Katarina Stegnar

Foto: Damjan Kocjančič

Življenjepis

Rojena 1976 v Ljubljani. Diplomirala na AGRFT leta 2002.

Igralka, plesalka in performerka Katarina Stegnar je na slovenskem gledališkem prizorišču dejavno navzoča vsaj od leta 1999. S svojimi kreacijami je opazno zaznamovala slovensko neodvisno scensko umetnost, redno pa sodeluje tudi s slovenskimi institucionalnimi gledališči. Je ena najbolj dejavnih sodelavk platforme za raziskavo, razvoj in produkcijo sodobne scenske umetnosti Via Negativa, kjer sodeluje od leta 2004 (Incasso, Bi ne bi, Viva Verdi, Štiri smrti in Out). V performansih VN je ustvarila prostor za konceptualno dosledno in inovativno uprizarjanje, ki ga zaznamujejo raziskovalnost, odpiranje spornih vprašanj, iskanje novih, drugačnih oblik prezentacije in kritičen razmislek o lastnem ustvarjalnem delu in o mediju, v katerem se izraža. Kot izvajalka nenehno razvija in poglablja tako performativno kot referencialno komponento in je neizprostna tako do sebe kakor do publike.

Je članica skupine Betontanc in njenega spin-offa, kolektiva Beton Ltd. Sodelovala je in sodeluje z Gledališčem Glej, Anton Podbevšek Teatrom, SNG Dramo, E.P.I. Centrom, Wax Factory, Plesnim Teatrom Ljubljana, Ex-Pontom, Masko itd., že od leta 2002 pa tudi s Slovenskim mladinskim gledališčem, kjer se je decembra 2014 zaposlila v igralskem ansamblu.

Občinstvu Slovenskega mladinskega gledališča se je – tudi kot izvrstna pevka – prvič predstavila kot Rosignolle v Preganjanju in umoru Jeana-Paula Marata, ki ga je na oder postavil Matjaž Pograjc. V sodelovanju z njim so nastali še naslednji liki: žrtev trgovine z belim blagom Tjaša v Fragile! – v tej stvaritvi ji je uspelo tankočutno preplesti pretresljivo krhkost, nežnost in moč –, ponotranjeni Oliver Twist, ki ga zlikovci skoraj potegnejo v svet kriminala, vendar jim zaradi čiste duše ubeži, in pokončna, odločna Pavla Jesih v Pavli nad prepadom, pri kateri je enkratno spojila psihološko niansirano kreacijo in osupljivo fizično igro. Na komične strune je zaigrala kot Carla Bruni v predstavi Za prgišče Šekspirja. V Šumiju, ki ga je režiral Vinko Möderndorfer, je upodobila uporniško Barbaro, znašla pa se je tudi že v vlogi (več kot) dramaturginje ter Urošu Kaurinu in Vitu Weisu pomagala ustvariti projekt Heroj 1.0.

Nekaj vidnih vlog je odigrala tudi na filmu, omeniti je treba zlasti Barabe (2000) in Drevo (2014).

Leta 2017 je skupaj z igralskimi kolegi iz predstave Človek, ki je gledal svet prejela Borštnikovo nagrado za igro, leta 2016 pa nagrado Prešernovega sklada za vloge v predstavah Mladinskega (Pavla nad prepadom, Vsi junaki zbrani in Rokova modrina) ter za projekte na neodvisni sceni (Upor ni človek kolektiva Beton Ltd. in Katarina po naročilu (z Urško Brodar in Juretom Novakom). Leta 2007 je za vlogo Tjaše v predstavi Fragile! dobila nagrado Veljko Maričić za najboljšo mlado igralko na Mednarodnem festivalu malih odrov na Reki, leta 2005 pa zlato ptico.

"Katarina Stegnar je vsekakor ena najbolj eksperimentalnih in inovativnih igralk v sodobnem slovenskem gledališču, za katero v umetnosti in gledališču ne obstaja nikakršna samoumevna senzibilnost ali nekaj, o čemer bi si ne bilo mogoče zastaviti še enega vprašanja." (Iz obrazložitve za nagrado Zlata Ptica.)

Vloge v gledališču

2011-

2001-2010

1990-2000

Projekti

Vloge na filmu in televiziji

  • 2015 Impromptu
  • 2013 Drevo
  • 2005 Predmestje, celovečerni igrani film
  • 2002 Brez skrbi, Sergej Pavlovič, vse bo še v redu, kratki igrani video
  • 2001 Barabe!, celovečerni igrani film
  • 2000 Figurae Veneris

Nagrade

  • 2017 Borštnikova nagrada za igro igralskemu kolektivu (Človek, ki je gledal svet, SMG)
  • 2016 Nagrada Prešernovega sklada za stvaritve zadnjih dveh let, Pdf.gif Obrazložitev Info.png
  • 2007 nagrada Veljko Maričić za najboljšo mlado igralko na Mednarodnem festivalu malih odrov na Reki, Hrvaška, za vlogo Tjaše v Fragile!
  • 2005 Zlata ptica

Viri in literatura

  • Via Negativa
  • Slovensko mladinsko gledališče

Zunanje povezave