Janko Oven


Janko Oven je na področje uprizoritvenih umetnosti s svojimi tehnično-inženirskimi znanji vstopil v trenutku, ko so se veliki svetlobni učinki devetdesetih začeli umikati oblikam svetlob v postopkovnih uprizoritvenih in koreografskih pristopih, ki niso prenesli niti svetlobnih učinkov niti odrskih iluzij. Zavladala je svetloba minimalnih razlik, ki se je osredotočala na telesna in performativna gradiva. Izveninstitucionalni uprizoritveni sektor je zanj postal neformalna fakulteta oblikovanja svetlobe, na kateri so izkušnje, odločitve in premisleki začeli gostiti oblikovalsko domišljijo in koncepte. Oblikovalski spekter, s katerim je Janko Oven v zadnjih dveh letih umetniško soustvarjal koreografska dela, je izjemen. Zajema vse od svetlobnih kompozicij in konstrukcij do odprtih del, v katerih svetloba postane telo; aktiven in odziven plesni partner. Njegove svetlobne pisave so pretanjene, premišljene, celostne in relacijske. Leta 2018 je sodeloval pri tako različnih koreografskih delih, kot so Normal Veronike Valdes, Tja blizu Matevža Dobaja ter Samo za danes Maje Delak, leta 2019 v Treh verzijah prostora Barbare Novaković Kolenc, Tine Valentan in Maje Kalafatić, pri The Feline Project Dagmar Dachauer in pri Ctrl.Shitf.Esc Natalije Manojlović Varga, v zadnjem letu pa pri predstavah 2gether/Al(l)one Johannesa Randolfa in Jerce Rožnik Novak ter TRI psice, DVA planeta, ENA raketa Urške Vohar. Janku Ovnu za dosežke v zadnjih dveh letih z velikim veseljem podeljujemo nagrado Ksenije Hribar za oblikovanje svetlobe.

(Iz utemeljitve Nagrade Ksenije Hribar za dosežke v zadnjih dveh letih na področju oblikovanja svetlobe)