Karmina Šilec
Življenjepis
Karmina Šilec deluje kot dirigentka, režiserka, avtorica glasbeno scenskih projektov, skladateljica in umetniška voditeljica Carmine Slovenice, ansambla !Kebataola! in Novoglasbenega gledališča Choregie. Kot avtorica ustvarja glasbeno gledališke choregie projekte z različnimi ansambli: SNG Opera in balet Ljubljana, Carmina Slovenica, ansambel ¡Kebataola!, SNG Opera in balet Maribor, Basel Theater in z drugimi različnimi zasedbami.
Njeno glasbeno in glasbenogledališko ustvarjanje je dalo obširen, poglobljen in mednarodno odmeven ustvarjalni opus. S choregie projekti je gostovala na številnih uglednih festivalih in prizoriščih po vsem svetu: Ruhrtriennale (DE), Prototype Festival NYC (USA), Festival d'Automne á Paris (FR), Operadagen Rotterdam (NL), Holland Festival (NL), Moskovski velikonočni festival (RU), Dresdner Musikfestspiele (DE), Zlata maska (RU), Radial System V Berlin (DE), Melbourne Festival (AU), Auditorium Rim (IT), Steierischer Herbst (AT), Tokyo Metropolitan Art Space (JP), Sanktpeterburška filharmonija (RU), Polyfollia (FR), Hong Kong Cultural Centre (HG), Teresa Carreño Theater (VE), Teatro Colon (AR), Esplanade (SG) in drugod, ter na EBU in Evrovizji. Za svoje delo je prejela številne domače in tuje nagrade in priznanja, med njimi nagrado Prešernovega sklada, ugledno mednarodno nagrado za prispevek stroki v svetovnem merilu – Robert Edler Prize, dve nagradi mednarodnega tekmovanja glasbenega gledališča - Music Theatre Now, Glazerjevo listino ter preko 20 najvišjih nagrad na področju glasbene ustvarjalnosti.
Njen prepoznavni koncept choregie se odraža v programiranju glasbe – ne zgolj v izboru del, temveč v dramaturgiji nizanja glasbenih del. V uprizoritvah so povezani raznoteri izrazi (gib, ples, petje, govor, podoba idr.), njihov spremenljivi spoji ustvarjajo različne pomenske ravni. Performativnost glasbe v choregie se izmika ozki kategorizaciji, zagotovo pa vse projekte vodi glasba. V procesu choregie jo zanima muzikalnost/glasbenost celotnega procesa ustvarjanja: od poteka vaj preko ustvarjanja metakompozicije do končne odrske postavitve. Glasbenost je metoda ustvarjanja, kar pomeni, da so vsi materiali/parametri organizirani po glasbeni logiki. Choregie projekti so »gledališki«, a brez tradicionalnih gledaliških elementov – dramsko v njih izhaja iz izvedbe glasbe..
Karmina Šilec je v vokalno glasbo vnesla svežino, odprla nove prostore izraza, prepričljivosti, intenzivnosti doživljanja in komunikacije. S choregie – glasbenim gledališčem in z inovativnimi posegi je vokalni glasbi razprla prostor h kompleksnim večzvrstnim umetniškim dogodkom – projektom, izvajanih na mnogih mednarodnih festivalih in predvajanih na EBU in Eurovision.
Ob umetniškem delovanju ter kot gostujoča dirigentka je tudi članica strokovnih žirij in umetniških svetov na zborovskih in dirigentskih tekmovanjih in revijah, predavateljica na univerzah v tujini, na mednarodnih seminarjih, konferencah in kongresih. Deluje kot profesor dirigiranja na Univerzi v Mariboru.
Nagrade
- nagrada ITI (international theatre institute) mednarodnega tekmovanja New music theatre v kategoriji “Music beyond opera” (Opera in balet SNG Maribor)
- nagrada za najbolj kreativno predstavo na Teaterfestu - Predstava “Spixsody” (ansambel Kebataola)
- nagrada Prešernovega sklada za glasebeno scenski projekt Vampirabile (carmina slovenica)
Zunanje povezave
- Glas kot inštrument in kot fenomen - www.dnevnik.si, 06.01.2015
- Karmina Šilec: »Vprašanje, ali je mogoče narediti še kaj več« - www.delo.si, 16.01.2015
- Karmina Šilec - www.mladina.si, 20.02.2015
- Vsak gospodar bi razumel, da se paradnega konja pusti še nekaj časa dirkati - www.siol.net, 21.03.2015
- Karmina Šilec, oddaja Profil - www.rtvslo.si, 15.06.2016
- Karmina Šilec: Kaj je pomenilo biti v poklicu, ki je še zmeraj precej kalifatski - www.vecer.com, 12.11.2021