Ajda Valcl: Razlika med redakcijama

Vrstica 3: Vrstica 3:
<div style="float: right">[[Slika:Ajda-valcl_lgl.jpg|290px|Foto: Arhiv Lutkovno gledališče Ljubljana/BiTeater]]</div>
<div style="float: right">[[Slika:Ajda-valcl_lgl.jpg|290px|Foto: Arhiv Lutkovno gledališče Ljubljana/BiTeater]]</div>
==Življenjepis==
==Življenjepis==
Ajda Valcl (1981) je gledališka in radijska režiserka, ki je na [[AGRFT]] diplomirala leta 2004. Sodi v generacijo mlajših, vendar že uveljavljenih režiserjev, ki s svojim delom pomembno zaznamujejo slovenski gledališki prostor. Poleg gledaliških režij v [[Gledališče Glej|Gledališču Glej]] (Grabnar-Kogoj: ''Ampak Dane''), [[SLG Celje]], [[Lutkovno gledališče Ljubljana|LGL]]  (Kästner/Hamer/Valcl: ''Emil in detektivi''), [[LG Maribor]]  (Ringaraja, Grafenauer: ''Pedenjped''), [[SNG Drama Ljubljana]]  (Beckett: ''Gledališka skica II'' / Igra, Wilde: ''Slika Doriana Graya'') in [[SNG Nova Gorica]] (Hamer/Valcl: ''Zajtrk, Stoppard: Po Magrittu''), je v tem času ustvarila tudi več radijskih projektov (dva sta bila uvrščena tudi v tekmovalni program mednarodnega festivala Prix Nova), kot soavtorica pa je sodelovala pri različnih dramatizacijah in radijskih priredbah, med njimi igri Saše Pavček ''Zakaj je polje jezero'' in Mika Bartletta ''Pogodba'' ter kratke igre Andreja Blatnika ''Redkobesedno'', ''Sem bila?'', ''Dan, ko sem te ljubila'', ''In ker nisem mogla spati'' ter kratko igro Sebastjana Preglja ''Tako gre ta svet'', vse v produkciji Radia Slovenija, in se z dvema uvrstila v tekmovalni program mednarodnega festivala Prix Nova v Bukarešti (2013). Kot mentorica je sodelovala tudi na delavnicah dramskega pisanja (Preglej, Teden slovenske drame) ter gledaliških delavnicah za mladino.
Ajda Valcl (1981) je gledališka in radijska režiserka, ki je na [[AGRFT]] diplomirala leta 2006. Sodi v generacijo mlajših, vendar že uveljavljenih režiserjev, ki s svojim delom pomembno zaznamujejo slovenski gledališki prostor. Poleg gledaliških režij v [[Gledališče Glej|Gledališču Glej]] (Grabnar-Kogoj: ''Ampak Dane''), [[SLG Celje]], [[Lutkovno gledališče Ljubljana|LGL]]  (Kästner/Hamer/Valcl: ''Emil in detektivi''), [[LG Maribor]]  (Ringaraja, Grafenauer: ''Pedenjped''), [[SNG Drama Ljubljana]]  (Beckett: ''Gledališka skica II'' / Igra, Wilde: ''Slika Doriana Graya'') in [[SNG Nova Gorica]] (Hamer/Valcl: ''Zajtrk, Stoppard: Po Magrittu''), je v tem času ustvarila tudi več radijskih projektov (dva sta bila uvrščena tudi v tekmovalni program mednarodnega festivala Prix Nova), kot soavtorica pa je sodelovala pri različnih dramatizacijah in radijskih priredbah, med njimi igri Saše Pavček ''Zakaj je polje jezero'' in Mika Bartletta ''Pogodba'' ter kratke igre Andreja Blatnika ''Redkobesedno'', ''Sem bila?'', ''Dan, ko sem te ljubila'', ''In ker nisem mogla spati'' ter kratko igro Sebastjana Preglja ''Tako gre ta svet'', vse v produkciji Radia Slovenija, in se z dvema uvrstila v tekmovalni program mednarodnega festivala Prix Nova v Bukarešti (2013). Kot mentorica je sodelovala tudi na delavnicah dramskega pisanja (Preglej, Teden slovenske drame) ter gledaliških delavnicah za mladino.
 
V preteklih letih je uspešno postavila na oder dela tako klasičnih kot sodobnih avtorjev ter tudi slovenske novitete: med drugim v SNG Drama Ljubljana ''Razglednice ali strah je znotraj votel, zunaj pa ga nič ni'' Grumove nagrajenke [[Simona Hamer|Simone Hamer]], v [[SNG Drama Maribor]] dramo ''Bog masakra'' Jasmin Reza, v SNG Nova Gorica Cocteaujev ''Človeški glas'' in Fossejevo dramo ''Ime'', v SNG Maribor Molièrovo ''Šolo za žene'', v Mestnem gledališču Celje Adamsov ''Gorazdov vozel'' in komedijo sodobne slovenske dramatičarke [[Iza Strehar|Ize Strehar]] ''Vsak glas šteje''.


==Režije==
==Režije==

Redakcija: 10:13, 12. september 2022

Foto: Arhiv Lutkovno gledališče Ljubljana/BiTeater

Življenjepis

Ajda Valcl (1981) je gledališka in radijska režiserka, ki je na AGRFT diplomirala leta 2006. Sodi v generacijo mlajših, vendar že uveljavljenih režiserjev, ki s svojim delom pomembno zaznamujejo slovenski gledališki prostor. Poleg gledaliških režij v Gledališču Glej (Grabnar-Kogoj: Ampak Dane), SLG Celje, LGL (Kästner/Hamer/Valcl: Emil in detektivi), LG Maribor (Ringaraja, Grafenauer: Pedenjped), SNG Drama Ljubljana (Beckett: Gledališka skica II / Igra, Wilde: Slika Doriana Graya) in SNG Nova Gorica (Hamer/Valcl: Zajtrk, Stoppard: Po Magrittu), je v tem času ustvarila tudi več radijskih projektov (dva sta bila uvrščena tudi v tekmovalni program mednarodnega festivala Prix Nova), kot soavtorica pa je sodelovala pri različnih dramatizacijah in radijskih priredbah, med njimi igri Saše Pavček Zakaj je polje jezero in Mika Bartletta Pogodba ter kratke igre Andreja Blatnika Redkobesedno, Sem bila?, Dan, ko sem te ljubila, In ker nisem mogla spati ter kratko igro Sebastjana Preglja Tako gre ta svet, vse v produkciji Radia Slovenija, in se z dvema uvrstila v tekmovalni program mednarodnega festivala Prix Nova v Bukarešti (2013). Kot mentorica je sodelovala tudi na delavnicah dramskega pisanja (Preglej, Teden slovenske drame) ter gledaliških delavnicah za mladino.

V preteklih letih je uspešno postavila na oder dela tako klasičnih kot sodobnih avtorjev ter tudi slovenske novitete: med drugim v SNG Drama Ljubljana Razglednice ali strah je znotraj votel, zunaj pa ga nič ni Grumove nagrajenke Simone Hamer, v SNG Drama Maribor dramo Bog masakra Jasmin Reza, v SNG Nova Gorica Cocteaujev Človeški glas in Fossejevo dramo Ime, v SNG Maribor Molièrovo Šolo za žene, v Mestnem gledališču Celje Adamsov Gorazdov vozel in komedijo sodobne slovenske dramatičarke Ize Strehar Vsak glas šteje.

Režije

Nagrade

Nagrajene predstave

  • 2015 Najboljša predstava festivala Zlata paličica (Emil in detektivi, LGL)
  • 2015 Najboljša predstava Pikinega festivala v Velenju (Emil in detektivi, LGL)

Viri in literatura

  • Lutkovno gledališče Ljubljana / BiTeater
  • Gledališče Celje

Zunanje povezave