Gledališče Zato.: Razlika med redakcijama

mBrez povzetka urejanja
mBrez povzetka urejanja
Vrstica 3: Vrstica 3:
[[Kategorija:Zvrsti|Gledališče Zato.]]
[[Kategorija:Zvrsti|Gledališče Zato.]]
[[Kategorija:Dramsko gledališče|Gledališče Zato.]]
[[Kategorija:Dramsko gledališče|Gledališče Zato.]]
Gledališče Zato. je bilo ustanovljeno kot društvo leta 1992 na Ptuju. Poslovno ga je vodil Franc Mlakar, umetniško pa Samo M. Strelec. Cilj skupine Zato. je bila ponovna profesionalizacija gledališča na Ptuju. Vsako poletje, med počitnicami, je skpina pripravila novo uprizoritev. V njej so delovali Ptujčani - študenti [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|AGRFT]]: [[Nenad Tokalič]], [[Vojko Belšak]], [[Tadej Toš]], [[Romana Ercegovič]], [[Gregor Geč]], [[Gorazd Jakomini]], [[Peter Srpčič]], poleg njih pa še [[Maša Židanik]], [[Rok Vihar]], [[Stanka Vauda]], Vesna Tomsič, Ervin Štopfer, [[Urška Vučak]], Boris Miočinovič. Skupina je za svoje uprizoritve najprej poiskala prizorišča v mestu (jezero v Ljudksem vrtu, ptujski grad, dvorišče dominikanskega samostana), nato pa se je preselila na oder [[Mestno gledališče Ptuj|ptujskega gledališča]].  Spričo zelo različnih pogledov, kako organizirati gledališče na Ptuju, leta 1993 občina Ptuj razpiše javni natečaju za model profesionalizacije gledališča na Ptuju. Na njem zmaga model Gledališča Zato. Model Zato.-ja temelji na razmišljanjih sistemskega teoretika, Ptujčana, dr. Adolfa Žižka. Dve leti (1993-1995) potekajo intenzivne priprave in prepričevanje mestnih svetnikov, da bi ustanovili nov javni zavod. V lokalnem časopisu Tednik izhajajo pisma podpore prizadevanjem skupine, ki jih pišejo ugledni meščani in gledališčniki: [[Zlatko Šugman]], dr. Adlof Žižek, Aleš Gačnik, Kristina Šamperl Purg, [[Vlado Novak]], [[Branko Cestnik]]... Leta 1995 občina Ptuj sprejme akt o ustanoviti javnega zavoda [[Gledališče Ptuj]]. S tem se profesionalno gledališče po letu 1958, ko je bilo ukinjeno, znova vzpostavi, tokrat kot gledališče projektnega tipa.  
Gledališče Zato. je bilo ustanovljeno kot društvo leta 1992 na Ptuju. Poslovno ga je vodil Franc Mlakar, umetniško pa Samo M. Strelec. Cilj skupine Zato. je bila ponovna profesionalizacija gledališča na Ptuju. Vsako poletje, med počitnicami, je skpina pripravila novo uprizoritev. V njej so delovali Ptujčani - študenti [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|AGRFT]]: [[Nenad Tokalić]], [[Vojko Belšak]], [[Tadej Toš]], [[Romana Ercegovič]], [[Gregor Geč]], [[Gorazd Jakomini]], [[Peter Srpčič]], poleg njih pa še [[Maša Židanik]], [[Rok Vihar]], [[Stanka Vauda]], Vesna Tomsič, Ervin Štopfer, [[Urška Vučak]], Boris Miočinovič. Skupina je za svoje uprizoritve najprej poiskala prizorišča v mestu (jezero v Ljudksem vrtu, ptujski grad, dvorišče dominikanskega samostana), nato pa se je preselila na oder [[Mestno gledališče Ptuj|ptujskega gledališča]].  Spričo zelo različnih pogledov, kako organizirati gledališče na Ptuju, leta 1993 občina Ptuj razpiše javni natečaju za model profesionalizacije gledališča na Ptuju. Na njem zmaga model Gledališča Zato. Model Zato.-ja temelji na razmišljanjih sistemskega teoretika, Ptujčana, dr. Adolfa Žižka. Dve leti (1993-1995) potekajo intenzivne priprave in prepričevanje mestnih svetnikov, da bi ustanovili nov javni zavod. V lokalnem časopisu Tednik izhajajo pisma podpore prizadevanjem skupine, ki jih pišejo ugledni meščani in gledališčniki: [[Zlatko Šugman]], dr. Adlof Žižek, Aleš Gačnik, Kristina Šamperl Purg, [[Vlado Novak]], [[Branko Cestnik]]... Leta 1995 občina Ptuj sprejme akt o ustanoviti javnega zavoda [[Gledališče Ptuj]]. S tem se profesionalno gledališče po letu 1958, ko je bilo ukinjeno, znova vzpostavi, tokrat kot gledališče projektnega tipa.  


==Uprizoritve gledališča==
==Uprizoritve gledališča==

Redakcija: 21:06, 11. december 2006

Gledališče Zato. je bilo ustanovljeno kot društvo leta 1992 na Ptuju. Poslovno ga je vodil Franc Mlakar, umetniško pa Samo M. Strelec. Cilj skupine Zato. je bila ponovna profesionalizacija gledališča na Ptuju. Vsako poletje, med počitnicami, je skpina pripravila novo uprizoritev. V njej so delovali Ptujčani - študenti AGRFT: Nenad Tokalić, Vojko Belšak, Tadej Toš, Romana Ercegovič, Gregor Geč, Gorazd Jakomini, Peter Srpčič, poleg njih pa še Maša Židanik, Rok Vihar, Stanka Vauda, Vesna Tomsič, Ervin Štopfer, Urška Vučak, Boris Miočinovič. Skupina je za svoje uprizoritve najprej poiskala prizorišča v mestu (jezero v Ljudksem vrtu, ptujski grad, dvorišče dominikanskega samostana), nato pa se je preselila na oder ptujskega gledališča. Spričo zelo različnih pogledov, kako organizirati gledališče na Ptuju, leta 1993 občina Ptuj razpiše javni natečaju za model profesionalizacije gledališča na Ptuju. Na njem zmaga model Gledališča Zato. Model Zato.-ja temelji na razmišljanjih sistemskega teoretika, Ptujčana, dr. Adolfa Žižka. Dve leti (1993-1995) potekajo intenzivne priprave in prepričevanje mestnih svetnikov, da bi ustanovili nov javni zavod. V lokalnem časopisu Tednik izhajajo pisma podpore prizadevanjem skupine, ki jih pišejo ugledni meščani in gledališčniki: Zlatko Šugman, dr. Adlof Žižek, Aleš Gačnik, Kristina Šamperl Purg, Vlado Novak, Branko Cestnik... Leta 1995 občina Ptuj sprejme akt o ustanoviti javnega zavoda Gledališče Ptuj. S tem se profesionalno gledališče po letu 1958, ko je bilo ukinjeno, znova vzpostavi, tokrat kot gledališče projektnega tipa.

Uprizoritve gledališča

  • 1992 Slawomir Mrožek Na odprtem morju, r. Samo M. Strelec
  • 1993 Jean-Paul Sartre Zaprta vrata, r. Samo M. Strelec
  • 19994 Eugene Ionesco Plešasta pevka, r. Samo M. Strelec
  • 1995 Peter Turrini Krčmarica, r. Samo M. Strelec

Nagrade

  • 1996 Žlahtna režija na Dnevih komedije v Celju za uprizoritev Petra Turrinija Krčmarica

Literatura