključi leta 2003 in skupaj s Saïdom Gharbijem postane umetniška direktorica. Te predstave, ustvarjene v sodelovanju s plesalci, igralci in cirkuškimi umetniki so dostopne široki publiki, tako odraslim kot otrokom. Marie Baude, jih v časopisu Le Soir opiše kot “ganljivo mešanico nežnosti, humorja in nenavadnosti, na stežaj odprto domišljiji in napolnjena z odmevi”. Poleg produkcije plesno-gledaliških predstav, organizira znotraj ‘Les BGM’ tudi raziskovalne projekte v sodelovanju s profesionalnimi plesalci. Ukvarjajo se z odrsko prisotnostjo, ritualom in percepcijo (‘Insaydout’, ‘Rituel révolutionnaire’ in ‘La musica’). | Ana Stegnar, rojena leta 1972 v Ljubljani, živi in ustvarja v Bruslju v Belgiji. Plesati začne na Oddelku za izrazni ples Srednje glasbene in baletne šole v Ljubljani kot učenka Marije Ogrinec, Brede Kroflič in [[Živa Kraigher | Žive Kraigher]], od katerih prejme tehniko, estetiko gibanja in ustvarjalne pristope, ki jih je razvijala Meta Vidmar v svoji šoli. Plesno znanje tudi pridobiva na številnih delavnicah, tečajih in poletnih šolah, organiziranih konec osemdesetih v Sloveniji. Kot plesalka sodeluje s [[Plesni teater Ljubljana | Plesnim Teatrom Ljubljana]], Iztokom Kovačem in [[Slovensko mladinsko gledališče | Slovenskim mladinskim gledališčem]]. Leta 1992/93 se šola na CNDC l’Esquisse v Angersu, v Franciji. Kot profesionalna plesalka začne plesati v Franciji, leta 1994 pa se pridruži skupini ‘Ultima Vez’ flamskega koreografa Wima Vandekeybusa iz Belgije. Tam spozna karizmatičnega slepega plesalca Saïda Gharbija, ki postane njen mož. Po nekaj predstavah, ki jih ustvari v skupini Ultima Vez in številnih gostovanjih se iztroši kot plesalka in se vpiše na univerzo. Leta 2000 diplomira iz gledaliških študij na Centre d’Etudes Théâtrales, Université Louvain-la-Neuve v Belgiji z diplomsko nalogo Telesni tečaji (Les Actions physiques au théâtre- L’évolution et le retour aux sources, Les Charnières charnelles) o razvoju fizičnih akcij od Stanislavskega do Grotowskega. V letih po študiju ustvari nekaj avtorskih plesno-gledaliških predstav v okviru zavoda Les BGM (Les Ballets du Grand Miro), ki se mu priključi leta 2003 in skupaj s Saïdom Gharbijem postane umetniška direktorica. Te predstave, ustvarjene v sodelovanju s plesalci, igralci in cirkuškimi umetniki so dostopne široki publiki, tako odraslim kot otrokom. Marie Baude, jih v časopisu Le Soir opiše kot “ganljivo mešanico nežnosti, humorja in nenavadnosti, na stežaj odprto domišljiji in napolnjena z odmevi”. Poleg produkcije plesno-gledaliških predstav, organizira znotraj ‘Les BGM’ tudi raziskovalne projekte v sodelovanju s profesionalnimi plesalci. Ukvarjajo se z odrsko prisotnostjo, ritualom in percepcijo (‘Insaydout’, ‘Rituel révolutionnaire’ in ‘La musica’). | ||
S pedagoškim delom se ukvarja od leta 1998: poleg lastnih pedagoških projektov v okviru zavoda Les BGM, uči v inštitucijah (Académie d’Anderlecht, Isac, Les humanités danse), v privatnih umetniških šolah (SaSaSa, Espace Catastrophe, Art-t…) in sodeluje pri projektih ‘Art à l’école’ (Umetnost v šolah) v Belgiji. V teh projektih razvija gibanje kot umetniški izraz, ki posameznika spodbuja k samostojnosti: ta izvira iz poglobljene pozornosti usmerjene tako vase kot v okolje. Trudi se za dostopnost prakse sodobnega umetniškega plesa širši in raznoliki publiki. V stiku z različnimi skupinami in kulturami postane ples sredstvo za vzpostavljanje človeških odnosov in tako prispeva k medsebojnemu razumevanju in sodelovanju. Na njeno delo imajo največji vpliv improvizacijske tehnike (Instant Composition), Body Wheather in predvsem Skinner Releasing Technique. V svojem umetniškem in pedagoškem delu raziskuje notranje, skrito, in načine izražanja le tega (dela tudi s slepimi plesalci)… V zadnjem delu ‘Dancing Space’ išče notranjo povezavo med odrskim in pedagoškim pristopom k plesu. | S pedagoškim delom se ukvarja od leta 1998: poleg lastnih pedagoških projektov v okviru zavoda Les BGM, uči v inštitucijah (Académie d’Anderlecht, Isac, Les humanités danse), v privatnih umetniških šolah (SaSaSa, Espace Catastrophe, Art-t…) in sodeluje pri projektih ‘Art à l’école’ (Umetnost v šolah) v Belgiji. V teh projektih razvija gibanje kot umetniški izraz, ki posameznika spodbuja k samostojnosti: ta izvira iz poglobljene pozornosti usmerjene tako vase kot v okolje. Trudi se za dostopnost prakse sodobnega umetniškega plesa širši in raznoliki publiki. V stiku z različnimi skupinami in kulturami postane ples sredstvo za vzpostavljanje človeških odnosov in tako prispeva k medsebojnemu razumevanju in sodelovanju. Na njeno delo imajo največji vpliv improvizacijske tehnike (Instant Composition), Body Wheather in predvsem Skinner Releasing Technique. V svojem umetniškem in pedagoškem delu raziskuje notranje, skrito, in načine izražanja le tega (dela tudi s slepimi plesalci)… V zadnjem delu ‘Dancing Space’ išče notranjo povezavo med odrskim in pedagoškim pristopom k plesu. | ||
Vrstica 20: | Vrstica 20: | ||
*2002 ''KO-RE-NINE'' – Nadine in Espace Catastophe, Bruselj; De Pianofabriek, St Gilles | *2002 ''KO-RE-NINE'' – Nadine in Espace Catastophe, Bruselj; De Pianofabriek, St Gilles | ||
== | ==Avtorska sodelovanja== | ||
*2014 ''DE MAINS'', koreografija: Marie Close – Wolubilis, Bruselj – video (asistentka režije) | |||
*2011 ''VALSE NOTEN'', režija in koreografija: Marie-Rose Mayele – Zinnema, Bruselj – video (svetovalka za koreografijo) | |||
*2006 ''CETTE AVEUGLANTE ABSENCE DE LUMIERE'', režija: Rahim Elâsri – La Raffinerie, Charleroi-Danses, Bruselj (koreografinja) | |||
*2003 ''BOLING POINT'', režija in koreografija: Isabella Soupart – Théâtre Les Tanneurs, Bruselj (asistentka) | |||
==Sodelovanja kot plesalka== | |||
*2009 ''STOJI DREVO'', dokumentarni film o slovenskem sodobnem plesu, rež. Magda Lapajne, TV-Slovenija | |||
*2003 ''MET KOCKE'', predstava in video, Sašo Podgoršek in Iztok Kovač, En-Knap – Cankarjev dom | |||
*2000 ''DOM SVOBODE'', plesni video, Sašo Podgoršek in Iztok Kovač, En-Knap in TV Slovenija | |||
*1999 ''THE LAST WORDS'', plesni video, Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj | |||
*1997 ''WHAT THE BODY DOES NOT REMEMBER'', predstava, (alternacija) – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj | |||
*1996 ''HER BODY DOESN'T FIT HER SOUL'', predstava, (alternacija) – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj | |||
*1995 ''BEREFT OF A BLISSFUL UNION'', predstava, Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj | |||
*1994 ''MOUNTAINS MADE OF BARKING'', predstava – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj | |||
*1993 ''ROSE DE VENT'', predstava, Cie Jacky Auvray, Caen, Francija – Cie Anne Dreyfus, Pariz | |||
*1989 ''SLEDI – HOMMAGE METI VIDMAR'', "Deklica z lanenimi lasmi", krajša koreografija – Cankarjev dom | |||
==Pedagoško delo== | |||
*2016 ''Un voyage vers soi'', improvizacija in raziskovanje, Les BGM – Le Bamp, Bruselj | |||
*2015 ''Taller de dansa'', delavnica za socialne delavce – Festival 'Capacitas', Théâtre Mercat de les Flors Barcelona (video 1, 2, 3, 4, 5, 6) | |||
*2015 ''Masterclass'', delavnica za slepe in slabovidne (otroci), projekt 'Temps forts de la Danse Intégrée'- Festival de Marseille, Francija | |||
*2014-2016 Redni klasi sodobnega plesa za otroke in odrasle – Muziekacademie Anderlecht, Belgija | |||
*2014-2015 Plesni tečaj za slepe in slabovidne (odrasli) – Découvrir la danse, Les BGM, Bruselj | |||
*2014 Šesttedenski tečaj za študente – ISAC (Institut supérieur des Arts de des Chorégraphies), Bruselj | |||
*2014 Delavnica 'Handicap visuel et création chorégraphique', cie Acajou – Rencontre professionnelle nationale, Pariz, Francija | |||
*2013-2016 Redni klasi sodnega plesa za otroke in odrasle – Académie de musique, de danse et des arts de la parole d'Anderlecht, Bruselj | |||
*2013-2016 Art à l'école (Umetnost v šolah) – plesne delavnice za osnovne in srednje šole in za šolo za slepe in slabovidne otroke – Centre dramatique de Wallonie pour l'enfance et la jeunesse | |||
*2013 Teaching The Teachers 1, 2, 3, 4 – Jardin d'Europe & Ultima Vez, Bruselj, Antwerpen | |||
*2012-2016 Tečaji sodobnega plesa – SaSaSa, Bruselj | |||
*2011 Delavnice na šoli art-t, Bruselj | |||
*2011 Delavnica ''Odrska prezenca'' – studio Hybrid/Bud Blumenthal, Bruselj | |||
*2010 Delavnica RE-SELF PLAY – Bruselj | |||
*2005 Delavnica (skupaj s Saïdom Gharbijem) – Living Dance Studio, Peking | |||
*2003-2015 Poučevanja v centru Espace Catastrophe, Bruselj | |||
*2003 Delavnice Wisper – Leuven, Gent in Antwerpen, Belgija | |||
*2001 Delavnica in predstavitev Ecole supérieure de l’art du cirque, Bruselj – SEAD Salzburg | |||
*2000 Delavnice in klasi – Studio Corps Unlimited, Bruselj | |||
*1998-2000 Različne delavnice – Dojo de Brochet, Parts summer Studios, compagnie Isabella Soupart , En Knap, Ultima Vez | |||
==Viri in literatura== | ==Viri in literatura== | ||
*[https://ski.emanat.si/ana-stegnar/ Koreografski imenik] | *[https://ski.emanat.si/ana-stegnar/ Koreografski imenik] |
Trenutna redakcija s časom 18:30, 14. november 2020
Življenjepis
Ana Stegnar, rojena leta 1972 v Ljubljani, živi in ustvarja v Bruslju v Belgiji. Plesati začne na Oddelku za izrazni ples Srednje glasbene in baletne šole v Ljubljani kot učenka Marije Ogrinec, Brede Kroflič in Žive Kraigher, od katerih prejme tehniko, estetiko gibanja in ustvarjalne pristope, ki jih je razvijala Meta Vidmar v svoji šoli. Plesno znanje tudi pridobiva na številnih delavnicah, tečajih in poletnih šolah, organiziranih konec osemdesetih v Sloveniji. Kot plesalka sodeluje s Plesnim Teatrom Ljubljana, Iztokom Kovačem in Slovenskim mladinskim gledališčem. Leta 1992/93 se šola na CNDC l’Esquisse v Angersu, v Franciji. Kot profesionalna plesalka začne plesati v Franciji, leta 1994 pa se pridruži skupini ‘Ultima Vez’ flamskega koreografa Wima Vandekeybusa iz Belgije. Tam spozna karizmatičnega slepega plesalca Saïda Gharbija, ki postane njen mož. Po nekaj predstavah, ki jih ustvari v skupini Ultima Vez in številnih gostovanjih se iztroši kot plesalka in se vpiše na univerzo. Leta 2000 diplomira iz gledaliških študij na Centre d’Etudes Théâtrales, Université Louvain-la-Neuve v Belgiji z diplomsko nalogo Telesni tečaji (Les Actions physiques au théâtre- L’évolution et le retour aux sources, Les Charnières charnelles) o razvoju fizičnih akcij od Stanislavskega do Grotowskega. V letih po študiju ustvari nekaj avtorskih plesno-gledaliških predstav v okviru zavoda Les BGM (Les Ballets du Grand Miro), ki se mu priključi leta 2003 in skupaj s Saïdom Gharbijem postane umetniška direktorica. Te predstave, ustvarjene v sodelovanju s plesalci, igralci in cirkuškimi umetniki so dostopne široki publiki, tako odraslim kot otrokom. Marie Baude, jih v časopisu Le Soir opiše kot “ganljivo mešanico nežnosti, humorja in nenavadnosti, na stežaj odprto domišljiji in napolnjena z odmevi”. Poleg produkcije plesno-gledaliških predstav, organizira znotraj ‘Les BGM’ tudi raziskovalne projekte v sodelovanju s profesionalnimi plesalci. Ukvarjajo se z odrsko prisotnostjo, ritualom in percepcijo (‘Insaydout’, ‘Rituel révolutionnaire’ in ‘La musica’).
S pedagoškim delom se ukvarja od leta 1998: poleg lastnih pedagoških projektov v okviru zavoda Les BGM, uči v inštitucijah (Académie d’Anderlecht, Isac, Les humanités danse), v privatnih umetniških šolah (SaSaSa, Espace Catastrophe, Art-t…) in sodeluje pri projektih ‘Art à l’école’ (Umetnost v šolah) v Belgiji. V teh projektih razvija gibanje kot umetniški izraz, ki posameznika spodbuja k samostojnosti: ta izvira iz poglobljene pozornosti usmerjene tako vase kot v okolje. Trudi se za dostopnost prakse sodobnega umetniškega plesa širši in raznoliki publiki. V stiku z različnimi skupinami in kulturami postane ples sredstvo za vzpostavljanje človeških odnosov in tako prispeva k medsebojnemu razumevanju in sodelovanju. Na njeno delo imajo največji vpliv improvizacijske tehnike (Instant Composition), Body Wheather in predvsem Skinner Releasing Technique. V svojem umetniškem in pedagoškem delu raziskuje notranje, skrito, in načine izražanja le tega (dela tudi s slepimi plesalci)… V zadnjem delu ‘Dancing Space’ išče notranjo povezavo med odrskim in pedagoškim pristopom k plesu.
Avtorske predstave
- 2014-2016 DANCING SPACE, Les BGM – Collectif Au Quai, Bruselj, CDWEJ Chareroi-Danses; MolenDance MCCS de Molenbeek, Bruselj
- 2013 FUNERALE DELL UTOPIA, Collectif au Quai – Nuit Blanche Brussels 2013, Bruselj
- 2012 FAIRY MIX, Les BGM – Parc Victoria; Wolubilis, Bruselj (video 1, 2)
- 2010 SHINING SOUND OF DANCE – Les BGM in PHOS – Flagey, Bruselj
- 2009 SHINGING SOUND, Les BGM, Moussem Centre Nomade des Arts – Bozar Bruxelles, Monty Antwerpen
- 2006 LA SOIF / Žeja, Les BGM (in koproducenti) – Tor, Genk (BE) SMEEL Ljubljana (in druga prizorišča)
- 2005 PLONGEON DANS UNE TASSE DE THÉ / Skok v skodelico čaja, Les BGM (in koproducenti) – Basta Festival Bruselj; SMEEL Ljubljana in druga prizorišča
- 2004 MIROS, Les BGM, kc nOna (Malines) – kc nOna, CC De Spil, Roeselare, Bains Connective Bruselj
- 2003 SLED-DI, avtorski duet ob 10. obletnici skupine En-Knap, Cankarjev dom, Ljubljana
- 2002 KO-RE-NINE – Nadine in Espace Catastophe, Bruselj; De Pianofabriek, St Gilles
Avtorska sodelovanja
- 2014 DE MAINS, koreografija: Marie Close – Wolubilis, Bruselj – video (asistentka režije)
- 2011 VALSE NOTEN, režija in koreografija: Marie-Rose Mayele – Zinnema, Bruselj – video (svetovalka za koreografijo)
- 2006 CETTE AVEUGLANTE ABSENCE DE LUMIERE, režija: Rahim Elâsri – La Raffinerie, Charleroi-Danses, Bruselj (koreografinja)
- 2003 BOLING POINT, režija in koreografija: Isabella Soupart – Théâtre Les Tanneurs, Bruselj (asistentka)
Sodelovanja kot plesalka
- 2009 STOJI DREVO, dokumentarni film o slovenskem sodobnem plesu, rež. Magda Lapajne, TV-Slovenija
- 2003 MET KOCKE, predstava in video, Sašo Podgoršek in Iztok Kovač, En-Knap – Cankarjev dom
- 2000 DOM SVOBODE, plesni video, Sašo Podgoršek in Iztok Kovač, En-Knap in TV Slovenija
- 1999 THE LAST WORDS, plesni video, Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
- 1997 WHAT THE BODY DOES NOT REMEMBER, predstava, (alternacija) – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
- 1996 HER BODY DOESN'T FIT HER SOUL, predstava, (alternacija) – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
- 1995 BEREFT OF A BLISSFUL UNION, predstava, Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
- 1994 MOUNTAINS MADE OF BARKING, predstava – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
- 1993 ROSE DE VENT, predstava, Cie Jacky Auvray, Caen, Francija – Cie Anne Dreyfus, Pariz
- 1989 SLEDI – HOMMAGE METI VIDMAR, "Deklica z lanenimi lasmi", krajša koreografija – Cankarjev dom
Pedagoško delo
- 2016 Un voyage vers soi, improvizacija in raziskovanje, Les BGM – Le Bamp, Bruselj
- 2015 Taller de dansa, delavnica za socialne delavce – Festival 'Capacitas', Théâtre Mercat de les Flors Barcelona (video 1, 2, 3, 4, 5, 6)
- 2015 Masterclass, delavnica za slepe in slabovidne (otroci), projekt 'Temps forts de la Danse Intégrée'- Festival de Marseille, Francija
- 2014-2016 Redni klasi sodobnega plesa za otroke in odrasle – Muziekacademie Anderlecht, Belgija
- 2014-2015 Plesni tečaj za slepe in slabovidne (odrasli) – Découvrir la danse, Les BGM, Bruselj
- 2014 Šesttedenski tečaj za študente – ISAC (Institut supérieur des Arts de des Chorégraphies), Bruselj
- 2014 Delavnica 'Handicap visuel et création chorégraphique', cie Acajou – Rencontre professionnelle nationale, Pariz, Francija
- 2013-2016 Redni klasi sodnega plesa za otroke in odrasle – Académie de musique, de danse et des arts de la parole d'Anderlecht, Bruselj
- 2013-2016 Art à l'école (Umetnost v šolah) – plesne delavnice za osnovne in srednje šole in za šolo za slepe in slabovidne otroke – Centre dramatique de Wallonie pour l'enfance et la jeunesse
- 2013 Teaching The Teachers 1, 2, 3, 4 – Jardin d'Europe & Ultima Vez, Bruselj, Antwerpen
- 2012-2016 Tečaji sodobnega plesa – SaSaSa, Bruselj
- 2011 Delavnice na šoli art-t, Bruselj
- 2011 Delavnica Odrska prezenca – studio Hybrid/Bud Blumenthal, Bruselj
- 2010 Delavnica RE-SELF PLAY – Bruselj
- 2005 Delavnica (skupaj s Saïdom Gharbijem) – Living Dance Studio, Peking
- 2003-2015 Poučevanja v centru Espace Catastrophe, Bruselj
- 2003 Delavnice Wisper – Leuven, Gent in Antwerpen, Belgija
- 2001 Delavnica in predstavitev Ecole supérieure de l’art du cirque, Bruselj – SEAD Salzburg
- 2000 Delavnice in klasi – Studio Corps Unlimited, Bruselj
- 1998-2000 Različne delavnice – Dojo de Brochet, Parts summer Studios, compagnie Isabella Soupart , En Knap, Ultima Vez