Maja Delak: Razlika med redakcijama

 
(6 vmesnih redakcij 2 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 10: Vrstica 10:
Delakova je v opusu svojih predstav prepotovala številne svetove, ki se kljub različnim tematikam in načinom dela združijo v sidrišče avtoričine plesne poetike. Plesni jezik zanjo nikoli ni samo rezultat, vezan na en projekt, predstavo, ampak je plod nenehnega raziskovanja in preizkušanja mej in robov medija samega. Zanima jo vstopanje v proces, kjer končni rezultat ni znan vnaprej, in preizkušanje meje določenega izraza. Njen inventiven umetniški jezik in prispevek k afirmaciji sodobnega plesa pri nas je neprecenljiv.  
Delakova je v opusu svojih predstav prepotovala številne svetove, ki se kljub različnim tematikam in načinom dela združijo v sidrišče avtoričine plesne poetike. Plesni jezik zanjo nikoli ni samo rezultat, vezan na en projekt, predstavo, ampak je plod nenehnega raziskovanja in preizkušanja mej in robov medija samega. Zanima jo vstopanje v proces, kjer končni rezultat ni znan vnaprej, in preizkušanje meje določenega izraza. Njen inventiven umetniški jezik in prispevek k afirmaciji sodobnega plesa pri nas je neprecenljiv.  


Od ustanovitve zavoda Emanat njene predstave še intenzivneje temeljijo na iskanju, raziskovanju in oblikovanju specifičnega jezika predstave, ki nastaja z vstopanjem različnih avtorjev v timsko delo, samega procesa dela in stikov različnih medijev. V teh predstavah-performansih preigrava vloge, ki so določene s konvencijami spola, družbenega statusa ali statusa umetnika, da združi nasprotja med zunanjim in notranjim, moškim in ženskim, javnim in intimnim. Takšne so tudi predstave ''Drage drage'', ''Serata Artistica Giovanile'' in ''Poti ljubezni'', za katere je leta 2010 prejela nagrado Prešernovega sklada.
Od ustanovitve zavoda Emanat njene predstave še intenzivneje temeljijo na iskanju, raziskovanju in oblikovanju specifičnega jezika predstave, ki nastaja z vstopanjem različnih avtorjev v timsko delo, samega procesa dela in stikov različnih medijev. V teh predstavah-performansih preigrava vloge, ki so določene s konvencijami spola, družbenega statusa ali statusa umetnika, da združi nasprotja med zunanjim in notranjim, moškim in ženskim, javnim in intimnim. Takšne so tudi predstave ''Drage drage'', ''Serata Artistica Giovanile'' in ''Poti ljubezni'', za katere je leta 2010 prejela nagrado Prešernovega sklada. Leta 2015 je prejela [[Nagrada Ksenije Hribar|Nagrado Ksenije Hribar]] za pedagoško delo in leta 2019 nagrado za koreografski opus.


==Koreografske izkušnje in avtorske predstave==
==Koreografske izkušnje in avtorske predstave==
Vrstica 147: Vrstica 147:
==Viri in literatura==
==Viri in literatura==
*[https://ski.emanat.si/maja-delak/ Koreografski imenik]
*[https://ski.emanat.si/maja-delak/ Koreografski imenik]
*[https://www.neodvisni.art/podatkovnik/maja-delak/ Neodvisni]


==Zunanje povezave==
==Zunanje povezave==
Vrstica 157: Vrstica 158:
*[http://www.dnevnik.si/kultura/in-potem-sem-iz-stihov-delala-gibe In potem sem iz stihov delala gibe - www.dnevnik.si, 18.1.2014]
*[http://www.dnevnik.si/kultura/in-potem-sem-iz-stihov-delala-gibe In potem sem iz stihov delala gibe - www.dnevnik.si, 18.1.2014]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174343578 Beleženje metodologij sodobnega plesa, oddaja Oder - www.rtvslo.si, 30.06.2015]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/oder/174343578 Beleženje metodologij sodobnega plesa, oddaja Oder - www.rtvslo.si, 30.06.2015]
*[https://veza.sigledal.org/prispevki/pismo-ne-samo-moji-performerki-maji-delak Pismo ne samo moji performerki Maji Delak - www.sigledal.org 09.12.2020]
*[https://veza.sigledal.org/prispevki/pismo-ne-samo-moji-performerki-maji-delak Pismo ne samo moji performerki Maji Delak - www.sigledal.org, 09.12.2020]
*[https://www.mladina.si/205596/maja-delak-plesalka-in-koreografinja-ki-tudi-v-kriznih-casih-verjame-v-kreativnost/ Maja Delak, plesalka in koreografinja, ki tudi v kriznih časih verjame v kreativnost - www.mladina.si, 05.03.2021]
*[https://www.mladina.si/205596/maja-delak-plesalka-in-koreografinja-ki-tudi-v-kriznih-casih-verjame-v-kreativnost/ Maja Delak, plesalka in koreografinja, ki tudi v kriznih časih verjame v kreativnost - www.mladina.si, 05.03.2021]
*[https://veza.sigledal.org/prispevki/pismo-maji-delak-mali-kline-in-ireni-tomazin Pismo Maji Delak, Mali Kline in Ireni Tomažin, 17.1.2021]
*[https://www.neodvisni.art/podatkovnik/maja-delak/ NEODVISNI podatkovnik]
*[https://www.dnevnik.si/1042995158/kultura/oder/maja-delak-plesalka-in-koreografinja-zrasli-iz-enkratnega-duha-gromke Maja Delak, plesalka in koreografinja: Zrasli iz enkratnega duha Gromke - www.dnevnik.si, 19.08.2022]

Trenutna redakcija s časom 07:36, 14. september 2022

Maja Delak, foto Tone Stojko

Življenjepis

Maja Delak, koreografinja, plesalka in plesna pedagoginja, je študirala sodobni ples na CNDC L'Esquisse v Angersu v Franciji in se nato izobraževala še na številnih plesnih seminarjih, ki so jih vodili mednarodno uveljavljeni pedagogi, kot so Mark Tompkins, Howard Sonnenklar, Julyan Hamilton, David Zambrano, Elizabeth Corbett, Sankai Juku, Michael Laube, Jordi Cortes Molina. Med 1993 in 2002 je bila stalna članica v mednarodni plesni skupini En-Knap ter idejna vodja realizacije gimnazijskega programa za sodobni ples, ki ga izvaja Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana. Leta 2006 je ustanovila Zavod Emanat, v katerem si prizadeva za afirmacijo sodobnega plesa – tako s produkcijami predstav kot s knjižnim programom (zbirka Prehodi) ter izobraževanjem (AGON).

Delakova je v opusu svojih predstav prepotovala številne svetove, ki se kljub različnim tematikam in načinom dela združijo v sidrišče avtoričine plesne poetike. Plesni jezik zanjo nikoli ni samo rezultat, vezan na en projekt, predstavo, ampak je plod nenehnega raziskovanja in preizkušanja mej in robov medija samega. Zanima jo vstopanje v proces, kjer končni rezultat ni znan vnaprej, in preizkušanje meje določenega izraza. Njen inventiven umetniški jezik in prispevek k afirmaciji sodobnega plesa pri nas je neprecenljiv.

Od ustanovitve zavoda Emanat njene predstave še intenzivneje temeljijo na iskanju, raziskovanju in oblikovanju specifičnega jezika predstave, ki nastaja z vstopanjem različnih avtorjev v timsko delo, samega procesa dela in stikov različnih medijev. V teh predstavah-performansih preigrava vloge, ki so določene s konvencijami spola, družbenega statusa ali statusa umetnika, da združi nasprotja med zunanjim in notranjim, moškim in ženskim, javnim in intimnim. Takšne so tudi predstave Drage drage, Serata Artistica Giovanile in Poti ljubezni, za katere je leta 2010 prejela nagrado Prešernovega sklada. Leta 2015 je prejela Nagrado Ksenije Hribar za pedagoško delo in leta 2019 nagrado za koreografski opus.

Koreografske izkušnje in avtorske predstave

  • 2019 Še za jutri, gibalna raziskava, prod. Emanat – SMEEL
  • 2018 Samo za danes, prod. Emanat – SMEEL; SVŠGL, Ljubljana, Improspekcije Zagreb (2019)
  • 2015 ARP 339, Wanda & Nova deViator, Emanat – SMEEL
  • 2015 Wanda & Nova deViator: ARP 339 (soavtorstvo: Luka Prinčič )
  • 2014 Encounter (soavtorstvo: Annie Abrahams)
  • 2014 Na mestu drugje (Konzervatorij Duncan Center Praga in SVŠGL)
  • 2013 Kaj če
  • 2013 Transmittance #2.5 (soavtorstvo: Luka Prinčič in ostali sodelavci)
  • 2013 Tatovi podob (skupinsko soavtorstvo)
  • 2012 Transmittance #2.1 (soavtorstvo: Luka Prinčič in ostali sodelavci)
  • 2011 Sramota
  • 2011 Transmittance #1, #1.5, #2 (soavtorstvo: Luka Prinčič in ostali sodelavci različnih situacij)
  • 2011 Sublimation Revision (avdio-vizualni performans, soavtorstvo:Luka Prinčič)
  • 2010 Transmittance #0 (soavtorstvo: Luka Prinčič)
  • 2010 Dirty Dozen (Body Lab Berlin)
  • 2010 Beside-ness (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten)
  • 2010 Wanda & Nova deViator: Zamrznjene podobe (soavtorstvo: Luka Prinčič)
  • 2009 Monster Tamer
  • 2009 Une façon d`aimer / Poti ljubezni (soavtorstvo: Luka Prinčič)
  • 2008 Serata artistica giovanile, plesno-gledališka predstava za 10 nastopajočih
  • 2008 Pred-premiera '08, 3/8 krinolina, plesna produkcija dijakov SVŠGL, modul sodobni ples
  • 2007 Drage drage, plesno-gledališka predstava za 7 nastopajočih
  • 2007 Pred-premiera '07, Neznosna lahkost bivanja, plesna produkcija dijakov SVŠGL, modul sodobni ples
  • 2007 Rodeo, plesna učna ura, soavtorstvo Maja Delak & Mauricio Ferlin
  • 2006 »Flogging the Dead Horse«, koreografija za 12 študentov Amsterdamse Hoogerschool Voor Kunst
  • 2006 Pred-premiera '06, Kronika, plesna produkcija dijakov SVŠGL, modul sodobni ples
  • 2005 Pred-premiera '05, Vzgoja nevidnega človeka, plesna produkcija dijakov SVŠGL, modul sodobni ples
  • 2005 Galerija mrtvih žensk, Hommage à Hamletmachine, plesna predstava za 7 performerjev, soavtorstvo Maja Delak & Mala Kline
  • 2004 HI-RES plesni duet, soavtorstvo Maja Delak & Mala Kline
  • 2004 Rondinella plesna predstava za pet plesalcev na specifičnih lokacijah, soavtorstvo Maja Delak, Mala Kline, Mauricio Ferlin
  • 2004 Blondinka na mestu, plesna predstava za 13 plesalcev, soavtorstvo Maja Delak & Mala Kline
  • 2004 Pred-premiera ‘04, plesna produkcija dijakov SVŠGL, modul sodobni ples
  • 2003 Pred-premiera ‘03, plesna produkcija dijakov SVŠGL, modul sodobni ples
  • 2002 Mezzanino, plesni trio
  • 2001 6agon, plesna predstava za 6 plesalk
  • 2001 Tovariši, plesna predstava za 11 dijakinj SVŠGL
  • 1999 Gina & Miovanni, plesni duet
  • 1995 Manifestacija introverta, solo plesna predstava

Izkušnje kot plesalka

  • 2003 Hu-Die, plesna predstava
  • 2003 Met kocke, plesni dogodek ob 10-letnici skupine En-Knap
  • 2001 Popoln korak?, plesna predstava
  • 2000 Emanatio Protei/Kaktus unter Strom, plesna predstava
  • 1997 Zakonitosti Kobre, plesna predstava
  • 1996 Struna in Želo – prvi dotik, plesna predstava
  • 1995 Work in progress, kratka predstavitev predstave
  • 1993 Razširi krila (Slon nerodni), plesna predstava
  • 1993-2002 En-Knap (koreograf: Iztok Kovač)
  • 1991-92 Plesni teater Ljubljana
  • 1990-92 Vzhodni plesni projekt (koreografija Matjaž Farič)
  • 1977-78 SNG Opera in balet Ljubljana, Vrag na vasi (koreografa: Pia Mlakar in Pino Mlakar)

Izkušnje na filmu

  • 2006 kratki dokumentarni film Hi-res (režija: Marina Gržinič & Aina Šmid)
  • 2004 snemanje kratkega filma Pod Prešernovo glavo (režija: Maja Weiss)
  • 2003 glavna vloga v kratkem igranem filmu Hitro počasi (režija: Zemira A. Pečovnik)
  • 2001 celovečerni film FANTOM (režija: Ema Kugler)
  • 1999 vloga v plesnem kratkem filmu Dom svobode (režija: Sašo Podgoršek, koreografija Iztok Kovač)
  • 1998 glavna vloga v kratkem študentskem igranem filmu Zjutro (režija: Hanna A. W. Slak)
  • 1996 vloga v plesnem kratkem filmu Vrtoglavi ptič (režija: Sašo Podgoršek, koreografija Iztok Kovač)
  • 1994 vloga v plesnem kratkem filmu Narava beso (režija: Patrik Otten, koreografija Iztok Kovač)

Izkušnje na drugih umetniških področjih

  • 2018 Technoburlesque: Image Snatchers 2 – glasba iz serije klubskih večerov Tehnoburleska: Tatovi podob
  • 2016 Transmittance #1.5 – izdaja glasbenega albuma
  • 2015 ARP 339, Wanda & Nova deViator, izdaja glasbenega albuma
  • 2014 Image Snatchers EP, Feminalz – glasba iz serije klubskih večerov Tehnoburleska: Tatovi podob
  • 2013 Pacification, Wanda & Nova deViator, izdaja glasbenega albuma
  • 2011 Histrionics of Love (Wanda & Nova deViator) na kompilaciji glasbene založbe RX:TX
  • 2011 Sublimation Revision, avdio-vizualni projekt, soavtorstvo Luka Prinčič
  • 2011 Wireless Feelings by The sweetest Band, zvočna radijska oddaja (Maja Delak & Luka Prinčič)
  • 2011 Skin-deep Screens, video 60 min, soavtorstvo Luka Prinčič
  • 2011 Transmittance#1.5, avdio-vizualni performans, soavtorstvo Luka Prinčič
  • 2011 Sublimation Revision, avdio-vizualni performans, soavtorstvo Luka Prinčič
  • 2010 Fotografija za zbirko Grda Račka, Celje
  • 2010 Teater za ptiče, gledališka predstava (avtor dramskega dela Daniel Veronese, režiser Eric Dean Scott)
  • 2010 ZVO.ČI.TI, zvočna radijska oddaja za Radia Cona (soavtorstvo Luka Prinčič)
  • 2010 Resistance, Wanda & Nova deViator, klubski glasbeno-vizualni dogodek, soavtorstvo Luka Prinčič
  • 2009 You Don't Own Me (Wanda & Nova deViator) na kompilaciji K4 Format 2009

Pedagoške izkušnje in izkušnje na področju plesnega izobraževanja

  • 2009 strokovna sodelavka priprave predloga Kulturno-umetnostne vzgoje (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, naročnik: Ministrstvo za kulturo RS)
  • 2006 poučevanje in koreografija na Amsterdamse Hoogerschool voor Kunst, poučevanje na Inteatro festival Academy, Polverigi, Italija učenje tehnike in delavnica na TCEH, Moskva, Rusija
  • 2004/05 sodelovanje s sorodnimi institucijami iz Italije, Avstrije in Srbije v mednarodni mreži CIMET (umetniško vodstvo)
  • 2003 vzpostavitev in vodenje programa AGON, programa treninga, izobraževanja in raziskovanja plesa in sodobnih umetniških zvrsti (v sodelovanju z Malo Kline)
  • 2003 oblikovanje in avtorstvo maturitetnega kataloga za predmet sodobni ples in hkrati glavna ocenjevalka za predmet sodobni ples pri Državnem izpitnem centru
  • 2001 svetovalka za sodobni ples na Zavodu za šolstvo RS
  • 2000, 2001 priprava in realizacija programov Stalnega strokovnega spopolnjevanja za pedagoge plesa
  • 1999-2003 Plesni laboratorij – ustanovitev in vodenje vaj
  • 1999 vzpostavitev programa Umetniške gimnazije, smer ples, modul sodobni ples pri SVŠGL
  • 1998 potrditev programa Umetniška gimnazije, smer ples, modul sodobni ples
  • 1995 poučevala plesne tehnike in ustvarjalne delavnice v plesni šoli Intakt, AGON, JSKD Ptuj, Inteatro Polverigi – Ancona (I), Tanzwochen Munchen (D), CNDC d`Angers (F)

Uredništvo in založništvo

  • 2018 Andreja Kopač in Maja Šorli: Skupnost emancipiranih misli in teles
  • 2014 Mabel E. Todd: Misleče telo
  • 2014 Srečevanja glasov / Co-voicings
  • 2013 Jasna Žmak: Drugi sočasno
  • 2012 Lourence Louppe: Poetika sodobnega plesa
  • 2010 Daniel Veronese: Gledališče za ptiče
  • 2010 Mihail Bahtin: K filozofiji dejanja
  • 2010 Eda Čufer in Katja Praznik: Dva eseja o plesu
  • 2008 Sarah Kane: Skomine
  • 2008 John Berger: Načini gledanja
  • 2008 Elizabeth Grosz: Neulovljiva telesa
  • 2007 Eve Kosofsky Sedgwick: Dotik občutka – Afekt, pedagogika, performativnost
  • 2007 B. Calais-Germain: Anatomija gibanja
  • 2006 Mark Franko: Plesati modernizem/Uprizarjati politiko
  • 2006 Lisa Nelson: Zapisi uglaševanja
  • 2005 Jacques Rencière: Nevedni učitelj, Pet lekcij o intelektualni emancipaciji
  • 2004 Julia Buckroyd: Učenec plesa – Čustveni vidiki učenja in poučevanja plesa

Sourednica knjižne zbirke strokovnih prevodov »PREHODI«

  • 2007 Eve Kosofsky Sedgwick: Dotik občutka – Afekt, pedagogika, performativnost
  • 2006 Mark Franko: Plesati modernizem/Uprizarjati politiko
  • 2006 B Calais-Germain: Anatomija gibanja
  • 2005 Jacques Rencière: Nevedni učitelj, Pet lekcij o intelektualni emancipaciji
  • 2004 Julia Buckroyd: Učenec plesa – Čustveni vidiki učenja in poučevanja plesa

Nagrade in priznanja

  • 2019 Nagrada Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa
  • 2015 Nagrada Ksenije Hribar kolektivu plesnih pedagogov Srednje vzgojiteljske šole in gimnazija Ljubljana (SVŠGL) – umetniška gimnazija, smer sodobni ples, Pdf.gif Obrazložitev Info.png
  • 2013 Nagrada Liberalne akademije Zlata ptica
  • 2010 nagrada Prešernovega sklada za predstave predstave Drage drage, Serata Artistica Giovanile in Poti ljubezni in njen neprecenljivi prispevek k afirmaciji sodobnega plesa
  • 2005 nagrada za vizualne dosežke za predstavo HI-RES na PUF festivalu v Puli
  • 2004 nagrada povodni mož za najboljšo predstavo leta – HI-RES
  • 2003 nagrada povodni mož za najboljšo plesalko
  • 2001 nagrada za posebne dosežke na srečanju Transgeneracije Y, dijakom in mentorju za predstavo Tovariši
  • 2001 nagrada povodni mož za najboljšo predstavo po izboru Parade plesa – 6agon
  • 1996 nagrada povodni mož za 2. mesto po izboru gledalcev Parade plesa za plesni solo Manifestacija introverta

Viri in literatura

Zunanje povezave