Kristýna Šajtošová: Razlika med redakcijama
Vrstica 18: | Vrstica 18: | ||
==Koreografije== | ==Koreografije== | ||
{{#dynamic_content:rep | person | 20081| coreographies|}} | {{#dynamic_content:rep | person | 20081| coreographies|2010-2018}} | ||
==Viri in literatura== | ==Viri in literatura== | ||
[https://platformanest.com Spletna stran zavoda Platforma NEST] | [https://platformanest.com Spletna stran zavoda Platforma NEST] |
Redakcija: 21:25, 12. november 2021
Življenjepis
Kristýna Šajtošová (1994), rojena v Karlovych Varech na Češkem, je performerka, koreografinja in pedagoginja, ki deluje na področju sodobne umetnosti na Češkem in v Sloveniji.
Po zaključenemu šolanju na Duncan konzervatoriju v Pragi je opravila še univerzitetni program na Kraljevem konzervatoriju v Antwerpnu in postala del skupine Spitfire (»Constellations I. – Before I say yes« in »Constellations II. – Time for sharing«).
Odkar se je leta 2017 preselila v Slovenijo, sodeluje s priznanimi koreografi, režiserji in drugimi ustvajalci, kot so Gregor Luštek (»Zibka«, »Tri sestre« – Anton Podbevšek Teater), Maja Delak (»Samo za danes« – Stara Elektrarna), Kaja Lorenci (»Tristanov akord ali sladki poslej« – Plesni teater Ljubljana), Žigan Krajnčan (»Chorus« – Kino Šiška, »Ljubi me nežno« – Cankarjev dom), Jan Krmelj (»Grenki sadeži pravice« – SNG Drama), Stanislav Moša (»Rent« – MGL) in drugi.
Leta 2017 je bila mentorica v programu za pedagoge na Poletni plesni šoli v Duncan centru. Z Žiganom Krajnčanom je poučevala masterclass na Zhejiang konzervatoriju na Kitajskem. Od leta 2018 je zunanja učiteljica v Duncan centru in učiteljica sodobno plesnih tehnik v plesni šoli Urbana scena Ljubljana. V sezoni 2019 in 2020 je poučevala sodobni ples in improvizacijo na Praktikumu SPU in Kud Ponor Bitnamuun. Kot plesna pedagoginja širi znanje predvsem preko raznovrstnih principov improvizacije, pri čemer izhaja iz metode »instantne kompozicije«. Zanjo je ples prostor, kjer lahko kot performerka in koreografinja izkusi ustvarjalnost v vsej svoji polnosti. Na to metodo gleda, kot na eno izmed možnih poti do pristnega ustvarjalnega potenciala človeške biti.